جاهای دیدنی پوکت؛ بهترین جاذبه های گردشگری

4.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام جاذبه ها را در پوکت ببینیم؟
12 تیر 1402 08:00
0

جاهای دیدنی پوکت بین مردم دنیا شناخته شده‌ست و از همین رو به «مروارید دریای آندامان» هم معروف شده است. این شهر جزیره‌ای پر از جاذبه‌های رنگارنگ و مختلف است، از جزایر کوچکی که لقب بهشت روی کره زمین دارند گرفته تا اماکن دیدنی و برگزاری فستیوال‌های مختلف و عجیب‌وغریب. بدون اغراق می‌توان گفت همین جاذبه‌های بی‌نظیر است که سیل مسافران را با تور پوکت همراه و مشتاق دیدن این شهر می‌کند.

به همین علت هم در این متن سعی شده دیدنی های پوکت را معرفی کنیم تا اگر قصد سفر به این شهر داشتید، لیستی از جاذبه های پوکت در دسترستان باشد. پس در ادامه همراه این متن مجله گردشگری لست‌سکند باشید تا درباره جاذبه‌ها، بیشتر بدانید.

بهترین جاهای دیدنی پوکت کجاست؟

 بهترین جاهای دیدنی پوکت هم شامل طبیعت می‌شود و هم جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی. این دیدنی‌ها عبارتند از مجسمه بزرگ بودا، مجمع‌الجزایر فی‌فی، ساحل پاتونگ، خلیج فانگ نگا، خیابان بنگلا، پناهگاه فیل‌ها، معبد وات چاتونگ و چند جاذبه دیگر که در ادامه، همه را معرفی کرده‌ایم. با توجه به سلیقه و سبک سفرتان، می‌توانید برای تعدادی از جاهای دیدنی پوکت برنامه‌ریزی کنید.

مجسمه‌ بزرگ بودا

یکی از پربیننده‌ترین جاذبه های گردشگری پوکت که مثل برج میلاد ما از بیشتر جاهای شهر به چشم می‌خورد، جایی نیست جز مجسمه بزرگ بودا که 45 متر ارتفاع دارد و با هزینه گرانی، نزدیک به 100 میلیون بات از سنگ مرمر سفید و طلا ساخته شده و تبدیل به یکی از نمادهای مهم شهر پوکت شده است. این مجسمه روی بلندی قرار گرفته، به‌نحوی‌که اگر کنار مجسمه بایستید، می‌توانید نمایی تماشایی را از کل شهر پوکت تماشا کنید، پس بهتر است حتماً دوربین عکاسی همراهتان باشد.

 مردم این اثر را بزرگ‌ترین پروژه صدسال اخیر می‌دانستند. این مجسمه برای مردم تایلند بسیار مهم و محترم است، به‌نحوی‌که توانسته‌اند با استفاده از این مجسمه، جوانانشان را به دین بودا علاقه‌مند کنند. مجسمه بزرگ بودا برای مردم تایلند نماد امید و آرامش بوده برای بازدید هم باید با پوشیدن لباس‌هایی که خارج از عرف نیست، به این مکان احترام بگذاریم. این مکان بسیار ساکت , آرام است و با وزش باد، صدای زنگوله‌هایی که مردم از آنها آرزوهایشان را آویخته‌اند، می‌شنوید.

  • دسترسی مجسمه بودای بزرگ: واقع در شهرستان مینگ، منطقه کارون، در 22 کیلومتری پاتونگ در بالای تپه‌ای بین خلیج چالونگ و دریای کاتا
  • حمل‌ونقل مجسمه بودای بزرگ: تاکسی، توتوک، تورهای گردشگری
  • ساعات بازدید مجسمه بودای بزرگ: ساعت 6 صبح تا 18:30
  • امکانات مجسمه بودای بزرگ: پارکینگ با قابلیت دسترسی با ویلچر

 راهنمای کامل سفر به پوکت

 

