عصبانیت ژاپنی‌ها از هجوم گردشگران چینی

4.5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 اردیبهشت 1395 12:00
0

رسانه‌های ژاپنی با انتقاد از رفتار زشت گردشگران چینی در فصل شکوفه‌های گیلاس خواستار اختصاص بخش خاصی برای این گردشگران شدند.

فصل شکوفه‌های گیلاس (ساکورا) در ژاپن یکی از جاذبه‌های فصلی مهم این کشور آسیایی محسوب می‌شود که هر ساله جمعیت فراوانی از گردشگران بین‌المللی را در فصل بهار راهی ژاپن می‌کند.

در این میان خیل عظیم گردشگران چین با آسیب زدن به درختان و بالا رفتن از آنها در شهرهای مختلف از جمله توکیو و اوزاکا، صدای انتقاد مردم و رسانه‌های ژاپنی را درآورده‌اند؛ تا جاییکه در یک برنامه تلویزیونی پیشنهاد شد مکانی خاص را برای عکاسی گردشگران چینی در نظر بگیرند و همچنین دولت تعداد راهنمایان گردشگری را افزایش دهد.

هم‌اکنون تابلوهایی به زبان انگلیسی، ژاپنی و چینی برای گردشگران نصب شده است که نسبت به عدم ایجاد صدای بیش از حد،‌ تکیه دادن و بالارفتن از درختان گیلاس و همچنین چیدن شکوفه‌ها و تکاندن درختان هشدار داده است.

درختان «ساکورا» بسیار ظریف و حساس هستند و ایجاد هر گونه صدمه به آنها می‌تواند به مرگ کامل درخت به علت عفونت باکتریایی منجر شود.

برای ژاپنی‌ها، روییدن ناگهانی شکوفه‌های گیلاس با زیبایی مثال زدنی‌ و البته زودگذرشان نمادی از ماهیت گذرای زندگی است. از آنجایی که آب و هوا در ژاپن خیلی قابل پیش‌بینی نیست، بنابراین هر ساله پیش‌بینی فصل فرا رسیدن شکوفه‌های گیلاس در این کشور جنبه ملی دارد و حتی نرم‌افزاری نیر برای این کار طراحی شده است. اما وقتی فصل شکوفه‌های گیلاس یا در زبان ژاپنی (ساکورا) فرا می‌رسد، مردم برای استفاده از زیبایی آن با حضور در طبیعت جشن می‌گیرند و در آن از انواع غذاهای ژاپنی تا کباب‌های مختلف و همچنین ترشی شکوفه‌های گیلاس می‌خورند. در زبان ژاپنی جشن شکوفه‌های گیلاس به "هانامی" معروف است.


منبع:ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.