سفرنامه پوکت

۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰
امتیاز: ۰ از ۵ ( ۰ امتياز دهنده )

ارسال شده توسط : الهه ر
راهنمای سفر» راهنمای گردشگری خارجی» تایلند» پوکت

سفر ما به پوکت بعد از دو شب اقامت در بانکوک آغاز شد(مشاهده سفرنامه بانکوک). ما دوشنبه با پرواز Thai Airways به سمت پوکت حرکت کردیم و پس از یک ساعت به فرودگاه کوچک اما زیبای جزیره پوکت رسیدیم. از همان ابتدا باران شروع شد و تقریبا تا سه روز ادامه داشت. باران گاه شدید میشد و گاهی به صورت نم نم میبارید و در این میان ساعاتی هم قطع میشد اما آسمان همچنان ابری بود. هوا به نسبت این همه باد و باران گرم بود و نیاز به پوشیدن لباس گرم و اینجورچیزا نبود.

ما از همان اول دو دست بارانی نایلونی (البته به اصطلاح خودشان) خریدیم و با پوشیدن آن بارانی ها که در واقع کیسه هایی بزرگ بود که در آن استین و کلاه تعبیه شده بود دیگر نیازی به چتر پیدا نکردیم. قیمت بارانی ها بین 50 تا 75 bat بود اما سر ما کلاه رفت و هرکدام را 100 bat خریدیم تازه با کلی چانه زدن. به نظر من در پوکت باید خیلی بیشتر از بانکوک پانه بزنی و قیمت ها هم کمی گرانتر از بانکوک است و اصولا بهتر است خریدتان را از دست فروش ها انجام دهید تا پاساژها چون جنس ها همان جنس ها هستند اما قیمت ها پایین تر هستند.

اسم هتل ما Duangjitt بود ، هتلی بود ویلایی با یک باغ بسیار بزرگ ، دو استخر و دو مرداب پر از گل نیلوفر ، از زیبایی هتل هرچی بگویم کم گفتم اما اتاق ها تاریک و معماریش قدیمی بود ولی اون باغ زیبا جوابگوی تمام کم و کاستی ها بود. ما در کل از هتل بسیار رازی بودیم به خصوص اینکه در منطقه Patong قرار داشت و تا خیابان اصلی جزیره پوکت یعنی Bangla پیاده 15 دقیقه بیشتر راه نبود و در آن هوای مطبوع بارانی پیاده روی بسیار می چسبید.

تایلند - پوکت

در پوکت برخلاف بانکوک هیچ کدام از تاکسی ها ؛ تاکسی متر نداشتند و قیمت ها تقریبا گران تر و مشخص شده تربودند مثلا توک توک ها برای هر مسیر معمولا 200 bat میگرفتند و این یک نرخ ثابت بود. هتل ما به ساحل هم بسیار نزدیک بود و پیشنهاد میکنم قدم زدن در شن های سفید و نرم ساحل رو از دست ندهید.در پوکت تفریحات زیادی وجود نداشت و اوصولا برای تفریح کردن باید از پوکت خارج می شدی و به جزیره ها و جنگل های اطراف آن می رفتی که البته تور های مربوط به این مناطق را می توانستی هم از لیدر تورتان و هم از دکه هایی که در خیابان وجود داشت تهیه کنی که پیشنهاد من این است که از دکه ها بخرید چون ارزان تر و متنوع تر هستند البته چونه فراوان را نباید فراموش کنید. قیمت تورها روی تمام بروشورها نوشته شده است اما تقریبا با 50% تخفیف میتوانید آنها را بخرید مثلا ما تور جزیره phi phi را همراه با کشتی کروز و ناهار و غواصی از ساعت 10 صبح تا 7 شاب با چونه 3000را bat1500 batگرفتیم.

