حمله چهارمسافر چینی با آب داغ به مهماندار هواپیمای تایلند

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
26 آذر 1393 00:00
0

درپی حمله چهارمسافر چینی با آب داغ به مهماندار هواپیمای تایلند و خشم عمومی درشبکه‌های اجتماعی مقامات گردشگری چین به آژانس‌های مسافرتی دستور دادند از این پس با نظارت بیشتر بر گروه‌های توریستی و با استفاده از کارنامه اعتبار شخصیت افراد، پیشاپیش احتمال حمله از طرف افراد پرخاشگر را کاهش دهند.

به گزارش چاینا دیلی این اقدام پس از آن صورت گرفت که 4 مسافر چینی با آب داغ به یک مهماندار هواپیما در یکی از پروازهای ایرآسیا حمله کردند تنها به خاطر این که از نحوه قرارگیری صندلی خود ناراضی بودند. انتشار تصویرهای ویدئویی از این حرکت تهاجمی به مهماندار درشبکه های اجتماعی سبب خشم عمومی شد.

وزارت گردشگری ملی چین طی بیانیه‌ای از تمام فعالان گردشگری خواست تا به رفتار گردشگران نظم دهند!

دراین بیانیه آمده است که این حادثه سبب لغو برنامه پرواز و برنامه سفر دیگر مسافرانی شد که با اجبار به بازگشت به بانکوک درواقع همگی آن‌ها مورد مجازات قرار گرفته‌اند. علاوه براین، چنین رفتاری تصویر کلی از مردم چین را بشدت تخریب کرده است. مقامات چین همچنین اعلام کردند که گزارش رفتار هرچهار گردشگر در کارنامه یا گزارش اعتبارشخصیت آنان ثبت می‌شود.

"وانگ یانیونگ" از مرکز طراح و تحقیقات گردشگری پکن در دانشگاه "جیااوتونگ" گفت آژانس ‌های گردشگر همچنین خود گردشگران باید برای مهار چنین رفتارهای ناپسندی از سوی گردشگران همکاری کنند.

وانگ می‌گوید :«راهنمایان گردشگری باید قبل از سفر به همه گردشگران درباره طرز رفتارشان و عواقب تخطی از مقررات هشدار دهند.»

اوهمچنین یادآور شد که ایجاد گزارش یا کارنامه اعتبار شخصیتی نیز ابزار لازمی درصنعت گردشگری است وازاین پس این گزارش‌ها دراختیار بخش‌های خاصی همانند مراکز درخواست و صدور ویزا قرار می‌گیرد.

طبق همین گزارش، هواپیمای حامل 4 مسافریادشده، دراثر این حادثه و براثر اختلال ایجاد شده توسط مسافران چینی ، باوجود 90 دقیقه پرواز، ناگزیر به بازگشت اجباری به بانکوک شد.

با توجه به گزارش‌ها و پست‌های ثبت شده در رسانه‌های اجتماعی توسط شاهدان عینی، دراین حادثه درحالی که یکی از مردان تهدید می‌کرد که هواپیما را منفجر می‌کند زنی که درکناراو نشسته بود فریاد کنان تهدید می‌کرد که بخاطر آنچه که سرویس دهی بد می‌نامید، خود را از هواپیما پرتاب می‌کند. سه مرد و زن چینی پس از بازگشت به بانکوک توسط ایستگاه پلیس فرودگاه از فهرست مسافران حذف شدند.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده ، 92 درصد از شهروندان چینی این حادثه را تحقیرآمیز دانسته‌اند.

چین سریع‌ترین بازار گردشگری خارجی رادرجهان دارد که برخی از 100 میلیون گردشگر چینی حدفاصل ژانویه تا نوامبر تقریبا 90 درصد از تمام آن به کشورهای منطقه آسیا سفر می‌کنند.

با این همه "ژانگ" معاون دانشکده گردشگری دردانشگاه اتحاد پکن هشدار داد که ایده ایجاد کارنامه اعتبار شخصی باید بااحتیاط بسیار و پس از وضع مجموعه استانداردهای شفاف منطقی درباره رفتار منطقی و رفتار نامناسب و نحوه مجازات مجرمین اجرا شود تا خود مبدل به عاملی برای تجاوز به حریم زندگی خصوصی افراد و سلب آزادی‌های فردی نشود. زیرا درغیر این صورت این ایده خود عامل منفی است که سبب آسیب به صنعت گردشگری می‌شود.

منبع: chn

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.