با 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان آشنا شوید + تصاویر

4.2
از 28 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
28 دی 1393 00:00
6

معیارهای بیشماری وجود دارند که ما با استفاده از آنها به جمع آوری فهرستی از تمام ساختمان ها و پروژه های قابل توجه در سراسر جهان می پردازیم. این بارحدس می زنیم که فهرستی از 10 مورد از گران قیمت ترین ساختمان ها در جهان موضوع جالب توجهی خواهد بود ، بنابراین اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری کردیم که حاصل آن نوشته ی پیش روی شماست:

1. هتل مارینا بی سند ریسورت Marina Bay Sands Resort

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

این هتل تفرجگاهی ساحلی واقع در سنگاپور است که توسط گروه لاس وگاس سندز Las Vegas Sands ساخته شده و اکنون گران ترین ملک مستقل در جهان است. هزینه ساخت کل پروژه 8 میلیارد دلار بوده است. هتل شامل کافی شاپ ، 2561 اتاق ، کنوانسیون 1300000 فوت مربعی ، یک مرکز نمایشگاهی ، مرکز خریدی به مساحت 800000 مترمربع ، یک موزه ، دو سالن تئاتر ، 7 رستوران مشهور ، یک زمین اسکیت و البته ، بزرگترین مجموعه ی بازی در جهان است که 500 صندلی و 1600 وسیله دارد.

این هتل دیدنی و جالب توسط گروه معماران موشه سفدی Moshe Safdie طراحی شده است. در اصل ، طرح برای هتلی تهیه شده بود که می بایست در سال 2009 بازگشایی می شد اما این امر به تاخیر افتاد. هتل بصورت رسمی در ژوئن سال 2010 باز شد و جشنی دو روزه در آن برگزار گردید. محوطه ی بازی و سرگرمی آن نیز در 17 آوریل همان سال باز شده بود. سالن تئاتر در 30 نوامبر مورد استفاده قرار گرفت و امکانات دیگر نیز مدتی بعد در همان سال افتتاح شدند.

کل هزینه این پروژه در حدود 8.0 میلیارد دلار برآورد شده است. این یک پروژه ی چالش برانگیز بود ، اما انتظار می رفت محوطه ی بازی و سرگرمی هتل حداقل 1 میلیارد دلار سود سالانه داشته باشد. این هتل روزانه حدودا 25000 بازدید کننده را به خود جذب می کند.

اما هتل تنها با اعداد و ارقام همگان را تحت تاثیر قرار نمی دهد بلکه طراحی آن نیز بسیار دیدنی و جذاب است . همانگونه که طراحش عنوان کرده ، شکل هتل در ابتدا از فورم دستینه کارت الهام گرفته شده بود. علاوه بر محوطه ی بازی و سرگرمی ، هتل شامل سه برج است که توسط پارک آسمانی Skypark به هم متصل شده اند . این سازه با ارتفاع 200 متر ساخته شده است.

باغ های هتل نیز شگفت انگیز هستند . تعداد250 درخت و 100% گیاه در اینجا زندگی می کنند و فضایی به مساحت سه زمین فوتبال را پوشش می دهند.

2. کاخ امارات Emirates Palace

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

کاخ امارات هتلی لوکس است که می توان آن را در ابوظبی ، امارات متحده عربی یافت . این هتل توسط معمار جان الیوت ریبا RIBA John Elliott طراحی شده و هزینه ساخت آن 3.9 میلیارد پوند بوده است. این هتل شگفت انگیز درهای خود را در ماه نوامبر سال 2005 به روی مهمانان گشود. اما با این حال ، برخی از رستوران ها و چشمه های آبگرمش که بخشی از مجموعه بودند در سال 2006 مورد بهره برداری قرار گرفتند.

هتل مساحتی در حدود 850.000 متر مربع را در طبقه ی همکف اشغال نموده است. علاوه بر این، یک پارکینگ زیرزمینی با ظرفیت2500 وسیله نقلیه و همچنین تفرجگاه ساحلی و فضای بالگردنشین خود را دارد. هتل مقام دوم را در میان گران قیمت ترین هتل های جهان کسب کرده است.