در پوکت معمولا مغازه هایی برای اجاره موتور وجود دارد که پیشنهاد میشود بجای دادن پاسپورت به آنها 100 دلار بیعانه بدهید. در این 5 روزی که ما پوکت بودیم اصلا نتوانستیم حتی یک غذای تایلندی را هم امتحان کنیم چون همه بدبو بودند و هم بد شکل ما معمولا برای خوردن غذا به Mcdonald , KFC , Pizaa Company می رفتیم اما در ان میان غذای یک رستوران بسیار بسیار خوشمزه بود که اون رستوران رستورانی نبود جز "پادیران" یک رستوران کاملا ایرانی با مدیریت و آشپز ایرانی ، سطح کیفیت و مزه غذاها بسیار عالی بود و ما دوبار برای صرف ناهار و شام به این رستوران رفتیم ، پیشنهاد میکنم قیمه بادمجان را حتما امتحان کنید. البته ما یک بار هم به رستوران ایرانی (تهران) رفتیم که غذایش واقعا افتضاح بود ما که از رفتنمان پشیمان شدیم.

در آن روز ها به دلیل روز های بارانی تور جزیره phi phi برگذار نمی شد اما در عوض از تور Raftiyng بسیار استقبال میشود. بالاخره هوا آفتابی شد و ما به جزیره ی phi phi رفتیم اول از همه بگویم که آفتابه پوکت بسیار شدید تر از پاتایا و بانکوک است ، و بسیار باید مراقب خودتان باشید و تا جایی که می شود از آفتاب گرفتن خودداری کنید . تا جزیره حدوده ۲ ساعت راه بود ) البته کشتی کروز با سرعت بسیار پایینی حرکت میکرد) در این میان ما در ۲ جزیره دیگر توقف داشتیم اولی جزیره Khai بود که ما در آنجا به غواصی پرداختیم که واقعا عالی بود اما گاهی ماهی ها ما را گاز می گرفتند که باید مراقب باشید و بعدی جزیره monky island بود که قرار بود ما در انجا به میمون ها غذا بدیم که یه میموون هم ندیدیم.

تایلند - پوکت

درساحل آن جزیره یکی از اعضای گروه ما به آب رفت و یک طوطیا (خارپشت آبی) پای او را زد که بسیار درد ناک و خطرناک بود و اگر مسئولان تور که خودشان تایلندی بودند در آنجا نبودند اتفاق خیلی بدی می افتاد چون تیغ های این طوطیا ها در بدن زنده هستند و همراه با جریان خون به طرف قلب حرکت میکنند و باید قبل از این اتفاق این تیغ ها به وسیله ضربه کشته شوند که مسئول تور با شیشه نوشابه محکم بر روی آنها میکوبیدن و با ریختن آمونیاک و آب شور دریا آن را ضدعفونی میکرد.

لازم به ذکر است که باید بسیار مراقب کلاه های غواصی خود باشید چون اگر گم شود باید برای هرکدام تقریا 1000 bat جریمه بدهید. بعد از جزیره میمون ها ما به جزیره اصلیphi phi رفتیم که یک جزیره مسکونی بود در بین راه مناظر دیدنی بسیار زیبایی بود که خیلی برای گرفتن عکس خوب بود. این جزیره بجز چند بازار شلوغ پلوغ چیز خاص دیگه ای نداشت. ما برای این جزره 45 دقیقه وقت داشتیم که زیاد هم بود.قرار بود ما ساعت 5 به سمت پوکت حرکت کنیم و 7 برسیم اما دو نفر گم شدن و 1:30 طول کشید برای همین به شب خوردیم و هوا تاریک و بارانی و طوفانی شد اما چون با کروز نسبتا بزرگی رفته بودیم به طبقه پایین رفتیم و از باران در امان موندیم اما در کل شرایط یکم هیجان انگیز و ترسناک بود.

البته همین دو نفری که گم شده بودند تعریف میکردند که در سمت دیگر جزیره بسیار دیدنی تر و زیباتری بود و تفریحات آبی مختلفی هم وجود داشت.پیشنهاد میکنم در این تور ها خود را بیمه کنید و همینطور اگر موتور کرایه می کنید چون اگر تصادف کنید جریمه آن و خرج دکتر بسیار بالا است..

