آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

4.4
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید! + تصاویر
21 اسفند 1395 08:00
0

سالیان دراز، هند به عنوان نمادی از دنیای عجیب و عرفانی شرق شناخته شده، اما نباید فراموش کنیم که هند کشوری پهناور است که به سرعت در حال توسعه می باشد. این کشور از 28 ایالت مختلف و 7 سرزمین متحد تشکیل شده و میزبان زبان ها، مذاهب و فرهنگ های مختلفی می باشد که با هم در آمیخته اند و در کنار هم همزیستی دارند.

هند واقعی چیزی فراتر از تاج محل و مردمان فقیر است. هندی که شما با آن مواجه خواهید شد بسیار متنوع تر و پیچیده تر از آن چیزی است که تصور می کنید؛ همه چیز در هند مخصوصا در شهرهای بزرگ، با سرعتی دیوانه وار در حال تغییر است.

این مطلب به شما کمک می کند که پیش از سفر به هند درک درستی از انتظارات خود داشته باشید.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

1- آداب معبد

همواره پیش از ورود به مکان عبادت در هند، کفش های خود را دربیاورید و لباس های بدن نما نپوشید. گردشگرانی که به هند می روند تمایل زیادی دارند که شلوارک بپوشند، اما بدانید که پوشاندن شانه ها و بخش های پایینی بدنتان هنگام بازدید از یک مکان مذهبی اهمیت بسیار زیادی دارد.

مردم هند به عنوان سرزمینی که سرچشمه ی 4 دین بزرگ و همین طور محل گذر ادیان دیگر بوده، مسئله ی مذهب را بسیار بسیار جدی تلقی می کنند.

اگر علاقمند به اکتشاف مکان های مذهبی در هند هستید، مکان هایی که از ارزش تاریخی و باستان شناسی زیادی برخوردارند، لطفا به آداب دینی آن مکان احترام بگذارید حتی اگر به آنها اعتقادی ندارید.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

2- برای روبرویی با متضادترین واقعیات آماده باشید!

کشور هند سه قرن تحت تاثیر سرمایه داری بریتانیا بوده و در عین حال تاریخ خود را بارها بازتعریف نموده است. هر دوی این موارد ترکیبی بسیار پست مدرن ایجاد نموده اند. مسائل و تناقضات سیاسی این کشور هر بازدیدکننده ای را در نگاه اول متعجب خواهد نمود.

در هند شما با مراکز خرید بزرگ و بسیار مجلل مواجه می شوید که دقیقا در کنار زاغه های بزرگی قرار گرفته اند؛ مکان هایی که از شدت فقر بو می دهند.

بسیاری از بازدیدکنندگان پس از اینکه از این شوک اولیه جان سالم به در می برند، هند را با حس خوبی ترک می کنند و عده ای دیگر نیز خاطرنشان می کنند که فهمیدن اینکه افراد در هند چگونه زندگی می کنند آنقدر تکان دهنده است که هیچ گاه از ذهن آنها پاک نمی شود.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

3- جنسیت و زنان مسافر

زنان سفید پوستی که به هند سفر می کنند ممکن است در برابر برخی از مردان هندی که با آنها مواجه می شوند احساس آسیب پذیری داشته باشند. این مطلب نمی خواهد عنوان کند که مردان هندی منحرف هستند، اما آزار و اذیت جنسی متاسفانه یکی از مسائلی است که در نقاط مختلف هند دیده می شود.

البته شما با هوشیاری و پوشیدن لباس های مناسب می توانید از چنین رویدادهایی اجتناب کنید. یکی از مواردی که می تواند به شما کمک کند مشاهده ی نحوه ی لباس پوشیدن و رفتار زنان هندی است.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

4- دست ها و پاها

در آیین هندو سلسله مراتب مشخصی بین اعضای بدن وجود دارد. سر بر دیگر اعضای بدن ارجح است و پاها پایین ترین رتبه را دارند و در هند آلوده تلقی می شوند. بنابراین قبل از ورود به خانه ی یک هندی کفش های خود را دربیاورید و اگر بر روی چیز مهمی قدم گذاشتید فورا عذرخواهی نمایید.

یکی از نشانه های احترام در هند این است که خم شده و پای یک شخص محترم را لمس می کنند.

از آنجا که دست چپ معمولا برای تمیز کردن خود پس از اجابت مزاج استفاده می شود، هندی ها هیچ گاه با دست چپ خود غذا نمی خورند. همچنین به یاد داشته باشید هیچ گاه پول یا هدیه را با دست چپ به یک هندی پیشکش نکنید چرا که ممکن است به آنها بربخورد.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

5- سوالها و چشم ها

آنچه که در کشورهای غربی فضولی تلقی می شود، در هند موضوعی پیش پا افتاده است. همچنین مردم معمولا در مورد بازدیدکنندگان خارجی بسیار کنجکاو هستند و این موضوع می تواند به خیره شدن های گستاخانه منتهی گردد.

در میان میلیون ها هندی، چیزی به نام حریم خصوصی وجود ندارد. بنابراین از اینکه افراد به شما خیره شوند یا از شما سوال هایی بپرسند که اصلا به آنها ربطی نداشته باشد تعجب نکنید و به خود نگیرید.

بیشتر اوقات، این فقط نوعی کنجکاوی دوستانه است و اگر به غریبه ای که به شما خیره شده لبخند بزنید، آنها نیز لبخند شما را با لبخندی دوستانه پاسخ خواهند گفت. البته امنیت خود را در ازای مودب بودن به خطر نیندازید؛ این موضوع بیشتر شامل حال مسافران خانم می شود.

6- ممکن است شما را تعقیب کنند!

در کشور هند ممکن است یک گردشگر ثروتمند به نظر برسید؛ به همین دلیل افراد گدا شما را تعقیب می کنند، مغازه دارها به زور شما را به مغازه های خود می برند و راننده تاکسی ها مشتاقانه تلاش می کنند شما را سوار تاکسی خود کنند.

مطمئن شوید که از نرخ های استاندارد خبر دارید تا بتوانید خریدی عالی داشته و به بهترین نحو از حمل و نقل عمومی بهره ببرید.

7- فستیوال های هندی

وجود ادیان و فرهنگ های مختلف باعث شده که جشنواره ها و مراسم مختلفی در هند برگزار شوند.

مهم نیست که این رویداد، نورهای درخشان دیوالی، رنگ های هولی، زرق و برق دورگا پوجا، ناواراتری، اونام، عید فطر یا کریسمس باشد، به هر حال در این مراسم شما با رسم و رسومات بومی، غذاهای خوشمزه ی هندی و حس و حال بینظیر جشن روبرو خواهید شد.

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

آنچه پیش از سفر به هند باید بدانید!

8- زبان انگلیسی در هند

زبان انگلیسی به طور گسترده ای در سراسر شبه قاره ی هند مورد استفاده قرار می گیرد و به نوعی یکی دیگر از زبان های رسمی کشور هند است. انگلیسی صحبت کردن هندی ها در نقاط مختلف کشور، دارای حس و حالی متمایز است.

در انگلیسی هندی رسمی برخی از عباراتی استفاده می شوند که امروز در غرب از مد افتاده تلقی می گردند. بنابراین تعجب نکنید اگر مشغول انجام کارهای اداری هستید و کسی با گفتن جمله ی “do the needful” که در غرب دیگر متداول نیست از شما بخواهد آنچه را که لازم است انجام دهید!



منبع : matadornetwork