ایران، آشپز و مجری معروف آمریکایی را سورپرایز کرد

4.5
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
14 تیر 1395 12:00
0

آنتونی بوردن نویسنده، آشپز و مجری آمریکایی چندی پیش به ایران سفر کرده بود و روز گذشته با مصاحبه با سایت سفر و اوقات فراغت از سفر خود به ایران گفت.

بوردن سفر های زیادی به اطراف جهان داشته است. یکی از محبوب ترین برنامه هایی که بوردن مجری آن است برنامه «مهمان ناخوانده» است. این برنامه که بوردن در آن به کشور های محتلف جهان سفر می کند تاکنون 4 جایزه امی گرفته است و حتی قرار است در فصل هشتم آن اوباما در قسمتی از برنامه شرکت کند.

در این برنامه او در مقام یک جهانگرد، دوستدار محیط زیست و میراث فرهنگی و البته یک آشپز به کشورهای مختلف سفر می کند و از دریچه تلویزیون، خوردنی ها و اماکن دیدنی و البته آداب و رسوم و فرهنگ آن کشور را به دنیا مخابره می کند.

هفته پیش بوردن در مصاحبه با سایت سفر و اوقات فراغت اعلام کرد، با اینکه سفرهای زیادی به کشورهای مختلف داشته اما سفر به یک کشور او را سورپرایز کرده است.

وقتی این سایت از او پرسید که کدام یکی از کشور های که به آن سفر کرده او را بیش از هر کشوری سورپرایز کرده است بوردن به سرعت در پاسخ خود گفت: ایران!

او توضیح داد: «من واقعا از برخورد خوب با ما، غذاهای خوش مزه و مهمان نوازی مردم عادی در ایران شوکه شده بودم. ایران آنگونه که می گفتند، نبود.»

او سپس با اشاره به اینکه ایران تصویر بسیار بزرگتری از آنچه در تلویزیون مشاهده می شود دارد گفت: من بسیار سردرگم هستم.

در گذشته هم آنتونی بوردن از ایران تعریف کرده بود، او در مصاحبه با "جی پی اس شو" گفت: یک تجربه باور نکردنی بود. آنچه در ایران دیدیم فوق العاده، الهام بخش و بسیار بسیار متفاوت از آن چیزی بود که درباره این کشور شنیده بودیم یا در اخبار دیده بودیم. معماری مساجد و بناهای تاریخی بی نظیر و باغ های شیراز شگفت انگیز بود.

او همچین در مصاحبه اش از لذت خوردن پلوهای زعفرانی ایران و کوفته ای که با تخم مرغ پرشده است، تعریف کرده.

بوردن در پاسخ به سوالی درباره شگفت انگیز ترین خاطره خود از سفر به ایران هم گفته بود: "وقتی در خیابان ها راه می رفتیم همه از ما می پرسیدند اهل کجا هستید، آمریکا. آیا از غذاهای ایرانی تجربه کرده اید؟ ممنون از اینکه به ایران آمده اید. استقبالی که مردم ایران از ما کردند واقعا باورنکردنی بود و شاید در برخی کشورهای اروپای غربی و متحدان نزدیک آمریکا هم چنین استقبالی کم نظیر باشد."

آشپز و مجری معروف آمریکایی را سورپرایز کرد

آشپز و مجری معروف آمریکایی را سورپرایز کرد

آشپز و مجری معروف آمریکایی را سورپرایز کرد


منبع:خبرآنلاین
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.