زیباترین شهرهای دنیا : لندن، انگلیس

4.6
از 20 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
04 دی 1391 00:00
0

کلان شهر لندن همان پایتخت انگلستان است که حتی نامش بیانگر شکوه و جلال امپراطوری انگلیس می باشد. لندن از لحاظ وسعت، جمعیت و ثروت در بین سایر پایتخت های اروپا صاحب مقام اول می باشد. چیزی که بیش از همه توجه گردشگران را به خود جذب می کند همین عظمت شهر است که در ابعاد وسیعی گسترده شده. رودخانه ی تایمز دقیقا در قلب شهر واقع شده و شهر را به دو نیم تقسیم کرده است، بخش شمالی و جنوبی.

بخش مرکزی لندن و مهمترین مناظر، تئاترها و رستوران هایش در اطراف ایستگاه متروی لندن به نام سیرکل لاین در ساحل شمالی رودخانه ی تایمز قرار گرفته اند. بخش غربی شهر که شیک و توریست پسند است، در غرب این حلقه قرار گرفته و شامل مناطقی همچون سوهو، میدان ترافالگار، میدان پیکادیلی، میدان لیپستر و خیابان ریجنت می باشد. کسانی که از اهالی لندن نیستند حتما از دیدن این کلان شهر عظیم و تنوع آن شگفت زده خواهند شد. در محلات مختلف لندن به جز زبان انگلیسی بیش از 200 زبان مختلف دیگر هم صحبت می شود. مذاهب مختلفی هم در کنار هم زندگی می کنند. به عبارت دیگر لندن بیشتر به یک کشور شبیه است تا به یک شهر.

گردشگران می توانند در اطراف لندن دفاتر مختلف توریستی به همراه فروشگاه های سوغاتی را ببینند که انواع نقشه و راهنما نیز بفروش می رسانند. در بریتانیا ویزیتور سنتر واقع در میدان پیکادلی و نیز دفاتر اداری توریستی واقع در ایستگاه های قطار لیورپول، ویکتوریا و واترلو می توانید بروشورهای رایگان مختلفی بیابید. برای بدست آوردن لیست های کاملا بروز می توانید مجله ی ارزان تایم اوت لندن را انتخاب کنید که حقیقتا بی نظیر است. روزنامه ی ایونینگ استاندارد نیز به همراه بلیط های وقایع اتفاقیه ی لندن عرضه می شود.

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

در لندن با گزینه های فراوانی از هتل ها روبرو خواهید شد که از هتل های لوکس 5 ستاره گرفته تا هتل های کوچک و خوابگاه های B&B را شامل می شود. ارل کورت یکی از مهمترین مکان هایی است که هتل های ارزان قیمت را در آن خواهید یافت اما مکان های بهتر دیگری هم در بلوومزبری و نوتین هیل خواهید یافت. پادینگتون، بایز واتر و پیملیکو کمی گرانتر هستند اما امکانات بهتری دارند. در طول ماه های جولای و آگست هتل های اینجا مملو از مسافر است پس باید قبل از آمدن به لندن اتاقی برای خود رزرو کنید.

چندین هتل لوکس و سطح بالا در ساحل رودخانه ی تایمز و بویژه در دآکلند شرقی ردیف شده اند و از طریق راه آهن دآکلند لایتز دسترسی راحتی به برترین مناطق دیدنی لندن دارند. این قطارها از سال 1987 تا به حال مشغول فعالیت هستند و بصورت مداوم در حال رفت و آمد بین مناطقی همچون بانک (منطقه ی تجاری لندن)، بیکتون، لاویشام، استارتفورد، دروازه ی برج، آرسنال وولویچ و شهر فرودگاه می باشند.

