فتحیه کجاست؟ راهنمای صفر تا صد سفر به فتحیه ترکیه

4.4
از 54 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
فتحیه شهری زیبا با طبیعتی خارق العاده
31 اردیبهشت 1402 07:00
18

فتحیه کجاست شاید اولین سوالی باشد که با شنیدن نام فتحیه به ذهنتان می‌رسد. فتحیه شهری در ترکیه است که تعداد کمی با آن آشنایی دارند و علی‌رغم وجود تور فتحیه زمینی و هوایی متنوع، کمتر مردم برای سفر به این شهر ‏می‌روند. اگر بشود به هر شهر، رنگی اختصاص داد، رنگ فتحیه فیروزه‌ای است. برای هر سلیقه‌ای ‏فتحیه چیزی برای ارائه دارد و نمی‌توان در دو سه روز همه زیبایی های شهر را دید. تاریخ، فرهنگ، ‏ساحل، تفریحات آبی و تاثیرگذارترین جاذبه‌های تاریخی چیزهایی است که در فتحیه می‌توانید تجربه ‏کنید.‏ ‏‏‏

‏فتحیه یک مقصد آرام است که هتل‌های خوب و امکانات زیادی برای خوش‌گذرانی و استراحت ‏دارد. علاوه بر زیبایی طبیعی، گردشگران تحت تاثیر آب و هوای خوب، قیمت‌های مناسب و مهمان‌نوازی اهالی قرار می‌گیرند. در این مطلب از مجله گردشگری لست‌سکند می‌خواهیم به عنوان راهنمای سفر به فتحیه از نکات مختلفی حرف بزنیم، ببنیم ‏فتحیه کجای ترکیه است و چطور باید از سفر به مقصد زیبا لذت برد. 

فتحیه کجاست؟ 

فتحیه شهری در غرب ترکیه است. این شهر در کنار یکی از ‏زیباترین سواحل دریای اژه قرار گرفته است؛ نزدیک محل تقاطع دریای اژه و دریای مدیترانه. در دامنه ‏کوه مندوزا، جنگل‌های نخل قرار دارد که زیبایی شهر را دو چندان می‌کند. این شهر بسیار قدیمی است و ‏هنوز بقایای باستانی را می‌توان آنجا دید.  اگر با تور مارماریس به ترکیه رفته باشید در مسافتی کوتاه و در فتحیه صحنه‌های بسیار زیبا از جمله نوار ساحلی طولانی که از ‏طرف دیگر با درختان پوشیده شده‌اند را می‌توانید ببینید. در این شهر حتی ورزش‌های زمستانی هم برقرار می‌شود. ‏‏80 کیلومتر از شهر فتحیه در بالای کوه ارن مکانی مناسب برای اسکی قرار دارد.  ‏‏ ‏

 یکی از نکات جالب این شهر محبوبیت آن نزد انگلیسی‌هاست. تقریبا 7000 انگلیسی به طور دایم در ‏این شهر زندگی می‌کنند و سالانه 600 هزار انگلیسی از این شهر بازدید می‌کنند.‏

موقعیت دقیق فتحیه

117488.jpg
نمایی از شهر فتحیه در ترکیه

 چرا به فتحیه برویم؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های راهنمای سفر به فتحیه، پاسخ دادن به این سؤال است که اصلاً این مقصد چرا برای ما می‌تواند جذاب باشد؟ فتحیه نه فقط یک مقصد رویایی برای گذراندن تعطیلات است، بلکه با توجه به آثار باستانی که در آن وجود دارد برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ هم ارزش زیادی دارد، جاهایی مانند گورهای صخره‌ای یا بازار سنتی فتحیه برای شما می‌توان اشاره کرد. از طرف دیگر مناظر شهر فوق‌العاده است. از دریا شهر پیدا نیست چرا که کاملاً در میان جنگل و کوه محصور است و شن‌های ساحلی سفید و آب کریستالی دریا یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی فتحیه ساخته است. 