موقعیت دقیق بودای بزرگ

asli-18.jpg
مجسمه بودای بزرگ از جاذبه های گردشگری پوکت تایلند

مجمع‌الجزایر فی‌ فی

یکی از محبوب‌ترین جزیره‌های کشور تایلند که اغلب گردشگران به آن سفر می‌کنند و به‌طور قطع هم می‌توان گفت که از دلایل سفر به تایلند محسوب می‌شود، همین جزیره فی فی است. این مجمع‌الجزایر از 6 جزیره تشکیل شده است که جاذبه‌های تفریحی فراوان و مناظر فوق‌العاده بکر و خیره‌کننده‌ای دارد. این جزیره پتانسیل این را دارد تا روزها شما را سرگرم کند. جاذبه‌هایی مثل صخره‌های آهکی زیبا، سواحل شنی، تالاب پیله یا همان پیله لاگون با منظره‌ای باورنکردنی بخشی از زیبایی‌هایش هستند. در ضمن، این خلیج لوکیشن فیلم «ساحل» با بازی «لئوناردو دیکاپریو» بوده است. ساحل میمون‌ها که سرتاسرش با ماسه سفید پوشیده شده و نمای چشمگیری را به وجود آورده و جنگل‌های سرسبز و گرمسیری‌اش مملو از میمون است.

خلاصه اگر هوس سرگرمی‌ها و جشن‌های شبانه، غواصی در آب‌های فوق‌العاده زلال، ماهیگیری، صخره‌‎نوردی و... را در یکی از زیباترین نقاط روی کره زمین کرده‌اید، پیشنهاد لست‌سکند به شما بازدید از مجمع‌الجزایر فی‌فی است.

  • دسترسی مجمع‌الجزایر فی‌فی: واقع در دریای آندمان، بین جزیره پوکت و غرب تنگه مالاکا
  • حمل‌ونقل مجمع‌الجزایر فی‌فی: قایق‌های تندروی خصوصی (که پیشنهاد می‌شود هنگام طوفان استفاده نشود)، کشتی‌های عمومی (واقع در ایستگاه اصلی آنها در شهر پوکت یا اسکله‌های شهر کرابی)
  • هزینه ورودی مجمع‌الجزایر فی‌فی:20 الی 30 بات

 

موقعیت دقیق مجمع‌الجزایر فی فی

Koh-Phi-Phi.jpg
مجمع الجزایر فی فی

خلیج فانگ نگا (جزیره جیمز باند)

وقتی برای جزایر تایلند عنوان زیباترین در جهان را می‌آوریم، یعنی در حدی زیبا که در گینس به ثبت رسیده‌اند و بعضاً هم عنوان بهشت روی زمین را کسب کرده‌اند. دقیقاً مانند جزایر خلیج فانگ نگا، خلیجی با آب‌های زمردی رنگ که چشم مسافران را به خودش خیره می‌کند. این خلیج، جزایر فراوانی دارد که یکی از زیباترین آن‌ها به نام «جیمزباند» معروف است. دلیل این نامگذاری این است که لوکیشن قسمتی از فیلم جیمزباند در این جزیره بوده و به همین نام هم بین مردم معروف شده است. جزیره جیمزباند که با صخره‌های نوک‌تیز احاطه شده‌اند، یکی از جاذبه‌های گردشگری پوکت تایلند محسوب شده که طرفداران بسیاری دارد.

جاذبه دیگر این خلیج، جایی نیست جز «کوه پانیی» که تورهای محلی، گردشگران را بعد از جزیره جیمزباند برای خرید سوغاتی و صرف نهار به این نقطه می‌رسانند. این مکان پر از کلبه‌های چوبی و صخره‌های سنگی بزرگ است و مثل سایر نقاط خلیج به جنگل‌های گرمسیری و کوه‌های آهکی معروف دید دارد. برای بازدید از اقصی‌نقاط این خلیج، می‌توانید از تورهای محلی که قیمت بسیار مناسبی هم دارند استفاده کنید. خود این تورها تفریحات لازم مثل قایق‌رانی، کایاک سواری، شنا در اقیانوس، بازدید از غار میمون‌ها و... را برای شما فراهم می‌کنند.

