تایلند کجاست؟ راهنما و نکات مهم سفر به تایلند

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
همه چیز در مورد تایلند و سفر به آن + نقشه تایلند
31 شهریور 1402 08:00
0

مطالعه راهنمای سفر به کشور تایلند می‌تواند گره‌گشای بسیاری از دغدغه‌های سفرتان باشد. تایلند با سواحل رویایی، معابد باستانی و شهرهای پرجنب‌وجوش، مقصدی بی‌نظیر برای هر مسافری است. از بازارهای شناور بانکوک تا جزایر گرمسیری پوکت پر از شگفتی و ماجراست. در این راهنمای سفر از مجله گردشگری لست‌سکند، نکات ضروری برای تجربه‌ای فراموش‌نشدنی در تایلند را به شما می‌گوییم.

تایلند کجاست؟

تایلند یکی از کشورهای معروف شرق آسیاست. این کشور در جنوب چین واقع شده و با میانمار، لائوس، کامبوج و مالزی همسایه است. این سرزمین از جنوب به خلیج تایلند ختم می‌شود و قسمت‌های جالب‌توجهی از شمال و غرب آب‌های آن را در بر می‌گیرد. این کشور به خاطر معابد زیبا، غذاهای خوشمزه و سواحل بکر و دیدنی مشهور است. پایتخت تایلند شهر بانکوک است که یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان به‌شمار می‌آید.

جدیدترین قیمت‌های تور تایلند

موقعیت تایلند.jpg
نقشه تایلند

تاریخچه تایلند

تایلند که تا سال ۱۹۳۹ با نام سیام شناخته می‌شد، کشوری با تاریخ و فرهنگ عمیق در جنوب شرقی آسیاست. تاریخ این کشور به دوران‌ باستان برمی‌گردد؛ جایی که فرمانروایی‌های مختلفی مانند سوخوتای و آیوتایا قدرت گرفتند و فرهنگ تایلندی را شکل دادند. کشور تایلند، جغرافیای متنوعی دارد که شامل جنگل‌های سرسبز، کوه‌های مرتفع و سواحل زیبایی می‌شود. این جغرافیا، از دریای آندامان در غرب تا خلیج تایلند در شرق گسترده است. این تنوع طبیعی، تایلند را به یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری در جهان تبدیل کرده است.

بهترین زمان سفر به تایلند

گرچه انتخاب بهترین زمان سفر به تایلند تا حد زیادی با سلیقه افراد ارتباط دارد، اما از آنجایی‌که آب‌وهوای تایلند گاه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد، بهتر است زمان سفرتان را با سلیقه جمعی گردشگران تنظیم کنید. تایلند هم مثل هر مقصد دیگری فصل پربازدید، فصل میانه و فصل کم‌بازدید دارد.

فصل پربازدید (اواسط پاییز تا اواسط زمستان)

در این فصل بارش باران به حداقل می‌رسد و به همین دلیل بهترین فرصت برای ساحل‌دوستان و کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه دارند، فراهم می‌شود. میانگین دمای هوا در فصل پربازدید تایلند بین 18 تا 32 درجه سلسیوس متغیر است؛ اما نباید فراموش کنید که ارتفاعات تایلند در ساعات شب ممکن است کمی بیش از حد انتظارتان خنک شوند، بنابراین اگر بازدید از این مناطق در برنامه سفر شماست، سعی کنید لباس گرم و مناسب به همراه داشته باشید. همچنین در فصل پربازدید، بهتر است به رزرو سریع هتل و مراکز گردشگری توجه کنید؛ چراکه جمعیت زیاد گردشگران این کشور ممکن است هر لحظه ظرفیت مکان مد نظرتان را تکمیل کند.

گرچه سخن از فصل پربازدید تایلند در میان است، اما در این فصل فستیوال‌های فرهنگی و حال‌وهوای کریسمس وجود ندارد. بااین‌حال بعضی از مراسم مهم مثل تولد شاه تایلند در اواخر پاییز برگزار می‌شود. علاوه‌بر این مراسم سال نوی چینی‌ها هم به دلیل تاریخ متغیرش ممکن است در زمستان برگزار شود. قبل از سفر به تایلند 

مراسم تولد پادشاهان تایلند و روز مادر اشاره کنیم. در این مراسم فرهنگی، در شهرهای مختلف تایلند مراسم آتش‌بازی و شمع‌چینی برگزار می‌شود. ضمن اینکه قیمت پایین امکانات گردشگری در این دوره از سال باعث می‌شود علاقه‌مندان فرهنگ تایلند سفرشان را به فصل کم‌بازدید موکول کنند. 