تایلند - پوکت

ما در پوکت بیشتر به استراحت مشغول بودیم و اگر هر روز یک ماساژ نمیرفتیم روزمان شب نمی شد. ماساژ ها انواع مختلفی دارند که نسبت به نوع و مدتشان قیمتش فرق میکنه. قیمت ها ثابت هستند اما اگر گروهی برید تخفیف میشود گرفت.خلاصه این 5 روز گذشت و در روز آخر هوا آفتابی شد و ما آفتاب پوکت رو هم دیدیم. اما روز برگشت بسیار سخت بود چون ما یک پرواز 1 ساعته به بانکوک با 4 ساعت انتظار و یک پرواز 7 ساعته به تهران داشتیم که خیلی طاقت فرسا و طولانی بود.ما از سفرمان بسیار رازی بودیم با اینکه شهر پوکت زیباست اما بوی فاضلاب و غذاهایشان آدم را اذیت میکند ولی در کل من رفتن به آنجا را به شما توصیه میکنم.

نظرات

• ابی | ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۵۹ |

سلام ...خیلی از دوستان در مورد غذاهای تایلندی میگن که بوی تعفن میده ...همه غداهاشون یکجور نیست و به نظر من اگر سراغ ریتورانهای عربی و هندی بری خیلی بهتره .....در مورد غذای اماده بردن تجربه چندین مسافرت بنده ثابت کرده که خیلی هم هوبه مثلا شما ساعت 6از تور رفتینگ برمیگردی هتل یه دونه کنسرو قورمه سبزی میزاری توی کتری برقی میری حمام بعد میشینی کنار پنجره میزنی تو رگ ......3ساعت استراحت میکنی بعد سمت بنگلا رود .......حالا در نظر بگیر خسته از بیرون اومدی دوش گرفتی تازه گرسنگی میاد سراغتون باید برید دنبال یه رستوران بدرد بخور بگردید واسه غذا خوردن ......و تجربه بعدی اینکه به محض ورود هیچوقت تورهای روزانه رو نخرید چون امکان داره از باجه های توی خیابان خیلی ارزونتر تهیه کنید .....البته من خودم از خود ژوبین تورها رو میخرم و معمولا قیمتهاش خوبه ....اینها تجربه سالهای گذشته بود ...امیدوارم امسال واسه کریسمس اوضاع جور باشه دوباره برم پوکت چون بهترین موقع واسه رفتن به اونجا تو فصل زمستان که بارندگی کم هست و بخاطر کریسمس شهر یه جلوه دیگه داره
  • محمد | ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ ۱۷:۰۸ |

سلام
    با تشکر از اطلاع رسانی خوب دوستان من هم میخواستم گوشه ای تجربیات سفر خودم رو در اختیار دوستان قرار بدم . من و همسرم بهمن ماه امسال (1392) به جزیره پوکت مسافر کردیم اول بعد از شش ساعت پرواز از فرودگاه امام خمینی به فرودگاه بین المللی بانکوک رسیدیم بعد از اونجا با به تاکسی از طرف لیدر تور به یه فرودگاه کوچک دیگه تو بانکوک منتقل شدیم (تقریبا یه یک ساعتی تو ترافیک بانکوک بودیم )

از اونجا با یه پرواز داخلی بنام اورینت تای به جزیره پوکت رفتیم ... موضوعی که یه مقدار ناراحتمون کرد عدم هماهنگی تور لیدر محترم (شرکت ژوبین تور )ب ود وقتی تو فرودگاه بین المللی بانکوک سراغ ما اومدن یه خانم تایلندی بود که متاسفاته لحجه انگلیسیش افتضاح بود ایشون بایستی بلیت پرواز داخلی پوکت رو به ما میداد ولی اینکار انجام نشد ما هم فکر کردیم تو فرودگاه دوم به ما این بلیت رو میدن ولی وقتی رسیدیم به فرودگاه محلی بانکوک نه خبری از بلیط بود نه از لیدر تور خلاصه کلی سکته زدیم این ور و اون ور خانم سیم کارت هم به ما نداده بود با تلفن مامور فرودگاه که خیلی مهربان بود با لیدر تور (که شمارش و تو تهران به ما داده بودند) که فکر کنم تو رختخواب بود صحبت کردم و ایشون با کمال خونسردی گفت که پاسپورتت همون بلیتت میشه شماره پروازت هم 8050 هستش حالا چرا اینقدر عصبانی هستی!!!!!