  • دسترسی خلیج فانگ نگا: واقع در شمال شرقی جزیره پوکت بافاصله 45 دقیقه از طریق بنادر شمال شرقی این شهر
  • حمل‌ونقل خلیج فانگ نگا: اتوبوس، تورهای گردشگری

 

موقعیت دقیق خلیج فانگ نگا روی نقشه

phang nga bay.jpg
جزیره فانگ نگا پوکت

ساحل پاتونگ

از شنا و جت اسکی و پاراسیلینگ و پاراگلایدر گرفته تا ماساژ و حمام آفتاب و قایق‌رانی و خرید از بازار، همه در معروف‌ترین ساحل پوکت، یعنی ساحل پاتونگ، پیدا می‌شود. این ساحل طولانی به‌قدری دیدنی است که تقریباً می‌توان گفت هیچ‌وقت از سال خالی نیست و همواره گردشگران به این مکان زیبا می‌آیند تا از امکانات تفریحی آنجا استفاده کنند. به همین دلیل هم بساط تفریحات شبانه همیشه در این ساحل برپاست و لذت‌بردن از غذاهای محلی در رستوران‌هایی که در این ساحل عرضه می‌شود و تماشای غروب دریای آندامان که منظره چشمگیری را برای عکاسی فراهم می‌کند همگی مزید بر علتِ پرطرف‌دار بودن این ساحل است. دقیقاً به همین خاطر هم این ساحل تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری نه‌تنها تایلند، بلکه جهان شده است.

  • دسترسی ساحل پاتونگ: واقع در 15 کیلومتری غرب پوکت
  • حمل‌ونقل ساحل پاتونگ: توک توک

 

موقعیت دقیق ساحل پاتونگ روی نقشه

patong beach.jpg
ساحل پاتونگ پوکت

خیابان بنگلا

قطعا بعد از معرفی ساحل پاتونگ باید به معرفی خیابان بنگلا بپردازیم. یکی دیگر از دلایل مشهور بودن ساحل پاتونگ، به‌خاطر نزدیک بودنش به خیابان بنگلاست. این خیابانِ تقریباً نیم کیلومتری که خود از جاذبه‌های پوکت محسوب می‌شود، زندگی در آن از غروب آفتاب شروع شده و از ساعت 6 عصر مانع از عبور خودروها می‌شوند و زندگی شبانه در آن جریان دارد و همیشه مملو از نور و رنگ و جمعیت است.

خیابان بنگلا پر از مراکز خرید، دست‌فروش‌ها، کافه و رستوران‌های مختلف داخلی و خارجیست که می‌توانید برای خوردوخوراک و تهیه سوغاتی‌های مختلف از آنان استفاده کنید. با گشت‌وگذار در این خیابان به‌هیچ‌عنوان گذر زمان را حس نخواهید کرد و هیچ‌وقت حوصله شما سر نخواهد رفت. به نقل از بعضی مسافران، در این خیابان شلوغ مواظب کیف پول خود باشید و تا جای ممکن بهتر است با کودکان خود به این خیابان نروید، زیرا محل مناسبی برای آنان نیست.

