بهترین سواحل استانبول برای شنا و تفریح + عکس

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در سواحل استانبول، آرامش را تجربه کنید
04 آذر 1402 08:00
0

کافی است نگاهی به محل قرار گرفتن استانبول در نقشه ترکیه بیندازید تا نقش مهم آب را در این شهر ببینید. سواحل استانبول شاید به‌اندازه سواحل آنتالیا یا دیگر شهرهایی که به نام شهر ساحلی می‌شناسیمشان مشهور نباشند؛ اما آن‌ها هم جاذبه‌های خاص خود را دارند. شاید شما به‌عنوان مسافر بعدی استانبول دوست داشته باشید قدم زدن در بهترین سواحل این شهر را تجربه کنید. به همین دلیل در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند، از سواحل استانبول گفته‌ایم و تلاش کرده‌ایم که نه‌فقط پلاژهای مناسب شنا، بلکه دیگر سواحل این شهر را هم به شما معرفی کنیم.

بهترین سواحل استانبول کدام‌اند؟

ساحل ایهتیالار، ساحل نان‌استاپ، ساحل جاده بستان، ساحل ریوا، ساحل گلدن، ساحل ترسو، ساحل فلوریا، ساحل بابیلون، ساحل ناکی بی، کلوب ساحلی آدا، ساحل توزلا، ساحل تارابیا، ساحل ایستینیه، ساحل امیرگان، ساحل دراگوس، ساحل ببک، ساحل الیو صدف، ساحل شیله و ساحل سوما، از بهترین سواحل استانبول هستند. برخی از آن‌ها به‌عنوان بهترین سواحل استانبول برای شنا معرفی می‌شوند و برخی دیگر جزو سواحل زیبایی هستند که شما می‌توانید از فضا و مناظر آن استفاده کنید.

بهترین سواحل استانبول برای شنا 

با شنیدن نام سواحل استانبول، احتمالاً اولین تصویری که در ذهن شما نقش می‌بندد، شن‌های ساحلی و افراد خوشحالی است که در آب دریا آب‌تنی می‌کنند. هرچند برای دیدن ساحل ماسه ای استانبول نمی‌توان به سراغ همه سواحل رفت؛ اما در این شهر و حومه آن، مکان‌های خوبی را به‌عنوان بهترین سواحل استانبول برای شنا می‌توانید پیدا کنید. در این مطلب، به سراغ آن دسته از پلاژها و سواحل مناسب شنا رفته‌ایم که در فاصله حداکثر یک‌ساعته از شهر استانبول قرار دارند و به‌سادگی می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید.

تور استانبول ۷ شب و ۸ روز

ساحل ایهتیالار (İhtiyarlar)

دوست دارید به‌جای یک مکان شلوغ و پرهیاهو با انواع‌واقسام جشنواره‌ها، تنها آب شفاف و تمیز مقابل رویتان باشد و در یک ساحل تمیز و خلوت روزتان را بگذرانید؟ ساحل ایهتیالار یک ساحل عمومی و کوچک در شمال استانبول است. باید گفت که این ساحل یکی از سواحل محبوب افراد محلی است و کمتر پیش می‌آید که توریست‌ها و افراد خارجی را در آن ببینید. البته این مورد را هم باید در نظر داشت که تعداد جاهای دیدنی استانبول کم نیست و در سفر به این شهر، اغلب افراد قصد دیدن سواحل را ندارند؛ حتی اگر آنجا زیباترین ساحل استانبول باشد. 

