بهترین جاهای دیدنی قطر؛ 10 جاذبه و مکان دیدنی

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
دیدنی های قطر، ترکیبی از سنت و مدرنیته
10 مهر 1402 10:00
0

تا پیش از جام جهانی، شاید اگر کسی از جذابیت جاهای دیدنی قطر حرف می‌زد، واقعی به نظر نمی‌رسید؛ اما بعد از اینکه عکس جاذبه‌هایش در دنیا چرخید، مسافران بیشتری تصمیم گرفتند قطر را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب کنند. از این رو، ما در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند به سراغ معرفی معروف‌ترین جاهای دیدنی قطر رفته‌‎ایم تا اگر قصد سفر به این کشور عربی جذاب را دارید، پیش از سفر برایش برنامه‌ریزی کنید.

بهترین جاهای دیدنی قطر کدام‌اند؟

موزه ملی قطر، موزه هنرهای اسلامی، موزه مشیرب، موزه توهم، دهکده فرهنگی کتارا، الزباره، کورنیش، ویلاجیو مال، سوق واقف، جزیره مروارید قطر، پارک انگری بردز، پارک آبی قطر، پارک میا و پارک اسپایر بهترین جاهای دیدنی قطر هستند که ما در ادامه، به معرفی مفصل‌تر و دقیق‌تر هرکدام از آن‌ها پرداخته‌ایم.

موزه ملی قطر (National Museum of Qatar)

موزه ملی قطر در سال 2019 بازگشایی شده و یکی از جذاب‌ترین دیدنی های قطر محسوب می‌شود. در طراحی و معماری این موزه از شکل گل رز بیابانی الهام گرفته شده و معمار این بنا هم شخصی فرانسوی به نام ژان نوول است. با بازدید از این موزه، شما یک نمایش کوتاه از تمام تاریخ قطر را می‌بینید؛ از دوران پیش‌از تاریخ تا به امروز. در این موزه، حدود 8 هزار شیء تاریخی نگهداری می‌شود که این اشیا شامل المان‌های معماری، جواهرات، لباس، منسوجات، کتاب و اسناد تاریخی می‌شود. سالن کنفرانس، نمایشگاه، فروشگاه، کافه و رستوران هم از دیگر امکانات این موزه است.

  • مکان موزه ملی قطر: دوحه
  • ساعت بازدید از موزه ملی قطر: 9 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط موزه ملی قطر: 50 ریال قطر

موقعیت دقیق موزه ملی قطر روی نقشه

lastsecondموزه ملی قطر.jpg
معماری منحصر‌به‌فرد موزه ملی قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر (Museum of Islamic Art)

موزه هنرهای اسلامی، بزرگ‌ترین مجموعه گردآوری‌شده از آثار به‌جای‌مانده از تمدن اسلامی است. موزه هنرهای اسلامی در سال 2008 بازگشایی شده و معمار آن شخصی به نام یومینگ پی است که در طراحی فضاهای فرهنگی و هنری، معمار بسیار چیره‌دست و صاحب‌نامی است. این موزه، شامل 7 طبقه و 4500 شیء تاریخی است؛ آثار و اشیایی مثل کتاب‌های خطی، پارچه‌های نفیس، سنگ‌های گران‌بها، سکه‌های قدیمی و دست‌نوشته‌های تاریخی.

  • مکان موزه هنرهای اسلامی قطر: دوحه
  • ساعت بازدید از موزه هنرهای اسلامی قطر : 9 صبح تا 7 عصر
  • قیمت بلیط موزه هنرهای اسلامی قطر: 50 ریال قطر

موقعیت دقیق موزه هنرهای اسلامی روی نقشه

lastsecondاسلامی.jpg
موزه هنرهای اسلامی، یکی از جاذبه های قطر

موزه مشیرب (Msheireb Museum)

موزه مشیرب درست در مرکز شهر دوحه قرار گرفته و بهترین مکان برای آشنایی با فرهنگ و سبک زندگی مردم بومی این کشور است. بنای فعلی این موزه در واقع چهار خانه قدیمی بوده که بازسازی و مرمت شده و امروز به‌عنوان موزه پذیرای عموم است. این موزه چهار بخش مختلف، رستوران و کافه دارد.

  • مکان موزه مشیرب: دوحه
  • ساعت بازدید از موزه مشیرب: همه‌روزه 9 صبح تا 5 عصر، یکشنبه‌ها تعطیل
  • قیمت بلیط موزه مشیرب: رایگان

موقعیت دقیق موزه مشیرب روی نقشه

lastsecondمشیرب.jpg
فضای داخلی موزه مشیرب

موزه توهم (Museum of lllusions)

موزه توهم، یکی از جالب‌ترین مکان های دیدنی قطر است که در جهان هم نمونه‌های دیگری مثل آن وجود دارد. در این موزه، بینایی و درک بصری شما به چالش کشیده می‌شود و در عین حال هیجان و لذت جالبی را تجربه می‌کنید. توصیه می‌کنیم عکس گرفتن در این موزه را فراموش نکنید.