  • دسترسی خیابان بنگلا: واقع در ساحل غربی پوکت، ناحیه کاتو، پشت ساحل پاتونگ

موقعیت دقیق خیابان بنگلا روی نقشه

bangla road.jpg
خیابان بنگلا پوکت

پناهگاه فیل‌ها

یکی از دیدنی های پوکت که بنابر اخلاق ساکنیش محیط آرامی دارد، پناهگاه فیل‌هاست. در این مکان، تعداد زیادی فیل‌های بامزه نگه‌داری می‌شود که شما می‌توانید علاوه بر دیدنشان، کمی در سبک زندگی آن‌ها هم مشارکت داشته باشید! شاید بپرسید یعنی چه؟ یعنی شما در این پناهگاه می‌توانید پس از دریافت آموزش‌های لازم از سوی مسئولین آنجا، به فیل‌ها غذا بدهید. هر نوع ماده خوراکی هم نمی‌شود به آنان داد و باید حتماً همان مواد غذایی که پرسنل آنجا به شما می‌دهند را به فیل‌ها بدهید. اگر هم به‌قصد فیل‌سواری می‌روید باید گفت که در این مکان، بسیار مراقب سلامتی فیل‌ها باشید و نباید سوار آنان شوید، زیرا قوانین این پناهگاه محیطی آرام را بدون هرگونه اذیت و آزاری برای این حیوانات به وجود آورده که اغلب آنجا را پناهگاهی اخلاقی می‌دانند. این پناهگاه به فیل‌های پیر و آنهایی که ازشان کار می‌کشند هم پناه داده تا در کنار یک محیط آرام، به صنعت گردشگری این منطقه کمک کرده باشد. در این مکان می‌توانید با فیل‌ها عکس بگیرید و اگر هم گرسنه شدید، با غذای گیاهی از شما پذیرایی می‌کنند. این پناهگاه پارکینگ با دسترسی ویلچر هم دارد.

  • دسترسی پناهگاه فیل‌ها: شرق پوکت، شهرستان تالانگ، پاکلوک، شهرک دوم، پلاک 100
  • ساعات بازدید پناهگاه فیل‌ها: همه‌روزه از 9:30 تا 13:00 و 13:30 تا 17:00
  • قیمت پناهگاه فیل‌ها: برای بزرگسالان 3000 بات - برای کودکان 1500 بات

 

موقعیت دقیق پناهگاه فیل‌ها روی نقشه

tour-phuket-elephant.jpg
پناهگاه فیل‌ها در پوکت

باغ وحش ببرها

یکی از جاذبه های پوکت باغ‌وحش ببرهای این شهر است که مساحتی به بزرگی 4 هکتار دارد و به تایگر کینگدام نیز معروف است. این مرکز برای محافظت و جلوگیری از انقراض ببرها ساخته شده و به‌مرور که تعداد ببرها بالا رفته، گردشگران هم به این مکان جلب شده‌اند و حالا این باغ‌وحش یکی از نقاط گردشگری مهم در تایلند محسوب می‌شود، به‌نحوی‌که حتماً باید آن را در لیست دیدنی های پوکت قرار دهید.

بعضی از این ببرها به‌قدری آرام هستند که ممکن است اجازه لمسشان توسط پرسنل و مربیان ببرهای آنجا به تماشاگران داده شود و احتمالاً بتوانید نزدیک قفس‌هایشان بروید و با آنان بازی کنید و تجربه‌ای مشابه با تجربه پناهگاه فیل‌ها داشته باشید. البته که اصلاً نگران نباشید، زیرا ببرها توسط مربیان حاذقی کنترل شده‌اند. این باغ‌وحش دارای بخش‌های مختلفی مثل قسمت ببرهای نوزاد، ببرهای در قفس و بازی با ببرها است. در ضمن، عکاسی در این مجموعه آزاد است، اما بهتر است فلش دوربینتان را خاموش کنید. نگران بهداشت این مجموعه هم نباشید؛ زیرا علاوه بر بهداشت محیطی، حیوانات هم توسط دامپزشک‌های باغ‌وحش مدام چک می‌شوند و به آنان واکسن زده می‌شود.

  • دسترسی باغ‌وحش ببرها: واقع در پوکت، کاتو، خیابان مو
  • ساعات بازدید باغ‌وحش ببرها: همه‌روزه از 9:00 تا 17:30
  • قیمت بلیط باغ‌وحش ببرها: از 1000 تا 3500 بسته به جثه ببرها متفاوت است

 

موقعیت دقیق باغ وحش ببرها

tiger kingdom phuket.jpg
باغ وحش ببرها از جاذبه های پوکت

معبد وات چالونگ

اگر در پوکت هستید پس حتما باید از این معبد دیدن کنید! این معبد که برای مردم پوکت بسیار مقدس است، از جاهای دیدنی پوکت و نمادهای کشور تایلند محسوب می‌شود و بیش از یک قرن قدمت دارد. معبد وات چالونگ با اهمیت مذهبی و فرهنگی فراوانش، متعلق به بوداییان است و معماری شاهکار و طراحی ظریف و بی‌نهایت زیبایی دارد. تزیینات این معبد، از قطعات ریزودرشت شیشه‌ای، نقاشی‌های حماسی، مجسمه‌هایی از جنس طلا و... تشکیل شده که چشم هر گردشگری را به خود جلب می‌کند و مکان بسیار مناسبی برای عکاسی محسوب می‌شود. این معبد سه‌طبقه دارد که در تراس طبقه آخر می‌توانید چشم‌انداز زیبایی را از شهر مشاهده کنید.