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل ایهتیالار : حدود 44 دقیقه 

موقعیت دقیق ساحل ایهتیالار

ساحل.png
ساحل ایهتیالار، از سواحل محبوب در استانبول

ساحل نان‌استاپ (Non stop Beach)

یکی از مشهورترین پلاژهای ساحلی که در فاصله کمی از استانبول قرار دارد، ساحل نان‌استاپ است. این ساحل در منطقه ساریر استانبول قرار دارد و برای کسانی که به‌دنبال بهترین ساحل استانبول برای تفریح هستند، انتخابی ایدئال است. می‌توان گفت که نان‌استاپ، یک ساحل ماسه ای استانبول است و برای امتحان کردن ورزش‌های مختلف آبی مکان مناسبی به‌ شمار می‌رود. البته این مورد را هم نباید فراموش کرد که اگر شانس با شما یار باشد، ممکن است شاهد اجرای زنده گروه‌های موسیقی یا دی‌جی هم باشید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل نان‌استاپ: حدود 1 ساعت 

موقعیت دقیق ساحل نان‌استاپ

kilyos-non-stop-beach-04.jpg
نمایی از ساحل نان‌استاپ

ساحل جاده بستان (Caddebostan)

در قسمت آسیایی استانبول، ساحل جاده بستان قرار دارد؛ ساحل زیبایی که اگر دوست دارید زیاد از مرکز شهر دور نشوید، جای خوبی برای وقت‌گذرانی است. در واقع منطقه جاده بستان از سه ساحل مختلف تشکیل شده است که درحال‌حاضر تنها یکی از آن‌ها مناسب استفاده عموم مردم است. این ساحل، هم مناسب شناست و هم بخش‌های دیگری دارد که در آن می‌توانید استراحت کنید و از منظره زیبای دریا لذت ببرید. یکی از مزیت‌های سواحلی که فاصله زیادی با مرکز شهر ندارند، این است که شما می‌توانید با استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در استانبول، به آنجا بروید.

فاصله میدان تکسیم تا ساحل جاده بستان: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل جاده بستان

4629304.jpg
ساحل جاده بستان، یکی از بهترین سواحل استانبول

ساحل ریوا (Riva Beach)

منطقه بیکوز در بخش‌های شمالی استانبول، ازجمله مکان‌هایی است که هم به شهر نزدیک است و هم مناظر طبیعی زیبا دارد. شهرت اصلی ساحل ریوا به‌دلیل نمایی است که این ساحل به سمت کوه‌ها دارد. شاید این ساحل به‌اندازه بقیه سواحل استانبول که در شهر واقع شده‌اند، امکانات نداشته باشد یا به‌عنوان ساحل تفریحی استانبول شناخته نشود؛ اما به شما فرصت استفاده از محیطی خلوت‌تر و طبیعتی بکرتر را می‌دهد.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل ریوا: یک ساعت

موقعیت دقیق ساحل ریوا

Istanbul-Beykoz-Beaches-4-Best-Beaches-for-Swimming.jpg
ساحل ریوا در منطقه بیکوز

ساحل ترسو (Terso Beach)

ساحل ترسو در استانبول برای کسانی مناسب است که در جست‌وجوی سواحل تمیز غیرشنی هستند. این ساحل با درنظرگرفتن سکوهای مناسب، جای خوبی برای کسانی است که دوست دارند شنا کنند. البته شاید در مقایسه با سایر سواحل و پلاژها، ترسو ساحل کم‌امکانات‌تری باشد؛ اما نزدیکی این ساحل به مرکز شهر و همین‌طور خلوتی و تمیز بودن آن مزیت مهمی است که نمی‌توان نادیده گرفت. فاصله کم این ساحل از مرکز شهر باعث می‌شود که حتی اگر شما با تور کوتاه‌مدتی مانند تور استانبول ۴ شب و ۵ روز به این شهر سفر کرده‌اید، باز هم بتوانید تنی به آب بزنید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل ترسو: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل ترسو

DSC_0213.JPG
ساحل ترسو، از سواحل استانبول

ساحل فلوریا گونش (florya güneş beach)

