بهترین خطوط هوایی سال 2015 + تصاویر

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
23 خرداد 1394 09:07
0

با وجود رگبار شکایات و نارضایتی هایی که برخی از مسافرین از پروازشان دارند ، بسیاری از آنها واقعا از تجربه سفر هوایی خود رضایت دارند. خطوط هوایی این روزها وظیفه ای فراتر از حمل و نقل مسافرین دارند ، علاوه بر این، چیزی که در میزان رضایت مسافرین از سفرهواییشان تاثیر دارد مهمان نوازی و خدماتی است که طی سفر به آنها ارائه می شود. بر اساس پژوهش و تحقیقی که توسط JD-Power مبنی بر میزان رضایت مسافرین خطوط هوایی آمریکای شمالی انجام شده ، میزان رضایت مسافرین بر هفت فاکتور اصلی بستگی دارد که به ترتیب شامل این موارد می شوند : هزینه ، خدمات حین پرواز ، سوار شدن به هواپیما/از هواپیما پیاده شدن/چمدان ها ، خدمه پرواز ،مدل و نوع هواپیما ، چک-این و رزرواسیون.


دلایل بیشماری وجود دارد که یک مسافر یک خط هوایی خاص را انتخاب کند. شاید برای برخی قیمت مد نظر باشد و برای برخی دیگر راحت بودن در مسیر و خدمات بهتر. این تحقیق نشان می دهد زمانیکه مسافر تصمیم می گیرد تا یک ایرلاین را براساس خدمات و تجربه خوب پیشین که داشته انتخاب کند حتی اگر قیمت گرانتری داشته باشد ، رضایت بیشتری دارد و احتمال اینکه دوباره از همان ایرلاین برای سفرهای دیگر استفاده کند یا آن را به دیگران پیشنهاد بدهد بیشتر است.


رضایت کاربران در درجه اول توسط بررسی های آنلاینی که درباره تجربیات سفرشان می نویسند مشخص می شود ، این امر میزان رضایت کاربر از خدمات پرواز یا پیشنهادات و جوایز ویژه ای که یک ایرلاین می دهد را نشان می دهد. میزان رضایت مشتری ها از 1000 امتیاز مشخص می شود که به طور متوسط میزان رضایت کلی مسافرینی که یک شرکت هواپیمایی را بر اساس شهرت و خدمات مشتریانش انتخاب می کنند 812 امتیاز است. در این بین 65درصد از آنها گفته اند که "قطعا دوباره با همان خط هوایی سفر خواهند کرد" و 54 درصد هم "قطعا این خط هوایی را به دوستان و آشنایانشان معرفی خواهند کرد."


در مقابل ، میزان رضایت مشتریانی که یک خط هوایی را صرفا بخاطر قیمت پایینش انتخاب می کنند 732 امتیاز است و فقط 29 درصد از این مسافرین معتقدند که "قطعا دوباره با همان خط هوایی سفر خواهند کرد" و 37 درصد هم "آن خط هوایی را به بقیه معرفی خواهند کرد".


در این بررسی شرکت هوایی Alaska Airline برای دومین سال متوالی بالاترین امتیاز را در راستای رضایت مشتری به خودش اختصاص داد و امتیاز 759 را گرفت.


بهترین خطوط هوایی سال 2015

پس از آن خط هوایی JetBlue با امتیاز 758 در رده دوم قرار گرفت.


بهترین خطوط هوایی سال 2015

و شرکت هواپیمایی Southwest با 743 امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد.


بهترین خطوط هوایی سال 2015

این گزارش براساس پاسخ 3073 نفر در ارتباط با رضایت از سفر هوایی و ایرلاین ها بر اساس شهرت و میزان خدماتشان در مارچ 2015 تهیه شده است.


این تحقیق نشان می دهد خطوط هوایی باید میزان شهرت خود و برنامه های پاداشی که به مشتریانشان پیشنهاد می کنند را بالا ببرند ، بخصوص در زمینه آنلاین ، چرا که مشتریان این روزها به این مسائل دقت بیشتری دارند.


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.