طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

4.5
از 20 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
25 خرداد 1395 15:00
6

جهان نما یک دهکده‏ ییلاقی در جنوب شهرستان کردکوی استان گلستان است. این منطقه منحصربه فرد در میان رشته کوه های البرز قرار دارد که بر فراز ارتفاع آن می توان دشت گرگان و دریا را نظاره کرد. چشم‌اندازهای زیبا و در عین حال ناشناخته این روستا در همه فصول پذیرای گردشگران زیادی است.

این منطقه توریستی، به دلیل داشتم چشم اندازهای زیبا و مشرف به تمام نقاط جلگه ای از جمله کردکوی، گرگان، خلیج گرگان، میان کاله، بندر ترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب از جمله مناطق جالب و منحصر به فرد کشور است.همچنین این دهکده ییلاقی در داخل منطقه حفاظت شده قرار دارد. دهکده با برخورداری از طبیعت و چشم اندازهای زیبا، جنگل های پهن برگ و سوزنی برگ، جانوران وحشی از منابع اکوتوریستی با ارزش استان گلستان است

یکی از جاذبه های زیبای دهکده ییلاقی جهان نما مکانی است درشمال این دهکده که به چکل آتشان معروف است. وجود چشمه های فراوان، وسعت دشت، درکنار گل ها وگیاهان دارویی وجنگلی وکوهستانی زیبایی خاصی به این دهکده بخشیده است.

جذابیت های این منطقه به همین جا ختم نمی شود! اگر اهل کوهنوردی باشید، این روستا خوراکتان است! کوهستانی بودن جهان نما و قرار گرفتن کوه های دوکالی در غرب،شاه‌پسند، کالت و چلستان در مرکز، زبله، تلمبار و لنده کوه در شرق این منطقه، فرصت خوبی است تا با همسفرانتان پا به راه کوهستان های سرد و سبز این منطقه شوید.

البته دره های این منطقه هم کم از کوه هایش ندارند و شما می توانید برای دره نوردی در مغزی، جلینک بلینگ، سفیددره و ترکت اقدام کنید.

برای رفتن به دهکده جهان نما می توانید از مسیر کردکوی به سمت پارک جنگلی کردکوی روستای درازنو و رادکان و حاجی آباد و دهکده ییلاقی جهان نما بروید. این جاده 70 کیلومتر است که 30 کیلومتر آن خاکی است و بهتر است با ماشین مخصوص بروید. یک راه دیگر هم از دامغان دارد: دامغان- چشمه علی- دیباج– چمن ساور– حاجی آباد.

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما

طبیعت بهشتی دهکده جهان نما


منبع: وبلاگ روستای جهان نما

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.