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن مهمترین مکان در بریتانیای کبیر می باشد که تمام اخبار و ثروت کشور در آن تولید می شود. دولت مرکزی در این شهر مستقر شده و نیز محل زندگی خانواده ی سلطنتی انگلستان می باشد. لندن بدون شک فضایی جالب و مهیج دارد و شب و روز آن مملو از فعالیت های تفریحی است. معمولا مردم آن از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند و تقریبا همیشه شلوغ است. اتوبوس و متروها بیشتر مورد توجه مردم قرار می گیرد. تاکسی های مشکی رنگ نیز زیاد مورد استفاده هستند و به راحتی کرایه می شوند.

موزه ها و گالری های لندن مانند موزه ی بریتانیا، موزه ی تاریخ طبیعی، موزه ی ویکتوریا و آلبرت، تات و سایر موزه ها در زمره ی مهمترین موزه های سراسر جهان می باشند. مقبره ها و یادواره های به جا مانده از تاریخ باشکوه این شهر را می توانید در گوشه گوشه ی آن ببینید؛ از کلیساهای سرکریستوفر ورن گرفته تا معماری فوق العاده زیبای دوران ویکتوریا همگی شما را مبهوت خواهند ساخت. بهترین مناطقی که حتما باید از آنها بازدید کنید عبارتند از قصر باکینگهام، کلیسای سنت پائول، صومعه ی وست مینیستر، بیگ بن، برج لندن و چرخ و فلک عظیم لندن معروف به چشم لندن که همگی اینها سالانه میلیون ها گردشگر را به خود جذب می کنند. با این حال می توانید از مناطق خلوت تری مانند میادین، پارک ها، گذرگاه های باریک و سواحل رودخانه ای جورجیان نیز بسیار لذت ببرید.

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

تعداد زیادی فرودگاه بین المللی در خدمت شهر و مسافران لندن هستند که بزرگ ترین آنها هیترو، گاتویک و استانستد می باشند. فرودگاه هیترو توسط قطارهای سریع السیر با ایستگاه پادینگتون در ارتباط است. اما فرودگاه گاتویک کمی دورتر واقع شده و توسط تاکسی هایی که معمولا به ایستگاه ویکتوریا رفت و آمد می کنند به شهر لندن متصل می شوند. فرودگاه استانستد نیز توسط قطاری که از خیابان لیورپول حرکت می کند، با لندن مرتبط می شود. این فرودگاه بدلیل داشتن خطوط هوایی ارزان قیمت نظیر ایزی جت و ریان ایر معروف شده است. اکثر این فرودگاه ها، تامین کننده ی پروازهای متنوعی می باشند و هر ماه بیش از 10 میلیون مسافر را بین شهرهای جهان جابجا می کنند.

می توانید چندین روز پی در پی در لندن به خرید بپردازید و تمام مایحتاج خود را تهیه نمایید. حتما مراکزی مانند هارودز و سیلفیریجز را امتحان کنید و نیز به مناطق خرید واقع در خیابان آکسفورد و خیابان ریجینت سری بزنید. در اینجا مایل ها مغازه در کنار هم ردیف شده اند. در برخی از بازارهای لندن می توانید برخی از هنرهای اصیل انگلیسی را ببینید و برخی از کالاها را با تخفیف ویژه ای خریداری کنید. بازار پیتی کوت لان در مرکز خیابان خلوت میدلکس از بهترین مکان هاست. رستوران های لندن نیز جاذبه ی قابل توجهی خواهند بود و با رقیبان خود مقابله می کند. در این شهر مراکز خریدی خواهید یافت که حتی انواع غذاها را هم سرو می کنند از غذاهای محلی گرفته تا غذاهای معاصر که ویرایش جدیدی از غذاهای اصیل بریتانیایی می باشند. کلاریج واقع در مایفر ازجمله بهترین آنهاست.

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

سایر اطلاعات توریستی در مورد لندن
کشور: انگلستان
موقعیت: شهر پایتخت
مساحت: 1.600 کیلومتر مربع
جمعیت: 12 میلیون نفر
زبان: انگلیسی
واحد پول: پوند استرلینگ
منطقه ی جغرافیایی: 5-
کد تلفن کشور: 44+
کد شهرستان: 020

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

لندن - انگلیس

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.