خلاصه ما تقریبا بعد از 9 ساعت پرواز و رانندگی به پوکت رسیدیم اسم هتلمون پوکت گریس لند در منطقه پتونگ بود دقیقا روبروی دریا هتل فوق العاده بود با چهارتا استخر کافی شاپ رستوران ماساژ (خوب البته گرون تر) صبحانه رایگان بود که بسیار متنوع و عالی و موسیقی زنده رایگان خلاصه هتل پر از اروپایی و استرالیایی بود که کمک میکرد جلوه هتل منظم تر و باکلاس تر باشه...

پوکت بسیار زیباست ولی فکر کنم بیشتر تفریحاتش تو منطقه پتونگ باشه هم خیابان بنگ لا (همون واکینگ استریت) و هم مرکز خریدهای گرون و باکلاسش ساحل پتنگ بی نظیر بود با اجاره یه تخت 100 بات میتونستید یه هفت هشت ساعتی لب دریا شنا کنید و آفتاب بگیرید شبها هم همه به خیابون بنگ لا سرازیر میشدند ..

در کل خرید لباس و وسایل دیگه تو پوکت زیاد توصیه نمیشه چون اکثرا برند هستد و یا گرون ولی خوب بازدید از جزیزه فی فی (تقریبا نفری 1200 تا 1500 بات بازدید از چهار جزیره به همراه غواصی با ناهار و نوشابه و میوه و ترنسفر رایگان از درب هتل و بازگشت به هتل به مدت 10 ساعت از 8 صبح تا 6 بعد از ظهر ) بازدید از جزیزه جمز باند ( 1000 تا 1200 بات با ناهار و ترنسفر رایگان بازدید از جزیره جمز باند و عبور از صخره های اقیانوس بسیار جذاب) دیدن شوی فانتزی (1500 بات با شام و ترنسفر رایگان دیدن شوی تاریخی و موزیکان از تمدن تایلند) شوی سایمون (800 بات با ترنسفر اگه فانتزی شو رو از دست دادید ولی سعی کنید این شو رو اصلا از دست ندید بسیار جالب و مهیج بود)

جاهایی هستند که ما تو مدت 6 شب تونستیم بریم و به همگی توصیه میکنیم. تورهای دیگه‌‌ای هم بودند مثل صخره نوردی و جنگل نوردی با فیل و غیره که تقریبا همون قیمتها بودند ولی ما دیگه نتونستیم بریم. خلاصه خیلی خوش گذشت خیلی زیاد هوا تو بهمن و اسفند عالیه بین 25 تا 33 که هم میشه شنا کرد هم آفتاب گرفت (آفتابش خیلی نمی سوزونه ) ولی خوب حتما بایستی پوستتون رو کرم بمالید. غذا هم که دیگه نگو همه چی پیدا میشه از چلو کباب نایب گرفته تا هشت پا و مارمولک، ما هیچ مشکلی با غذا نداشتیم همه برندهای دنیا (مک دنالد، کی اف سی، ساب وی، استارباکس، پیزاهات، کینگ برگر )همگی شعبه داشتند ضمن اینکه چلوکبابی ایرانی هم بود (خداییش دیگه خیلی ضایعست ادم تو پوکت چلوکباب بخورده lolll) رستوران‌های ترکی و عربی و انگلیسی و ایرلندی و ایتالیایی هم با غذا و نوشیدنی های خاص خودشون فراواااان بود انگار به یه جای بین المللی سفر کردید و همه دنیا اینجا یه شعبه از محصولاتشون رو دارند

قیمتها هم مناسب و هم بالا بود مثلا یه همبرگر مک دونالد تقریبا بین 130 تا 180 بات بود که همون سیزده تا هجده هزارتومن خودمون بود ولی خوب یه پیتزا ایتالیایی تو یه رستوران شیک لب دریا بین 300 تا 400 بات میشد. ما اصلا تاکسی نگرفتیم چون هتلمون به خیابون بنگلا و مراکز خرید و رستورانهای اون خیابون نزدیک بود و همش پیاده روی میکردیم چون منظره خیابون و دریا فوق العاده بود تورهایی هم که شرکت کریدم همگی ترنسفر رایگان داشتند.