کاخ امارات 302 اتاق و 92 سوئیت دارد ؛ همچنین 16 کاخ سوئیت و 22 سوئیت سه خوابه در این هتل تعبیه شده اند. برخی از سوئیت ها و اتاق ها با طلا و سنگ مرمر مبله شده اند. طبقه بالا شامل شش سوئیت امیرنشین است که تنها برای خانواده سلطنتی امارات و مقامات رزرو شده است. این هتل همچنین دارای گران قیمت ترین درخت کریسمس جهان است که در حدود 11 میلیون دلار ارزش دارد.

هتل امارات پالاس در طی 3 سال ساخته شد و با کمک 20000 کارگر ، ساخت آن هزینه ای در حدود 3 میلیارد دلار در بر داشت. هتل در زمینی به مساحت بیش از 100 هکتار از باغ های دیدنی و جذاب و همچنین 1.3 کیلومتر از ساحل منحصر به فرد جای گرفته است. هتل همچنین دو استخر شنا ، یکی برای ماجراجویی و یکی برای آرامش دارد ، چند زمین تنیس و کریکت ، زمین راگبی و امکانات بازی فوتبال همراه با سالن های تناسب اندام و آبگرم و سونای لوکس را نیز می توان در آن یافت.

3. هتل کوسموپولیتن لاس وگاس The Cosmopolitan of Las Vegas

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

هتل کوسموپولیتن لاس وگاس تفرجگاهی لوکس و هتلی واقع در سمت غرب لاس وگاس است. این هتل درهای خود را در 15 دسامبر سال 2010 به روی همگان گشود. هزینه ی ساخت این پروژه 3.9 میلیارد دلار بود. در مجموع هتل دارای 2995 اتاق ، یک محوطه ی بازی و سرگرمی به مساحت 75000 فوت مربع ، مرکز خرید و رستورانی به مساحت 300000 فوت مربع و آبگرم و مرکز تناسب اندامی به مساحت 40000 فوت مربع می باشد. علاوه بر این، این تفرجگاه یک تئاتر با ظرفیت1800 صندلی و 150.000 فوت مربع فضای مخصوص برگزاری جلسات و جشن ها را دارد .

هتل دارای سه نوع مختلف از استخر است : یکی برای آرامش و تمدد اعصاب ، یک باشگاه روزانه مجهز به استخر و یک استخر شبانه .

تیم طراحی این پروژه توسط گروه فرایدماتر Friedmutter رهبری می شد و همچنین با همکاری مهندسین مشاور آرکیتکتانیکا Arquitectonica ، دسیمون DeSimone ، تیم طراحی پرافت Prophet ، گروه فرایدماتر Friedmutter ، گروه راکول Rockwell ، جفری بیرز Jeffrey Beers ، آدام تیهانی Adam Tihany و بنتل و بنتل Bentel & Bentelساخته شد. هتل بر روی یک پارکینگ که متعلق به کلوپ جاکی Jockey بود بنا گردید.

هتل کوسموپولیتن دومین هتل در لاس وگاس است که مجهز به پارکینگ زیرزمینی می باشد. به همین خاطر می بایست ابتدا پارکینگ ساخته می شد. سازه ی پارکینگ در سال 2007 به اتمام رسید. پس از آن محوطه ی بازی و سرگرمی در طبقه ی همکف ساخته شد. به دلیل بروز اختلافات بر سر علامت تجاری ، در ماه مارس سال 2010 هتل به کوسموپولیتن لاس وگاس تغییر نام داد. چند رستوران مشهور نیز افتتاح شعبه ی جدید خود در این هتل را اعلام کردند و کم کم ، هتل به سازه ای قابل توجه آنچنان که امروزه هست مبدل گردید.

4. هتل وین Wynn

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

هتل وین و یا هتل وین لاس وگاس یک تفرجگاه و محوطه ی بازی و سرگرمی است که در باریکه ی لاس وگاس Las Vegas Strip در نوادا واقع شده است. این بنا یک هتل 2.7 میلیارد دلاری است و نام آن از فردی به نام استیو وین Steve Wynn گرفته شده است.

