سولار ایمپالس 2: دور دنیا بدون سوخت فسیلی

4.3
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سولار ایمپالس 2: دور دنیا بدون سوخت فسیلی + تصاویر
08 مرداد 1395 10:00
0

اولین هواپیمایی که تنها با انرژی خورشید کار می کند به تاریخ پیوست. این هواپیما سه شنبه 26 جولای سال 2016 پس از طی 25000 مایلی به ابوظبی رسیده و سفر خود را که بیش از یک سال قبل به دور دنیا آغاز کرده بود در این شهر به پایان رساند.

سولار ایمپالس 2 که توسط مهندسان سوئیسی ساخته شده، اوایل هفته و در آخرین بخش از سفر حماسی خود توسط خلبان برتراند پیکارد Bertrand Piccard از قاهره پرواز کرد و توانست به هدف نهایی این سفر یعنی طی مسافت 17-leg فقط با استفاده از اشعه ی خورشید، دست یابد.

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

گروه سولار ایمپالس در وبلاگ خود گفتند: « همینک ما شاهد پرده برداری از بزرگترین رویای مشترک خود و تبدیل آن به واقعیت بوده ایم. بعد از به اتمام رسیدن اولین پرواز خورشیدی دور دنیا، احساسات ما در قالب اشک شوق، گریه، رهایی، نشاط و شعف خلاصه می شود.»

این هواپیمای سبک وزنی معادل یک اتومبیل SUV اما طول بالهایی مشابه یک بوئینگ 747 دارد. سولار ایمپالس 2 در حقیقت زاییده ی ذهن برتراند پیکارد و آندره بورشبرگ، مهندس و تاجری سوییسی است. سولار ایمپالس هواپیمایی تک سرنشین است و به همین علت هر کدام از این دو نفر پرواز هواپیما را در بخش های مشخصی از مارچ 2015 به عهده گرفتند.

پیکارد می گوید: « آنچه من و تیمم می خواهیم نشان بدهیم این است که امروز تکنولوژی های پاکیزه، اهداف خارق العاده ای را نشانه گرفته اند. شما می توانید بدون سوخت فسیلی حتی مسافت های بیشتری را پرواز کنید و فراموش نکنید که شما با استفاده از قدرت طبیعت پرواز می کنید، خورشید شما را به پرواز در می آورد. امروز، عصر جدیدی برای انرژی محسوب می شود و این تمام آن چیزی است که ما می خواهیم تا الهام بخش مردم در این راستا باشیم.» ‏‏‏

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

دور دنیا بدون سوخت فسیلی

پیش تر نیز این هواپیما با عبور از اقیانوس اطلس -از فرودگاه JFK در نیویورک تا فرودگاه Seville در اسپانیا- بدون حتی یک قطره سوخت فسیلی، جایگاه ویژه ای در کتاب رکوردها را از آن خود کرده بود. همچنین این هواپیما رکورد دار طولانی ترین پرواز تک نفره بدون سوخت به طول 5 شب و 5 روز -از Nagoya در ژاپن تا هاوایی- نیز می باشد.

این سفر انقلابی که تیم به آن برچسب « شاهکار 13 ساله» را می دهند، بیانگر بزرگترین اکتشاف باتری های کارآمد و تکنولوژی پاکیزه است که پتانسیل تغییر در شیوه های سفر ما را دارند.

پیکارد در پایان بیان می کند: « آینده پاکیزه است، آینده تو هستی. آینده همینک است. بیایید آنرا فراتر ببریم.»



منبع : CNN