بازدید از معابد و اماکن مذهبی هر جای دنیا قوانین و آداب خود را دارد و معبد وات چالونگ هم از این قاعده مستثنی نیست و باید علاوه بر حفظ پوشش ظاهری، کفش‌های خود را حین ورود به معبد دربیاورید و از مجسمه اصلی بودا در این معبد هم عکس نگیرید.

  • دسترسی معبد وات چالونگ: واقع در جنوب پوکت، خیابان چائو، نزدیک به مرکز خرید سنترال فستیوال
  • ساعات بازدید معبد وات چالونگ: همه‌روزه از 8:00 صبح تا 17:00

موقعیت دقیق معبد وات چالونگ روی نقشه

Wat Chaithararam (Wat Chalong).jpg
معبد وات چالونگ پوکت

آکواریوم پوکت

شاید بتوان یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی تایلند پوکت را همین‌جا دانست. آکواریوم پوکت سالیانه با چهل هزار بازدیدکننده خارجی روبه‌روست که این خود نشانی از دیدنی بودن آنجا دارد. آکواریوم پوکت با تنوع بی‌نظیری از ماهیان و آبزیانی مثل انواع کوسه‌ها، دلفین‌ها و هشت‌پاها، همراه با تونل زیرآبی خود جزو یکی از بهترین آکواریوم‌های شرق آسیاست که بزرگ‌ترین آبزی جهان هم در آن نگه‌داری می‌شود.

این آکواریوم از بخش‌های مختلفی مانند حوضچه لاک‌پشت‌ها، زیستگاه‌های شبیه‌سازی شده، بخش پرورش آبزیان، شهر زیرآب، کشتی‌ها و شناورها، صخره‌های مرجانی و... تشکیل شده. اما شاید بتوان بخش هیجان‌انگیز این آکواریوم را که قطعاً بیشتر گردشگران برای بازدید از این قسمت به آکواریوم پوکت می‌آیند، تونل آبی آن دانست. با قدم‌زدن در این تونلِ تمام شیشه‌ای که در قسمت مرکزی آکواریوم واقع شده، انگار در حال راه‌رفتن زیر دریاها و اقیانوس‌ها هستید و در بعضی مواقع هم شاهد غذا دادن به ماهی‌ها خواهید بود. در ضمن، بخش غواصی با کوسه‌ها هم جزو قسمت‌های هیجان‌انگیز این بازدید محسوب می‌شود که قطعاً دیدنش خالی‌ازلطف نیست.

  • دسترسی آکواریوم پوکت: جنوب شرقی پوکت، شهرستان مینگ، ناحیه ویچیت، انتهای جاده پهانگ نگا، ساحل کیپ پنوا
  • ساعات بازدید آکواریوم پوکت: همه‌روزه 8:30 تا 16:30
  • قیمت بلیط آکواریوم پوکت: کودکان 100 بات و بزرگسالان 180 بات

موقعیت دقیق آکواریوم پوکت

akvarium phuket.jpg
آکواریوم پوکت

موزه تریک آی (Trick Eye)

اگر هنوز در حافظه گوشی خود جای خالی برای عکاسی دارید، قطعا با رفتن به این موزه گوشی‌تان پر خواهد شد. موزه تریک آی یا همان «موزه خطای دید» قطعا یکی از هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی پوکت است که به محض رسیدن، گذر زمان را حس نمی‌کنید. در تریک آی خبری از اجناس و چیزهای قدیمی نیست و برعکس، شما شاهد هنری مدرن هستید. نقاشی و طراحی‌هایی که از قاب عکس بیرون‌آمده و شما هم باید بخشی از آن باشید.

