ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام داد

5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام داد
26 فروردین 1395 10:00
0

آفریقای جنوبی کشوری زیبا و پر از شگفتی‌ است. مساحت این کشور که به‌اندازه‌ی مجموع‌ مساحت اسپانیا و فرانسه است. آفریقای جنوبی تنوع فرهنگی، طبیعت جذاب، مکان‌های زیبا و سواحل خارق‌العاده‌ای دارد و تمام این عوامل باعث می‌شوند تا این کشور بهشت مسافران از سراسر دنیا باشد. این لیست شامل فعالیت‌هایی ازجمله شترمرغ سواری، رفتن به سواحل زیبا، غواصی در کنار کوسه‌های سفید، خوابیدن در خانه‌ی درختی، بازی گلف، گردش در ساحل، موج‌سواری و گشت‌وگذار در شهر سووتو است.

10. غواصی در کنار کوسه‌های سفید

شاید فکر می‌کردید شنا در آب‌های آفریقای جنوبی بی‌خطر است، اما باید بدانید که یک‌چهارم جمعیت کوسه‌های جهان در این آب‌ها زندگی می‌کنند. اما اگر دوست دارید از نزدیک کوسه‌ها را ببینید و زنده بمانید، ما به شما غواصی در قفس را معرفی می‌کنیم. این ورزش هیجان‌انگیز، نسبتاً جدید در آفریقای جنوبی است، افراد زیادی خدمات غواصی در قفس را ارائه می‌کنند و بیشتر آن‌ها در محلی به نام " محله‌ی کوسه" در گانسبای هستند که با ماشین 2 ساعت با کیپ‌تاون فاصله دارد. شما می‌توانید کوسه‌های سفید را در خانه‌ی واقعی خود ببینید، این ورزش تجربه‌ای بسیار جالب است.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

9. رفتن به سواحل زیبای آفریقای جنوبی

وقتی به آفریقای جنوبی می‌روید، اولین کاری که باید انجام دهید رفتن به سواحل است. سواحل پرچم آبی بسیاری از ساحل کلیفتن در جنوب کیپ تا ساحل کِلی در شهر آلفرد وجود دارد. ( ساحل پرچم آبی، ساحلی است که در آن قوانین موسسه‌ی مطالعات زیست‌محیطی (FEE) به‌طور کامل رعایت می‌شود. م) حداقل یک روز را باید در یکی از این سواحل بگذرانید. اگر هوا سرد بود و نمی‌توانستید حمام آفتاب بگیرید، می‌توانید قایق‌سواری کنید! در این سواحل مراکز آموزش قایق‌سواری بسیاری وجود دارند.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

8. گردش در وایلد کُسْتْ

وایلد کُسْتْ ( در لغت به معنی ساحل وحشی) از زیباترین مناطق ساحلی دنیا است و فقط پیاده می‌توان به آن وارد شد. جاذبه‌های بسیاری ازجمله آبشارها و سواحل دورافتاده، جنگل‌های دست‌نخورده و چند رودخانه در این منطقه قرار دارند. همچنین این گردش فرصتی است تا با افراد محلی نیز برخورد نزدیکی داشته باشید.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

7. گشت‌وگذار در شهر سووتو

سووتو شهری کوچک است که تاریخ و فرهنگی غنی دارد. تورهای نیم روزه و یک‌روزه‌ این فرصت را به شما می‌دهند تا با افراد محلی، که بسیار دوست دارند محله و خانه‌هایشان را به شما نشان بدهند، ملاقات کنید. سووتو بیش از 2 میلیون جمعیت دارد. از جاذبه‌های این منطقه می‌توان به کلیپتاون، خانه‌ی نلسون ماندلا، بنای یادبود هکتور پیترسن و همچنین رستوران‌ها و مغازه‌های متنوع اشاره کرد. با دوچرخه و همراه یک راهنمای محلی در شهر گردش کنید و از جاذبه‌های خاص این شهر لذت ببرید.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

6. موج‌سواری

سواحل آفریقای جنوبی را موج‌ها و سواحل تشکیل داده‌اند، البته به دلیل شکلِ خاص این سواحل می‌توان آن‌ها را به مارپیچ لگاریتمی تشبیه کرد. همان‌طور که می‌دانید اندازه‌ی موج و جهت باد نقش مهمی در موج‌سواری دارند؛ به همین دلیل است که کیپ پنینسولا ( که کیپ‌تاون در شمال آن قرار دارد.) بهترین جا برای موج‌سواری در تمام روزهای سال است.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