هتل در فضایی به مساحت 215 ایکر قرار گرفته و به طور مستقل در یک فضای 614 فوتی واقع شده است. این هتل دارای 45 طبقه و 2716 اتاق می باشد.

هتل وین همچنین شامل 111000 فوت مربع محوطه ی بازی و سرگرمی و مرکز همایشی به مساحت 223000 فوت مربع و همچنین مرکز خریدی به مساحت 76000 فوت مربع می باشد. اگر هتل مجاور ، انکور Encore را نیز به این هتل اضافه کنیم ،

مجتمع تفرجگاهی وین در مجموع شامل4750 اتاق است. هتل درهای خود را در 28 آوریل سال 2005 به روی عموم گشود و هتلی بود که برای اولین بار شامل نمایندگی خودروهای لوکسی چون فراری Ferrari و مازراتی Maserati بوده است. نمایندگی در نزدیکی پارکینگ هتل واقع شده که در آن مهمانان می توانند مدل های مختلف اتومبیل ها را در حالی که در انتظار اتومبیل خود هستند مورد تحسین قرار دهند. اما اتومبیل ها تنها جاذبه ی این هتل نیستند چرا که یک فروشگاه فراری نیز با پوشاک ، کالاهای مسابقه و وسایل الکترونیکی در کنار یک ورزشگاه با آرم فراری نیز در این مجتمع وجود دارند. علاوه بر جاذبه های موجود ، هتل همچنین شامل زمین گلف وین است که تنها زمین گلف موجود در باریکه ی لاس وگاس می باشد. سوئیت های برج هتل در مجموع 296 اتاق دارند و همراه با پارکینگ خصوصی رولز رویس و ورودی خصوصی هستند . در سال 2006 ، هتل اولین سالگرد خود را جشن گرفت. در این زمان بود که ساخت برج هتل دوم نیز آغاز شد. این برج انکور Encore نام گرفت و یک پروژه ی 2.3 میلیارد دلار ی بود.

5. هتل ونتین ماکائو Venetian Macao

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

ونتین ماکائو نیز یک هتل و یک تفرجگاه است و همانطوری که از نامش پیداست در باریکه ی کوتای Cotai در ماکائو Macao واقع شده است. هتل متعلق به شرکت لاس وگاس سندز Las Vegas Sands است. این هتل40 طبقه ساختاری شگفت انگیز دارد و فضایی در حدود 10500000 فوت مربع را به خود اختصاص داده است. هزینه ی ساخت این پروژه 2.4 میلیارد دلار بود و نتیجه ی آن احداث بزرگترین سازه ی مستقل هتل در آسیا بود. این هتل همچنین ششمین ساختمان بزرگ در جهان بوده و دارای بزرگترین محوطه ی بازی و سرگرمی در دنیاست.

این هتل طوری طراحی شده تا شبیه هتل ونتین لاس وگاس باشد. ساخت برج هتل اصلی در ژوئیه 2007 به پایان رسید ، اما هتل به طور رسمی در 18 اوت همان سال افتتاح شد. در مجموع ، این هتل و تفرجگاه شامل 3000 سوئیت همراه با 1200000 فوت مربع فضای برگزاری جلسات و همایش و 1600000 فوت مربع فضای تجاری می باشد. همچنین 550000 فوت مربع از مساحت هتل را فضای بازی و سرگرمی به خود اختصاص داده است که 3400 دستگاه و 800 میز دارد و همچنین یک سالن با 15000 صندلی برای سرگرمی و مسابقات ورزشی در آن جانمایی شده است.

