جاهای دیدنی توکیو؛ بهترین مکان های دیدنی پایتخت ژاپن کجاست؟

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در توکیو، کدام جاذبه ها را ببینیم؟
07 شهریور 1402 08:00
1

جاهای دیدنی توکیو برای هر سن‌وسال، سلیقه و شخصیتی جالب هستند؛ چراکه در فهرست جاذبه های توکیو به‌طور هم‌زمان، اماکن تاریخی، فرهنگی، هنری، طبیعی و مدرن به چشم می‌خورد. این شهر آن‌قدر دیدنی دارد که هر گردشگری برای گلچین کردن و بازدید از مهم‌ترین جاذبه‌ها، باید ثانیه به ثانیه طبق برنامه پیش برود و قبل‌از هرچیز از بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی توکیو باخبر باشد. در این مطلب، قرار است لیستی از مکان های دیدنی توکیو به‌همراه ساعت بازدید و قیمت بلیط آن‌ها در اختیارتان قرار دهیم تا کارتان برای انتخاب راحت‌تر شود.

بهترین جاهای دیدنی توکیو کدام‌اند؟

به‌طور کلی، کاخ امپراتوری توکیو، معبد میجی، معبد سنسوجی، توکیو اسکای‌تری، برج توکیو، موزه ملی توکیو و موزه هنرهای دیجیتالی، بهترین جاهای دیدنی توکیو هستند؛ اما همان‌طور که در مقدمه اشاره کردیم، سلیقه در انتخاب جاذبه های توکیو نقش پررنگی دارد و اماکنی را که نام بردیم، به‌‌‌‌دلیل شهرت و ویژگی‌های کمیابشان، هر سال پذیرای میلیون‌ها گردشگر هستند و جدا از آن‌ها، اماکن دیگری هم ارزش بازدید دارند. در این مطلب از لست‌سکند، اماکن دیدنی توکیو را برحسب نوعشان طبقه‌بندی کرده‌ایم تا بتوانید در سریع‌ترین حالت ممکن گزینه‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارید، انتخاب کنید.

جاهای دیدنی تاریخی توکیو

در لابه‌لای آسمان‌خراش‌ها و فضای مدرن شهر توکیو، جاذبه‌های تاریخی متعددی وجود دارند که با فضای گیرا و آرامشان، گردشگران را جذب خود می‌کنند. سر زدن به هرکدام از این جاذبه های گردشگری توکیو، شما را با ژرفای تاریخ، فرهنگ و هنر ژاپن آشنا می‌کند و نشان می‌دهد که این کشور مدرن در روزگاران گذشته محل فرمانروایی چه قدرت‌هایی بوده است. هرچند توکیو جاذبه‌های تاریخی زیادی دارد، اما بازدید از تعدادی از آن‌ها واجب است. در ادامه، مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی توکیو را معرفی کرده‌ایم.

عکس قدیمی از توکیو.jpg
عکس قدیمی از توکیو

کاخ امپراتوری توکیو (Imperial Palace)

کاخ امپراتوری توکیو، یکی از معروف‌ترین مناطق گردشگری توکیو است که در آن طبیعت سرسبز و ساختمان‌های تاریخی به هم گره خورده‌اند. گفته می‌شود این منطقه تاریخی از قرن هفدهم محلی برای اقامت خاندان سلطنتی بوده است؛ اما چیزی که امروز از ساختمان‌های کاخ امپراتوری پیداست، مربوط به تغییرات قرن نوزدهم است که پیش از خاندان اِدو انجام شده است. گرچه بازدید از درون ساختمان‌های این منطقه گردشگری توکیو برای عموم امکان‌پذیر نیست، اما هر روز تورهای رایگان مختلفی در ساعت 10:30 صبح برگزار می‌شوند که راهنمایانشان به زبان انگلیسی شرحی دقیق از وقایع تاریخی این بخش از شهر می‌دهند. شایان ذکر است که کاخ امپراتوری توکیو به‌جز جذابیت تاریخی‌اش محلی برای عکاسی، تفریح و ورزش هم به حساب می‌آید و هر روز جمعیت بزرگی از مردم محلی و گردشگران به آن رفت‌وآمد می‌کنند.