بسیاری از مردم، ساحل فلوریا گونش را نگین گمشده استانبول می‌دانند؛ زیرا فلوریا گونش، به ساحل مرمره استانبول تعلق دارد و ساحل مرمره در مقایسه با ساحل دریای سیاه، به مرکز شهر نزدیک‌تر است. در نزدیکی ساحل فلوریا گونش، می‌توانید طبیعتی دیدنی را تماشا کنید. همچنین قدمت تاریخی و وجود امکانات مدرن، منطقه را به یک موقعیت خاص تبدیل کرده است. ساحل فلوریا یک ساحل وسیع شنی است. آدرس ساحل فلوریا استانبول نسبتاً سرراست است. به‌عبارتی برای پیدا کردن این ساحل، کافی است به پارک ساحلی فلوریا در منطقه باکیرکوی بروید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل فلوریا گونش: حدود ۴۵ دقیقه

موقعیت دقیق ساحل فلوریا گونش

2019-06-21.jpg
ساحل فلوریا گونش، از مشهوترین سواحل استانبول

ساحل بابیلون (Babylon Beach)

احتمالاً مشهورترین ساحلی که در استانبول می‌بینید، ساحل بابیلون استانبول است. این ساحل برای خانواده‌هایی که به‌همراه فرزندشان به سفر آمده‌اند، جای کاملاً مناسبی است؛ چراکه در این ساحل امکانات کافی برای تفریح بچه‌ها وجود دارد. به‌غیر از وسایل تفریحی، ساحل بابلیون از نظر امکانات رفاهی هم توانسته نظر مثبت کاربران را جلب کند. مثلاُ انواع‌واقسام رستوران‌ها و کافه‌ها و حتی مراکز اقامتی در نزدیکی این ساحل وجود دارد. شهرت این ساحل و تفریحات حاشیه آن به‌اندازه‌ای است که می‌توانیم ساحل بابیلون را در لیست جاهای تفریحی استانبول قرار دهیم.

  •  فاصله میدان تکسیم تا ساحل بابیلون استانبول: حدود یک ساعت

موقعیت دقیق ساحل بابیلون 

Babylon-Kilyos-Beach-scaled.jpg
ساحل بابیلون استانبول

 ساحل ناکی بی (Nakibey Aile Plaj Tesisleri)

نوبت به معرفی ساحل بیوک آدا استانبول می‌رسد. نمی‌توان گفت که جزیره بیوک آدا تنها یک ساحل دارد؛ اما شاید بتوان گفت که بهترین ساحل آن، ساحل ناکی بی است که بسیار دل‌خواه گردشگران ایرانی است. گرچه پلاژ ناکی بی، وسعت چندانی ندارد؛ اما می‌توان آن را یک پلاژ تمیز و نسبتاً مدرن دانست. اگر اهل بازدید از مناطق بکر و زیبا هستید و در بهترین هتل‌های استانبول اقامت دارید، احتمالاً ناکی بی یک انتخاب مناسب برای شما در سفر به استانبول است.

  • فاصله میدان تکسیم تا اسکله برای رسیدن به ساحل ناکی بی: حدود یک ساعت

موقعیت دقیق ساحل ناکی بی

Untitled.png
نمایی از ساحل و کلوب تفریحی ناکی بی

کلوب ساحلی آدا (Ada Beach Club)

هیبلی آدا، دومین جزیره وسیع از جزایر پرنس استانبول در دریای مرمره است. در جزیره هیبلی آدا هم پلاژهای ساحلی خوبی پیدا می‌شود. گرچه اهالی استانبول، معمولاً از شنا در جزایر پرنس و دریای مرمره چندان استقبال نمی‌کنند؛ اما در این جزیره هم سواحلی برای شنا در نظر گرفته شده است. کلوب ساحلی آدا، یکی از این سواحل است که باوجود امکانات گوناگون، شرایط خوبی را برای دریادوستان در نظر گرفته است. جزایر پرنس معمولاً از آن دست مقاصدی است که حتی اگر شما اهل رفتن به ساحل نباشید، دوست دارید سری به آن بزنید. با توجه‌ به اینکه رفتن به جزایر و گشت‌وگذار در آن‌ها، علاوه‌بر وقت کافی به هزینه هم نیاز دارد، پیشنهاد ما به شما این است که با انتخاب تورهای اقتصادی مثل تور اقساطی استانبول و مدیریت هزینه‌های سفر، بخشی از مبلغ درنظرگرفته‌شده را به تفریحات سفر اختصاص دهید.