فصل میانه (اواخر تابستان و اوایل پاییز)

با شروع ماه آخر تابستان، هوای تایلند رفته‌رفته به نفع صنعت گردشگری تغییر می‌کند و تعداد مسافران روز‌به‌روز بیشتر می‌شوند؛ اما این تعداد فقط با فرا رسیدن زمستان به اوج می‌رسد. در این فصل بارش‌های پراکنده‌ای در سرزمین تایلند می‌بینیم. بااین‌حال در روزهای آفتابی فرصت ساحل‌گردی فراهم می‌شود. به‌دلیل آنکه در فصل میانه تایلند، جمعیت گردشگران به حداکثر نرسیده است، سواحل خلوت و آرام‌تری در انتظار شما خواهد بود.

ر بازدید.jpg
شلوغی گردشگران در تایلند

فصل کم‌بازدید (بهار و دو ماه اول تابستان)

دو ماه اول بهار، گرم‌ترین روزهای کشور تایلند است و با فرا رسیدن ماه‌های اول و دوم تابستان، بارش‌های شدیدی شروع می‌شود و گاه ممکن است چاره‌ای جز ماندن در هتل و تماشای سیلاب را نداشته باشید. به همین دلیل، آمار سفر به تایلند در این روزها به حداقل می‌‎رسد و قیمت‌ها نسبتاً ارزان‌تر است. البته عده کمی از گردشگران هم در این فصل دلایل خودشان را برای سفر به تایلند دارند که از آن‌ها می‌توانیم به مراسم تولد پادشاهان تایلند و روز مادر اشاره کنیم. 

1ilk84e95a0z.jpg
بارش شدید باران در تایلند

چرا به تایلند سفر کنیم؟

حال که دانستیم تایلند کجاست و چه آب‌و‌هوایی دارد، وقتش رسیده بدانیم که اصلاً چرا باید به این کشور سفر کنیم یا اینکه در سفر به تایلند چه چیزهایی را نباید از دست بدهیم. تایلند برای هر سلیقه و سن‌وسالی، تجربیات خاص و دلنشین دارد که در هیچ کشور دیگری ممکن است تکرار نشود. بعضی از معروف‌ترین دلایل سفر گردشگران به تایلند: 

  • غذاهای تایلند: غذاهای تایلند با ترکیبی از طعم‌های شیرین، ترش، تند و شور، تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای هر ذائقه‌ای ایجاد می‌کند. از پد تای و سوپ تند تام یام گرفته تا کاری‌های خوشمزه و سالادهای تازه.
  • فرهنگ مردم تایلند: مردم تایلند به مهمان‌نوازی و لبخندهای گرم خود معروف هستند. فرهنگ این کشور متأثر از بودا و رسوم باستانی است. جشنواره‌های رنگارنگ و سنت‌های محلی خاص، تجربه‌ فرهنگی بی‌نظیری را به‌وجود می‌آورد.
  • طبیعت متنوع: تایلند با سواحل بکر، جزایر گرمسیری، جنگل‌های سرسبز و کوه‌های مرتفع، طبیعت بسیار خاصی دارد که همین موضوع، تفریحات متنوعی را به‌وجود آورده است. به‌عنوان مثال، تور پاتایا یکی از پرطرفدارترین سفرها به این کشور است؛ چراکه یکی از مقاصد برجسته غواصی جهان برای تماشای لاکپشت‌ها و جهان زیر آب محسوب می‌شود.
  • معابد تایلند: معابد زیبا و تاریخی تایلند با معماری خیره‌کننده و جزئیات ظریف، چشم هر بازدیدکننده‌ای را مجذوب می‌کنند. این معابد نشان‌دهنده تاریخ و فرهنگ عمیق بودایی کشور تایلند هستند و بازدید از آنها یک تجربه متفاوت است.