از طرف لیدر تور هم یه تور رایگان داشتیم به سمت معبد بیگ بودا یا همون بودای بزرگ که بسیار جای جالبی بود بعد بدون اینکه ازتون بپرسن بردنمون به یه مزرعه عسل که سعی میکردند از اونجا عسل و فراورده‌های اون رو بخرید و بعد از اونجا رفتیم به کارگاه بزرگ جواهر سازی پوکت که بسیار زییا و گران بود به خانم ها توصیه میکنم مطلقا از تایلند جواهر نخرند ظاهرا طلا فروشی‌های ایران اصلا جواهر تایلند رو قبول ندارند بگذریم پوکت برای یه استراحت شش هفت روزه جای معرکه ایست به همگی خوش بگذره
  • عاطفه قاضی زاده | ۲۲ آبان ۱۳۹۲ ۱۰:۴۱ |

با سلام و تشکر من و همسر و دختر سه ساله ام سال 2013 ژآنویه به بانکوک .پاتایا رفتیم در هتل مونتین بانکوک و مونتیم پاتایا از هر دو هتل بسیار راضی هستم چرا که موقعیت هر دو هتل بسیار عالی بود در بانکوک به خیابان سیلم رود و ایستگاه توک توک و مراکز ماساژ و این هتل ار دو مسیر قابل دسترسی میباشد و هتل پاتایا که فوق العاده بود با باغ و استخر و کارکنان مهربان و فضای زیبا رو به دریا و نزدیک مراکز خرید که ما هر دو هتل از پرداخت کرایه نسبتا معاف بودیم و صبحانه مرتب و چیدمان بسیار خوب به همین دلیل امسال نیز تصمیم گرفتیم به پوکت در سال نو میلادی برویم امیدوارم همه بتوانند این لحظات خوش را تجربه کنند . در ضمن من و همسرم از کلیه غذاهای تایلندی خوردیم تا درک فرهنگ خوراکشان را هم احساس نمائیم و این سفر پر بود از هیجان و خنده . و به دوستان توصیه میکنم در سفر هر گونه حساسیت و سختگیری که باعث کدورت شود را فراموش کنید و اعتدال و استفاده از زمان برای تفریح و رفع خستگی روحی را تا جای ممکن بهره ببرید در ضمن ماساژ جادوئی تایلند را هم از قلم نیندازید .
  • رضا | ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ۲۲:۲۱ |

تایلند کشور زیبا و در عین حال کثیف و بد بویی است بخصوص بانکوک.
    در پاتایا اولین منظره ای که جلب نظر تان می کند سیم های فراوان بین تیر برق های خیابان است که بسیار منظره نا زیبایی ایجاد می کند.
    مورد دیگر که در همه جای تایلند جلب نظر میکند عکس های بزرگ و بسیار متعدد شاه وملکه تایلند است که بلا استثنا در همه خیابان ها دیده می شود
    از نقاط ضعف دیگر تایلند شرکت مسئول تور در تایلند است که این شرکت برای ما شرکت هما بود.
    این شرکت چند وظیفه را بر عهده دارد . یکی ترانسپورت است که انصافا این وظیفه را به خوبی انجام می دهد، ولی وظیفه دیگر آن گرفتن دلار های شما است که این وظیفه را نیز بسیار خوب انجام می دهد. ولی هیچ تعهدی در مقابل جان و امنیت شما برعهده نمی گیرد.
    در مقابل تعهدات اعلام شده در برنامه تور در ایران مثل وجود لیدر ایرانی در این سفر و احیانا تور رایگان شهری هیچ گونه جواب گویی ندارد و شما نیز دستتان به هیچ جایی بند نیست. (این شرکت متاسفانه متعلق به یک هموطن!! ایرانی است)
    لذا توصیه میکنم در سفر به این کشور حداقل گول برنامه های اعلام شده شرکت را نخورید و در دادن دلار برای برنامه های مختلف تامل نمایید که وجه شما را به هیچ وجه پس نخواهند داد.
  • مجید گلپا | ۱۷ شهريور ۱۳۹۲ ۰۲:۰۸ |