  • مکان موزه توهم: دوحه
  • ساعت بازدید از موزه توهم: 9 صبح تا 10 شب 
  • قیمت بلیط موزه توهم: 85 ریال قطر

موقعیت دقیق موزه توهم روی نقشه

lastsecondتوهم.jpg
موزه توهم، یکی از جاذبه های گردشگری قطر

دهکده فرهنگی کتارا (Katara Cultural Village)

دهکده فرهنگی کتارا در سال 2010 بازگشایی شد و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی قطر در میان مسافران تور دوحه تبدیل شد. این دهکده فرهنگی، با هدف معرفی و نمایش فرهنگ، سنت‌ و تاریخ قطر دایر شده است. کتارا شامل بخش‌های مختلفی است، مثل مسجد، آمفی‌تئاتر، سالن اپرا، فروشگاه، موزه، گالری، سینما، آسمان‌نما، رستوران و ساحل. رویدادهای جذابی هم برای معرفی فرهنگ و سنت‌های منطقه، همه‌ساله در کتارا برگزار می‌شود که اگر هم‌زمان با سفر شما باشد، می‌تواند تجربه جالبی را برای شما رقم بزند. هرآنچه برای تفریح، سرگرمی و جذب کردن مسافران نیاز باشد، در این دهکده فراهم شده است و بی‌دلیل نیست که کتارا یکی از بهترین دیدنی های قطر محسوب می‌شود.

  • مکان دهکده فرهنگی کتارا: دوحه
  • ساعت بازدید از دهکده فرهنگی کتارا: 24 ساعته
  • قیمت بلیط دهکده فرهنگی کتارا: رایگان

موقعیت دقیق دهکده فرهنگی کتارا روی نقشه

lastsecondکتارا.jpg
تصویری از دهکده فرهنگی کتارا

الزباره (Zubarah)

شهر الزباره در گذشته مرکزی برای صید و تجارت مروارید بوده است. قدمت این شهر به قرن هفدهم بازمی‌گردد و امروز به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی قطر به ثبت ملی یونسکو رسیده است. این شهر بهترین نمونه برای یک شهر تجاری و ماهیگیری است و جزو معدود شهرهایی است که تا حد بسیار قابل قبولی هم دست‌نخورده باقی‌مانده و حفظ شده است. امروز این شهر به موزه‌ای تبدیل شده که در سفر خود می‌توانید از آن بازدید کنید.

  • مکان الزباره: منطقه الزباره
  • ساعت بازدید از الزباره: 9 صبح تا 5 عصر
  • قیمت بلیط الزباره: رایگان

موقعیت دقیق الزباره روی نقشه

lastsecondالزباره.jpg
الزباره، یکی از جاذبه های گردشگری قطر

ویلاجیو مال (Villaggio mall)

برای عاشقان خرید و گردش در مراکز خرید، ویلاجیو مال یکی از جذاب‌ترین مکان های دیدنی قطر است. ویلاجیو یک مرکز خرید مدرن و باشکوه است که در طراحی آن از ایتالیا و معماری ایتالیایی الهام گرفته شده و حتی در فضای داخلی این مرکز خرید عظیم، فضایی دقیقاً مشابه ونیز ایتالیا طراحی و ساخته شده است. اگر قصد خرید از ویلاجیو مال را داشته باشید، شما به مجموعه‌ای از لوکس‌ترین و بهترین برندهای دنیا دسترسی دارید. پارک، سالن بولینگ، لیزر تگ، پیست کارتینگ و سینما هم از دیگر امکانات ویلاجیو مال است.

  • مکان ویلاجیو مال: دوحه
  • ساعت بازدید از ویلاجیو مال: پنجشنبه، جمعه و شنبه 9 صبح تا 11 شب، بقیه روزهای هفته 9 صبح تا 10 شب
  • قیمت بلیط ویلاجیو مال: رایگان

موقعیت دقیق ویلاجیو مال روی نقشه

lastsecondویلاجیو.jpg
طراحی ویلاجیو مال، با اقتباس از معماری ونیز ایتالیا

سوق واقف (Souq Vaqif)

سوق واقف با بیشتر از یک قرن قدمت، قدیمی‌ترین بازار قطر است. اگر تفریح مورد علاقه شما در سفرها پرسه زدن در بازارهای سنتی است، توصیه می‌کنیم بازدید از سوق واقف را از بین دیدنی های قطر، در اولویت بگذارید. دیوارهای گلی، فضای سنتی و  کوچه‌پس‌کوچه‌هایی پر از عطر عود و ادویه‌های عربی، در بدو ورود هر مسافری را مجذوب این بازار می‌کند. زیورآلات، طلا، پارچه، لباس، فرش، قلیان، عود، ادویه، صنایع‌دستی و عتیقه‌جات ازجمله کالاهایی است که در این بازار می‌توانید پیدا کنید. از امکانات دیگر این بازار، سینما، سالن تئاتر، کافه، رستوران و پارک را می‌توان نام برد.