فاصله تایلند از شهرهای و مراکز مهم

فاصله تایلند تا ایران با هواپیما: 5466 کیلومتر، 6 ساعت

فاصله تایلند تا استرالیا: 

فاصله تایلند تا تورنتو:

فاصله تایلند تا مالزی:

فاصله تایلند تا چین:

فاصله تایلند تا ژاپن:

فاصله تایلند تا سنگاپور:

فاصله تایلند تا کانادا:

فاصله تایلند تا ویتنام:

جاهای دیدنی تایلند

تایلند با جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی زیادی که دارد، مقصدی محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است. از معابد باستانی تا طبیعت و حتی سواحل زیبا، جاهای دیدنی تایلند هستند که در سفر به این کشور می‌توان از آنها دیدن کرد.

معبد وات فرا کائو و کاخ بزرگ

پایتخت تایلند با معبد باشکوه «وات فرا کائو» و «کاخ بزرگ» در مجموعه گراند پالاس بانکوک، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور است. معبد زمرد بودا که در وات فرا کائو قرار دارد، یکی از مقدس‌ترین مکان‌های بودایی است که به آن توجه ویژه‌ای در بین معابد تایلند می‌شود. همچنین کاخ بزرگ نیز با فرم معماری خیره‌کننده و جزئیات ظریف خود، مقصد اول گردشگران است.

معبد دوی سوتپ

شهر چیانگ مای در شمال تایلند، به‌دلیل معابد زیبا و طبیعت بکرش شناخته می‌شود. معبد دوی سوتپ که بالای کوهی بلند قرار دارد، یکی از مهم‌ترین و زیباترین معابد این منطقه است. از بالای این معبد، چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر چیانگ مای و اطراف آن قابل مشاهده است که تجربه‌ای معنوی و دیدنی را به‌وجود می‌آورد.

چیانگ مای کجاست؟

ساحل پاتونگ

پوکت، یکی از معروف‌ترین جزایر تایلند به خاطر سواحل زیبا و تفریحات دریایی‌اش مشهور است. ساحل پاتونگ، با شن‌های سفید و آب‌های کریستالی، مقصدی ایده‌ئال برای عاشقان آفتاب و دریا است. همچنین در  این ساحل رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید متنوعی وجود دارد که سرگرمی‌ خوبی برای گردشگران محسوب می‌شود.

مدارک و شرایط سفر به تایلند

برای سفر به تایلند نیاز به ویزا دارید که اخذ ویزای تایلند بین یک هفته تا 10 روز طول می‌کشد. برای انجام امور اداری ویزای تایلند باید به سفارت این کشور در میدان بهارستان مراجعه کنید. مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی تایلند شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار 
  • دو قطعه عکس پرسنلی رنگی 4×6 جدید
  • کارت ملی
  • شناسنامه
  • مدارک تمکن مالی به زبان لاتين با موجودی حداقل 50 ميليون تومان (ريالی و ارزی)
  • بیمه مسافرتی ۶۰ روزه
  • واچر هتل و بلیط پرواز رفت و برگشت 

گفتنی است که در حال حاضر حداقل تمکن مالی برای اخذ ویزای تایلند 50 میلیون تومان است و ازآنجایی‌که در طول روند اخذ ویزا ممکن است حساب شما چند بار بررسی شود، بهتر است قبل از نهایی شدن ویزا این مبلغ را جا‌به‌جا نکنید.

thailand-visa(1).jpg
نمونه ویزای تایلند

اقامت در تایلند

بعد از انتخاب زمان سفر به تایلند، نوبت به رزرو هتل و بلیط هواپیما می‌رسد. ازآنجایی‌که پایه‌های اقتصاد تایلند بر گردشگری استوار است، احتمال اینکه گردشگران در انتخاب هتل دچار مشکل شوند بسیار کم است؛ خصوصاً اگر نگاهی به آمار واحدهای اقامتی تایلند بیندازیم. تایلند حدود 800 هزار واحد اقامتی دارد که از نظر تنوع، ویلاهای لوکس، هتل‌های 5 ستاره، هتل‌آپارتمان‌های اقتصادی و مهمان‌سراها را شامل می‌شود. جزئیات این واحدهای اقامتی به شرح زیر است.

مهمان‌سراهای تایلند

مهمان‌سراهای تایلند معمولاً امکاناتی مثل یک رستوران ارزان و اینترنت رایگان دارند. در تایلند ممکن است بعضی از مهمان‌سراها را با نام بانگلو «Bungalo» معرفی کنند. بانگلوها مهمان‌سراهایی هستند که طراحی سنتی دارند و جزو اقامتگاه‌های بوم‌گردی محسوب می‌شوند. اگر در سفر به تایلند از مناطق روستایی دیدن کنید، احتمالا یکی از این اقامتگاه‌ها را ببینید. اگر امکانات بیشتری از اتاق‌های مهمان‌سراهای تایلند مد نظرتان باشد، می‌توانید با کمی افزایش هزینه، صاحب اتاق‌های دارای کولر و تلویزیون شوید.