  • ساعت بازدید از کاخ امپراتوری توکیو: 9 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیط کاخ امپراتوری توکیو: رایگان
  • آدرس کاخ امپراتوری توکیو: مرکز توکیو، منطقه چیوداسیتی

 

موقعیت کاخ امپراتوری توکیو

امپریال.jpg
کاخ امپراتوری توکیو

معبد سنسوجی (Sensō-ji temple)

بدون بازدید از معبد سنسوجی، سفرتان به توکیو تکمیل نمی‌شود؛ چراکه سنسوجی علاوه‌بر اینکه قدیمی‌ترین معبد توکیوست، چکیده‌ای از آثار تمام معابد توکیو را در خود جای داده است. تاریخ معبد سنسوجی به سال 628 میلادی بازمی‌گردد و زمانی به فرقه تندای (یکی از فرقه‌های بودایی ژاپن) تعلق داشت، اما بعد‌ها مستقل شد. گرچه این معبد تمام ساعات روز باز است، اما برای بازدید از سالن اصلی، فقط‌ در ساعات کاری باید به این مکان دیدنی توکیو بروید. جدا از تمام اشیای تاریخی و هنری که در سنسوجی می‌بینید، یک فانوس نمادین قرمزرنگ در قسمت ورودی، توجه‌ها را جلب می‌کند. این فانوس، سوژه خوبی برای عکاسی است که ترکیبش با پس‌زمینه شکوفه درختان معبد و فستیوال‌هایش بسیار جذاب خواهد بود. در آخر، بد نیست اشاره کنیم که در اطراف معبد سنسوجی، سوغاتی‌فروشی‌های زیادی وجود دارد که به‌خودی‌خود یکی از مناطق گردشگری توکیو به حساب می‌آید. در این محله می‌توانید غذاهای سنتی ژاپن را هم امتحان کنید.

  • ساعت بازدید از معبد سنسوجی: 6 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط معبد سنسوجی: رایگان (درصورت تمایل می‌توانید پیشکش اهدا کنید.)
  • آدرس معبد سنسوجی: منطقه تایتو، محله آساکوسا

موقعیت معبد سنسوجی در نقشه

معبد سنسوجی.jpg
معبد سنسوجی

باغ‌ هاماریکیو (Hamarikyu Gardens)

باغ هاماریکیو یک فضای سبز بزرگ در مرکز توکیوست که به سبک سنتی طراحی شده است. در طول تاریخ استفاده‌های گوناگونی از این باغ شده است؛ مثلاً در ابتدا باغ هاماریکیو محلی برای زندگی اربابان شهر توکیو بوده است و بعدها به شکارگاه ادوها تبدیل شد. در نیمه دوم قرن نوزدهم این فضای سبز باز هم محل اقامت خاندان سلطنتی شد تا اینکه امروز به‌عنوان یکی از مناطق گردشگری توکیو از آن استفاده می‌شود. جالب است بدانید که روزگاری از این باغ به‌عنوان زمین کشاورزی و محدوده آموزش نظامی هم استفاده می‌شد. بازدید از این جاذبه در هر فصلی جذاب است، اما به‌دلیل برگ‌ریزان زیبایش، در فصل پاییز، جمعیت بازدیدکنندگانش بیشتر می‌شود. ضمن اینکه اگر می‌خواهید از شکوفه‌های بهاری ژاپن هم عکاسی کنید، از سر زدن به این باغ بزرگ پشیمان نخواهید شد.

  • ساعت بازدید از باغ هاماریکیو: 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط باغ هاماریکیو: 300 ین
  • آدرس باغ هاماریکیو: منطقه چائو

موقعیت باغ هاماریکیو در نقشه

باغ هاماریک.jpg
باغ هاماریکیو

معبد یوشیما تنمان (Yushima Tenjin Shrine)

