هتل ALL و UALL یعنی چه؟ فرق هتل آل و یوآل چیست؟

4.5
از 22 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
هتل‌هایی با پذیرایی 12 تا 24 ساعته!
22 مهر 1402 08:00
0

عبارت‌های «هتل آل» و «هتل یوآل» از جمله عباراتی است که احتمالاً بین گردشگران شنیده‌اید. آل (All Inclusive) و یوآل (Ultra All Inclusive) هتل‌های لوکسی هستند که سال‌هاست بسیار محبوب‌اند. در فصل تعطیلات هم فروشندگان تورهای مسافرتی، انواع‌واقسام سرویس‌های All Inclusive و Ultra All Inclusive را برای مشتریان ارائه می‌کنند.

با توجه به این واقعیت که امروزه، افراد به‌دنبال یافتن شیوه‌هایی اقتصادی برای سفر کردن هستند، این موضوع برای گردشگران از جمله مسافران تور ترکیه اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین علت هم بیشتر گردشگرانی که قصد سفر دارند، با سؤالاتی از قبیل all inclusive یعنی چه، هتل یوآل چیست، فرق هتل آل با یوآل چیست و چه خدماتی این دو نوع هتل را از هم متمایز می‌کند، مواجه می‌شوند که در این مطلب از لست‌سکند به همه آن‌ها پرداخته‌ایم.

(01-03-24) (1).jpg

فرق هتل آل و یوآل چیست؟

به‌طور کلی، می‌توان گفت که تفاوت هتل آل و یوآل در ساعت و نوع ارائه خدمات رایگان آن است. در هتل All، خدمات رایگان از وعده صبحانه شروع می‌شود و تا ساعت مشخصی از شب ادامه دارد؛ اما در هتل Uall، این خدمات به‌صورت 24 ساعته به مسافران ارائه می‌شود. در خصوص نوع ارائه خدمات هم در هتل All برای بعضی خدماتش مانند استفاده از برخی خوراکی یا نوشیدنی‌های خاص، باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت کنید؛ اما در هتل Uall تمامی این موارد کاملاً رایگان است. به‌طور خلاصه، این‌ موارد فرق هتل آل با یوآل محسوب می‌شود که در ادامه مفصل‌تر هرکدام را توضیح داده‌ایم.

All inclusive یعنی چه؟ ویژگی هتل آل چیست؟

با شنیدن نام هتل آل، خیلی‌ها می‌پرسند all inclusive یعنی چه؟ همان‌طور که از نامش پیداست، هتل آل اینکلوسیو در همه جنبه‌ها، امکانات جامع و کاملی را برای یک سفر فوق‌العاده فراهم می‌کند. در واقع، معنی all inclusive هم بیانگر همین موضوع است. یک هتل آل اینکلوسیو، امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد و خیال مسافران را بابت صرف غذا و هزینه‌هایش راحت می‌کند و ازنظر مدیریت مالی، گاهی اوقات اقتصادی محسوب می‌شود. اگر قصد سفری ماجراجویانه ندارید و بیشتر به امکانات محل اقامت‌تان اهمیت می‌دهید، هتل‌ آل اینکلوسیو یک گزینه‌ خوب برای اقامت شماست.

در هتل آل، معمولاً علاوه‌بر اتاق، امکانات فوق‌العاده‌ای مانند استخر، باشگاه، پارک آبی، رستوران، کافه و اسپا وجود دارد. البته این امکانات در هتل‌های مختلف متفاوت‌اند. گاهی اوقات از مهمانان با یک ظرف میوه در اتاق، یک یا دو وعده غذای رایگان در رستوران خاص هتل و همچنین با خدمات ویژه استقبال می‌شود؛ اما در واقع، هیچ دستورالعملی برای آنچه هتل‌ها باید به‌صورت رایگان به مسافر ارائه دهند، وجود ندارد. برای اینکه بدانید هتل All inclusive مورد نظر شما چه امکاناتی را برای مسافرانش به‌صورت رایگان در نظر گرفته است، باید به سایت آن هتل مراجعه کنید یا از کارگزاری که تور را برای شما رزرو می‌کند، بپرسید. به‌طور مثال، یک هتل آل، امکانات عمومی و امکاناتی با شارژ اضافه را به مسافرانش ارائه می‌دهد که در سایت آن هتل به تفکیک نام برده شده‌اند.