2741f320-city-43290-1675193cf11.jpg

گورهای صخره ای فتحیه

در فتحیه چه کار کنیم؟ 

مدت‌های زیادی است به خاطر گرمای طاقت ‏فرسای این شهر جمعیت ساکنین به بالای کوه مهاجرت کردند. در سال‌های اخیر کوهنوردی به یکی از فعالیت‌های گردشگران تبدیل شده است. همچنین سافاری با جیپ بسیار محبوب است. جاذبه طبیعی شگفت‌انگیزی به نام ساحل پاتارا را از دست ندهید. اینجا به دلیل بادهای تند محل خوبی برای موج سواری ‏است.‏‎ اما سواحل فتحیه به خودی خود هم جذاب و دیدنی هستند و این منطقه جای خوبی برای لذت بردن از مدیترانه است.

kan3.jpg
تفریحات آبی در فتحیه

بهترین زمان سفر به فتحیه 

حالا که در راهنمای سفر به فتحیه به سؤال فتحیه کجاست پاسخ دادیم، می‌توانیم به سراغ نکته مهم دیگری برویم که در سفر اهمیت زیادی دارد و آن هم اینکه بهترین زمان سفر به این مقصد چه زمانی است؟ فتحیه در کنار مدیترانه قرار گرفته است و طبیعتاً دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای است؛ اما این مسئله را هم در زمان سفر باید در نظر بگیرید که فتحیه در تابستان‌ها هوایی گرم و خشک را تجربه می‌کند. اما با توجه به تجربه مسافرانی که پیش‌ از این به فتحیه سفر کرده‌اند برای داشتن تجربه خوبی از این سفر می‌توانید حدفاصل بین ماه‌های خرداد تا آبان را برای سفر انتخاب کنید.

همچنین شاید بد نباشد که در این راهنمای سفر به فتحیه اشاره‌ای هم به دما داشته باشیم در تابستان که فصل پر گردشگر این منطقه به حساب می‌آید حداکثر دما معمولاً به 35 و حداقل به 23 می‌رسد.

summer-beach-1-.jpg
تفریح در فتحیه 

چند روز برای دیدن فتحیه کافی است؟ 

برای اینکه بدانیم گشت و گذار در فتحیه چند روز زمان نیاز دارد، باید بار دیگر از خودمان بپرسیم فتحیه ترکیه کجاست، چرا که این منطقه را نمی‌توان تنها جایی با جاذبه‌های تاریخی یا تفریحات کنار دریا دانست، شاید هم بهتر باشد این سؤال را مطرح کنیم که چه فعالیتی موردعلاقه شماست، در هر صورت باید این مسئله را بدانیم که برای دیدن این شهر حداقل به 3 یا 4 روز زمان نیاز دارید به خصوص اگر علاقه به تفریحات زمان‌بری از جمله پاراگلایدینگ یا قایق سواری دارید یا اینکه می‌خواهید با تور به سراغ جاذبه‌های تاریخی بروید که برای دیدنش حداقل نیمی از روز شما صرف خواهد شد.

paragliding_oludeniz_2020.jpg

پاراگلایدر در فتحیه 

هزینه سفر به فتحیه 

درمورد هزینه‌های سفر در این راهنمای سفر به فتحیه به طور دقیق نمی‌توان نظر داد و شاید بهتر باشد با برخی مقاصد مشابه مقایسه کرد. مثلاً هزینه اقامت و تفریحات در فتحیه به نسبت بهترین هتل های آنتالیا بیشتر است؛ اما مانند هر سفر دیگری با کمی تحقیق می‌توان تا میزان قابل قبولی هزینه‌های سفر را کاهش داد. در یک سفر معمولی شما روزانه حدود 25 دلار (به دلیل متغیر بودن قیمت‌ها در ترکیه از قیمت دلار استفاده شده است.) هزینه خواهید داشت و بهتر است با در نظر گرفتن این موضوع اقدام به خرید تور کنید.

image.jpg

فتحیه 

 چطور به فتحیه برویم؟

برای رسیدن به فتحیه راه‌های گوناگونی پیشنهاد شده است و از شهرهای مختلفی شما می‌توانید به این مقصد برسید. اغلب افراد از بدروم یا آنتالیا خودشان را به فتحیه می‌رسانند یا دیدن فتحیه را در سفر به مارماریس جای می‌دهند. هرچند که این سه شهر مقاصد گردشگری مشهورتری هستند؛ اما نزدیک‌ترین مسیر برای رسیدن به فتحیه از راه فرودگاه دالامان است، به این شکل که شما می‌توانید با پرواز از استانبول یا دیگر شهرهای بزرگ ترکیه به دالامان بروید، سپس با اتوبوس یا سایر وسایل نقلیه خودتان را به فتحیه برسانید.

