بزرگترین آسمان خراش دنیا , برج خلیفه دبی + تصاویر

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
02 مرداد 1393 00:00
0

برج خلیفه (Burj Khalifa) ساختمانی بسیار زیبا و مدرن در مرکز دبی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره میکند.

این شاهکار معماری، یکی از جاذبه های بیچون و چرای دبی به شمار میرود، به گونهای که بازدید از این برج معمولاً در صدر برنامههای اکثر تورهای گردشگری که به دبی میروند قرار دارد.

برج خلیفه با 828 متر ارتفاع، «بلندترین ساختمان جهان» محسوب میشود و همین عنوان پرطمطراق برای کشاندن خیل گردشگران به آنجا کافی است.

البته این برج فقط برای خیره ساختن چشمها و یا صرفاً به عنوان یک جاذبه توریستی ساخته نشده بلکه در آن انواع تاسیسات مختلف، تجهیزات رادیو و ارتباطات، 9 هتل، هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 19 برج مسکونی، مراکز خرید مجلل، 30 هکتار دریاچه ساخته شده به دست انسان، استخر، کتابخانه و غیره کار شده است.

هتل آرمانی (Armani Hotel) با 160 اتاق در طبقات اولیه برج واقع است.

برج خلیفه که امکانات شیک و بهروز، معماری تماشایی و تجهیزات مدرن را یک جا گرد آورده است، رکوردهای متعددی در اختیار دارد، و آن را به عنوان سازهای میشناسند که بلندترین ساختمان خودایستای جهان، پرطبقهترین ساختمان جهان، دارای طولانیترین آسانسور جهان، دارای بلندترین سکوی مشاهده (Observation deck) جهان و ... میباشد.

فواره برج که در دریاچه انسانساز قرار دارد، 275 متر طول داشته و میتواند آب را به ارتفاع 150 متر که برابر با ارتفاع یک ساختمان 50 طبقه است پرتاب کند.

این فواره دارای 6600 لامپ در 25 رنگ مختلف است و خود یکی از جاذبههای شورانگیز دبی به شمار می‌رود.

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

 برج خلیفه دبی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.