  • فاصله میدان تکسیم تا اسکله برای رسیدن به کلوب ساحلی آدا: حدود یک ساعت 

موقعیت دقیق کلوب ساحلی آدا 

2020-08-26.jpg
کلوب ساحلی آدا، از سواحل تفریحی استانبول

ساحل سوما (Suma Beach)

ساحل سوما، یکی دیگر از ساحل‌های منطقه ساریر استانبول است که در آن می‌توانید جشنواره‌ها و تفریحات گوناگون را ببینید. معمولاً ساحل سوما آخر هفته‌ها به‌عنوان یک ساحل شلوغ شناخته می‌شود؛ اما در طول هفته می‌توانید روزهای خلوتی هم پیدا کنید و از دریا و امکاناتی مثل والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و تخت‌های آفتاب لذت ببرید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل سوما: حدود یک ساعت 

موقعیت دقیق ساحل سوما 

suma-beach-kilyos.jpg
ساحل سوما، یکی از سواحل شلوغ استانبول

ساحل شیله (Sile Aqua Beach)

برای پیدا کردن سواحل شنی در استانبول، معمولاً مجبور می‌شوید مسافت بیشتری را طی کنید، اما نگران نباشید. طی کردن این مسافت قطعاً ارزشش را دارد. به نظر می‌رسد که کمابیش ساحل شیله به سواحل کیلیوس شباهت داشته باشد؛ اما باید گفت که ساحل شیله در مقایسه با کیلیوس بکرتر است و افرادی که دوست دارند از آرامش ساحل و منظره طبیعت لذت ببرند، می‌توانند این ساحل را انتخاب کنند. البته کسانی که در سفر به استانبول به سراغ ساحل می‌روند، معمولاً قصد شنا و تفریحات رایج را ندارند و لذت بردن از طبیعت برایشان در اولویت قرار دارد. در واقع کسانی که قصد استفاده از تفریحات آبی را دارند، اغلب آنتالیا را برای سفر انتخاب می‌کنند، نه استانبول.

  •  فاصله میدان تکسیم تا ساحل شیله: حدود 1.5 ساعت

آنتالیا بریم یا استانبول؟

موقعیت دقیق ساحل شیله

agva-plaji-d22d3aaa-9d8f-4100-8dd4-7aefac900b22.jpg
ساحل شیله، از بهترین سواحل استانبول

ساحل الیو صدف (Elio Sedef)

برخلاف بقیه سواحل و پلاژهایی که تا اینجا معرفی کردیم، شهرت ساحل الیو صدف نه به‌دلیل تمیزی شن‌های آن است و نه به‌دلیل تفریحات و منظره طبیعی‌اش؛ بلکه بیشتر شهرت این ساحل به رستوران‌ها و کافه‌های شیک و لوکس آن است. برنامه‌های متعدد اجرای موسیقی زنده و تفریحاتی ازاین‌دست، ساحل الیو صدف را به یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها در بین سواحل جزایر پرنس در نزدیکی استانبول تبدیل کرده است. بسیاری از مردم، حتی برای مراسم ازدواج یا سایر مراسم تشریفاتی، این ساحل را انتخاب می‌کنند. شما هم می‌توانید برای داشتن تجربه‌ای دل‌نشین در بهترین کافه‌های استانبول، سری به جزایر پرنس و ساحل الیو صدف بزنید.