یوشیما تنمان به‌جز قدمت باستانی و معماری خیره‌کننده‌اش، به شکوفه‌های درختانش مشهور است. اگر زمان زیادی برای بازدید از معابد توکیو ندارید و می‌خواهید تمام ویژگی‌های معماری شینتو را در یک نگاه ببینید، پیشنهاد می‌کنیم اول به این جاذبه سر بزنید. جدا از جذابیت معماری، این معبد ازنظر تاریخی و فرهنگی اهمیت جالب‌توجهی دارد؛ مثلاً آرامگاه سوگاوارانو میچی‌زانه که یک سیاست‌مدار و شاعر مهم ژاپنی است، در محیط این مکان دیدنی قرار گرفته است و گفته می‌شود قدمت منطقه‌ای که یوشیما تنمان در آن ساخته شده، به قرن پنجم میلادی بازمی‌گردد؛ اما با توجه به نوسازی و بازسازی‌هایی که صورت گرفته، چیزی از شکل‌وشمایل اولیه این منطقه باقی نمانده است. از بهترین سوژه‌های عکاسی از این معبد می‌توانیم به درختان و مجسمه‌های آن اشاره کنیم. در میان این مجسمه‌ها یک گاو برنزی دیده می‌شود که طبق باور محلی یک شیء مقدس و خوش‌یمن است.

  • ساعت بازدید از معبد یوشیما تنمان: 6 صبح تا 8 شب
  • قیمت بلیط معبد یوشیما تنمان: رایگان (برای ورود به بخش گنجینه معبد باید 400 ین بپردازید.)
  • آدرس معبد یوشیما تنمان: منطقه بونکیو سیتی

موقعیت معبد یوشیما تنمان در نقشه

معبد یوشیما.jpg
معبد یوشیما تنمان

معبد میجی (Meiji Jingu)

این معبد به نام امپراتور میجی که یکی از شخصیت‌های مهم پایه‌گذار ژاپن مدرن بوده، نام‌گذاری شده است. وقتی قدم به این معبد می‌گذارید، احساس می‌کنید هیاهوی شهر شلوغ توکیو به‌یک‌باره خاموش می‌شود و در دنیایی از آرامش غرق می‌شوید. دورتادور این معبد پر است از فضای سبز و جنگل که بیشتر برای پیاده‌روی و ورزش از آن‌ها استفاده می‌شود. درون معبد میجی شاهکاری از سازه‌های چوبی را می‌بینید که قدمت مصالح آن به بیش از 1700 سال می‌رسد. در این معبد، ساختمان‌ها و بخش‌های مختلفی مثل آشپزخانه، گنجینه و سالن‌های برگزاری مراسم را می‌بینید. یکی از مهم‌ترین بخش‌های میجی که نباید از قلم بیفتد، 40 تابلوی نقاشی است که سال‌های مختلفی از زندگی امپراتور میجی را نشان می‌دهد. در آخر باید اشاره کنیم که قدمت این مجموعه حدود یک قرن است.

  • ساعت بازدید از معبد میجی: 5:20 صبح تا 5:20 بعدازظهر
  • قیمت بلیط معبد میجی: رایگان
  • آدرس معبد میجی: منطقه شیبویا سیتی

 

موقعیت معبد میجی توکیو در نقشه

معبد میجی.jpg
معماری معبد میجی

موزه‌های توکیو

به‌جز آثار تاریخی شهر، موزه‌ها مکملی برای تماشای گنجینه‌های تاریخی ژاپن هستند و تغییرات هنر و معماری دوره‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهند. موضوعی که بین موزه‌های توکیو اهمیت فراوانی دارد، هنرهای دیجیتال است و اگر به انیمیشن و انیمه علاقه‌مند باشید، بازدید از این جاذبه های توکیو، برایتان به یک تجربه به‌یادماندنی تبدیل خواهد شد. در این قسمت، 6 موزه معروف و پرطرف‌دار را که هر سال میلیون‌ها گردشگر از آن‌ها بازدید می‌کنند، معرفی می‌کنیم.

موزه معماری ادو توکیو (Edo-Tokyo Open-Air Architectural Museum)

موزه معماری ادو توکیو یک موزه روباز است که در بخش غربی شهر قرار گرفته است. اگر شما هم با تماشای فیلم‌های قدیمی ژاپنی شیفته معماری سنتی این کشور شده باشید، بهترین جا برای تماشای این نوع از خانه‌ها موزه معماری ادو توکیوست؛ چراکه با نوسازی شهر توکیو، پیدا کردن چنین بناهایی، دور از انتظار است. بیشتر ساختمان‌های چوبی که در این موزه می‌بینید، از نقاط مختلف ژاپن گردآوری شده و در این موزه نصب و تعمیر شده‌اند. گرچه خانه‌های موزه معماری دوره‌های مختلفی از تاریخ ژاپن را در بر می‌گیرند؛ اما بیشتر آثاری که در این محوطه تماشا می‌کنید، به دوران مِیجی مربوط هستند. اگر بازدید از این موزه در برنامه سفرتان قطعی شد، باید توجه داشته باشید که این جاذبه به سه بخش تقسیم می‌شود و بازدید از تمام آن‌ها تقریباً یک نصفه‌روز زمان می‌برد.