از طرف دیگر بسیاری از افراد دوست دارند در طول مسیر رسیدن به شهر فتحیه در ترکیه تجربه سفر دریایی را هم داشته باشند می‌توانند از طریق بدروم خود را به بندر فتحیه برسانند هرچند که این مسیر کمی طولانی‌تر از دیگر راه‌های رسیدن به فتحیه است. البته همان‌طور که پیش‌تر گفتیم یکی از محبوب‌ترین مسیرها از طریق آنتالیاست که مسیری حدود 300 کیلومتر را باید طی کرد. 

fethiye_yacht_charter.jpg
بندر فتحیه مورد از بنادر زیبا در حاشیه مدیترانه

خرید بلیط ترکیه ساده تر از همیشه

 در این مطلب از مقصدی در ترکیه برای شما گفتیم که رسیدن به آن چندان ساده نیست و به طور معمول نمی‌شود توری به مقصد فتحیه پیدا کرد. بهتر است سفر به فتحیه را در بخشی از سفرتان به مقاصد مشهورتر مانند بدروم یا آنتالیا و حتی مارماریس قرار دهید؛ اما چطور یک تور خوب به این مقاصد پیدا کنید مسئله‌ای است که لست سکند حل آن را برای شما ساده‌تر از همیشه کرده است.

در صفحه تورهای لست سکند شما می‌توانید انواع تورها باقیمت‌های متنوع و خدمات متفاوت را پیدا کنید کافی است گشتی در بین گزینه‌های مختلف آژانس‌ها در این صفحه بزنید و باتوجه‌به مدت زمان سفر و همین‌طور امکانات رفاهی و هزینه‌ای که در نظر دارید تور مناسب خود را انتخاب کنید. 

قیمت تور ترکیه

  سخن آخر

 پیشنهادهایی مانند فتحیه در سفر به ترکیه، ممکن است برای بسیاری از مسافران پر از ریسک به نظر بیاید، چرا که چنین مقاصدی معمولاً شناخته شده نیست و اکثر آژانس‌ها، تور مجزا برای آن ارائه نمی‌کنند. اما پیشنهاد ما به شما این است که لذت کشف یک مقصد جدید را هیچ زمانی از خودتان نگیرید.

فتحیه برای ایرانی‌ها می‌تواند یک مقصد بکر و جدید باشید. به همین دلیل هم ما در راهنمای سفر به فتحیه تلاش کردیم تا بخشی از اطلاعاتی را که در این شهر ممکن است به کارتان بیاید را برای شما بنویسم؛ اطلاعاتی نظیر آب و هوای شهر و همین‌طور نحوه دسترسی به آن. در حاشیه دریای مدیترانه شهرهای ساحلی جذابی هستند که بسیاری از مسافران برای گذران تعطیلات به سراغ آن می‌روند از بین این شهرها انتخاب شما کدام است؟ جایی با تفریحات بسیار و هیجان‌انگیز یا سکوت و آرامش رویایی؟ 

پوپک کفیلی
پوپک کفیلی

دانش آموخته خبرنگاری و عاشق ماجراجویی‌ام. کشف دنیای جدید، وسوسه همیشگی من است و دوست دارم قبل از اینکه بمیرم، به‌اندازه کافی دنیای اطراف را دیده باشم. فکر می‌کنم بهترین راه کشف دنیا، سفرکردن و خواندن و نوشتن است، برای همین هم سعی می‌کنم دنیای اطراف را بهتر ببینم، بیشتر بخوانم و حتی بیشتر از آن بگویم.