اما مهم‌ترین تفاوت هتل آل با هتل‌های عادی در خدماتی مانند غذا، نوشیدنی و میان‌وعده است. شما می‌توانید هر سه وعده اصلی غذایی همراه با نوشیدنی، دسر و میان‌وعده‌های خود را در هتل‌های آل اینکلوسیو به‌صورت رایگان میل کنید، اما باید توجه داشته باشید که این خدمات معمولاً تا ساعت معینی از شب (اغلب تا ساعت 23 و در بعضی هتل‌ها تا ساعت 24) به‌صورت رایگان ارائه می‌شوند و شما تا این زمان می‌توانید از همه گزینه‌های خوردنی و نوشیدنی به‌صورت رایگان استفاده کنید.

https___i.travelapi.com_hotels_9000000_8030000_8023500_8023434_654f98e1_z.jpg.jpg
هتل آل اینکلوسیو در آنتالیا

Ultra all inclusive یعنی چه؟ ویژگی هتل یوآل چیست؟

شاید برای شما سؤال پیش بیاید که یوآل یعنی چه و فرق هتل آل و یوآل چیست. در واقع، معمولاً همه امکاناتی که در یک هتل All وجود دارد، در هتل Uall هم دیده می‌شود. تنها فرق هتل آل با یوآل، ساعت و نامحدود بودن ارائه خدماتی مانند غذا و نوشیدنی است. در یک هتل‌ یوآل، این نوع خدمات به‌صورت 24 ساعته در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در حقیقت شما با رزرو یک تور یوآل، در هر زمانی از شبانه‌روز، حتی نیمه‌شب، می‌توانید از خوراکی‌ها، نوشیدنی‌ها و تنقلات موجود در رستوران‌های هتل یوآل، بدون نیاز به پرداخت هزینه استفاده کنید و محدودیتی از این نظر ندارید.

البته برخی از خدمات دیگر مانند استفاده از باشگاه، استخر، ماساژ و اسپا در این‌گونه هتل‌ها به‌صورت شبانه‌روزی فعال هستند که این موارد بستگی به هتل یوآل و شرایطش دارد و معمولاً نیاز به پرداخت هزینه جداگانه‌ای ندارند. البته که باز هم بهتر است قبل از رزرو تور یوآل، با فروشنده تور یا از سایت هتل، خدمات مد نظرتان را چک کنید. البته هتل یوآل بیشتر به کسانی که قصد سفر مجردی دارند یا در سفرهای خانوادگی به شب‌زنده‌داری علاقه‌مند هستند، توصیه می‌شود. به‌طور مثال بهترین هتل های آنتالیا معمولاً خدمات خود را به‌صورت یوآل ارائه می‌کنند.

قیمت تورهای یوآل آنتالیا

hotel ultra all inclusive antalya.jpg
نمایی از هتلی یوآل در آنتالیا

هتل آل و یوآل مناسب چه مسافرانی است؟

با توجه به توضیحاتی که تا اینجا درباره تفاوت هتل آل و یوآل ارائه دادیم، می‌توان گفت که این نوع هتل‌ها، بیشتر برای سفرهایی مناسب است که قرار است بیشتر در هتل بمانید و در همان هتل هم تفریح کنید؛ البته در هر صورت می‌توان از هتل یوآل و آل استفاده کرد. مورد بعدی، مسئله زمان‌بندی شماست که اگر از مسافران علاقه‌مند به زندگی شبانه هستید، ممکن است هتل یوآل برایتان مناسب‌تر باشد؛ زیرا محدودیت ساعات ارائه خدمات هتل all باعث می‌شود که هزینه‌هایی برای صرف غذا یا خوراکی به شما تحمیل شود. به همین علت هم اطلاع از زمان سرو صبحانه، ناهار، میان‌وعده و شام در هتل‌ آل اینکلوسیو ضروری است.

