میلان کجاست؟ راهنمای کامل سفر به میلان

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
پایتخت مد و فشن جهان را می‌شناسید؟
19 آذر 1402 08:00
0

میلان، دومین شهر پرجمعیت ایتالیاست که در قاره اروپا قرار گرفته و هرساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند. این شهر در زمینه‌‌های هنری، مد، فشن و معماری دستاوردهای چشمگیری دارد و مدتی‌ است که به‌عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای اروپا، در لیست سفرهای ایرانیان قرار گرفته است. در این مطلب از لست‌سکند قصد داریم نکات مهم و راهنمای سفر به میلان را به شما ارائه دهیم، از جزئیات سفر به میلان صحبت کنیم و به‌طور کلی بگوییم که سفر به میلان برای چه کسانی مناسب است.

میلان کجاست؟

میلان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای ایتالیاست که در شمال غربی این کشور قرار گرفته و با سوئیس (Swiss)، پیمونته (Piedmont) و ونتو (Veneto) مرز مشترک دارد. این شهر، روی دشت پادانا واقع شده و به‌عنوان یک پل ارتباطی، بین اروپای شمالی و جنوبی از آن استفاده می‌شود. میلان یک شهر زنده، مدرن و پویاست که همواره در حال تغییر و تحول است.

چرا به میلان برویم؟

در اینکه میلان یکی از زیباترین و پرجاذبه‌ترین شهرهاست و اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند در سفر با تور ایتالیا از آن دیدن کنند، شکی نیست؛ اما علاوه‌بر این‌ها، باید بدانید که در میلان چیزهای زیادی برای کشف کردن وجود دارد. میلان مرکز فرهنگ، هنر، مد و غذا در اروپاست و بناهای تاریخی، موزه‌ها، گالری‌ها، پارک‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌ای را در خود جای داده است.

در کنار جاذبه‌های شهری، دو تیم معروف اینترمیلان (Inter Milan) و آ.ث.میلان (AC Milan) متعلق به این شهر است. شما می‌توانید بازی‌های آن‌ها را در ورزشگاه سن سیرو (San Siro Stadium) تماشا کنید یا به موزه فوتبال بروید و تاریخچه و جام‌های آن‌ها را ببینید. این شهر برای عاشقان خرید هم چیزهایی برای ارائه دارد. در سفر به میلان می‌‌توانید لباس‌های زیبا، کیف‌ها، کفش‌ها، جواهرات و سوغات‌های دیگر را از برندهای معروف جهان، خریداری کنید.

Best-things-to-do-in-Milan-Italy.jpg
تصویری از کلیسای جامع میلان

تاریخچه مختصری از میلان

در راهنمای سفر به میلان، شناخت تاریخ آن جایگاه ویژه‌ای دارد. تاریخچه شهر میلان را می‌توان به دوره‌های مختلف تقسیم کرد. این شهر در قرن ششم پیش‌از میلاد، توسط قوم اینسوبریا بنا شد و در سال ۲۲۲ پس‌از میلاد، امپراتوری روم باستان این شهر را فتح کرد. حدود صد سال بعد، شهر میلان به‌عنوان پایتخت امپراتوری روم غربی انتخاب شد و اولین کلیسای کاتولیک در این شهر ساخته شد.

در قرون‌وسطا، میلان توسط حکومت خاندان‌های مختلف اداره شد و در سال ۱۳۶۸ به جمهوری تبدیل شد. در دوره رنسانس، بسیاری از هنرمندان بزرگ، ازجمله لئوناردو داوینچی، در این شهر فعالیت داشتند. بعد از گذشت ۲۰۰ سال، اسپانیا بر میلان مسلط شد و دوباره در سال ۱۷۰۶، امپراتوری هابسبورگ (House of Habsburg) حاکمیت میلان را از اسپانیا گرفت و به نام خود ثبت کرد.

بعداز این اتفاقات، ناپلئون بناپارت، میلان را تصرف کرد و آن را به‌عنوان پایتخت جمهوری ایتالیای جدید معرفی کرد؛ اما این امپراتوری و روزهای خوب، مدت زیادی دوام نداشت و دوباره میلان در جنگ جهانی اول و دوم، به‌شدت آسیب دید. پس‌از فرازونشیب‌های بسیار، دوران طلایی این شهر به پایان رسید. افرادی که تور اروپا را برای سفرشان انتخاب می‌‌کنند، حتماً برنامه بازدید از میلان را در گردششان، قرار می‌دهند.

galerie-milan-1024x723.jpg
گشت و گذار در میلان، نگارخانه ویتوریتو امانوئل دوم

بهترین زمان سفر به میلان

تعیین بهترین زمان سفر به میلان، به اولویت‌های سفرتان بستگی دارد. اگر شما به خرید علاقه‌مند هستید، بهتر است در فصل تخفیف‌های زمستانی یا تابستانی به میلان بروید و از قیمت‌های مناسب استفاده کنید. در فصول سرد، دمای هوای میلان به 6 تا 8 درجه سانتی‌گراد می‌رسد که می‌شود آن را تحمل کرد. البته هوای تابستان میلان هم تقریباً مناسب است و به ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. اگر با گرما میانه خوبی ندارید، برای سفر به میلان ماه‌‌های گرم سال را انتخاب نکنید.