  • مکان سوق واقف: دوحه
  • ساعت بازدید از سوق واقف: 10 صبح تا 2 ظهر، 3 ظهر تا 11 شب
  • قیمت بلیط سوق واقف: رایگان
lastsecondواقف.jpg
سوق واقف، یکی از زیباترین جاذبه های قطر

جزیره مروارید قطر (The Pearl Qatar)

جزیره مروارید قطر، محصول یک پروژه بلندپروازانه است که در سال 2004 آغاز شد و در سال 2018 به بهره‌برداری رسید. این جزیره مصنوعی از ده جزیره کوچک‌تر تشکیل شده و با مساحت چهار میلیون متر و جمعیت 33 هزار نفری، یکی از مهم‌ترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین دیدنی های قطر است.

چه ازنظر امکانات و چه طراحی و معماری، این جزیره مصنوعی بی‌نظیر است. هرآنچه از یک شهر ساحلی تصور کنید، در این جزیره مصنوعی ساخته شده است و این جزیره را شاید بتوان گل سرسبد جاهای دیدنی قطر دانست. گردش در بخش‌های مختلف این جزیره، قدم زدن در ساحل، تفریحات آبی، خرید، سر زدن به مراکز تفریحی این جزیره مثل سالن یخی، قایق‌سواری و آفتاب گرفتن، از تفریحاتی است که می‌توانید در این جزیره تجربه کنید.

  • مکان جزیره مروارید قطر: دوحه
  • ساعت بازدید از جزیره مروارید قطر: 24 ساعته
  • قیمت بلیط جزیره مروارید قطر: رایگان 

موقعیت دقیق جزیره مروارید قطر روی نقشه

lastsecondمروارید.jpg
نمایی از جزیره مروارید، یکی از زیباترین جاذبه های قطر

پارک انگری بردز (Angry birds park) 

تنوع جاهای دیدنی قطر به‌قدری است که هر کسی با هر سلیقه‌ای می‌تواند از سفرش به این کشور لذت ببرد. اگر در سفر به‌دنبال هیجان و تفریح هستید، پارک انگری بردز بهترین گزینه برای شماست. این پارک به‌عنوان اولین پارک انگری بردز در جهان،  سال 2017 بازگشایی شده و در فضایی با مساحت 17 هزار مترمربع، مجموعه‌ای از منحصر‌به‌فردترین سرگرمی‌ها را عرضه می‌کند. گفتنی است که این پارک نه‌فقط برای بچه‌ها که برای تمام سنین، سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است.

  • مکانه پارک انگری بردز: دوحه
  • ساعت بازدید از پارک انگری بردز: 1 ظهر تا 10 شب
  •  قیمت بلیط پارک انگری بردز: 150 ریال قطر برای کودکان، 50 ریال قطر برای بزرگ‌سالان

موقعیت دقیق پارک انگری بردز روی نقشه

lastsecondانگری بردز.jpg
پارک انگری بردز یکی از جاذبه های قطر

سفر با تور به قطر

لست‌سکند مرجعی برای خرید تورهای مسافرتی به مقاصد مختلف است. اگر بعد از مرور دیدنی های قطر، وسوسه شده‌اید که به این کشور سفر کنید، وارد بخش تور قطر لست‌سکند شوید و فهرستی از انواع‌و‌اقسام تورهای مسافرتی برای این مقصد را آنجا ببینید. اگر هم تور خاصی با زمان‌بندی و بودجه ویژه‌ای در ذهن شماست، کافی است به سرویس جدید سفرساز رجوع کنید و تور شخصی و دل‌خواه خودتان را بسازید.

سخن آخر

جاهای دیدنی قطر تنوع زیادی دارند و با اطمینان زیادی می‌توان گفت که سفر به این کشور برای هر سلیقه و هر سن‌و‌سالی جذاب است. ما هم سعی کردیم بهترین و شاخص‌ترین دیدنی های قطر را معرفی کنیم تا اگر محدودیت زمانی داشتید، براساس اولویت برنامه، بازدید از جاذبه های گردشگری قطر را بچینید. خواندن مطلب راهنمای سفر به قطر هم می‌تواند اطلاعات دست‌اول و خوبی را در اختیار شما بگذارد. اگر شما قبلاً به این کشور کوچک و دیدنی در حاشیه خلیج فارس سفر کرده‌اید، تجربه شما از این سفر چطور بوده است؟

شیدا چراغی
شیدا چراغی

یکی از خیل هزاران جوان مهندس ایرانی بودم و سرگردان در دنیای اعداد. با پرسه‌های آهسته در شهر، وارد دنیای سفر شدم. ذوق کشف جهان و دیدن نادیده‌ها را داشتم و شاید از آن بیشتر، قصه گفتن و قصه ساختن. امروز یک مسافر، قصه‌گو و تجربه‌گرای نوپا در دنیای سفرم. علاقه‌مند به آهسته قدم زدن در شهر، توجه به جزئیات، شنیدن خاطرات جوانی سالمندان و پرسه‌های بی‌هدف و کشف راز جهان.