مزیت استفاده از هتل‌های آل و یوآل چیست؟

یکی از مزایای استفاده از این هتل‌ها، مباحث مالی است. با گرفتن تور آل یا تور یوآل، پیش از سفر تمام هزینه‌های اقامت و خوردوخوراکتان را پرداخت می‌کنید و طی سفر، نگران بالا رفتن مخارجتان نیستید. بعضی از افراد، این آرامش خیال را به اینکه دائم در حال حساب‌وکتاب باشند، ترجیح می‌دهند.

با اینکه شاید هنگام رزرو تور آل یا یوآل، قیمت آن‌ شما را متعجب کند، اما اگر هزینه‌های خوردوخوراک و تفریحات را به‌صورت جداگانه محاسبه کنید، متوجه می‌شوید گاهی این هتل‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند و با رزرو آن‌ها، تاحدی در هزینه‌های اضافی صرفه‌جویی می‌شود. نکته دیگر اینکه با انتخاب تورهای اقساطی مثل تور اقساطی آنتالیا، می‌توانید بخشی از هزینه‌های سفر را به‌صورت قسطی و در مدت طولانی‌تر بپردازید و مدیریت مالی بهتری را هم در سفر خود تجربه کنید.

8366387749_799af6db70_b.jpg
انواع خوراکی در هتل آل اینکلوسیو

‌انواع رستوران‌ در هتل‌های آل و یوآل

فرق هتل آل با یوآل عموماً در رستوران‌هایش هم دیده می‌شود. این‌گونه هتل‌ها معمولاً تعداد زیادی رستوران را در خود جای داده‌اند که انواع‌واقسام غذاهای بین‌المللی و محلی را برای مسافران سرو می‌کنند. علاوه‌بر این، انواع شیرینی‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و نوشیدنی‌فروشی‌ها نیز در آن‌ها دیده می‌شوند. تعداد این رستوران‌ها بستگی به نوع هتل و خدماتش دارد؛ ولی معمولاً یک رستوران اصلی در فضای آن‌ها هست. در هتل‌های لوکس و بزرگ، رستوران‌ها و بوفه‌های متعددی دیده می‌شود که غذاهای کشورهایی مانند اسپانیا، پرتغال، ایتالیا، تایلند، ژاپن، هند، ویتنام و... را هم دارند. مسافران این هتل‌ها، فرصت دارند تا علاوه‌بر امتحان کردن غذاهای محلی کشوری که هتلشان در آن واقع شده است، از غذای کشورهای دیگر هم بچشند و با آشپزی سایر ملل آشنا شوند.

همان‌طور که گفته شد، صرف وعده‌های غذایی در هر دو نوع هتل یوآل و آل رایگان است، اما در هتل‌ All ممکن است صرف غذا در برخی از رستوران‌های لوکس، هزینه جداگانه‌ای داشته باشد؛ بنابراین قبل از صرف غذا در هر رستوران، از شرایط و قوانین هتلتان مطلع شوید. در هر دو هتل All و Uall، استفاده از رستوران‌های خاص، نیاز به رزرو دارند. در واقع، هنگام ورود به هتل، باید نام رستوران و روز مراجعه را به هتل اطلاع دهید و آن را رزرو کنید تا بتوانید در زمان مشخص‌شده، از غذای آن‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنید.

mitsis-rinela-25-hd.webp
یک رستوران در هتل All Inclusive
sueno-hotels-beach-side-restauracion-c5b9e5c.jpg
اسنک‌بارها در هتل‌های All و Uall

فرق هتل آل و یوآل چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم، تفاوت اصلی هتل آل با هتل یوآل در زمان و محدودیت ارائه خدمات است، اما باید این را هم در نظر بگیریم که کیفیت و امکانات ارائه‌شده، کاملاً بستگی به هتل دارد؛ یعنی هرچه قیمت هتل گران‌تر باشد، خدماتش هم بیشتر خواهد بود. پس قبل از رزرو، حتماً به امکاناتی که هتل ارائه می‌دهد، توجه کنید و با تحقیق درباره آن‌ها، با دید بهتری تصمیم بگیرید. به‌طور کلی، تفاوت هتل آل و یوآل در موارد زیر است:

  • ساعات ارائه خدمات رایگان: خدماتی مانند غذا، نوشیدنی، تنقلات، میان‌وعده و خدمات دیگر که در هتل آل از ساعات اولیه صبح با وعده صبحانه آغاز می‌شود و تا ساعت معینی از شب ادامه دارد، در هتل یوآل، 24 ساعته است. این مورد، از اصلی‌ترین تفاوت این دو نوع هتل محسوب می‌شود.