اگر بازدید از جاذبه‌ها برایتان اولویت دارد، بهتر است در فصل بهار یا پاییز به میلان سفر کنید. در این فصول، دما بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی‌گراد است و هوا برای بازدید از پارک‌ها، بناهای مختلف و قدم زدن در شهر، بسیار دل‌پذیر و خوشایند می‌شود.

اگر دوست دارید علاوه‌بر تمام موارد گفته‌شده، در جشن های ایتالیا هم شرکت کنید، نباید فصل کریسمس و جشن سال نوی میلان را از دست بدهید. گفتنی است که موسیقی‌های خیابانی و جشن و پای‌کوبی میلانی‌ها در این ایام، زیاد به چشم می‌خورد. با این توضیحات، می‌توان گفت که میلان شهری است که برای جذب هر شخص، برنامه خاصی دارد و شما مطمئناً از سفرتان لذت می‌برید.

Christmas celebration in Milan.jpg
تصویری از میلان، حوالی کریسمس

حمل‌ونقل عمومی در میلان

در این قسمت از راهنمای سفر به میلان، قرار است راجع‌به این صحبت کنیم که حمل‌ونقل در میلان چگونه است و چطور می‌توانید هزینه های سفر به میلان را با استفاده از حمل‌ونقل عمومی آن، کاهش دهید. این شهر با استفاده از یک شبکه گسترده از وسایل نقلیه عمومی که شامل مترو، اتوبوس، تراموا، تاکسی و دوچرخه است، دسترسی راحتی را برای گردش در شهر فراهم می‌کند.

برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی در میلان، شما باید بلیطی بخرید که معمولاً 90 دقیقه برای استفاده از مترو اعتبار دارد. قیمت این بلیط، ۲ یورو است و تنها یک بار می‌توانید از آن استفاده کنید. بلیط‌های یک‌روزه ۷ یورویی، سه‌روزه ۱۲ یورویی و بلیط‌های 10 عددی ۱۸ یورویی هم برای استفاده از وسایل نقلیه در میلان وجود دارند که ارزان‌تر هستند. حمل‌ونقل عمومی در میلان راحت، سریع و امن است و به شما اجازه می‌دهد که به‌راحتی به نقاط مختلف شهر دسترسی داشته باشید.

Public-Ttransport-in-Milan.jpg
متروی میلان
milan-map-metro-1.jpg
نقشه خطوط متروی میلان

اقامت در میلان

برای اقامت در میلان، شما می‌توانید با توجه به بودجه، سلیقه و برنامه‌ای که برای گشت و گذار در میلان چیده‌اید، هتلتان را انتخاب کنید. این هتل‌ها می‌توانند در نزدیکی مرکز شهر، فرودگاه، ایستگاه قطار یا مناطق اطراف شهر باشند. دو نمونه از هتل‌های معروف میلان که جزو بهترین هتل های ایتالیا هستند و با توجه به امکاناتشان و نظرات کاربران گلچین شده‌اند، عبارت‌اند از: هتل حیات سنتریک میلان سنترال و هتل ملیا میلانو. اگر هم به‌جای سفر به میلان، قرار است با تور رم از ایتالیا بازدید کنید، گزینه‌های خوبی برای اقامت وجود دارد که می‌توانند تجربه سفر به ایتالیا را برایتان دل‌نشین‌تر کنند.

Melia Milano.jpg
نمای یک اتاق در هتل ملیا میلانو

گشت و گذار در میلان

حالا که می‌دانیم میلان کجاست و دقیقاً در کجای نقشه جهان قرار گرفته، می‌توانیم درباره جاهای دیدنی میلان صحبت کنیم. جاهای دیدنی این شهر بسیار زیادند و بدیهی است که نتوانید در سفرتان از همه آن‌ها بازدید کنید. به همین دلیل، بهتر است راهنمای سفر به میلان را بخوانید تا برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. از دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری میلان می‌توان به کلیسای جامع میلان، سالن اپرای لا اسکالا، کلیسای سانتا ماریا پرسو سان ساترو و قلعه اسفورزا اشاره کرد.

