بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

4.5
از 2 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند + تصاویر
26 اسفند 1395 10:00
0

از آنجا که بیش از نیمی از کشور ایسلند را تپه ها و کوهستان ها تشکیل داده اند، اینجا بهترین مکان برای پیاده روی و پیمایش در طبیعت است. با نگاهی به یخچال های طبیعی، آبفشان ها، چشمه های آب گرم و آبشارهای این منطقه متوجه خواهید شد که این مکان را باید حتما در لیست بازدید خود قرار دهید. در این مطلب می خواهیم برخی از بهترین مسیرهای پیاده روی در دل طبیعت ایسلند را به شما معرفی کنیم:

1- Laugavegur

Laugavegur مسیری فوق العاده زیباست البته اگر بتوانید به درستی آن را پیدا کنید! حرکت در این مسیر مناظر شگفت انگیزی به Landmannalaugar، دره ی Thorsmork و دریاچه ی Alftavatn ارائه می دهد. این مسیر در بهشتی به نام Landmannalaugar آغاز می شود جایی که شما می توانید قبل از شروع پیاده روی، در چشمه های آب گرم شیرجه بزنید. از آنجا می توانید مسیر خود را به سمت بالای تپه آغاز کرده جایی که می توانید موفق به دیدن آبشارها، یخچال های طبیعی، ماسه های سیاه، چشمه های آبگرم بیشتر، آبفشان ها و آتشفشان ها شوید.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

2- Fimmvorduhals

این منطقه جایی بین یخچال های طبیعی Eyjafjallajokull و Myrdalsjokull در قسمت های جنوبی ایسلند است. مسیر پیاده روی این منطقه حدود 30 کیلومتر بوده و با ویژگی های متغیر و متنوع خود یکی از چالش برانگیزترین پیمایش های ایسلند به شمار می رود. اما از آنجا که هر گونه سختی پاداشی دارد، در اینجا نیز پس از تحمل سختی های مسیر، می توانید موفق به دیدن یکی از شگفت انگیزترین مناظر طبیعی شوید که احتمالا در تمام عمر خود با مشابه آن روبرو نخواهید شد.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

3- Hornstrandir

Westfjords (شبه جزیره های بزرگ شمال غربی ایسلند) برخی از خارق العاده ترین مکان های جزیره هستند. ذخایر طبیعی Hornstrandir در سال 1975 پایه گذاری شدند. از آنجا که امرار معاش ساکنان این منطقه بر پایه ی دریا و پرندگان قرار گرفته، در طول قرن ها طبیعت و زندگی انسان به شکل نزدیکی به هم گره خورده اند. در این منطقه بیش از 260 نمونه گل مختلف می روید! دیگر خودتان قضاوت کنید که این منطقه تا چه اندازه می تواند زیبا باشد.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

4- Esja

اگر شما زمان زیادی برای گذراندن در طبیعت ایسلند ندارید، بهترین کار این است که از کوه Esja که در فاصله ی 30 دقیقه سواره از ریکیاویک قرار گرفته، بالا بروید. برای آن دسته از افرادی که در پایتخت زندگی می کنند، پیمودن این مسیر مخصوصا در تابستان ها بسیار پرطرفدار است. در اینجا شما می توانید چندین ساعت پیاده روی کرده و تا «سنگ بزرگ» همانگونه که خود ایسلندی ها آن را می نامند، بالا رفته و از مناظر پایتخت لذت ببرید.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

5- آبشار Glymur و کوه Hvalfell

حرکت به سمت بالای آبشار Glymur به سختی آن می ارزد چرا که به شما امکان می دهد که از بالای بلندترین آبشار ایسلند مناظر اطراف را نظاره کنید. برای رسیدن به بالای آبشار، باید مسیر داخل Thvottahellir را نیز بپیمایید، غاری بی نهایت زیبا که ساکنان این محل زمانی برای آویزان کردن لباس های شسته شده در روزهای بارانی از آن استفاده می کردند. در اصل ترجمه ی نام این غار نیز ارتباط مستقیم به کاربرد آن دارد. پیمودن این مسیر چیزی بین 2.5- 3.5 ساعت از شما زمان می گیرد.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

6- پیاده روی کوتاه به رودخانه ی آبگرم در Reykjadalur

Reykjadalur در نزدیکی پایتخت ایسلند ریکیاویک واقع شده است. در این مکان می توانید چندین ساعت از دره بالا بروید تا به رودخانه ی آبگرم برسید. در آنجا خود را مهمان یک حمام خاص ایسلندی کرده و خستگی مسیر را از تن خود بزدایید.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

7- Seljavallalaug

اگر می خواهید اندکی از ریکیاویک دور شوید، Seljavallalaug می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد. پیاده روی در این مسیر به شما اجازه می دهد که علاوه بر لذت بردن از مناظر مختلف، در قدیمی ترین استخر شنای ایسلند نیز شیرجه زده و شنا کنید. Seljavallalaug در نزدیکی آبشارهای Skogafoss و Seljalandsfoss قرار گرفته و می توان در عرض 30 دقیقه کوهنوردی به آن دسترسی یافت.

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند

8- Tindfjöll Circle

Tindfjöll به دلیل مسیر سخت خود، پیمایشی چالش برانگیز محسوب می شود اما در انتهای مسیر می توانید بهترین دید و منظر را به Thorsmork داشته باشید. این پیاده روی از کلبه ای در Langidalur آغاز شده و از آنجا صعود به Tindfjöll ادامه می یابد. لازم به ذکر است که بیشتر قسمت های مسیر تقریبا قابل دسترس بوده و به خوبی علامت گذاری شده اند. تپه های پایین کوه پر شیب بود بنابراین شما باید این مسیر را با احتیاط زیاد طی کنید. بهتر است زیاده از حد محو مناظر زیبا نشده و مراقب قدم های خود باشید!

بهترین مسیرهای پیاده روی در طبیعت ایسلند



منبع : theculturetrip