فضای بازی به چهار حوزه بازی با مضامین ماهی طلایی Golden Fish ، کاخ سلطنتی Imperial House ، اژدهای سرخ Red Dragon و محفل ققنوس Phoenix تقسیم شده است. تفرجگاه هتل دارای یک باشگاه به نام پایزا (Paiza) است که یک منطقه بازی را به چندین اتاق خصوصی با نام های شهرهای آسیایی و مناطقی از جمله یونان ، گوانگژو ، هنگ کنگ ، سنگاپور و کوالالامپور تقسیم کرده است. محوطه ی هتل میزبان رویدادهای ورزشی متعددی مانند بسکتبال ، تنیس و یا بوکس بوده اما برای رویدادهایی مانند کنسرت و مسابقات تلویزیونی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

6.آنتیلیا Antilia

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

اکنون از استراحتگاه ها به سراغ سکونتگاه های خانوادگی می رویم و مطمئنا با آنتیلیا Antilia آغاز می کنیم که بزرگترین و گران قیمت ترین مسکن خانوادگی در جهان است که تا کنون ساخته شده . این آپارتمان مسکونی در بمبئی هند واقع شده است و 27 طبقه و 568 فوت ارتفاع دارد. در مجموع ، آنتیلیا بیش از 398000 فوت مربع فضای مسکونی دارد. این مسکن خانوادگی 1 میلیارد دلاری برای فردی به نام موکش آمبانی Mukesh Ambani و خانواده اش ساخته شده است.

این پروژه یک همکاری بین شرکت های معماری پرکینز Perkins و گروه همکاران ویل و هیرش بندر Will & Hirsch Bender بود و ساخت آن 3 سال به طول انجامید. نتیجه ی کار این خانه ی بزرگ خانوادگی طوری است که به راحتی می توان آن را با یک هتل اشتباه گرفت. در داخل آن ، سازه شامل یک باشگاه سلامتی ، سالن بدنسازی ، یک استودیوی رقص ، استخر شنا ، سالن باله و چند اتاق مهمان می باشد. در طبقه همکف نیز یک پارکینگ وجود دارد که می توان 160 وسایل نقلیه را در آن نگه داشت. برای مراقبت از این محل ، صاحبان آن یک هیات 600 نفره را استخدام نموده اند.

اگرچه ، در ابتدا این پروژه ساختمانی به عنوان سبزترین ساختمان در جهان توصیف گردید و در میان شاخه ها و برگ ها و انواع گیاهان نشان داده و شرح داده شد ، اما نتیجه نهایی بسیار متفاوت بود. ساختمان دارای یک ساختار فولادی بدون عناصر سبز است. با این حال ، هنوز هم به عنوان بزرگترین و گران قیمت ترین خانه ی خصوصی در جهان باقی مانده است و جزیره ی افسانه ای آتلانتیک آنتیلیا نام گرفته است ، ساختمان نه آسانسور در لابی ، سه فضای فرود هلیکوپتر و مرکز کنترل ترافیک هوایی دارد. علاوه بر این ، این خانه همچنین دارای بزرگترین مجموعه ی ماشین آلات دوزندگی قدیمی در جهان است.

7. هتل بلاژیو Bellagio

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

بلاژیو یک هتل لوکس است که می توان آن را در لاس وگاس و در نوادا یافت . هتل به سبب داشتن فواره هایش شهرت زیادی دارد. این مجموعه متعلق به گروه بین المللی اقامتگاههای تفریحی ام جی ام MGM می باشد.

هتل در فضایی ساخته شد که قبل از آن هتل دونس Dunes قرار داشت. نام این هتل از شهر لیک کومو Como Lake در بلاژیو Bellagio در ایتالیا الهام گرفته شده است. عنصری که موجب شهرت این هتل شده دریاچه 8 ایکری موجود بین ساختمان و باریکه ی لاس وگاس است. در اینجا شما می توانید فواره معروف Bellagio را که با موسیقی هماهنگ شده مورد تحسین قرار دهید.

در داخل ساختمان هتل ، بازدید کنندگان به یک لابی که در آن 2000 گل شیشه ای 2000 فوت مربع از سقف را پوشانده اند دعوت می شوند. برج اصلی دارای 3015 اتاق است ، در مجموع 46 طبقه و 508 فوت ارتفاع دارد. در جنوب برج اصلی شما می توانید برج آبگرم را پیدا کنید. این برج 33 طبقه و ارتفاعی در حدود 392 فوت دارد و مشتمل بر 935 اتاق است.