هتل آپارتمان‌های تایلند

هتل‌های ارزان تایلند را می‌توان در دسته هتل‌آپارتمان‌ها قرار داد؛ چراکه این مراکز عموماً توسط خانواده‌های چینی‌-تایلندی اداره می‌شود و ساختمان‌های 4طبقه هستند. هتل‌آپارتمان‌های تایلند معمولاً فاصله کمی از مراکز مهم گردشگری و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی دارند. اگر قصد دارید هتل مد نظرتان را آنلاین رزرو کنید، پیشنهاد می‌کنیم با بررسی نظرات کاربران درباره جزئیات خدمات و کیفیت هتل‌های ارزان، گزینه‌ها را خوب بررسی کنید و با سلیقه و سبک سفرتان انتخاب کنید. 

مهمانسرا.jpg
یک مهمان‌سرا در تایلند

اقامت در ویلا‌های تایلند

ویلاهای تایلند ساختمان‌های 1 یا 2 طبقه‌ای هستند که قیمتشان بسته به موقعیت و طراحی و تعداد اتاق، تغییر می‌کند. متراژ ویلاهای تایلند عموماً بین چندصد تا چندهزار متر است. به همین دلیل، این دسته از اقامتگاه‌ها برای سفرهای خانوادگی از گزینه‌های ایدئال به شمار می‌روند. به‌طور کلی، ویلاهای تایلند در مجموعه‌های رفاهی دیده می‌شوند و هر 20 یا 40 ویلا یک واحد نگهبانی و ورودی خاص دارند که عموماً امکاناتی مثل استخر، منظره دریا و جنگل دارند. 

ویلا.jpg
ویلاهای تایلند

اقامت در هتل‌های لوکس تایلند

اگر قصد اقامت در هتل‌های لوکس تایلند را دارید، قبل از هرچیز باید به شهری که انتخاب می‌کنید دقت کنید. تور پوکت بهترین فرصت برای اقامت در هتل‌ها و ویلاهای لاکچری تایلند را فراهم می‌کند. امکانات ممتاز و ویژه هتل‌های این شهر باعث شده است که در لیست بهترین هتل‌های لوکس جهان قرار بگیرند. برخلاف انواع اقامتگاه‌هایی که تا اینجای کار معرفی کردیم، هتل‌های لوکس تایلند فضایی مدرن دارند و قیمت‌ آن‌ها نیز به‌ نسبت دیگر مکان‌ها زیاد است. 

194596a_hb_a_048.jpg
هتل‌های لوکس تایلند

کمپ در تایلند

اگر در زمان مناسبی به تایلند سفر کنید و شرایط آب‌وهوا نیز خوب باشد، می‌توانید ارزان‌ترین روش اقامت در تایلند را تجربه کنید. تقریباً در تمام پارک‌های ملی تایلند، امکانات کمپ برای گردشگران فراهم شده است. در بعضی از این پارک‌های ملی، گهگاهی خانه‌های سنتی هم دیده می‌شود که اقامت در آن‌ها از تجربیات خاص سفر به تایلند محسوب می‌شود. حتی در بعضی از پارک‌های ملی، اقامتگاه‌های خوابگاهی هم وجود دارند که اگر بنابه هر دلیل از کمپ کردن صرف‌نظر کردید، می‌توانید با قیمت کم، آن‌ها را اجاره کنید. گفتنی است که بعضی از پارک‌های تایلند وسایل کامل کمپینگ مانند چادر و آلاچیق را هم اجاره می‌دهند که قیمت بسیار کمتری نسبت به هتل دارد.

Camping-tent-Thailand-RF.jpg
کمپ در تایلند

چگونه به تایلند سفر کنیم

بهترین روش یا شاید بهتر باشد بگوییم تنها روش سفر به تایلند پرواز است؛ زیرا مسیر زمینی ایران به تایلند بیش از 5 هزار کیلومتر است. از طرفی، اخذ ویزا برای عبور از کشورهای مختلف و اخذ مدارک جهانگردی با خودرو شخصی را هم اگر اضافه کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که سفر زمینی به تایلند کار هر کسی نیست. هر هفته پروازهای مستقیم از ایران به تایلند در لیست شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید. پرواز مستقیم بین این دو کشور، حدود 6 تا 7 ساعت طول می‌کشد؛ اما اگر بخواهید با پروازهای غیرمستقیم به تایلند بروید، مقصد اولیه شما احتمالاً قطر خواهد بود و مجموع زمان پرواز بدون در نظر گرفتن زمان توقف، حدود 10 ساعت است.

