بهترین هتل‌های استانبول؛ 8 هتل خوب از نظر مسافران

4.4
از 214 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
بهترین هتل‌های استانبول از دید مسافران ایرانی + امتیاز و تصاویر
06 مهر 1402 08:00
252

ازآنجایی‌که استانبول یکی از توریستی‌ترین نقاط دنیاست، پس انتخاب بهترین هتل استانبول برای اقامت، کار چندان راحتی نیست. در استانبول صدها هتل با تعداد ستاره‌های مختلف وجود دارد که ممکن است کار انتخاب را سخت کند؛ بنابراین ما در این مقاله از مجله گردشگری لست‌سکند برای راحتی کار شما 8 مورد از بهترین هتل های استانبول را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید انتخاب بهتر و راحت‌تری از بین تعداد فراوان هتل‌های مختلف این شهر داشته باشید.

بهترین هتل های استانبول کدام‌اند؟

هتل بارسلو استانبول، هتل کنراد استانبول بسفوروس، هتل گرند حیات استانبول، هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی، هتل رنسانس پولات استانبول، هتل الیت ورد استانبول، هتل اینترکنتیننتال استانبول و هتل گرند جواهر استانبول از بهترین هتل های استانبول محسوب می‌شوند. این هتل‌ها براساس نظرات مسافران و همچنین بررسی بهترین سایت‌های رزرو هتل مانند بوکینگ و تریپ ادوایزر انتخاب شده‌اند تا بهترین هتل 5 ستاره استانبول را با نظر و سلیقه خودتان پیدا کنید و در نهایت با تور استانبول مهر به این شهر زیبا سفر کنید.

هتل بارسلو استانبول (Hotel Barceló Istanbul)

شاید بتوان یکی از بهترین هتل های استانبول را از نظر دسترسی به جاهای دیدنی استانبول، هتل بارسلو استانبول دانست! زیرا این هتل با میدان تکسیم فقط به اندازه 10 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد و همان‌طور که می‌دانید، میدان تکسیم یکی از مهم‌ترین و توریستی‌ترین مکان‌های استانبول محسوب می‌شود. هتل بارسلو استانبول با 270 اتاق در انواع و مدل‌های مختلف توسط طراحی مشهور تزیین شده و از نظر تنوع نما، دکوراسیون، تعداد اتاق‌ها و... توانسته بیشتر سلیقه‌ها را پوشش دهد.

هتل بارسلو استانبول با امکاناتی مثل مرکز تناسب‌اندام، سونا، جکوزی، حمام ترکی و اسپا رضایت مشتریان را فراهم کرده و به‌ همین علت هم جزو بهترین هتل های استانبول از نظر مسافران شناخته می‌شود. از آنجایی هم که این هتل فاصله چندانی با خیابان استقلال ندارد، شما می‌توانید با اقامت در آن از جاهای دیدنی که در این خیابان مهم شهر استانبول قرار گرفته، بازدید کنید و اقامت و سفر خاطره‌انگیزی را برای خود بسازید که این کار با انتخاب تور استانبول 5 شب و 6 روز به‌راحتی امکان‌پذیر است. درضمن، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این هتل هم ایستگاه تکسیم (Taksim) است.

  • امتیاز هتل بارسلو استانبول در گوگل: 4.7 از 5
  • امتیاز هتل بارسلو استانبول در بوکینگ: 8.7 از 10
  • امتیاز هتل بارسلو استانبول در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل بارسلو استانبول: محله بی‌اوغلو

موقعیت دقیق هتل بارسلو استانبول 

Hotel Barceló Istanbul.jpg
نمایی از ورودی هتل بارسلو استانبول
Hotel Barceló Istanbul Room.jpg
اتاق هتل بارسلو استانبول

هتل کنراد استانبول بسفوروس (Conrad Istanbul Bosphorus)

از مزایای اقامت در این هتل می‌توان به محل قرارگیری آن در نزدیکی اماکن دیدنی استانبول مثل کاخ دولما باغچه، موزه ملی نقاشی، موزه نیروی دریایی، موزه نظامی استانبول و کاخ ایلامور اشاره کرد. هتل کنراد استانبول بسفوروس در نزدیکی پارک ییلدیز قرار دارد که می‌توان نتیجه گرفت پنجره‌های طبقات بالایی اتاق‌هایش، مشرف به فضای سبز و نمایی زیبا از بسفوروس هستند. این هتل با 14 طبقه، یکی از هتل های خوب استانبول محسوب می‌شود که بیش از هر چیزی، پرسنل فوق‌العاده مهمان‌نوازش توجه مسافران را به خود جلب کرده است.