  • ساعت بازدید از موزه معماری ادو توکیو: 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه معماری ادو توکیو: 600 ین
  • آدرس موزه معماری ادو توکیو: منطقه کوگانی در توکیو

 

موقعیت موزه معماری ادو توکیو در نقشه

موزه معماری.jpg
موزه معماری ادو توکیو

موزه ملی توکیو (Tokyo National Museum)

موزه ملی، قدیمی‌ترین نمایشگاه در بین جاهای دیدنی توکیو است که در سال 1872 تأسیس شد. بازدید از این موزه برای عاشقان هنر و تاریخ شرق واجب است؛ چراکه بیش از 100 هزار اثر ارزشمند از ژاپن و تمدن‌های باستانی اطرافش در این موزه قرار دارد. آثار این موزه از ادوات جنگی، ابزار زندگی روزمره و صنایع‌دستی گرفته تا مجسمه‌ها، نقشه‌ها و اشیای مذهبی را شامل می‌شود. تمام این ویترین‌ها در فضایی به بزرگی 21 هزار متر مربع چیده شده‌اند. گردشگرانی که می‌خواهند آثار این موزه را یک‌به‌یک بررسی کنند، به حدود 2 تا 3 ساعت زمان نیاز دارند.

  • ساعت بازدید از موزه ملی توکیو: 9 صبح تا 5 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه ملی توکیو: 1000 ین
  • آدرس موزه ملی توکیو: مرکز توکیو، تایتو سیتی

موقعیت موزه ملی توکیو در نقشه

موزه ملی.jpg
موزه ملی توکیو

موزه هنرهای دیجیتالی توکیو (teamLab Planets)

در سال 2016 گروهی از متخصصان برنامه‌نویس، طراح، ریاضی‌دان و هنرمند گرد هم آمدند تا یکی از بهترین جاهای دیدنی توکیو را راه‌اندازی کنند و بعد از تقریباً دو سال به هدفشان رسیدند و نمایشگاهی کم‌نظیر از هنرهای دیجیتالی را بر پا کردند. برخلاف هر موزه دیگری در جهان، در این موزه اتفاقاً باید آثار هنری را لمس کنید و در آن‌ها غرق شوید. در بخش‌های مختلف این موزه می‌توانید در میان فضای فانتزی قدم بزنید، از آبشارها بالا بروید، از میان گل‌های نورانی رنگارنگ عبور کنید و ساعت‌ها مشغول بازی و عکاسی شوید. اگر قرار است با کودکانتان از جاهای دیدنی توکیو بازدید کنید، موزه هنرهای دیجیتالی این شهر یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای شماست.

  • ساعت بازدید از موزه هنرهای دیجیتالی توکیو: 9 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط موزه هنرهای دیجیتالی توکیو: بزرگ‌سالان 3200 ین و کودکان 1000 ین
  • آدرس موزه هنرهای دیجیتالی توکیو: جنوب توکیو، کوتو سیتی

موقعیت موزه هنرهای دیجیتالی توکیو

موزه هنرهای دیجیتال.jpg
طراحی عجیب در موزه هنرهای دیجیتالی

موزه هنر موری (Mori Art Museum)

موزه هنر موری در طبقه 51 و 52 برج موری در راپونگی هیلز قرار دارد. به همین دلیل مرتفع‌ترین موزه در بین جاهای دیدنی توکیو به شمار می‌رود و در یکی از بخش‌های آن می‌توانید چشم‌اندازی وسیع از شهر توکیو را تماشا کنید. این موزه آخرین تغییرات فرهنگی و هنری را به نمایش می‌گذارد که ازنظر غنای هنرهای دیجیتال می‌توانیم آن را با موزه هنرهای دیجیتال توکیو مقایسه کنیم. ضمن اینکه در نقاط مختلف موزه موری، تم‌هایی مثل انیمه اتک آن تایتان، هلو کیتی، آثار تاکاشی موراکامی و انواع هنرهای معماری هم به چشم می‌خورد.