5. اقامت در خانه‌ی درختی

اقامت در خانه‌ی درختی بسیار جذاب و در این حال ارزان قیمت است؛ همچنین گزینه‌های بسیاری دارید که می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید. مانند تنیکا تریتاپس در غرب کیپ‌تاون که چادر درختی در اختیار شما قرار می‌دهد که چندان هم از ساحل دور نیست. جکیز تری لاج هم خانه‌های درختی اختصاصی در میان درخت‌های بزرگ در اختیار شما می‌گذارد. همچنین سیکامور آو و همچنین پزلو تری هاوس گیم لاج خانه‌های درختی لوکسی هستند که با کاه پوشیده شده‌اند و شما می‌توانید در آن‌ها زرافه‌های منطقه را از نزدیک مشاهده کنید.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

4.غارهای کانگو

اگر در منطقه‌ی کارو هستید به‌غیراز شترمرغ سواری، حتماً به غارهای کانگو بروید. این غارهای زیرزمینی فوق‌العاده جذاب، کم‌تر از 30 کیلومتر با اوتشورن فاصله دارند و بر فراز دره‌ی زیبای کانگو قرار دارند.‌این غارها بسیار بزرگ‌اند و برآمدگی‌های آهکی در آن‌ها وجود دارد. غار پرینسیپال از مهم‌ترین و بهترین جاذبه‌های کشور است و هرساله گردشگران زیادی از سراسر دنیا را به‌سوی خود فرامی‌خواند. اگرچه این غارها حدود 4 کیلومتر طول دارند، فقط یک کیلومتر اول آن برای بازدید عموم باز است.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

3. شترمرغ سواری

اگر به‌اندازه‌ی کافی جرئت داشته باشید می‌توانید در کارو در آفریقای جنوبی شترمرغ سواری کنید. البته این کار مهارت زیادی می‌خواهد اما اگر بخواهید شما هم می‌توانید این کار را امتحان کنید. چندین پرورشگاه شترمرغ در این منطقه‌ی نیمه بیابانی وجود دارند. این منطقه جایی است که می‌توانید در آن شترمرغ سواری تمرین کنید و حتی اگر به‌اندازه‌ی مافی اعتمادبه‌نفس داشته باشید می‌توانید در مسابقات آن شرکت کنید، اما بهتر است که این کار را به سوارکاران حرفه‌ای بسپارید.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

2. گلف

آفریقای جنوبی زمین‌های گلف بسیاری دارد. این کشور برای بازی گلف ایده آل است، آب‌وهوای مناسب، فضای زیاد، مناظر زیبا و مردمی که علاقه‌ی زیادی به ورزش و فعالیت‌ در فضای باز دارند. همچنین یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان گلف دنیا گری پلیر قهرمان ملی این کشور است.‌آفریقای جنوبی برخی از بهترین و ارزان‌ترین زمین گلف‌های جهان را دارد.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

1. پارک حفاظت‌شده

کاریِگا پارک حفاظت‌شده‌ای است که به سال‌هاست به دست یک خانواده اداره می‌شود. این پارک که 10 هزار هکتار وسعت دارد در کیپ شرقی است. پارک ملی کِرگِر، پارک ملی آگولاس و پارک حفاظت‌شده‌ی اومِگی و چند پارک حفاظت‌شده‌ی دیگر در این کشور وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها تجربه‌ی ناب و خاص از مشاهده‌‌ی زیبایی آفریقا و حیوانات باشکو‌هش داشته باشد. از سافاری و اقامت در کلبه‌های خانوادگی لذت ببرید. ستاره‌های درخشان را در فضای باز منطقه تماشا کنید، جایی که شب‌تاب‌ها تنها منبع روشنایی هستند. جاذبه‌های این پارک به قدری زیبا و بی‌نظیر است که به تنهایی موجب رونق تورهای آفریقای جنوبی از سراسر دنیا است.

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید

ده تفریحی که باید در آفریقای جنوبی انجام دهید


منبع:کافه گردش

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.