علاوه‌بر آن، هتل کنراد استانبول بسفوروس با 3 زمین تنیس و امکانات اسپا، خدمات رفاهی مناسبی را فراهم آورده و حتی برای مسافرانی هم که با فرزندان خود به این هتل می‌آیند، خدمات مختص به کودکان ارائه می‌دهد. به همین علت هتل کنراد در سال‌های 2015 تا 2017 به‌عنوان هتل برتر و پیشروی شهر، جایزه‌های مختلفی را به دست آورده است. این هتل به‌دلیل نزدیکی‌اش به ایستگاه متروی ییلدیز (Yıldız) کار رفت‌وآمد را بسیار راحت کرده است و می‌توانید به نقاط مختلف استانبول با حمل‌ونقل عمومی دسترسی آسانی داشته باشید.

راهنمای حمل‌و‌نقل عمومی در استانبول

  • امتیاز هتل کنراد استانبول بسفوروس در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل کنراد استانبول بسفوروس در بوکینگ: 8.6 از 10
  • امتیاز هتل کنراد استانبول بسفوروس در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل کنراد استانبول بسفوروس: بشیکتاش، خیابان سارای

موقیعت دقیق هتل کنراد استانبول بسفوروس

Conrad Istanbul Bosphorus.jpg
هتل کنراد استانبول بسفوروس، از بهترین هتل های استانبول
Conrad Istanbul Bosphorus room.jpg
سرویس حمام هتل کنراد استانبول بسفوروس

هتل گرند حیات استانبول (Grand Hyatt Istanbul)

معمولا هتل های معروف استانبول، ساختمان‌های بلندی هستند که محیط داخلی بیشتری دارند. اما هتل گرند حیات استانبول از این قاعده مستثناست و با فضای سرسبز و نشاط‌آورش، مسافران زیادی را به خود جذب کرده است. شما حتی در این هتل می‌توانید در باغ غذا بخورید و کنار استخر، نوشیدنی‌های دل‌خواهتان را بنوشید و از فضای مطبوعش لذت ببرید.

هتل گرند حیات استانبول با 360 اتاق که اغلبشان چشم‌اندازی زیبا به تنگه بسفر دارند، جزو بهترین هتل های 5 ستاره استانبول محسوب می‌شود که می‌توانید با تور استانبول 7 شب و 8 روز به این شهر سفر کنید و در این هتل اقامت داشته باشید. این هتل با پرسنلی که همگی به زبان انگلیسی مسلط هستند، توانسته رضایت گردشگران را به دست آورد و ارتباط را در این هتل راحت‌تر کند. ضمناً در هتل گرند حیات استانبول نمایشگاه‌های مختلفی هم برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و لذت ببرید. این هتل با میدان و ایستگاه متروی تکسیم فاصله 10 دقیقه‌ای دارد.

  • امتیاز هتل گرند حیات استانبول در گوگل: 4.6 از 5
  • امتیاز هتل گرند حیات استانبول در بوکینگ: 8.3 از 10
  • امتیاز هتل گرند حیات استانبول در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل گرند حیات استانبول: شیشلی، خیابان تاشکیشلا

موقعیت دقیق هتل گرند حیات استانبول

Grand Hyatt Istanbul.jpg
نمایی از هتل گرند حیات استانبول
Grand Hyatt Istanbul Room.jpg
اتاق هتل گرند حیات استانبول

هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی (Radisson Blu Hotel, Istanbul Sisli)

هتلی واقع‌شده در محله پررفت‌وآمد و تجاری شیشلی که برای طرف‌داران خرید مناسب است. در اطراف این هتل، مغازه‌های زیادی از پوشاک و خوراکی گرفته تا فروشگاه‌ها و مراکز خرید مهمی مثل جواهر مال وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خرید و خوردوخوراک کند.