این موزه از 5 گالری تشکیل شده که با موضوعات مختلفی به نام‌های کلاسیک در آتش، آبشار، باستانی، خلاقیت و متنوع تقسیم‌بندی شده‌اند. از خطاهای دید گمراه‌کننده و جالب که نفس را در سینه‌تان حبس می‌کند گرفته تا طرح‌های تعاملی سه‌بعدی که با شما تکمیل می‌گردد. شما در این موزه باید کفش‌های خود را درآورید و به دل عکس‌ها بروید، نکته جالب اینجاست که راهنماهایی کنار هر عکس وجود دارد که به شما می‌گوید که چطور با این عکس یا خطای دید خود را مچ کنید و سپس عکس بگیرید.

  • دسترسی موزه تریک آی: منطقۀ مونگ، محله تالات یای، سر تقاطع دو خیابان مونتری و فانگ نگا
  • ساعات بازدید موزه تریک آی: همه‌روزه از 10:00 تا 19:00 (آخرین پذیرش در ساعت 18:00)
  • قیمت موزه تریک آی: برای بزرگسالان 500 بات، برای کودکان 300 بات

 

موقعیت دقیق موزه تریک آی پوکت

Trick Eye Museum.jpg
موزه تریک آی پوکت

شهر قدیمی پوکت

اگر حین سفرتان به پوکت هوس ماجراجویی و اکتشاف به سرتان زده، پیشنهاد ما بازدید از شهر قدیمی پوکت است. مردم این شهر در قدیم، قلع استخراج می‌کردند تا این که شهرشان را به مکانی توریستی که حالا یکی از جاهای دیدنی پوکت است تبدیل کنند و پس از رونق شهر، حالا دارای مشاغل گردشگری و توریستی گوناگونی هستند. این شهر پر از خیابان‌های مختلف با ساختمان‌های فعال و متروک است که بعضی از آن‌ها را خود شما شخصاً باید پیدا کنید و سر همین هم خوراک ماجراجوهاست.

شهر قدیمی پوکت را با بافت قدیمی و خانه‌های رنگارنگش می‌شناسند. با قدم‌زدن در خیابان‌های این شهر شامل دیبوک، یاووارات، رومنس، تالانگ، کرابی، راتسادا و فانگ نگا شاهد مغازه‌های کوچک و بزرگی به سبک معماری تلفیقی پرتقالی‌چینی، کاخ، رستوران‌های داخلی و خارجی، معابد زیبا و زیارتگاه‌های رنگارنگ چینی و... خواهید بود و هتل‌ها و زیارتگاه زیبای نور به‌علاوه موزه‌هایی هم در سطح این شهر کوچک وجود دارد. نکته جالب این که در بیشتر خیابان‌های این شهر قدیمی، سیم‌ها و تیر چراغ‌برقی نمی‌بینید، زیرا این اقدام برای حذف زوائد بصری توسط شهرداری آنجا انجام‌گرفته و سیم‌های برق از زیرزمین رد شده، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنم برای از دست ندادن چیزی، قدم‌زنان از این شهر و خیابن‌های زیبا بازدید کنید و عکس یادگاری بگیرید.

  • دسترسی شهر قدیمی پوکت: واقع در جنوب شرقی پوکت، منطقه موئانگ

موقعیت دقیق شهر قدیمی پوکت روی نقشه

old town phuket.jpg
شهر قدیمی پوکت

بان تیلانکا (خانه وارونه)

راه‌رفتن روی سقف خانه شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما در بان تیلانکا این امکان وجود دارد که چنین تجربه‌ای را داشته باشید و شما یک‌خانه کامل را به‌صورت وارونه تماشا کنید! بان تیلانکا یک‌خانه سه‌طبقه معمولی است، اما پشت‌بامش روی زمین قرار گرفته و کف آن رو به هواست و طبیعتاً نقش پشت‌بام را ایفا می‌کند. یعنی شما برای ورود به این خانه باید از پنجره اتاق زیر شیروانی وارد شوید.