  • فاصله میدان تکسیم تا اسکله برای رفتن به ساحل الیو صدف: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل الیو صدف

Elio Sedef.jpg
قسمتی از ساحل الیو صدف

سایر سواحل استانبول

تا اینجا از سواحلی گفتیم که شما به‌سادگی می‌توانید در آن‌ها شنا کنید؛ اما همه سواحل برای شنا مناسب نیستند. بااین‌حال، رفتن به هرکدام از این سواحل، لطفی دارد؛ برخی از آن‌ها جای خوبی برای دیدن مناظر طبیعی هستند و برخی دیگر به شما فرصت می‌دهند تا عکس‌های یادگاری ثبت کنید. در ادامه این مطلب، به سراغ برخی از سواحل استانبول می‌رویم که یا مناسب شنا نیستند یا انتخاب اول افراد برای شنا نیستند؛ اما جای خوبی برای گذراندن اوقات‌فراغت‌اند.

ساحل ببک (Bebek Sahili)

ساحل ببک، یکی از مشهورترین سواحل استانبول در منطقه ببک است و جالب اینجاست که این ساحل به‌جز زیبایی طبیعی، اهمیت تاریخی هم دارد و شما می‌توانید بناهای تاریخی مختلفی را در حاشیه بسفر ببینید که قدمتشان به دوران عثمانی بازمی‌گردد. در واقع باید گفت که بیشتر مردم برای دیدن این بناهای تاریخی به ساحل ببک می‌روند و از قدم زدن در ساحل در حالی لذت می‌برند که بنایی تاریخی بر سرشان سایه انداخته است.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل ببک: حدود 20 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل ببک

مدینه الجمیرا دبی لست سکند .jpg
نمای ساحل ببک از روملی حصار

ساحل امیرگان (Emirgan Sahil)

اگر دوست دارید در مناطق اروپایی استانبول به ساحل بروید، ساحل امیرگان یک انتخاب خوب است. این ساحل در بخش انتهایی پارک امیرگان قرار دارد که از مشهورترین پارک‌های استانبول است و فرصت خوبی برای ثبت عکس‌های یادگاری به شما می‌دهد. اگر در فصول سرد که شنا چندان عاقلانه به نظر نمی‌آید، به استانبول سفر کنید و توری مثل تور استانبول آذر را انتخاب کنید، ساحل امیرگان یک مقصد جذاب برای شماست. خوب است بدانید که پارک امیرگان به‌جز ساحل، جاذبه‌های دیگری هم دارد؛ مثلاً در زمان‌های مختلف، جشنواره‌های گل‌وگیاه در آنجا برپاست و بسیاری از مردم برای شرکت در این جشنواره‌ها به این پارک می‌روند.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل امیرگان: حدود 20 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل امیرگان

emirgan-sahilinde-calismalar-basladi-h1399397591.jfif
نمایی از ساحل امیرگان در روز

ساحل ایستینیه (İstinye Sahili) 

بعضی از سواحل استانبول، پاتوق گردشگران نیست و بیشتر افراد محلی به آن سر می‌زنند. ساحل ایستینیه هم یکی از این ساحل‌هاست و به‌دلیل اینکه مسافران کمی آنجا می‌روند، بهترین ساحل برای کسانی است که دوست دارند در جایی خلوت شاهد غروب آفتاب باشند یا کنار آب قدم بزنند؛ بنابراین اگر مدت طولانی در استانبول هستید و به‌غیر از خرید و تفریح، دوست دارید جایی جدید را کشف کنید، این ساحل پیشنهاد ما به شماست.

