یک سال زندان برای یک کاسه فندق

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
14 بهمن 1393 00:00
0

یک دادگاه در سئول، معاون شرکت هوایی کره را که با استفاده از موقعیت شغلی خود هواپیمایی را که با آن سفر می‌کرد، به خاطر سرو فندق، مجبور به بازگشت کرده بود، به یک سال زندان محکوم کرد.

به گزارش نیویورک تایمز "هیزرچو" معاون مدیر در شرکت هوایی کره، در دادگاهی به اتهام سواستفاده از مقررات برای تامین خواسته‌های شخصی به یک سال زندان محکوم شد. این خبر نه تنها در کره بلکه در صدر اخبار صنایع هوایی جهان قرار گرفته است.

طبق همین گزارش خانم "هیزرچو" که دسامبر گذشته به عنوان مسافر یک پرواز درجه یک در خطوط هوایی کره از نیویورک به سئول باز می‌گشت، با استفاده از مقام خود در این شرکت هوایی هواپیما را ناگزیر به بازگشت کرد، تنها به دلیل این که مهمانداران به جای این که حین پذیرایی از مسافران فندق را در کاسه سرو کنند،آن را به دست خانم چو دادند. که این فندق‌ها هنوز هم در کیف اوست.

او نه تنها مسافر این هواپیما بلکه معاون خطوط هوایی کره جنوبی بوده و پدرش نیز پیشتر مدیرعامل این شرکت بوده است. با این حال ظاهرا تنها برای تنبیه خدمه این هواپیما، دستور داد هواپیما دوباره به گیت بازگشته و او را پیاده کند.

"وو سونگ"، قاضی این دادگاه که این حکم را صادر کرده، یادآور شد که خانم چو با وجود این‌که نامه عذرخواهی به دادگاه نوشته اما در رفتارش اثری از ندامت نسبت به این رفتار ندیده است. این قاضی رفتار او را توهین به کرامت انسانی دانست.

این درحالی است که دادستان برای خانم چو خواستار سه سال زندان به جرم شکستن مقررات حمل و نقل هوایی، توهین و نیز مداخله در روال تحقیقات قضایی شده بود.

این پرونده و محاکمات مربوط به آن، در رسانه‌های کره سبب بحث و مناقشات زیادی درباره سیستم تجاری کره جنوبی شد که بشدت تحت سیطره شرکت‌های خانوادگی بزرگ و ثروتمند است که درزبان کره‌ای به آن" چی بول" می‌گویند و بشدت مورد انتقاداست. این اصطلاح به معنی سیطره خانواده‌های ثروتمند و بزرگ در قالب شرکت‌های خانوادگی ، به زبان انگلیسی نیز راه یافته و تقریبا چیزی معادل هزارفامیل در زبان فارسی است.



منبع :خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.