2228510.jpg
هواپیمای تایلند

حمل‌ و نقل در تایلند

تایلند انواع مختلفی از حمل‌ونقل را پیش پای شما قرار می‌دهد. از مترو گرفته تا فری، اتوبوس شبانه، تاکسی و توک‌توک که در هر ساعتی از روز و با هر مبلغی که در جیبتان است می‌توانید به راحتی جابه‌جا شوید. در ادامه این قسمت از راهنمای سفر به تایلند، انواع روش‌های حمل‌ونقل برون‌شهری و درون‌شهری را معرفی می‌کنیم.

رفت‌وآمد برون‌شهری در تایلند با هواپیما

خطوط هوایی تایلند بسیار متعهد، سریع و مقرون‌به‌صرفه هستند؛ اما فقط شرایط نامساعد آب‌وهوا ممکن است گاهی مانع پروازشان شود. همه شهرهای مهم توریستی تایلند فرودگاه دارند و اگر قرار است در طول سفر به تایلند مسافت‌های طولانی را طی کنید؛ مثلاً از شمال تایلند به جنوب آن بروید، هواپیما احتمالاً ارزان‌ترین و بهترین گزینه است. اما بد نیست قبل از تجربه چنین سفری توجه داشته باشید که دو ایرلاین «Nok Air» و «Air Asia» از ایرلاین‌های ارزان تایلند هستند و قیمت بلیطشان از 30 دلار شروع می‌شود. ایرلاین‌های تایلند ممکن است حساسیت زیادی نسبت به وزن بارهای شما نشان دهند. بنابراین اگر وسایل زیادی همراهتان است حتماً 4 ساعت قبل از پرواز هزینه‌های اضافی آن را بررسی و در صورت لزوم پرداخت کنید.

رفت‌وآمد برون‌شهری با قطار در تایلند

خطوط راه‌آهن تایلند به قدری سریع و کارآمد هستند که به گردشگران این امکان را می‌دهند که با حداقل هزینه به نقاط دور این کشور سفر کنند؛ ضمن اینکه قطارهای تایلند از نظر تنوع در سطح خوبی قرار دارند و با انواع سطح مالی سازگار هستند. انواع قطارهایی که در تایلند مسافران بین‌شهری را جابه‌جا می‌کنند:

  • قطارهای معمولی «ORD»: این قطارها از نظر سرعت و امکانات در پایین‌ترین سطح قرار دارند و به‌طبع قیمتشان هم ارزان‌تر است. بیشتر واگن‌های قطارهای معمولی صندلی‌های درجه 3 دارند. صندلی‌های درجه 3 برای سفرهای کوتاه مناسب است؛ زیرا امکاناتی مثل کولر و پشتی راحت در آن‌ها وجود ندارد.
  • قطارهای تندرو: قطارهای تندرو صندلی‌های درجه 2 و درجه 3 دارند و تفاوتشان با قطارهای معمولی در تعداد توقف کمترشان است. صندلی‌های درجه 2 این قطارها پرطرف‌دارترین نوع صندلی برای مسافران است که بسته به مسیرتان می‌توانید از آن به عنوان تخت‌خواب هم استفاده کنید. این صندلی‌ها برای خانم‌هایی که به‌تنهایی سفر به تایلند را تجربه می‌کنند، بسیار مناسب است؛ زیرا در بعضی از قطارهای تندرو قسمت مخصوص بانوان هم وجود دارد.
  • قطارهای سریع‌السیر «Express»: انواع صندلی درجه 1، درجه 2 و درجه 3 در این قطارها دیده می‌شود. صندلی‌های درجه 1 قطارهای سریع‌السیر تایلند در کوپه قرار دارند و از امکاناتی مثل کولر، تخت‌خواب و دست‌شویی خصوصی بهره‌مند هستند. قطارهای سریع‌السیر فقط در مبدأ و مقصد توقف دارند. بنابراین سریع‌ترین و گران‌ترین نوع قطار در این کشور محسوب می‌شوند.
train.jpg
قطار تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با اتوبوس