سلام ممنون از این که زحمت کشیدی و این سفرنامه را گذاشتی. دوستان نباید خرده بگیرند که چرا شما از غذاهای انجا بد گفتی. انها هم اگر نظرشان و تجاربشان فرق دارد در تایپیکی جداگانه بیاورند و هر کس دوست داشت به ان عمل میکند. من واقعا حرفهای شما را تایید میکنم که بوی غذاهای انها زننده است و اکثر قریب به اتفاق غذاهای انها غیر قابل خوردن. شما وقتی کنار خیابان دستفروشها را میبینی که در شرایط واقعا غیر بهداشتی غذاهای عجیبی که از ترکیبات موجوداتی از قبیل سوسک و ملخ و قورباغه و حشرات گوناگون را به خورد ملت میدهند دیگر حق داری به هیچ کدام از غذاهای انها اطمینان نکنی. همچنین وقتی رستورانهای ایرانی و عربی فراوانی در انجا هست که غذاهای بسیار خوشمزه و با کیفیت دارند چرا ادم باید لواش و تن ماهی بخورد؟.این جور افراد که با خود تن ماهی و لواش میاورند خاطرتان جمع باشد که از هیچ کدام از لذتهای این کشور زیبا بهره نخواهند برد.
  • b52 | ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ ۲۰:۴۲ |

من 8 روز پوگت بودم فوق العاده بود ما تو هتل ملنیوم ساکن بودیم نزدیکترین هتل به مرکز شهر اینجوری تو کرایه ها صرفه جویی کردیم عکس های بالا تو شهر همش عکس های اطرافه هتله واقعا جزیره رویایی بود مخصوصا جزیره پی پی و فانتازیا شو اون و کابل سواری و تیوپ سواریش لذت زندگی رو بردم
  • آرش شاهین | ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ۰۰:۴۶ |

khob bod
  • عبدالله | ۰۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۳:۵۴ |

اتفاقاًغذای تایلندی خوشمزه بودومن 40روزکه پوکت بودم خیلی خوش بم گذشت واینکه بگوییم غذای تایلندی بوی نجاست می دادحرف نادرستی وخارج از نزاکت است
  • Soli | ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ ۱۸:۰۶ |

ممنون از توضیحات هرچند میتونست خیلی جامع تر باشه و اطلاعات بهتری راجع به هزینه ها و تورها داشته باشه.
    با نظر nushin کاملا موافقم. در جایی که من زندگی می کنم بعد از غذای ایتالیایی غذای تایی بیشترین طرفدار رو داره. برام جالبه که بعضی از دوستان بوی دومین غذای پر طرفدار دنیا رو با نجاست مقایسه می کنند. اگر بدونید چی سفرش بدید مطمئنم عاشق غذای تایلندی میشید.
    دفعه بعد که رفتید تایلند تو یه رستوران تمیز تای پد (Thai Pad) یا Chicken Cashunut (یه جور خورش که با مرغ و سبزیجات و بادوم هندی و یه سس فوق العاده درست میشه) یا برنج سرخ شده با غذای دریایی (sea food fried rice) رو امتحان کنید بعد ببینید طعم تن ماهی با نون لواش بهتره یا این غذاها. موفق باشید
  • sam | ۰۷ شهريور ۱۳۹۱ ۱۲:۲۶ |

به نظر من سفرنامه چندان جالبی نیست اطلاعات کافی جهت اشخاصی که برای اولین بار بخواهند به تایلند بروند ارائه نشده است. سفرنامه باید کاملتر باشد. با توفیق الهی
  • Moon | ۰۶ شهريور ۱۳۹۱ ۱۸:۱۵ |

