10 غذای برتر تایلند + تصاویر

4.6
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
10 غذای برتر تایلند
16 آذر 1391 00:00
0

رضا ملائک صفت : غداهای تایلندی ،به عنوان یک غذای عجیب و غریب در بین فرهنگ کشورهاست به خصوص ایران ما. شاید دلیل این نامانوسی این غداها، به دلیل شکل های نه چندان جالب این نوع غذاهاست ( البته از دیدگاه ما) و شاید هم به دلیل نا مناسب بودن رژیم غذایی ما ایرانی هاست.

ولی من به شخصه پیشنهاد میکنم که حتما اگه سفری به کشور لبخندها ( تایلند ) داشتید ، برای یکبار هم که شده غذاهای تایلندی رو تست کنید.دلیلش هم اینه که مثلا ما ها، در طی مثلا 25 سال زندگی در ایران، همه روزه غذاهایی مثل قرمه سبزی و قیمه و ... رو میخوردیم،پس اگه دارید به کشوری مثل تایلند یا هر جای دیگه ای و اسه کسب تجربیات جدید و دیدن چیزهای جدید ، تشریف میبرید، یکی از این تجربیات، امتجان کردن غذاهای اون کشوره ( یکبار، هزار بار نمیشه ).

یکی از دلایلی که غذاهای تایلندی رو متمایز از هر نوع غذایی در دنیا میکنه، استفاده از ادویه های مخصوص در این کشور است که طعمی شیرین و ترش و گرم و شور رو به غذاهای این کشور میده.

حال به اختصار به 10 تا غذای برتر تایلندی Thai Food از دیدگاه توریست ها میپردازیم.

1. تام یام گونگ Tom Yam Goong

اگه توجه کرده باشید ( واسه کسانی که قبلا به تایلند رفته باشند ) بانکوک ،یک بوی خاصی میده، این بو همین بوی تام یام گونگ Tom Yam Goong هست، این غذا رو توریست ها ، به عنوان بوی تایلند میشناسن.

در این غذا، آشپز با استفاده از گیاهان معطر فراوان و موسیر و فلفل چیلی و میگو و سس ماهی و قارچ ، این غذا رو طبخ کرده و به مشتریان خود ارائه میدهد. البته مقدار ادویه جات همیشه سلیقه ای است.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

2.پد تایلندی Pad Thai

این غذا که مثل یک کارت ویزیت برای معرفی نوع غذا، به دنیا معروف است، یعنی با ارائه این غذا در رستورانی، مثل این میمونه که این غذا ،نقش کارت ویزیت رو داره واسه معرفی رستوران و نوع غذاهاش.

پس این غذا که از رشته ( نودل) و سویا و جوانه لوبیا و پیاز و سس ماهی و شکر و فلفل قرمز و بادام زمینی و با یک نوع گوشت مثل میگو یا مرغ و... ارائه میشود، غذای فوق العاده معروفی میباشد.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

3. سوپ رشته Kuay Tiew

یکی از غذاهایی که فوق العاده سریع آماده میشه، این نوع سوپ هست که از رشته ماکارانی ( نودل ) به همراه گوشتی مثل : گوشت گاو و مرغ و اردک و گوشت خوک و غذاهای دریایی... به همراه سبزیجات معطر پخته میشود.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

4. سوم تام Som Tom

این غذا که بیس اصلی آن را میوه ای به نام پاپایا، تشکیل میده، یک زمانی فقط در شمال شرق تایلند طبخ میشده ،ولی الان در سراسر تایلند به یک سری تغییرات کوچیک در مقدار ادویه ها، به مردم ارائه میشود.

این غذا با استفاده از میوه خرد شده پاپایا و مرغ و برنج و گوجه فرنگی به همراه ادویه جات پخته میشه و طعمی ترش و شیرین دارد.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

5. مرغ و بادوم زمینی Gai Med Ma Moung

بادام زمینی بو داده و سس شیرین سویا و عسل و سیر و فلفل چیلی و مرغ و ادویه جات، مواد تشکیل دهنده این غذا رو تشکیل میدهند. این غذا که در بین تایلند ها، غذایی برای تقویت قوای جسمی و روحی ،معروف است، غذایی است که بسیار در بین تایلندی ها طبخ و مصرف میشه.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

6. سوپ مرغ و کاری سبز Geng Kheaw Wat Gai

این غذا که ترکیبی از پودر کاری سبز تند و شیر نارگیل و مرغ است، شاید شما رو به یاد غذاهای هندی نیز بیاندازد، ولی غدایی خوشمزه و مقوی است.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

7. تام خا گای Tom Kha Gai

که به پر طروات ترین سوپ جهان معروف است از مرغ آب پز شده و زنجفیل و شیر نارگیل و ادویه جات تهیه میشود.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

8. برنج سرخ شده Kao Phad

یکی از غذاهای قدیمی که در تایلند طبخ میشده ،این غذا است. این غذا که از برنج و میگو و مرغ و گوشت و تخم مرغ و پیاز و سیر و گوجه فرنگی و سبزیجات و سس فلفل تند،تهیه میشه ، یکی از غذاهای مورد توجه توریست ها میباشد.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

9. ماسامان کاری Massaman Curry

این غذا که بر گرفته از کلمه " مسلمان" در فرهنگ تایلندی میباشه از ترکیبی از شیره نارگیل و سیب زمینی و بادام زمینی بو داده و شکر و دارچین و تمر هندی و گوشت ( مرغ و گوشت گاو) تهیه میشه. معمولا این غذا به همراه برنج میل میشه.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

10. مرغ و برنج Khao Man Gai

این یک غذایی هست مه تقریبا در همه جای تایلند به وفور پیدا میشه و طرفداران زیادی در بین تایلندی ها و توریست ها داره.این غذا که از برنج و مرغ آب پز شده به همراه سس تند و شیرین و سوپ مرغ در رستوران ها ارائه میشه، بدلیل دارا بودن مقدار زیاد کلسترول و خوشمزه بودن،طرفدارهای زیادی داره.

غذاهای برتر و خوشمزه تایلندی

منبع :تالار گفتمان بانک تور و گردشگری

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.