  • ساعت بازدید از موزه هنر موری: 10 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط موزه هنر موری: کودکان 4 تا 12 سال 600 ین و افراد بزرگ‌سال 1600 ین
  • آدرس موزه هنر موری: راپونگی هیلز موری تاور، مرکز توکیو

 

موقعیت موزه هنر موری در نقشه

موزه موری.jpg
موزه هنر موری

موزه جیبلی (Ghibli Museum)

وقتش رسیده در بین دیدنی های توکیو به سراغ بهترین جاذبه برای علاقه‌مندان به دنیای انیمیشین و هنرهای نمایشی ژاپنی برویم. استودیو جیبلی حدود 23 سال پیش برنامه ساخت یک موزه برای رونمایی از مجسمه و تم‌های آثارش را پیش گرفت و در سال 2001 این طرح را اجرا کرد. در این موزه یاد می‌گیرید که سازندگان انیمیشین چه مراحلی را برای خلق آثارشان طی می‌کنند و فضای کار آن‌ها به چه صورت است. در بخش‌های بعدی این موزه رفته‌رفته فضاهای مختلفی را می‌بینید که براساس آثار مطرح این استودیوی انیمیشن‌سازی طراحی شده‌اند و خاطرات بسیاری را برای شما زنده می‌کنند.

  • ساعت بازدید از موزه جیبلی: 10 صبح تا 6 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه جیبلی: افراد 19 سال به بالا 1000 ین، افراد 13 تا 18 سال 700 ین و افراد 7 تا 12 سال 400 ین
  • آدرس موزه جیبلی: غرب توکیو، منطقه میتاکا

موقعیت موزه جیبلی در نقشه

موزه جیبلی.jpg
موزه جیبلی

موزه هنر متروپولیتن توکیو (Tokyo Metropolitan Art Museum)

بیشتر موزه‌ها و جاهای دیدنی توکیو اغلب شلوغ هستند؛ اما موزه هنر متروپولیتن گویی یک نمونه استثناست که معمولاً یکی از دیدنی‌های خلوت ژاپن به شمار می‌رود و چندان شناخته‌شده نیست. ماجرای ساخت این موزه به زمانی بازمی‌گردد که شاهزاده آساکا یاسوهیکو از ژاپن به فرانسه رفت و آثار برجسته‌ای از سبک هنر تزیینی دکو (یک سبک هنری) را گردآوری کرد. این موزه در سال 1983 درهایش را به روی گردشگران گشود و امروز یکی از بهترین مکان های دیدنی توکیو برای تماشای آثار سورئال و آثار هنری فرانسه است.

  • ساعت بازدید از موزه هنر متروپولیتن توکیو: 9:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر
  • قیمت بلیط موزه هنر متروپولیتن توکیو: 1400 ین
  • آدرس موزه هنر متروپولیتن توکیو: تایتو سیتی توکیو، 100 متری موزه ملی توکیو

موقعیت موزه هنر متروپولیتن در توکیو

موزه هنر متروپولین.jpg
آثاری از موزه هنر متروپولیتن

جاذبه‌های شهری توکیو

تمام جاذبه‌هایی که تا این قسمت از مطلب جاهای دیدنی توکیو معرفی کردیم یک طرف و خیابان‌های این شهر یک طرف دیگر. همه ما عکس‌های خیابان‌های بارانی و پر از تابلو و بیل‌بورد توکیو را دیده‌ایم. خیابان‌هایی که تصویری رویا‌گونه به خود می‌گیرند و پر از رنگ‌های زنده و کافه و رستوران هستند. بسیاری از گردشگران ژاپن زمان جداگانه‌ای را به قدم زدن و عکاسی در این خیابان‌ها اختصاص می‌دهند. در این قسمت، 3 خیابان معروف را که جزو بهترین مناطق گردشگری توکیو هستند، به‌همراه دو برج معروف این شهر معرفی می‌کنیم.

