چین دومین فرودگاه بزرگ جهان را می سازد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
23 بهمن 1393 00:00
0

دومین فرودگاه بزرگ جهان وسومین فرودگاه پکن، برای نقل و انتقال سالانه 83 میلیون مسافر در پکن احداث می‌شود.نخستین فرودگاه بزرگ جهان درحال حاضر درامریکاست.

پکن که هم اکنون نیزپس از آتلانتا در امریکا دومین فرودگاه بزرگ و پررفت و آمد جهان را دارد، کارساخت سومین فرودگاه پکن را آغاز کرد که دومین فرودگاه بزرگ جهان خواهد بود..

به گزارش شینهوا این فرودگاه، سومین فرودگاه پکن خواهد بود که درپاسخ به روند فزاینده مسافران و گردشگران احداث می‌شود.

فرودگاه" ناییوان"، در فاصله کمتر از 30 مایل از مرکز پکن، درمحلی که قبلا متعلق به نیروی هوایی این کشور بوده، احداث می‌شود و با راه آهن به این شهر متصل است.این پروژه با سرمایه 13 میلیارد دلار، ظرفیت جابجایی دست کم 72 میلیون مسافر را درسال دارد و پاسخگوی روند افزایش تقاضا برای پروازهای داخلی و خارجی بوده و همچنین سبب ایجاد توازن درتوسعه بخش های شمالی و جنوبی شهر خواهد شد. این فرودگاه قرار است در سال 2018 افتتاح شود.

پکن هم اکنون پس از آتلانتا درامریکا دومین فرودگاه بزرگ و پررفت و آمد جهان را دارد و سالانه 83 میلیون مسافر جابجا می کند. بزرگترین و شلوغ ترین فرودگاه جهان ، فرودگاه هارتسفیلد- جکسن در اتلانتای امریکاست که سالانه بیش از 94 مسافر را جابجا می‌کند.

دبی نیز اعلام کرده است درصورت احداث و آغاز به کار فرودگاه بین‌المللی" المختوم" بزرگترین فرودگاه جهان خواهد بود.



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.