ما دسامبر 2010 رفتیم پوکت. هوا عالی بود و مخصوصا هتل. هتل ملنیوم که 5* بود. به جزایر فی فی هم رفتیم اما یادتون باشه سعی کنید ته قایق بنشینید که اذیت نشین و حتما قرص ضد تهوه هم که بهتون میدن را بخورید.
    اون موقع نشد به جزیره جیمز باند برویم. ولی بگم که ما سه شب اونجا بودیم که حالا حسرت میخورم. دفعه دیگه برم دست کم 5 شب را میمونم. رافتینگشم عالی بود. اما غذای تایلندی را اتفاقا خیلی از ملتهای دیگر هم نمی پسندند. این عادیه. بر میگرده به ذائقه نه ما تقصیر داریم نه اونا. سعی کنید با تایلندی ها مهربان باشید.
  • بهزاد | ۲۹ مرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹ |

با سلام ودرود من سال90 در ایام کریسمس رفتم پوکت هتل هیلتون هوا واقعا عالی بود واز زیبایی وخدمات هتل هرچه بگویم کم است پیشنهاد میکنم حتما به جزیره جیمز باند بروید
  • محمد | ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ۰۱:۳۱ |

البته درسته غذاهای تایلندی با عرض معذرت بوی نجاست میده
  • nushin | ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۵۳ |

خیلی مسخره است که آدم به یک کشور دیگه با یه فرهنگ جدید بره و نخواد غذا رو که مظهر فرهنگ اون کشوره امتحان کنه! و باز هم از غذاهای ایرانی استفاده کنه! واقعا مضحکه. این هم مدل ایرانی بازی ما است که هرجا میریم نون لواش و تن ماهی توی کیفمونه!
  • حمید | ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ۲۳:۰۲ |

خیلی خوب بود! دوس دارم بدونم با کدوم تور رفتین
  • امیر دان | ۱۳ مرداد ۱۳۹۱ ۱۳:۲۱ |

سلام در پوکت دو تا تور جزیره معروف هست که ایرانیا بیشتر تور جزیره جیمزباند رو انتخاب میکنند که با اتوبوس دریایی (سرعت آرام) انجام میشه اما تور جزیره پی پی آیلند با اسپید بوت (قایق های 20 نفره تند رو)انجام میشه تور رافتینگش 5 کیلومتره که کلا سه برنامه در این تور انجام میشه 1. فیل سواری در مسیر پر از پستی بلندی که خیلی جالب هست البته کمی هم ترسناک 2.شنا تو آبشار 3.رافتینگ ودر آخر یک آپشن انخوابی موتور 4 چرخ سواری. نمایش فانتاسی شو هم در پوکت هست که مثل
    شوی مولن روژ هست.
  • نعیم عباسی | ۲۶ تير ۱۳۹۱ ۲۱:۰۰ |

عکس های پوکت زیاد خوب نبود بیشترعکس ساختمان بود و هتل
  • sanaz | ۲۱ تير ۱۳۹۱ ۰۳:۲۳ |

سلام ممنون از سایت خوبتون .من به همراه همسرم و پدرو مادرم و خواهرم و شوهرش سوم ابان رفتیم بانکوک و پاتایا هوا واقا عالی بود پیشنهاد میکنم از اینجا با کمپانی پرنس که اونجا شما رو میگردونه رزرو کنید هتل 4ستاره ایندرا ریجنت تو بانکوک و مونتین پاتایا رو انتخاب کنید.در ضمن 7 شب واقعا کم هست
  • گلنوش طهماسبی | ۰۷ تير ۱۳۹۱ ۱۴:۳۷ |

خیلی جالب بود.خیلی مشتاقم پوکت رو ببینم ولی متاسفانه هر بار برنامه سفرمون به دلیلی به هم میخوره.
    مرسی از سفرنامه ها
  • Alireza | ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ ۱۹:۳۹ |

بسیار جالب بود. ممنون. فقط اگه ممکنه غلطهای تایپی را اصلاح کنید. مثلا چندین بار بجای "راضی" نوشته شده "رازی".
    موفق باشید.
نام کاربر
آدرس ایمیل
آدرس وب سایت
کد امنیتی : لطفا کد امنیتی را وارد نمایید.