در تایلند، اتوبوس بهترین گزینه برای کسانی است که دنبال رفت‌وآمد ارزان برون‌شهری و درون‌شهری هستند. با استفاده از اتوبوس‌، این امکان وجود دارد تا تمام شهرهای تایلند را گشت بزنید. اتوبوس‌های برون‌شهری تایلند به دو نوع معمولی و ویژه تقسیم می‌شوند. همان‌طور که انتظار می‌رود، پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند استفاده از اتوبوس‌های ویژه برای سفرهای طولانی است؛ چراکه فضای صندلی‌های این وسیله نقلیه زیاد است و برای استراحت راحت‌تر هستند؛ ضمن اینکه امکاناتی مثل نمایشگر، کولر و حتی دست‌شویی نیز دارند. اگر سفرتان کمتر از 3 ساعت طول می‌کشد، برای کاهش هزینه‌ها بهتر است از اتوبوس معمولی استفاده کنید.

bus-1.jpg
اتوبوس‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با توک‌توک

اگر تجربه سفر به هند، مالزی یا سریلانکا را داشته باشید، حتماً می‌دانید که توک‌توک یکی از در دسترس‌ترین و کارآمدترین وسایل نقلیه درون‌شهری در این کشورهاست. این وسیله در تایلند هم کاربرد بسیاری دارد و علاوه‌بر اینکه سریع است، قیمت ارزانی هم دارد. توجه داشته باشید که در ساعات شلوغی، توک‌توک‌ها ممکن است پشت ترافیک‌های طولانی بمانند. طبق تجربیات مسافران قبلی تایلند بهتر است قبل از سوارشدن بر توک‌توک، قیمت را با راننده آن طی کنید و حتی چانه بزنید. 

96ecbff3-d966-433e-b693-d3bdece409a3.jpg
توک‌‌توک‌های تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با مترو

در حال حاضر، بانکوک تنها شهری است که در این کشور مترو دارد. بنابراین مسافران تور بانکوک از نظر رفت‌وآمد خیالشان آسوده است. ساعت کاری مترو از 5:30 صبح آغاز می‌شود و تا نیمه‌شب ادامه دارد. از نظر قیمت، مترو یکی از به‌صرفه‌ترین روش‌های رفت‌وآمد در تایلند است و همچنین به شما کمک می‌کند ترافیک را هم دور بزنید. بسته به طول مسیر، قیمت بلیط متروی تایلند چیزی حدود 18 تا 42 بات است؛ اما اگر قصد دارید زیاد از این وسیله استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم با 150 بات یک بلیط روزانه تهیه کنید.

44471-bangkok-metro-final.jpg
متروی تایلند

رفت‌وآمد در تایلند با تاکسی

تاکسی گرفتن در بانکوک و بسیاری از شهرهای تایلند بسیار آسان است؛ چراکه تعداد تاکسی‌ها در سطح شهر بسیار زیاد است و تمام آن‌ها در هر نقطه‌ای که بتوانند، توقف می‌کنند. همچنین اپلیکیشن‌های خوبی نیز وجود دارند که برای پیدا کردن تاکسی مناسب هستند. ترجیحاً سعی کنید از تاکسی‌هایی که مقابل جاذبه‌های گردشگری توقف کرده‌اند استفاده نکنید؛ زیرا این تاکسی‌ها فقط به مقاصد خاصی رفت‌وآمد می‌کنند و معمولاً از نرخ تاکسی‌متر پیروی نمی‌کنند. همچنین فقط به تاکسی‌هایی اعتماد کنید که دارای برگه شناسایی هستند. این برگه در بالای داشبورد ماشین قرار دارد. اگر وسایلتان را در تاکسی‌های تایلند جا گذاشتید، می‌توانید با شماره 1644 تماس بگیرید و اگر شکایتی از رانندگان این کشور داشتید، با شماره 1584 در میان بگذارید.

