راهنمای گردشگری ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی)

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
31 مرداد 1391 00:00
0

جهت مطالعه راهنمای کامل گردشگری ژوهانسبورگ ( آفریقای جنوبی) اینجاکلیک کنید:

ژوهانسبورگ گاهی با نام شهر طلایی شناخته می شود چرا که معادن طلای بزرگی را در خود جای داده. ژوهانسبورگ با اینکه شهر جوانی است و حدود 120 سال پیش در سال 1886 بنیانگذاری شده، اما متفاوت تر از شهرهای دیگر است و ثروت قابل توجهی دارد. امروزه شهر ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی است و پس از شهرهای قاهره در مصر و شهر لاگوس در نیجریه، بزرگترین شهر قاره ی آفریقا می باشد. در حقیقت شاخص رشد این شهر به حدی زیاد است که پیش بینی می شود به زودی در لیست 10 تا از بزرگترین شهرهای جهان قرار بگیرد.

ژوهانسبورگ که هم اکنون بزرگترین شهر درون مرزی جهان می باشد، چندین شهر سنگربندی شده دارد و مرکز شهر مدرن آن مملو از آسمان خراش ها، مراکز خرید غول پیکر و تفریحات بسیار می باشد. در حال حاظر چندین پروژه ی عمرانی پرهزینه هم در مناطق Midrand و Sandton در دست انجام هستند. اما در محله ی اقلیت ها و نواحی حفاظت نشده ی مجاور میزان جرم و جنایت بسیار بالاست و بهتر است توریست ها فقط در نواحی توریست پسند و حفاظت شده به گردش بپردازند. ژوهانسبورگ همچنین مرکز اصلی دانش پژوهان و محل استقرار دانشگاه پراقتدار Witwatersrand و 25 هزار دانشجوی آن می باشد. ژوهانسبورگ دفاتر اطلاعات توریستی بسیار زیادی دارد که جدا از هم هستند و هرکدام ادعا می کنند که به بهترین نحو می توانند این شهر را به توریت ها معرفی کنند. اداره ی توریستی Gauteng که در مرکز خرید روزنبرگ واقع شده از همه معتبرتر است.

یک سری اماکن هستند که وقتی به ژوهانسبورگ می رسید حتما باید از آنها بازدید کنید مثلا تورهای شهرهای جنوب غربی که با اتوبوس های مخصوصی برگزار می شوند از مهمترین آنهاست. توصیه می شود از باغ وحش تاریخی ژوهانسبورگ نیز دیدن فرمایید. در شهر مرجان های طلایی (Gold Reef) نیز متوجه خواهید شد که چگونه این شهر در دوران اوج استخراج طلا در اواخر قرن 19 بنا شد. و اگر می خواهید منظره ی خوبی از شهر ژوهانسبورگ داشته باشید به بالای آسمان خراش آفریقا بروید و از غذاهای رستوران مستقر در بام این ساختمان هم لذت ببرید.

آسمان خراش های عظیم این شهر چشم گیرترین بناهای آن هستند که در آسمان شهر خودنمایی می کنند و در گذشته با منطقه ی منهتن در نیویورک مقایسه می شدند. ژوهانسبورگ جاذبه های دیدنی فراوانی دارد از جمله میدان گاندی و میدان بسیار وسیع نلسون ماندلا که شهرت فوق العاده ای دارند و با سایر جاذبه ها احاطه شده اند. تپه های Constitution که حاوی دادگاه قانون گذاری ژوهانسبورگ می باشد و زندانی که زمانی خانه ی ماهاتما گاندی و نلسون ماندلا بوده نیز پرطرفدار هستند.

موزه های ژوهانسبورگ نیز باتوجه به تاریخ پربار این شهر، از کشف طلا گرفته تا دوران درگیری های بین سیاه پوستان و سفید پوستان، اطلاعات فراوانی در مورد موضوعات مختلف ارائه می دهند. اگر می خواهید واقعا بدانید که چه چیزی تاریخ این شهر را تا این حد با عظمت می سازد بهتر است به موزه ی آفریقا سری بزنید. ولی توجه داشته باشید که گالری هنری ژوهانسبورگ اولین موزه ای بود که 100 سال پیش در این شهر برپا گردید و به روی عموم مردم گشوده شد. این گالری کلکسیون ارزشمندی از آثار هنری معاصر و آثار فوق العاده ی امپرسیونیستی به همراه آثار هنرمندان مشهور آفریقای جنوبی را به نمایش می گذارد. گاهی توریست ها احساس می کنند که نواحی اطراف ژوهانسبورگ نیز آنها را به خود فرا می خواند و تصمیم می گیرند در آنها سیاحت نمایند، برای این کار تورهای روزانه ی مختلفی از قبل تهیه شده است. مقاصد پرطرفدار عبارتند از Magaliesburg، Pretoriaand، شهر خورشید (Sun City) که مرکز کازینوی لوکس آفریقای جنوبی است و در مجاورت روزنبرگ واقع شده و هر دو حاوی سواحل مصنوعی و مراکز تفریحی مختلف می باشند.

اطلاعات بیشتر در مورد ژوهانسبورگ

• کشور: آفریقای جنوبی
• موقعیت: استان Gauteng
• وضعیت: شهر ایالتی
• مساحت: در حدود 2500 کیلومتر مربع
• جمعیت: حدود 5 میلیون نفر
• زبان: زبان های Nguni، سوتو، انگلیسی و آفریکانس
• پول رایج: راند آفریقای جنوبی (ZAR)
• منطقۀ جغرافیایی: زمان هماهنگ جهانی 2+
• کد تلفن کشور: 27+
• کد تلفن ناحیه: 011+
• میانگین دمای روزانۀ ژوهانسبورگ در ماه ژانویه: °C29
• میانگین دمای روزانۀ ژوهانسبورگ در ماه جولای: °C20

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

ژوهانسبورگ - آفریقی جنوبی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.