جالب است بدانید که یک مکان گردشگری در میلان وجود دارد که حال‌وهوای ونیز را برایتان شبیه‌سازی می‌کند. این جاذبه با نام ناویگلی یا ناویلی، برای کسانی خوب است که علاقه دارند یک پیش‌نمایش از زیبایی‌های تور ونیز ببینند. تصویر ناویگلی را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید.

Navigli Lake.jpg
دریاچه ناویگلی، شبیه‌ساز ونیز در میلان

مراکز خرید در میلان

همان‌طور که گفته شد، میلان پایتخت مد و فشن دنیاست و در راهنمای سفر به میلان نمی‌توان درباره مراکز خرید آن صحبت نکرد. به همین دلیل می‌خواهیم برخی از مراکز خرید میلان را که هم سوغاتی های ایتالیا و هم اجناس باکیفیت دارند، به شما معرفی کنیم.

  • محله کوادریلاترو دئورو (Quadrilatero d'Oro): محله‌ای با فروشگاه‌های برندهای معروف دنیا مثل ورساچه، آرمانی و پرادا در میلان که برای هر سلیقه‌ای، چیزی برای ارائه دارد.
  • ویا مونته ناپلئون (Via Monte Napoleone): خیابانی در میلان، با فروشگاه‌های لوکس و گران‌قیمت که برندهای معروف مثل گوچی، دولچه‌وگابانا و فندی را برای فروش دارد.
  • گالری ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II): ساختمان تاریخی با سقف شیشه‌ای که شامل فروشگاه‌های پوشاک، کتاب و زیورآلات است. در این بنای تاریخی، کافه‌هایی دیده می‌شود که کروسان یکی از میان‌وعده‌های ثابت آن‌هاست.
  • اسکالو میلانو (Scalo Milano Outlet): یک مرکز خرید جدید در میلان با بیش‌از ۱۳۰ فروشگاه که در زمینه‌های مختلف مثل پوشاک، لوازم‌خانگی، آرایشی‌وبهداشتی فعالیت می‌‌کند. احتمال اینکه در این مرکز خرید بتوانید سوغاتی ایتالیا را با قیمت مناسب خریداری کنید، خیلی زیاد است.
Scalo Milano Outlet.jpg
مرکز خرید اسکالو میلانو در میلان

خوردوخوراک در سفر به میلان

قیمت غذا در ایتالیا یکی دیگر از موارد مهمی است که باید در سفر به میلان به آن توجه کنید؛ زیرا تقریباً بعد از صرف وعده صبحانه باید شروع به گشت و گذار در میلان کنید و ناهار و شامتان را میهمان رستوران‌های ایتالیایی باشید. اگر به غذاهای ایتالیایی که با پنیر درست می‌شوند علاقه‌مند هستید، هیچ‌کدام از رستوران‌های شهر میلان ناامیدتان نمی‌کنند؛ اما اگر بخواهید حساسیت بیشتری به خرج دهید، می‌توانید از میان بهترین رستوران‌‌های میلان یک مورد را انتخاب کنید و پیتزاهای خوش‌طعم یا پاستاهای دست‌ساز ایتالیایی را امتحان کنید.

باید بدانید که برنج ریزوتو (Risotto) و خوراک گوشت اسکالوپینی (Scaloppine) از غذاهای معروف این شهر هستند. پس در لیست سفارشتان، این دو غذا را از قلم نیندازید. اگر در سفر به میلان به‌دنبال یک برنامه غذایی پیشنهادی می‌گردید، نکاتی که در ادامه می‌گوییم، برایتان مفید خواهد بود.

  • برای صبحانه، یک قهوه اسپرسو و یک کروسان شکلاتی می‌تواند انرژی روزتان را تأمین کند. این ترکیب سنتی ایتالیایی است که در همه کافه‌های میلان پیدا می‌شود.
  • برای ناهار، یک سالاد سبز با یک پنینی گوشت انتخاب کنید؛ ترکیبی که هم سالم است، هم شما را با مزه غذاهای میلان آشنا می‌کند.
  • برای شام، یک رستوران خوب پیدا کنید و از غذاهای سنتی میلان مثل اسپاگتی با سس بولونز (Bolognese)، کتلت میلانی و ریزوتو لذت ببرید.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای دسر، یک بستنی خوش‌مزه یا یک کانولی خامه‌ای را که یک دسر از جزیره سیسیل ایتالیاست، سفارش دهید و یک روز گشت‌وگذار در ایتالیا را شیرین تمام کنید.