مجتمع بلاژیو درهای خود را در 15 اکتبر سال 1998 همراه با مراسمی 88 میلیون دلاری به روی همگان گشود. در سال 2000 ، شرکت میراژ Mirage با شرکت ام جی ام ادغام شد و شرکت ام جی ام میراژ MGM Mirage پدید آمد. در سال 2002 مجددا نام شرکت به ام جی ام ریسورتس اینترنشنال MGM Resorts International تغییر یافت. در سال 2006 محوطه ی بازی و سرگرمی بازسازی شد و در سال 2011 تمام 2500 اتاق برج اصلی نیز به روز رسانی و بازسازی شدند. فواره های بلاژیو که از جاذبه های بزرگ هتل هستند را می توان از نقاط متعدد منطقه ی لاس وگاس دید. شوی فواره ها در طول روز هر 30 دقیقه و در طول شب از ساعت 8 بعداز ظهر تا نیمه شب هر 15 دقیقه اجرا می شود.

8. هتل پالازو Palazzo

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

پالازو یک هتل لوکس به همراه محوطه ی بازی و سرگرمی است که می توان آن را مابین هتل وین Wynn و هتل ونتینVenetian یافت. این هتل رکورددار بلندترین ساختمان تکمیل شده در نواداست. هتل توسط شرکت دالاسی اچ کی اسHHS طراحی شده است و بزرگترین سوئیت ها و اتاق های مهمان را در منطقه ی لاس وگاس در خود دارد. (720 فوت مربع برای هر اتاق).

ساخت و ساز بنا در ماه فوریه سال 2006 آغاز شد و زمان زیادی به ساخت فضای پارکینگ زیرزمینی اختصاص داده شد. در مارس 2007 سازه ی آسانسور هتل به پایان رسید و چنین برنامه ریزی شد که پالازو تا دسامبر همان سال حداقل 1000 اتاق داشته باشد. محوطه ی بازی و سرگرمی در 30 دسامبر راه اندازی شد اما بازگشایی بزرگ و رسمی پالازو در 17 ژانویه سال 2008 اتفاق افتاد. کل زیربنای این ساختمان در حدود 6948980 فوت مربع بوده و به بزرگترین ساختمان در ایالات متحده از نظر سطح زیربنا تبدیل شده است .

پالازو یک هتل و تفرجگاه 1.8 میلیارد دلاری می باشد. در اینجا ، مهمانان به یک گنبد شیشه ای با فواره ای دو طبقه دعوت می شوند و در آنجا از آنان استقبال می شود؛ سپس آنها می توانند وارد هتل شوند. برج هتل یک سازه ی اعجاب انگیز با ارتفاع 642 فوت است و در مجموع 3068 اتاق و سوئیت و همچنین 375 سوئیت مجهز به مستخدم دارد.

پالازو بزرگترین هتل دارای گواهینامه ی LEED ساختمان در ایالات متحده و نیز یازدهمین ساختمان بزرگ در جهان در نظر زیر بنای طبقات می باشد. هتل پالازو همچنین دومین ساختمان بزرگ موجود در نیمکره غربی به شمار می رود.

9. تایپه 101 Taipei 101

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

تایپه 101، که به عنوان مرکز مالی جهانی تایپه نیز شناخته شده است یک آسمان خراش واقع در تایپه در کشور تایوان می باشد. تا قبل از افتتاح برج خلیفه در دبی تایپه بلندترین ساختمان موجود در جهان بود. این ساختمان دارای گواهی LEED پلاتینیوم نیز می باشد که به آن اجازه داده تا تبدیل به بلندترین و بزرگترین ساختمان سبز در جهان گردد.