توکیو اسکای تری (Tokyo Skytree)

توکیو اسکای تری بلندترین برج مخابراتی جهان است که حدود 10 سال از زمان تأسیسش می‌گذرد. این برج حدود 634 متر ارتفاع دارد که در آن دو سکوی تماشای شهر طراحی شده است که به‌طور هم‌زمان حدود 3 هزار نفر می‌توانند از بلندای آن، شهر را رصد کنند. وقتی توکیو اسکای تری در سال 2012 ساخته شد، بعد‌از برج خلیفه، در جایگاه دومین سازه مرتفع جهان قرار داشت. به‌جز کاربرد توکیو اسکای تری به‌عنوان یک آنتن بزرگ برای منطقه شهری، این برج به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی توکیو هم کاربرد دارد و در اطراف آن مرکز خرید، رستوران و کافه وجود دارد.

  • ساعت بازدید از توکیو اسکای تری: 10 صبح تا 9 شب
  • قیمت بلیط توکیو اسکای تری: دسترسی به دو سکوی بازدید 3100 ین
  • آدرس توکیو اسکای تری: بخش شمال شرقی شهر توکیو، منطقه سومیدا سیتی

 

موقعیت توکیو اسکای تری در نقشه

توکیو اسکای تری.jpg
ارتفاع برج توکیو اسکای تری

برج توکیو (Tokyo Tower)

برج توکیو حدود 50 سال قبل از توکیو اسکای تری ساخته شد و قبل‌از اینکه به‌عنوان یکی از دیدنی های توکیو شناخته شود، به‌عنوان یک آنتن از آن استفاده می‌شد. ارتفاع این برج 333 متر است. تا زمانی که رکورد ارتفاع برج توکیو توسط توکیو اسکای تری شکسته نشود، این سازه بلندترین برج کشور بود و انگیزه ساخت آن جنبه‌های فرهنگی هم داشت؛ به‌طوری که بسیاری از مردم جهان آن را نمادی برای تولد دوباره ژاپن پس از جنگ جهانی دوم می‌دانند. برج توکیو هم مثل ساختمان قبلی، 2 سکوی تماشای شهر دارد که یکی‌شان در ارتفاع 150 متری و دیگری در ارتفاع 250 متری طراحی شده است. اگر خوش‌شانس باشید و هوا تمیز باشد، از فراز این برج می‌توانید کوه فوجی و بسیاری از ساختمان‌های معروف توکیو را تماشا کنید.

  • ساعت بازدید از برج توکیو: 9 صبح تا 10:30 شب
  • قیمت بلیط برج توکیو: سکوی تماشای اول 1200 ین، سکوی تماشای دوم 2800 ین
  • آدرس برج توکیو: بخش جنوب غربی مرکز شهر، میناتو سیتی

موقعیت برج توکیو در نقشه 

توکیو تاور.jpg
شباهت برج توکیو به برج ایفل

خیابان آمه‌یا یوکوچو (Ameya Yokocho)

شهرت اصلی خیابان آمه‌یا یوکوچو مربوط به دوران پس از جنگ جهانی دوم است که در آن اجناس آمریکایی فروخته می‌شد. حال این خیابان به یکی از جاهای دیدنی توکیو تبدیل شده است که فضایی دیدنی دارد و یکی از مراکز خرید مهم شهر به حساب می‌آید. در آمه‌یا یوکوچو فروشگاه‌های شیرینی و آب‌نبات‌فروشی بسیاری وجود دارد که در کنار آن‌ها غذای دریایی و مواد غذایی خشک‌شده هم دیده می‌شود. اگر به قصد خرید سوغاتی با قیمت‌های مناسب در ژاپن هستید، می‌توانید بازدید از این خیابان را در برنامه‌هایتان قرار دهید.