علاوه‌بر موارد ذکرشده، این هتل امکاناتی مثل حمام ترکی، استخر سرپوشیده و روباز، سونا و مرکز تناسب‌اندام دارد. اتاق‌های آن مجهز به تلویزیون ماهواره‌ای و وای‌فای رایگان است که هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی را جزو هتل های خوب استانبول قرار می‌دهد. در رستوران‌های این هتل، هم غذاهای سنتی ترکی و هم بین‌المللی سرو می‌شود. همچنین می‌توانید غذای مد نظرتان مانند انواع املت‌ها و نیمروها را برای صبحانه سفارش دهید تا آشپزهای هتل برای شما درست کنند.

این هتل، نزدیک به مراکز تفریحی و گردشگری مختلفی مانند موزه آتاتورک، موزه آرا گولر، موزه گفت‌وگوی استانبول و قصر ییلدیز قرار گرفته است. درضمن با اقامت در این هتل می‌توانید از دیگر جاهای دیدنی استانبول نزدیک شیشلی هم دیدن کنید. نزدیک این هتل ایستگاه متروی شیشلی (Sisli) بافاصله 5 دقیقه پیاده‌روی قرار گرفته است که می‌توان با توجه به دسترسی‌اش به مترو، از آن به‌عنوان هتل خوب در استانبول نام برد.

  • امتیاز هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی در گوگل: 4.7 از 5
  • امتیاز هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی در بوکینگ: 8.2 از 10
  • امتیاز هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی استانبول: شیشلی، خیابان 19 می

موقعیت دقیق هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی

Radisson Blu Hotel, Istanbul Sisli.jpg
نمایی از طراحی لابی هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی
Radisson-Blu-Hotel-Istanbul-Sisli-Exterior.jpg
اتاق هتل رادیسون بلو استانبول شیشلی

هتل رنسانس پولات استانبول (Renaissance Polat Istanbul Hotel)

هتلی نزدیک به دریای مرمره که فقط 230 متر با ساحل فاصله دارد. هتل رنسانس پولات استانبول با 12 مدل اتاق مختلف که به دریا، شهر و باغ چشم‌انداز خیره‌کننده‌ای دارند، به شما این امکان را می‌دهد تا با هر قیمت و سلیقه‌ای، بتوانید اتاق دل‌خواه خود را انتخاب کنید و از اقامتتان در این هتل لذت ببرید. به همین دلیل هم این هتل جزو بهترین هتل های استانبول مطرح می‌شود.

هتل رنسانس پولات استانبول با دو استخر سرپوشیده و روباز برای مسافران به‌صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد. رستوران‌های این هتل نیز علاوه‌بر غذاهای اصیل ترکی، به سرو غذاهای دریایی هم می‌پردازند تا هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارند. به همین دلیل هم، این هتل یکی از بهترین هتل های استانبول از نظر مردم است. هتل رنسانس پولات استانبول با فاصله 20 دقیقه رانندگی از مرکز شهر قرار گرفته و از اماکن دیدنی نزدیک به آن می‌توان به آکواریوم استانبول، میدان جمهوری باکرکوی، موزه یشیلکوی آتاتورک، موزه هوانوردی استانبول و موزه وکلا اشاره کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه قطار به این هتل، ایستگاه یشیلیورت (Yesilyurt) است و فرودگاه آتاتورک هم با فاصله 10 دقیقه از این هتل قرار گرفته است.

  • امتیاز هتل رنسانس پولات استانبول در گوگل: 4.4 از 5
  • امتیاز هتل رنسانس پولات استانبول در بوکینگ: 8.2 از 10
  • امتیاز هتل رنسانس پولات استانبول در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل رنسانس پولات استانبول: باکرکوی، خیابان جاده ساحلی

موقعیت دقیق هتل رنسانس پولات استانبول

Renaissance Polat Istanbul Hotel.jpg
رنسانس پولات، از بهترین هتل های 5 ستاره استانبول
Renaissance Polat Istanbul Hotel room.jpg
اتاق هتل رنسانس پولات استانبول

هتل الیت ورد استانبول (Elite World Istanbul)

برای اقامت مسافران اهل گردش و خرید، چه جایی بهتر از هتل‌های نزدیک میدان تکسیم. هتل الیت ورد استانبول با فاصله 10 دقیقه از این میدان قرار گرفته و می‌توانید هر ساعت از شبانه‌روز به این میدان زنده و پر از جنب‌وجوش بروید. این هتل با اتاق‌هایی که طراحی زیبایی دارند، باعث آرامش هرچه بیشتر شما طی اقامتتان در این هتل می‌شود. علاوه‌بر آن، وجود جکوزی‌های خصوصی در اتاق‌ها باعث شده تا نام این هتل جزو بهترین هتل های 5 ستاره استانبول نوشته شود.

