ردپای عجیب برف در هلند

4.5
از 8 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
ردپای عجیب برف در هلند + تصاویر
29 بهمن 1395 08:00
0

چند روز پیش، ناسا تعدادی تصویر درباره ی بارش برف در محلات مشخصی از هلند منتشر کرد. چندین قطعه زمین در هنشه مولن Heensche Molen (دهکده ای در غرب هلند) سفیدپوش شدند به گونه ای که انگار نوری روی آنها پاشیده شده و سایر قسمت های کناری را دست نخورده باقی گذارده باشد. متخصصان بر این باور هستند که افت درجه حرارت باعث شبنم زدگی قطرات کوچک آب موجود در مه شده و در نهایت به بلورهای یخی تبدیل گشته و به شکل دانه های برف بر این مناطق باریده است.

پولا لم در ادامه توضیح می دهد که برف ناشی از مه پدیده ای نادر است که بیشتر در جوار مناطق صنعتی شکل می گیرد.

«دودکش های بزرگ، بخار آب، گازها و ذرات ریز دیگری وارد هوا می کنند که می تواند منجر به تولید مه شود، هنگامی که هوا به اندازه ی کافی سرد شود، برف تولید می گردد.»

ردپای عجیب برف در هلند

پدیده ای مشابه آنچه توضیح داده شد در دسامبر 2007 نیز در هلند رخ داد وقتی مه سرد تبدیل به ابرهای ضخیم استراتوس شدند. ویم ون دن برگ در روزنامه ی سال 2007 درباره ی این پدیده چنین نوشته بود:

«ترکیب ابر با مه منجر به افت دما تا -4 یا 5- سلسیوس گشته، کاهش دما باعث شده بود که قطرات شبنم و همچنین کریستال های یخی ایجاد شوند. در چنین ابر مخلوطی، دانه های برف تشکیل شده و سپس روی همان منطقه ای که تشکیل شده بودند فرو ریختند.» پدیده ی سال 2007 باعث بارش های پراکنده ی برف به ارتفاع یک یا دو اینچ شده بود.

اتفاق مشابهی در سال 2017 نیز رخ داد.

«بعد از روزها هوای مه آلود و ابرهای پایین آمده و دمای فوق العاده سرد، در روز هفدهم ژانویه مناطق زیادی از بارش برف گزارش دادند.»

ردپای عجیب برف در هلند

ردپای عجیب برف در هلند



منبع : amusingplanet