f9711ba1-d368-44b3-b381-4b794bd7ed3d.jpg
تاکسی تایلند

در تایلند چه غذاهایی را امتحان کنیم؟

تایلند به غذاهای خوشمزه و متنوع خود معروف است. این کشور با ترکیب طعم‌های شیرین، ترش، تندوشور، غذاهای عجیب و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که حتماً باید امتحان کنید. از معروف‌ترین غذاهای تایلند به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • پد تای (Pad Thai): نودل برنج، تخم‌مرغ، جوانه لوبیا، میگو یا مرغ، بادام زمینی خرد شده، سس تامارین
  • تام یام (Tom Yum): میگو، قارچ، برگ لیمو، فلفل چیلی، شیر نارگیل
  • سام تام (Som Tum): پاپایای سبز، هویج، لوبیای سبز، فلفل چیلی، بادام زمینی، سس ماهی
  • کاری سبز (Green Curry): گوشت مرغ یا گاو، بادمجان تایلندی، برگ ریحان، خمیر کاری سبز، شیر نارگیل، فلفل چیلی سبز
  • ماسامان کاری (Massaman Curry): گوشت گاو یا مرغ، سیب‌زمینی، بادام زمینی، ، شیر نارگیل، پیاز

هزینه سفر به تایلند

هزینه سفر به تایلند نسبتاً اقتصادی است و این کشور به عنوان یکی از مقاصد مقرون‌به‌صرفه در آسیا شناخته می‌شود. هزینه اقامت، غذا و حمل و نقل در تایلند معمولاً پایین‌تر از بسیاری از مقاصد گردشگری دیگر است. می‌توانید از هاستل‌های ارزان‌قیمت و هتل‌های متوسط با کیفیت خوب استفاده کنید. غذاهای خیابانی و رستوران‌های محلی نیز با قیمت‌های مناسب در دسترس هستند. با این حال، هزینه‌ها بسته به نوع فعالیت‌ها و مکان‌هایی که قصد بازدید از آنها را دارید، متفاوت است. مثلاً اقامت در جزایر توریستی مانند پوکت یا شرکت در تورهای لوکس ممکن است گران‌تر باشد. در کل، تایلند برای مسافران با بودجه‌های مختلف گزینه‌های مناسبی ارائه می‌دهد.

سوغات تایلند

تایلند با داشتن سوغات‌های متنوع و منحصر به فرد، بهشت خریداران است. از معروف‌ترین سوغات‌ها می‌توان به ابریشم تایلندی اشاره کرد که به خاطر کیفیت و طرح‌های زیبا بسیار محبوب است. صنایع دستی چوبی، مثل مجسمه‌های بودا و جعبه‌های تزئینی، نیز گزینه‌های عالی برای خرید هستند. محصولات اسپای تایلندی، مانند روغن‌های ماساژ و صابون‌های گیاهی، هدیه‌های عالی و کاربردی هستند. جواهرات نقره و سنگ‌های قیمتی هم از سوغاتی‌های پرطرفدار این کشورند. همچنین، چای تایلندی و ادویه‌های محلی، برای علاقه‌مندان به طعم‌های خاص، انتخابی بی‌نظیر هستند. بازارهای محلی و شبانه بهترین مکان برای یافتن این سوغات‌ها هستند.

 مدت زمان مناسب برای گردش در تایلند

مدت زمان مناسب برای گردش در تایلند معمولاً بین ۱۰ تا ۱۴ روز است. این زمان به شما امکان می‌دهد تا از جاذبه‌های اصلی بانکوک، معابد چیانگ مای و سواحل زیبای پوکت یا کرابی بازدید کنید. همچنین می‌توانید به جزایر معروف مانند فی فی و سامویی سفر کنید و از تنوع طبیعی و فرهنگی کشور بهره‌مند شوید. اگر وقت بیشتری دارید، بازدید از مناطق کمتر شناخته شده مثل آیوتایا و پارک‌های ملی نیز توصیه می‌شود.

خرید سیمکارت در تایلند

یکی از دغدغه‌های همیشکی در سفرهای خارجی، خرید سیمکارت است که به محض ورود به کشور مقصد برای ارتباط برقرار کردن و داشتن اینترنت نیاز می‌شود. قیمت سیمکارت‌های تایلند برای گردشگران بسته به نوع اپراتور، میزان اینترنت، مدت اعتبار و سایر ویژگی‌ها متفاوت است. بسته به نیاز اینترنت و لزوم تماس، باید انتظار داشته باشید بین 200 بات (5 دلار) تا 1000 بات (30 دلار آمریکا) برای سیم کارت پرداخت کنید. این مبلغ همچنین به میزان اقامت شما در تایلند نیز بستگی دارد. برخی سیمکارت‌ها در مدت مشخصی مثلا یکماه اعتبار دارند که شامل اینترنت پرسرعت نیز می‌شوند. خرید سیمکارت در تایلند مانند دیگر کشورها از فرودگگاه‌های این کشور نیز امکان‌پذیر است؛ اما قیمت بیشتری دارند. بهتر است کمی صبر کنید و از نمایندگی‌های اپراتوها خرید سیمکارت را انجام دهید.