طراحی‌های خاص هتل الیت ورد استانبول فقط محدود به اتاق‌هایش نمی‌شود و یکی از کافه‌های آن با طراحی به سبک ایتالیایی توانسته نظر مهمانان هتل را به زیبایی و خاص بودن خود جلب کند. این هتل با دو رستوران، دو کافه و یک ویتامین‌بار، سخت‌پسندترین افراد را هم راضی کرده است. درضمن، این اقامتگاه نزدیک ایستگاه متروی تکسیم (Taksim) قرار گرفته و به همه دیدنی‌های اطرافش دسترسی خوبی دارد.

  • امتیاز هتل الیت ورد استانبول در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز هتل الیت ورد استانبول در بوکینگ: 8 از 10
  • امتیاز هتل الیت ورد استانبول در تریپ ادوایزر: 4 از 5
  • آدرس هتل الیت ورد استانبول: محله بی‌اوغلو، خیابان شهید مختار

بهترین جاهای دیدنی نزدیک میدان تکسیم

موقعیت دقیق هتل الیت ورد استانبول

Elite World Istanbul.jpg
لابی زیبای هتل الیت ورد استانبول
Elite World Istanbul room.jpg
اتاق هتل الیت ورد استانبول

هتل اینترکانتیننتال استانبول (InterContinental Istanbul)

هتلی که رستورانش برنده جایزه بین‌المللی شده باشد، قطعاً برای افراد علاقه‌مند به غذا، هتل رویاهایشان محسوب می‌شود. هتل اینترکانتیننتال استانبول با 4 رستوران قادر است بیشتر سلایق غذایی شما را پوشش دهد؛ از سرو غذاهای حلال گرفته تا غذاهای مناسب افراد وگان‌ها و وجترین. حالا به این نکات ذکرشده، موسیقی زنده و چشم‌انداز زیبا از تنگه بسفر هم اضافه کنید تا نام این هتل را جزو بهترین هتل های استانبول بنویسیم.

علاوه‌بر علاقه‌مندان به خوردوخوراک، این هتل در نقطه‌ای قرار گرفته که برای مشتاقان خرید هم بسیار جذاب خواهد بود. هتل اینترکانتیننتال استانبول به‌جز میدان تکسیم، نزدیک به منطقه تاریخی نیشانتاشی هم واقع شده که این محله مملو از مغازه‌های مختلف لباس‌فروشی است. از مکان‌های دیدنی نزدیک به این هتل، می‌توان به استادیوم و موزه باشگاه بشیکتاش، موزه آتاتورک، کاخ دولما باغچه، کاخ و پارک ایهلامور و همچنین ایستگاه تله‌کابین تاشکیشلا اشاره کرد که با مطالعه راهنمای سفر به استانبول می‌توانید برنامه بهتری برای بازدید از این دیدنی‌ها در سفرتان بچینید. در نزدیکی‌های این هتل، ایستگاه متروی تکسیم (Taksim) با فاصله 10 دقیقه پیاده‌روی قرار گرفته است.

  • امتیاز هتل اینترکانتیننتال استانبول در گوگل: 4.5 از 5
  • امتیاز هتل اینترکانتیننتال استانبول در بوکینگ: 8.5 از 10
  • امتیاز هتل اینترکانتیننتال استانبول در تریپ ادوایزر: 4.5 از 5
  • آدرس هتل اینترکانتیننتال استانبول: محله بی‌اوغلو، گوموش‌سویو، خیابان اسکر اوجاغی

موقعیت دقیق هتل اینترکانتیننتال استانبول

InterContinental Istanbul.jpg
نمایی از هتل اینترکانتیننتال، از هتل های معروف استانبول
InterContinental Istanbul room.jpg
اتاق هتل اینترکانتیننتال استانبول

هتل گرند جواهر استانبول (Grand Cevahir Hotel)