  •  فاصله میدان تکسیم تا ساحل ایستینیه: حدود 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل ایستینیه 

49982365.700x525.jpg
ساحل ایستینیه در روز

ساحل دراگوس (Dragos Sahili)

از میان سواحل استانبول، ساحل دراگوس شاید بهترین جا برای دویدن باشد. بسیاری از مردم دوست دارند از هوای تازه استفاده کنند و زمانی را برای خودشان داشته باشند. ساحل دراگوس، برای همین افراد ساخته شده است. مسیر مناسب برای قدم زدن در کنار نمای زیبای دریای مرمره، می‌تواند فرصتی ناب در سفر شما باشد. ازآنجایی‌که این ساحل در بخش آسیایی استانبول واقع شده است، اگر در این بخش اقامت دارید، حتماً سری به ساحل دراگوس بزنید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل دراگوس: حدود 40 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل دراگوس

Dragos_Sahil_İstanbul.jpg
نمایی از ساحل دراگوس

ساحل تارابیا (Tarabya sahili)

تارابیا هم ازآن‌دست سواحلی است که شهرت آن نه به‌دلیل خود ساحل، بلکه برای منطقه‌ای است که در آن قرار دارد. ساحل تارابیا در شمال بخش اروپایی استانبول با کافه‌ها و خانه‌های ویلایی زیبایش، جای خوبی برای قدم زدن و لذت بردن از فضای شهری استانبول است. این ساحل فاصله زیادی با مرکز شهر استانبول ندارد. ازاین‌رو، انتخابی خوب برای کسانی است که دوست دارند ساحل نه آن‌قدر به مرکز شهر نزدیک باشد که شلوغی آزارشان دهد، نه آن‌قدر از مرکز شهر دور باشد که برای سر زدن به ساحل، تمام روزشان را از دست بدهند.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل تارابیا: 30 دقیقه

موقعیت دقیق ساحل تارابیا

تارابیا.jpg
ساحل تارابیا، از بهترین سواحل استانبول

 ساحل توزلا (Tuzla Sahili)

پارک ساحلی توزلا هم ازجمله سواحلی است که شما می‌توانید در مناطق آسیایی استانبول به آن سر بزنید. گرچه ممکن است برخی در این ساحل هم تنی به آب بزنند؛ اما باید گفت که توزلا، پلاژی مناسب شنا نیست و بیشتر به‌واسطه پارکش شناخته می‌شود. البته این ساحل جای خوبی برای ماهیگیری و لذت از نمای زیبای دریاست. نکته دیگری که باید بدانید، این است که یکی از بهترین پارک‌های آبی استانبول در همین منطقه و در نزدیکی ساحل توزلا قرار دارد و اگر به تفریحات آبی علاقه‌مندید، می‌توانید از امکاناتش هم استفاده کنید.

  • فاصله میدان تکسیم تا ساحل توزلا: حدود 40 دقیقه

بهترین پارک آبی استانبول کدام است؟

موقعیت دقیق ساحل توزلا 

توزلا.jpg
نمایی از ساحل توزلا

خرید تور استانبول

خرید تور، همیشه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسافرانی است که استانبول را به‌عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. وقتی صحبت از سفر به استانبول در میان باشد، سفر با تور راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین انتخاب است؛ چراکه این روزها آژانس‌های زیادی به‌صورت تخصصی در حوزه فروش تورهای استانبول فعالیت می‌کنند. شما می‌توانید برای انتخاب بهترین آژانس و مناسب‌ترین تور، سری به صفحه تور استانبول لست‌سکند بزنید و انتخابی منطقی و متناسب با برنامه‌هایتان داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب تلاش کردیم تا علاوه‌بر معرفی سواحل استانبول، شما را با نزدیک‌ترین سواحل به مرکز این شهر آشنا کنیم تا اگر دوست دارید زمان استراحتتان را در کنار دریای مرمره یا سیاه بگذرانید، پیش از سفر بدانید که کدام‌یک از این سواحل مناسب شنا هستند و کدام‌یک برای تماشا و قدم زدن مناسب‌ترند. استانبول، شهری با جاذبه‌های گوناگون است. به همین دلیل، بهتر است آگاهانه به سراغ گردش در این شهر بروید و پیش از سفر، نگاهی به راهنمای سفر به استانبول بیندازید. اگر تاکنون به استانبول سفر کرده‌اید، نظرتان را درباره بهترین ساحل در استانبول با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.