  • تفاوت در نوع خدمات رایگان: در هتل All، برخی خدمات رایگان و برخی دیگر با پرداخت هزینه همراه است. به‌طور مثال، ممکن است محدوده قیمتی خاصی در هتل‌ All برای غذا یا نوشیدنی در نظر گرفته‌ شود و شما با انتخاب یک نوشیدنی گران‌قیمت، مجبور باشید که هزینه آن را به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. همچنین استفاده از برخی خدمات هتل، نیاز به شارژ و پرداخت هزینه اضافی دارد. درصورتی‌که در هتل Uall معمولاً بیشتر خدمات، اعم از معمولی و لوکس، رایگان هستند و شما هزینه آن‌ها را از قبل پرداخته‌اید.

  • تفاوت در رستوران‌های رایگان: در هتل آل، محدودیت در انتخاب رستوران وجود دارد. در واقع تمام رستوران‌های این هتل‌ها، غذای رایگان ارائه نمی‌دهند و برای استفاده از رستوران‌های رایگان باید رزرو صورت گیرد؛ اما در هتل یوآل محدودیتی در استفاده از رستوران‌ها به‌صورت رایگان وجود ندارد، ولی باز هم رزرو موقع ورود الزامی است.

11250.jpg
میان‌وعده‌ها در هتل Uall

شباهت هتل آل و یوآل چیست؟

اغلب این هتل‌ها جزو لوکس‌ترین اقامتگاه‌‎های هر شهر محسوب می‌شوند که امکانات و خدمات سطح بالا و باکیفیتی را برای مسافرانشان ارائه می‌دهند؛ امکاناتی مثل رستوران‌های لوکس، بوفه‌های تنقلات، سونا، استخر، جکوزی، باشگاه ورزشی، ماساژ و اسپا. علاوه‌بر این امکاناتی که در تمامی هتل‌های آل و یوآل دیده می‌شوند، می‌توان ویژگی‌های مشترک دیگری هم از آنان نام برد؛ ویژگی‌هایی مثل آرام و ساحلی بودن مکان هتل که یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های انتخاب هتل است که در تیتر بعدی به آن‌ها اشاره می‌شود. گرچه در اغلب شهرهای توریستی، این نوع هتل‌ها وجود دارند، اما اقامت در شهرهای ساحلی لذت دیگری دارد.

کدام کشورها هتل آل و کدام کشورها هتل یوآل دارند؟

معمولاً کشورهایی که شهرهای ساحلی دارند، تعداد زیادی هتل آل و هتل یوآل را برای مسافرانشان در نظر گرفته‌اند. با توجه به اینکه معمولاً هدف افراد از سفر به این مناطق، استراحت و تفریح است، این نوع هتل‌ها قصد دارند با گرد هم آوردن همه خدمات در محیط خود، سفری بی‌نظیر و تجربه‌ای خوش را برای مهمانانشان رقم بزنند. کشورهای زیادی در دنیا مانند بلغارستان، مکزیک، پورتوریکو، دومنیکن، ترکیه، قبرس شمالی و کشورهای جنوب شرقی آسیا، اقامتگاه‌هایی دارند که خدماتشان را به‌صورت هتل آل اینکلوسیو و هتل یوآل ارائه می‌دهند. ترکیه و مخصوصاً آنتالیا هم هتل‌های آل و یوآل فراوانی در شهرهای ساحلی خود دارد که معمولاً تابستان‌ها پررونق می‌شود. اگر می‌خواهید با قیمت کمتری از این هتل‌ها استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا فصول سرد را انتخاب کنید و با تورهایی مثل تور آنتالیا آبان به این شهر زیبای ترکیه سفر کنید. 