  • ساعت بازدید از خیابان آمه‌یا یوکوچو: تمام ساعات روز (ساعت شلوغی از 9 صبح تا 9 شب)
  • قیمت بازدید از خیابان آمه‌یا یوکوچو: رایگان
  • آدرس خیابان آمه‌یا یوکوچو: تایتو سیتی توکیو

 

موقعیت خیابان آمه‌یا یوکوچو در نقشه

خیابان آمه یا.jpg
خیابان آمه‌یا یوکوچو

تاکه‌شیتا دوری (Takeshita Dori)

تاکه‌شیتا دوری یکی از خیابان‌های رنگارنگ و چراغانی توکیوست که در بیشتر روزهای سال فضای شلوغی دارد. طول این خیابان کمتر از 1 کیلومتر است، اما هر روز ده‌ها هزار نفر اعم از گردشگر و مردم محلی از آن عبور می‌کنند. اگر دنبال چشیدن طعم غذای ژاپنی هستید، تاکه‌شیتا دوری گزینه مناسبی است. ضمن اینکه این خیابان به فروشگاه‌های لباسی شهرت دارد که آخرین مد را عرضه می‌کنند و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، می‌توانید از ویترین‌گردی و تماشای فضای گیرای این خیابان لذت ببرید.

  • ساعت بازدید از خیابان تاکه‌شیتا دوری: تمام ساعات روز (ساعت شلوغی از 9 صبح تا 9 شب)
  • هزینه بازدید از خیابان تاکه‌شیتا دوری: رایگان
  • آدرس خیابان تاکه‌شیتا دوری: منطقه شیبویا سیتی

 

موقعیت خیابان تاکه‌شیتا دوری 

تاکه.jpg
خیابان تاکه‌شیتا دوری

چودوری آکی‌هابارا (Chuodori Akihabara)

آکی‌هابارا یا شهر الکترونیکی، پر است از محصولات برند که آخرین فناوری‌های جهان را شامل می‌شود؛ اما گردشگران بیش از اینکه با هدف خرید محصولات الکترونیکی به این خیابان بروند، برای تماشای خیابان‌های زیبایش به آنجا می‌روند. شاید هم کافه‌های خاص این منطقه یکی از دلایل اصلی وقت‌گذرانی توریست‌ها در چودوری آکی‌هابارا باشد. این منطقه بهترین نقطه توکیو برای تماشای فرهنگ عامه، محصولات چندرسانه‌ای و آثار هنری عامیانه ژاپن است. ضمن اینکه ساختمان‌های مرکزی خیابان چودوری آکی‌هابارا سراسر پوشیده از تابلوها و بیل‌بوردهای تبلیغاتی هستند که نمای روشن آن‌ها سوژه خوبی برای عکاسی است.

  • ساعت بازدید از چودوری آکی‌هابارا: تمام ساعات روز
  • قیمت بازدید از چودوری آکی‌هابارا: رایگان
  • آدرس چودوری آکی‌هابارا: چیودا سیتی

موقعیت خیابان چودوری آکی‌هابارا در نقشه

آخری.jpg
خیابان چودوری آکی‌هابارا 

تماشای جاهای دیدنی توکیو با تور ژاپن

 سفر با تور ژاپن این امکان را به گردشگران می‌دهد که به‌جای وقت گذاشتن برای هماهنگ کردن برنامه‌های سفر، فقط به فکر گشت‌وگذار در این کشور دوست‌داشتنی باشند. خرید تور ژاپن در جایی مانند لست‌سکند کار سختی نیست. لست‌سکند یک مرجع معتبر خرید تور است که در آن می‌توانید انواع تورهای داخلی و خارجی را ببینید و براساس فیلترها و با توجه به قیمت و سطح اقتصادی، سفرتان را انتخاب کنید و در کمترین زمان ممکن تور مد نظرتان را بخرید. حتی اگر توری که می‌خواستید را پیدا نکردید، می‌توانید با استفاده از سرویس جدید سفرساز از کارشناسان ما بخواهید نزدیک‌ترین پیشنهادها به سفر شما را پیدا کنند.

سخن آخر

در این مطلب، انواع مختلفی از مناطق دیدنی توکیو را به‌همراه ساعت بازدیدشان معرفی کردیم. ازآنجایی‌که توکیو شهری شلوغ و پررفت‌وآمد است، پیشنهاد می‌کنیم یک برنامه دقیق برای بازدیدهایتان بچینید و سعی کنید اول از جاذبه‌هایی دیدن کنید که به هم نزدیک هستند تا درگیر شلوغی وسایل حمل‌ونقل عمومی نشوید. اگر تاکنون به توکیو سفر کرده‌اید و با هریک از جاذبه‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم خاطره دارید، پیشنهاد می‌کنیم تجربیاتتان را از طریق قسمت نظرات با سایر کاربران لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.