تمامی وسایل این خانه از دکور و مبلمان و تخت‌خواب‌ها گرفته تا وسایل آشپزخانه و ماشینِ در گاراژ و حتی ماهی‌های درون آکواریوم، همگی برعکس هستند و راه رفتن در این خانه به شما این را تلقین می‌کند که گویا در حال قدم زدن روی سقف یک‌خانه هستید و همه چیز سروته است. بان تیلانکا از خلاقانه‌ترین جاهای دیدنی پوکت است که در آن به جز خانه وارونه، دو اتاق فرار با سناریوهای جذاب و همچنین یک باغ هزارتوی 1000 مترمربعی وجود دارد که شما می‌توانید ساعت‌ها در این مکان سرگرم شوید و کلی عکاسی کنید.

  • دسترسی بان تیلانکا: منطقه موئانگ پوکت، کو کائو
  • ساعات بازدید بان تیلانکا: همه‌روزه از 10:00 تا 18:00
  • قیمت‌های بان تیلانکا:

خانه وارونه: بزرگسالان 470 بات و کودکان 240 بات

باغ هزارتو: بزرگسالان 230 بات و کودکان 140 بات

اتاق فرار: بزرگسالان 780 بات و کودکان 360 بات

موقعیت دقیق خانه وارونه پوکت روی نقشه

baan teelanka.jpg
خانه وارونه پوکت

معبد جوی توی

یکی از قدیمی‌ترین و حائز احترام‌ترین معابد پوکت، معبد جوی توی است. این معبد را باتوجه به ساختار و سبکش در نگاه اول شاید چینی بدانید که باید گفت حدستان درست است و متعلق به چینی‌هاست. این معبد در سال 1911 تأسیس شد و دارای معماری منحصربه‌فردی است که چشم همگان را به خود خیره می‌کند. ساختمان سرخ‌رنگی با پشت‌بام زیبا به‌علاوه سه محراب بزرگ که در آن‌ها مجسمه خدایان چینی نگه‌داری می‌شود. همچنین مقابل این معبد، اژدهایی وجود دارد که از دهانش فشفشه خارج شده و تصویر زیبایی را خلق می‌کند.

یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های تایلند که منجر به جمع‌شدن افراد زیادی از معابد چینی می‌شود را در این معبد برگزار می‌کنند. «جشن گیاهخواری» که با اسم فستیوال 9 امپراتور خدایان نیز شناخته می‌شود از مهم‌ترین رویدادهای پوکت به‌حساب می‌آید. اما در روزهای دیگر سال شاهد آرامش خاصی در محوطه معبد جوی توی هستیم. محلی‌ها از این معبد برای برگزاری مراسمی مثل تولد و عروسی استفاده می‌کنند و جایگاه معنوی خاصی را برایش قائل هستند. اگر به این مکان زیبا رفتید می‌توانید به‌صورت رایگان هم فال بگیرید.

  • دسترسی معبد جوی توی: واقع در سوفوتورن، جاده رانونگ و در نزدیکی بازار اصلی پوکت
  • ساعات بازدید معبد جوی توی: همه‌روزه 8:00 تا 20:30

موقعیت دقیق معبد جوی توی روی نقشه

Jui Tui Shrine in Phuket.jpg
معبد جوی توی پوکت تایلند

سخن آخر

ازآنجایی‌که کشور تایلند به سبب فرهنگ غنی شرقی خود، جزو مقاصد اصلی گردشگران است، بی‌شک همه اماکن توریستی آنها در یک مقاله جا نمی‌شود و این لیست تنها قطره‌ای از دریای جاذبه‌های گردشگری شهر پوکت است که سعی شده تا به‌روزترین اطلاعات از بهترین جاهای دیدنی پوکت برای شما گردآوری شود. اگر شما هم تجربه سفر به این شهر زیبا را داشته‌اید ما را با تجریات خود همراه کنید.

اگر از مسافران تور تایلند هستید و پوکت هم در لیست سفرتان دارید، پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر، حتما برنامه بازدیدهایتان را معلوم کنید. اگر هم به دنبال تور مناسب تایلند می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم صفحه تورهای لست سکند را بررسی کنید تا گزینه مناسبی برای تورتان بیابید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.