پیش از سفر جاده ای، این نکات را بخوانید

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
09 شهریور 1395 16:00
0

سفر با خودروی شخصی، به شما آزادی عمل، داشتن سرعت دلخواه و محدودیت نداشتن در برداشتن چمدان ها را می دهد. اگر برنامه ریزی درستی داشته باشید، این نوع سفر می تواند در نوع خود بهترین باشد. در ادامه بهترین نکات در مورد سفر جاده ای را یادآوری خواهیم کرد.

برنامه ریزی دقیق اما منعطف

برنامه ریزی برای سفر همیشه باید دقیق باشد اما باید در نظر بگیرید که زمان زیادی را هم برای استراحت در جاده توقف خواهید کرد، پس برای این سفر نمی توانید زمان دقیقی در نظر بگیرید به همین دلیل باید برنامه دارای انعطاف پذیری باشد.

انتخاب آهنگ و موسیقی های مورد علاقه

موسیقی یک بخش حیاتی در خودرو می باشد و مهم نیست که چه مدت زمانی در ماشین حضور خواهید داشت. اگر در حال سفر با دوستان یا خانواده هستید، از هرکس بخواهید قبل از سفر یک لیست پخش از آهنگاهای مورد علاقه ی خود تهیه کنند، تا به نظرات دیگران نیز اهمیت داده باشید.

 سفر جاده ای

همراه داشتن تنقلات

در طول سفر هم گرسنه خواهید شد و هم خوردن تنقلات خوشمزه شما را سرگرم خواهد کرد. بهتر است تنقلاتی را انتخاب کنید که قند و چربی نداشته باشند و در عین حال خوشمزه و سلامت هم باشند.

انتخاب برخی از بازی ها

مانند موسیقی، بازی های ماشین نیز یک راه عالی برای گذر زمان است، مخصوصا اگر همراه با بچه ها باشید.می توانید از بازی های آنلاین استفاده کنید و یا آنها را از قبل دانلود کنید.

 سفر جاده ای

USB شارژر

بهتر است قبل از سفر یک USB شارژر چند کاره خریداری کنید تا بتوانید چندین دستگاه را به طور همزمان شارژ کنید.این وسیله هم سبک است و هم جایی اشغال نمی کند اما بسیار کارآمد است.

توقف در بسیاری از مکان ها

یکی از بهترین مزیت های سفر با ماشین، داشتن آزادی عمل است. هر جا که بخواهید تا هر زمانی می توانید متوقف شوید، استراحت کنید و یا از مناظر لذت ببرید. سفر با خودروی شخصی دیگر مانند دیگر وسایل نقلیه عمومی نیست که برای رسیدن و زمان حرکت دچار استرس شوید. شما هر زمانی که بخواهید می توانید به سفر بروید.

 سفر جاده ای

پوشیدن لباس مناسب

اگر در حال سفر طولانی مدت با ماشین هستید ، بهترین ایده این است که لباس راحت به تن داشته باشید.لباس راحت به این معنا است که گشاد باشد و دارای بافت نرمی باشد.

چک کردن خودرو

چک کردن خودرو یکی از نکات ضروری و مهمی است که باید قبل از سفر به آن توجه شود. حتی اگر چندین روز پیش برحسب اتفاق خودرو را تعمیر کرده اید، بازهم برای سفر به تعمیرگاه ببرید.

 سفر جاده ای


منبع: کوله پشتی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.