ضرر 5 میلیارد دلاری آنتالیا از کاهش توریست های روسی

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
05 آبان 1394 08:00
0

شهر توریستی آنتالیای ترکیه که در کنار دریا مدیترانه قرار دارد امسال بیش 5 میلیارد دلار از درآمد گردشگری اش را از دست داد، گفته می شود دلیل اصلی این ضرر کاهش شدید توریست های روسی ای است که به این منتطقه سفر می کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کیزیلدا، رئیس انجمن مدیران هتل های حرفه ای ترکیه، در این رابطه گفت: آنتالیا امسال به علت کاهش توریست های روس، با کاهش شدیدی در در آمد گردشگری اش روبرو شده است. این ضرر کمتر از 5 میلیارد دلار نخواهد بود.

البته او می گوید دولت ترکیه روش های مختلفی را برای کاهش این ضرر به کار گرفته؛ برای مثال هواپیمایی های چارتر به ازای هر پرواز 6 هزار دلار حمایت می شوند.

کیزیلدا درباره تاثیرات این کارهای دولت ترکیه گفت: اگرچه این روش ها به اقتصاد روسیه که در بحرانی شدید است کمک نمی کند، بعضی روش های دیگر باید توسعه یابند تا قسمت گردشگری ترکیه را جذاب تر کنند.

رئیس انجمن مدیران هتل های حرفه ای ترکیه، برنامه های دولت روسیه برای شهروندانش جهت سفر داخلی و محدودیت کارمندان دولت برای سفر خارجی را از عوامل کاهش توریست های روسی در ترکیه دانست.

ضررهای اقتصادی روبه افزایش است

تعداد توریست های روسی ترکیه در 9 ماه اول سال نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش داشته و ترکیه از این کاهش توریست های روسی حدود 50 درصد ضرر داشته است.

کیزیلدا در ابن رابطه گفت: تجار در ترکیه می گویند سفر های بازرگانی در ترکیه امسال نسبت به سال قبل 50 درصد کاهش داشته اند، ما باید ضرر مالی این اتفاق را ببینیم.

شاید تعداد توریست ها نسبت به سال پیش تغییری نداشته باشد و حتی 1 تا 2 درصد افزایش داشته باشد. البته در کشوری که مراکز اقامتی توریستی با سرعت زیادی افزایش پیدا می کند افزایش 1 تا 2 درصدی آمار توریست ها اصلا خوب نیست. درصد متناسب برای افزایش توریست ها 8 تا 10 درصد است.

علی کیزیلدا می گوید که هنوز روس ها برای سفر به ترکیه نیاز به پاسپورت دارند، این هم یک نکته منفی است زیرا 10 تا 15 درصد روس ها پاسپورت دارند.

به گزارش انجمن هتل داران مدیترانه تعداد توریست هایی که در 9 ماه اول سال از آنتالیا بازدید کرده اند با 5.1 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 9.7 میلیون نفر رسید. به گزارش همین انجمن، افزایش توریست های آلمانی کاهش توریست های روسی را جبران کرده است.



منبع: خبرآنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.