Bulgaria-Travel-Blog_Best-All-Inclusive-Accommodation-in-Bulgaria_HVD-Club-Hotel-Miramar-in-Obzor-900x599.jpg
یک هتل آل اینکلوسیو در بلغارستان

به‌غیر از هتل آل و هتل یوآل چه نوع هتل‌ها و سرویس‌هایی وجود دارد؟

به‌غیر از هتل all و هتل uall سرویس‌های دیگری نیز وجود دارند. این سرویس‌ها که معمولاً در هتل‌های کوچک و غیرساحلی ارائه می‌شوند، بسیار ساده‌تر هستند؛ اما آشنایی با آن‌ها به‌صورت مختصر، به مسافران کمک می‌کند تا تفاوتشان را با یکدیگر تشخیص دهند. این سرویس‌ها عبارت‌اند از:

  • خدمات OR یا (Only Room): خدمات این هتل‌ها فقط ارائه اتاق به مسافر است و مسافر نمی‌تواند به‌صورت رایگان از دیگر امکانات هتل استفاده کند. 

  • خدمات BB یا (Bed and Breakfast): در این نوع از خدمات، مسافران می‌توانند علاوه‌بر اتاق، از صبحانه هتل نیز به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

  • خدمات HB یا (Half Board): در این هتل‌ها، مسافران علاوه‌بر صبحانه رایگان، می‌توانند یک وعده‌غذایی (ناهار یا شام) را نیز به‌صورت رایگان میل کنند. 

  • خدمات FB یا (Full Board): در این هتل‌ها، مسافران 3 وعده‌غذایی خود به‌غیر از میان‌وعده‌ها و نوشیدنی‌ها را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند. 

istockphoto-493769748-612x612.jpg
خدمات Bed & Breakfast

سفر به آنتالیا با تورهای متنوع

آنتالیا با بیش از 12 میلیون گردشگر، یکی از توریستی شهرهای دنیاست که باید به آن سفر کرد. طبیعتاً هم تعداد هتل آل و یوآل در این شهر بسیار زیاد است و مسافران تور آنتالیا توانند از میان انواع هتل آل و یوآل هرکدام را که با شرایط و بودجه‌شان هماهنگ بود، انتخاب کنند. تورهای متنوع آنتالیا روی سایت لست‌سکند این امکان را به شما می‌دهند که راحت‌تر مقایسه کنید و توری را که برایتان مناسب‌تر است، بخرید.

راهنمای کامل سفر به آنتالیا

سخن آخر

با نوشتن این مطلب و بیان دقیق فرق هتل آل و یوآل سعی کردیم شما را با این سبک اقامت بیشتر آشنا کنیم. اگر قصد دارید به یکی از شهرهای ساحلی سفر کنید که هتل‌های آن ویژگی‌‌های All inclusive و Ultra All inclusive (هتل آل و هتل یوآل) را دارند، این مطلب می‌تواند راهنمای مفیدی برای انتخاب شما باشد. البته باید در نظر داشته باشید که در هر دو نوع از این هتل‌ها، سفری بسیار لوکس و جذاب را تجربه می‌کنید. پس، ابتدا بررسی کنید که کدام‌یک از این هتل‌ها مناسب سفر شما هستند، سپس انتخاب خود را انجام دهید و از سفرتان لذت ببرید.

غزاله مظلوم پرست
غزاله مظلوم پرست

وقتی یک رشته تحصیلی نامرتبط با شغل، ذوق دانستن، عشق به نوشتن و علاقه به گردشگری درون من به هم رسید، تبدیل به ترکیب عجیبی با عنوان «زیست‌شناس نویسنده در حوزه گردشگری» شدم! وقتی که می‌نویسم، روحم همراه نوشته‌هایم سفر می‌کند. آنچه من را دست به قلم می‌کند، عشق به سفر است. اکنون با هر نوشته، نقطه جدیدی از جهان را کنکاش می‌کنم که شاید هیچگاه موفق‌ به دیدنش نشوم!