 قوانین تایلند
در تایلند رعایت برخی قوانین و مقررات ضروری است. احترام به خانواده سلطنتی بسیار مهم است و هرگونه بی‌احترامی به شاه و خاندان او عواقب قانونی سختی دارد. معابد و اماکن مذهبی با احترام کامل بازدید شوند و لباس مناسب پوشیده شود. مواد مخدر به شدت ممنوع است و مجازات‌های سنگینی دارد. رفتارهای عمومی نامناسب و نزاع در ملاء عام نیز غیرقانونی است. از جمله کارهای ممنوعه می‌توان به استعمال دخانیات در برخی از مناطق عمومی، ورود به معابد با لباس‌های نامناسب و آشغال ریختن در خیابان‌ها اشاره کرد. رعایت این قوانین برای داشتن سفری امن و لذت‌بخش ضروری است.

 تفریحات، جشن‌ها و فستیوال‌های تایلند
یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های تایلند، سونگکران یا جشن سال نو تایلندی است که در آوریل برگزار می‌شود. این جشن به عنوان جشن آب‌پاشی نیز شناخته می‌شود و مردم با پاشیدن آب به یکدیگر، سال نو را جشن می‌گیرند و به نوعی مراسم پاکسازی روحی و جسمی انجام می‌دهند. خیابان‌ها مملو از شادی و هیجان می‌شود و گردشگران و محلی‌ها در این جشنواره پرجنب‌وجوش شرکت می‌کنند. سونگکران، نمادی از فرهنگ غنی و سنت‌های دیرینه تایلند است و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شرکت‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

 

 

سفر به تایلند با تور لست سکند

بسیاری از گردشگران دنیای امروز به‌دلیل سادگی‌های سفر با تور تایلند، دیگر قید سفرهای شخصی را می‌زنند؛ مگر اینکه واقعاً سلیقه و هدف خاصی از سفر به تایلند داشته باشند؛ چراکه از روند اخذ ویزا و بلیط هواپیما گرفته تا هماهنگی هتل و رفت‌وآمد به آن به عهده تور است و زحمت شما به حداقل می‌رسد. حال سؤال اینجاست که بهترین تور تایلند را از کجا پیدا کنیم؟ کافی است عبارت تور تایلند را در لست‌سکند جست‌وجو کنید تا لیستی از تورهای شهرهای مختلف تایلند برایتان نمایان شود. در این صفحه با استفاده از فیلترهای مختلف می‌توانید تور مد نظرتان را براساس هتل یا پکیج انتخاب کنید. همچنین اگر قصد سفر به شهر خاصی از تایلند داشته باشید، در بالای صفحه می‌توانید روی نام آن شهر کلیک کنید تا فقط تورهای مربوط به آن را ببینید.

سخن آخر

در این مطلب، سعی ما بر این بود که از صفر تا صد سفر به تایلند را شرح دهیم. پیشنهاد این راهنمای سفر به تایلند این است که قبل از سفر به این کشور، لیستی از جاذبه‌های باب‌میلتان تهیه کنید تا زمان کافی برای بازدید از همه آن‌ها را داشته باشید. در هر گوشه‌وکناری از تایلند مردم محلی مختلفی را می‌بینید که محل اقامت یا جاذبه‌ای را به شما معرفی می‌کنند. اگر برای هر ساعت از سفرتان برنامه دارید، سعی‌ کنید برای احترام به پیشنهاد آن‌ها، نظم سفرتان را به هم نزنید.

ساناز بهبودی
ساناز بهبودی

معماری خوانده‌ام و سفر کردن را شروع کردم تا بناهای تاریخی و معماری‌شان را ببینم. رفته‌رفته در کنار این سفرها، ارتباط دل‌نشینی میان ماجراجویی و آرامش در طبیعت پیدا کردم. این‌چنین شد که رنگ‌و‌بوی زندگی‌ام تغییر کرد و نوشتن را شروع کردم تا بتوانم این حس بی‌نظیر را به‌ نوشته تبدیل کنم.