شاید این هتل، نسبت به سایر هتل‌های معرفی‌شده در این لیست، دورترین محل اقامت از میدان تکسیم باشد، اما با سرویس حمل‌ونقل رایگان به میدان تکسیم و مرکز خرید جواهر، این نقطه‌ضعف پوشیده شده است. هتل گرند جواهر برای قرارهای کاری شما هم بسیار مناسب است و با فضایی شامل اتاق‌های ملاقات و اتاق‌های مهمان با ظرفیت‌ها و دکوراسیون‌های مختلف، از برگزاری جلسات و کنفرانس‌های مهم سربلند بیرون آمده است. یکی دیگر از نقاط قوت این هتل، امنیت بالای آن است که از همان بدو ورود، دستگاه‌های ایکس‌ری و سایر اقدامات امنیتی توجه شما را جلب خواهد کرد و با این ویژگی‌ها توانسته جزو هتل های معروف استانبول باشد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این هتل هم ایستگاه شیشلی (Sisli) است.

  • امتیاز هتل گرند جواهر استانبول در گوگل: 4.3 از 5
  • امتیاز هتل گرند جواهر استانبول در بوکینگ: 7.6 از 10
  • امتیاز هتل گرند جواهر استانبول در تریپ ادوایزر: 3.5 از 5
  • آدرس هتل گرند جواهر استانبول: شیشلی، خیابان داریولسیز، محله ادیپ آدیوار

موقعیت دقیق هتل گرند جواهر استانبول

Grand Cevahir Hotel.jpg
هتل گرند جواهر، از بهترین هتل های استانبول
Grand Cevahir Hotel room.jpg
اتاق هتل گرند جواهر استانبول

سفر به استانبول با تور

بهترین هتل های استانبول را می‌توانید در میان انواع تور استانبول لست‌سکند پیدا کنید؛ تورهای متنوعی که شامل بهترین خدمات و امکانات رفاهی هستند و تاریخ‌های متنوع برگزاری‌شان به شما این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل برنامه‌ریزی کنید. علاوه‌بر آن، امکان انتخاب تور اقساطی استانبول هم برای گردشگران فراهم شده تا با مدیریت مالی هزینه‌های سفرشان، با آرامش‌خاطر بیشتر و بدون دغدغه‌های مالی، تجربه بهتری از سفر خود داشته باشند.

سخن آخر

بهترین هتل های استانبول اغلب از امکانات رفاهی مشترکی برخوردار هستند و از قوانین مشابهی هم پیروی می‌کنند. نمونه‌ای از این قوانین که در بیشتر هتل‌های استانبول رعایت می‌شود، هزینه ضمانت یا به‌اصطلاح دپوزیت (Deposit) است. این مبلغ قبل از اقامت در هتل، از شما به‌عنوان ضمانت دریافت می‌شود و در آخر هم به شما بازگردانده خواهد شد.

از دیگر نکات حائز اهمیت درباره اقامت در بعضی از هتل های خوب استانبول، هزینه‌هایی است که شاید در نگاه اول رایگان به نظر بیایند؛ اما بعد از دیدنشان در فاکتور آخر سفرتان تعجب می‌کنید؛ هزینه‌هایی مانند هزینه وای‌فای، هزینه تلویزیون برای برخی از شبکه‌های پولی و... که باید هنگام استفاده از آن‌ها حواستان را جمع کنید. اگر به چنین مواردی در سفرتان به استانبول برخوردید، ممنون می‌شویم تا بازخوردتان را با ما و مخاطبان لست‌سکند به اشتراک بگذارید.

حسین نادری
حسین نادری

مهندس نرم‌افزاری خسته از کُدزنی هستم که عاشق سینماست و فیلم‌نامه‌نویسی می‌کند. مدتی‌ست که به دنیای تولید محتوا قدم گذاشته‌ام و نوشتن در لست‌سکند کار هر روز من شده است. نوشتن برای لست‌سکند به من این فرصت را می‌دهد تا با واژه‌ها به گوشه‌گوشه دنیا سفر کنم و تجربه‌های تازه‌ای به دست آورم. پس، نوشتن شد فصل مشترک مهندسی، فیلم‌نامه‌نویسی و تولید محتوای گردشگری؛ چیدن و مهندسی‌کردن هنرمندانه واژه‌ها کنار هم و کشف دنیاهای جدید.