بهترین غذاهای ایتالیا چیست؟

Croissant with espresso.jpg
میز صبحانه در یکی از کافه‌های گالری ویتوریو امانوئل دوم

هزینه های سفر به میلان

هزینه های سفر به میلان را چگونه مدیریت کنیم؟ این سؤالی است که در ذهن اکثر مسافران میلان وجود دارد. در این بخش، به شما می‌گوییم که چگونه می‌توان هزینه های سفر به میلان را کاهش داد. البته باید بدانید که در لست‌سکند، شرایط خرید تور اقساطی فراهم است. با خرید تور اقساطی از لست‌سکند، تنها بخشی از هزینه‌ها را همان اول تسویه می‌کنید و مابقی برای ماه‌های بعد قسط‌بندی می‌شود. به‌این‌ترتیب، می‌توانید بودجه خود را صرف گشت و گذار در میلان کنید یا از مراکز خرید این شهر، بهترین اجناس را بخرید.

علاوه‌بر این‌ها، پیشنهاد می‌کنیم برای مدیریت هزینه های سفر به میلان، خرید تور را به فصولی موکول کنید که گردشگران کمتری به میلان می‌روند. همین باعث می‌شود که قیمت بلیط هواپیما و هتل کاهش پیدا کند و سفر ارزان‌تری به میلان داشته باشید. نکته دیگری که می‌توانید برای مدیریت هزینه های سفر به میلان انجام دهید، این است که هتل‌های نزدیک به مرکز شهر را انتخاب نکنید؛ زیرا دسترسی آسان این اقامتگاه‌‌ها به جاهای دیدنی میلان، باعث می‌شود هزینه‌های اقامت در آن‌ها بیشتر شود. به‌جای این هتل‌ها، می‌توانید از هتل‌های اطراف شهر و مسافرخانه‌ها استفاده کنید یا آپارتمان در میلان اجاره کنید.

همان‌طور که گفتیم، در سفر به میلان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی برای تردد در شهر استفاده کنید. مترو، اتوبوس و تراموا به شما کمک می‌کنند تا سریع و ارزان به مقصد برسید. برای کاهش هزینه‌های سفر به میلان، می‌توانید رفتن به رستوران‌ها و کافه‌های گران‌قیمت را محدود کنید، از فروشگاه‌های محلی خرید کنید و خودتان غذا درست کنید یا از فست‌فودهایی استفاده کنید که قیمت آن‌ها مناسب است. برای تفریح و گشت و گذار در میلان هم می‌توانید به‌جای بازدید فراوان از موزه‌ها، گالری‌ها و جاذبه‌های تاریخی، از پارک‌ها، خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی دیدن کنید و لذت ببرید.

Brera.jpg
محله بررا، از جاهای دیدنی رایگان میلان

خرید تور میلان از لست‌سکند

اگر آماده سفر به میلان هستید، وقت آن رسیده است که با انتخاب تور میلان سفری دل‌خواه را آغاز کنید. در لست‌سکند می‌توانید مجموعه‌ای از بهترین تورهای میلان را ببینید و با توجه به ویژگی‌هایی که مد نظر دارید، تور مناسب را برای سفرتان انتخاب کنید. خوب است بدانید که در بخش تورها، برای سلیقه‌ها و بودجه‌‌های گوناگون، هتل‌‌ها و پروازهای متفاوتی وجود دارد. همین موضوع باعث می‌شود که بازه انتخاب شما به یک یا دو گزینه محدود نشود و با انتخابی شایسته بتوانید سفر به میلان را به بهترین شکل سپری کنید.

سخن آخر

حالا که راهنمای سفر به میلان را خوانده‌اید، خیلی خوب می‌دانید که میلان کجاست و بهتر از قبل می‌توانید برای گشت و گذار در میلان برنامه‌ریزی کنید. در این شهر پرجمعیت، چیزهای زیادی وجود دارد که می‌تواند برای مدت زیادی شما را سرگرم کند و لحظات جذابی برایتان بسازد. اگر تجربه سفر به میلان را داشته‌اید یا قصد دارید همراه با عزیزانتان به میلان بروید، خوش‌حال می‌شویم بدانیم که نظرتان درباره این شهر چیست و بیشتر کدام وجه آن توانسته نظر شما را جلب کند.

فاطمه یموتی
فاطمه یموتی

اولین باری که خواندن یک کتاب توانست روحم را پرواز دهد، به یاد می‌آورم. تقریبا فهمیده بودم که کلمات، قدرت فوق‌العاده‌ای دارند. مخصوصا اگر درباره چیزهایی باشد که تا به‌حال نمیدانستی. چند سالی‌ست که از آن روزها می‌گذرد و من هنوز دست به قلم، روی ابرها درحال پروازم.