آسمان خراش توسط شرکت سی.وای. لی و همکاران . Lee & partners C.Y. طراحی شده است و ساخت و ساز آن در سال 2004 به پایان رسید و از آن زمان مبدل به یک نقطه عطف و نمادی برای تایوان شد. دلیل آن که این بنا به نام تایپه 101 نام گرفته این است که 101 طبقه دارد . همچنین 5 طبقه اضافی نیز در زیر زمین وجود دارند. این ساختمان به عنوان نمادی از تکامل فن آوری و سنت آسیایی طراحی شده است. این بنا همچنین به جهت مقاومت در برابر زلزله ها و طوفان ها ساخته شده است. تایپه 101 متعلق به شرکت های سهامی مالی تایپه (TFCC) می باشد.

این ساختمان رکورد دار سریعترین صعود آسانسور (16.83 متر در ثانیه) می باشد و دارای بزرگترین ساعت شمارش معکوس است که در شب سال نو نمایش داده می شود. تایپه 101 همچنین یکی از پایدار ترین بناهای ساخته شده تاکنون است.

شالوده ی آن توسط 380 ستون که 80 متر به داخل زمین رانده شده اند تقویت شده است. ثبات ساختمان در سال 2002 هنگامی که پس از یک زلزله 6.9 ریشتری سالم برجای ماند مورد ارزشیابی قرار گرفت . سقف و نمای بنا دارای سیستم بازیافت آب بوده و 20 تا 30 درصد از نیاز آب آن را تامین می کند ، برج نه تنها بلند و با ابهت بلکه پایدار و سازگار با محیط زیست ساخته شده است. دیگر ویژگی های قابل توجه آن دمپری به حجم 660 متریک تن است که برج را در برابر جنبش های ناشی از بادهای تند محافظت کرده و می تواند حرکت آن را تا 40٪ کاهش دهد.

10. برج خلیفه Burj Khalifa

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

 10 تا از گران قیمت ترین ساختمان های جهان

برج خلیفه که به عنوان برج دبی نیز شناخته می شود ، یک آسمان خراش واقع در دبی ، امارات متحده عربی است. این برج رکورد بلندترین سازه ی انسان ساخت در جهان با ارتفاع 829.8 متر را داراست. این پروژه در 21 سپتامبر سال 2004 آغاز شد و در 4 ژانویه سال 2010 بطور رسمی افتتاح گردید. این برج بخشی از توسعه ی 2 کیلومتر مربعی از مرکز شهر دبی است. برج خلیفه توسط معماران اسکیدمور Skidmore ، اوینگز Owings و مریلMerill در شیکاگو طراحی شده است. کل هزینه ساخت پروژه در حدود 1.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است.

نام اصلی بنا برج دبی بود اما بعدا به افتخار خلیفه بن زاید آل نهیان ، رئیس دولت امارات ، و به پاس حمایت های فراوان وی در طول ساخت بنا و اتمام آن به برج خلیفه تغییر نام داد. مجموعه شامل 30000 خانه ، نه هتل ، 7.4 ایکر فضای پارکینگ ، 19 برج مسکونی و بازار دبی Dubai Mall می باشد. برج خلیفه دارای رکورد بلندترین سازه ی جهان تا کنون است و ساختمانی با بیشترین طبقه در دنیاست ، برج خلیفه همچنین بلندترین آسانسور و سریع ترین آسانسور ( 18 متر در ثانیه ) در جهان را داراست.

طراحی این ساختمان شامل عناصر فرهنگی و تاریخی ای است که خاص این منطقه هستند. برج دارای یک پلان Y شکل و طرح سه ضلعی می باشد که از گل هیمنوکالیس Hymenocallis الهام گرفته شده است. این برج از سه بخش تشکیل شده که در اطراف یک هسته مرکزی سازماندهی شده اند. برج خلیفه همچنین دارای 27 تراس است. خارج از برج ، یک سیستم فواره نیز طراحی شده است که می توان آنها را از مقابل بازار دوبی یا همان دوبی مال به نظاره نشست. این پروژه با صرف هزینه ی 217 میلیون دلار توسط گروه طراحان وت WET طراحی شده ، این همان شرکتی است که طراح فواره ی بلاژیو نیز بوده است.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.