ماکارسکا، بهشت آدریاتیک + تصاویر

4.7
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
16 دی 1394 07:00
0

با واقع شدن در دامنه کوه باشکوه بیوکُوو، ماکارسکا شهری شاعرانه در منطقه دالماسی کرواسی است که در شصت کیلومتری اسپلیت واقع شده است.

این شهر زیبای ساحلی مقصد مورد علاقه گردشگران تابستانی با هر سن وسالی است. کیلومترها از زیباترین سواحل مدیترانه، جاده های همواری که در امتداد آنها درختان کاج صد ساله قد برافراشته اند، مرکز شهر قدیمی که با درختان خرما تزئین شده است و یک گردشگاه خارق العاده این شهر را به یکی از دیدنی ترین مناطق دالماسی تبدیل کرده است. رستوران های غذای دریایی، کافه های جالب و مراکز تفریحی در هر گوشه ای یافت می شوند. امکانات اقامتی خصوصی به وفور وجود دارند، هتل های قدیمی به تازگی بازسازی شده اند و همچنین به تازگی دو هتل جدید، هتل پارک و هتل اُسجاوا نیز بازگشایی شده اند. با توجه به اینکه هوا کاملا گرم است و روزهای بارانی نادر هستند، میهمانان چه پیر و چه جوان می توانند در طول روز از فعالیت های ورزشی آبی لذت ببرند. به علاوه مرتبا سفرهای روزانه به جزایر همسایه از قبیل کورکولا، هوار یا براک به وسیله قایق های بزرگ سیاحتی از بندرگاه شهر صورت می گیرد.

اگرچه ماکارسکا بیشتر برای سواحل فوق العاده زیبا و هوای تابستانه شگفت آورش شناخته می شود، اما این منطقه دیدنی های فرهنگی و طبیعی بی شماری نیز برای گردشگران دارد. کلیسای سنت پیتر که در جوار یک خلیج نعل اسبی قرار گرفته و بر مرکز شهر مشرف است در قرن سیزدهم ساخته شده است. این بنای مقدس تاریخی زیبا برای اجرای مراسم معمول مذهبی استفاده نمی شود اگرچه مراسم ازدواج و جشن های خصوصی در اینجا اجرا می شوند. نام کلیسا به همراه کل شبه جزیره و همینطور فانوس دریایی که در کناره جنوب غربی واقع شده در تجلیل از پتروس قدیس بر آنها نهاده شده است. فانوس دریایی پتروس قدیس در سال ۱۸۸۴ ساخته شده و بعدها بازسازی شده است.

امروزه این فانوس دریایی امکانات منحصر به فردی را برای اقامت گردشگران در اختیار آنها می گذارد. صومعه فرانسیسکن که در انتهای گردشگاه اصلی شهر قرار گرفته در ۱۶۱۴ ساخته شده و امروزه محل یکی از مهم ترین موزه های نرم تن شناسی در جهان است. میدان اصلی آندریا کاسیچ میوسیچ در گذشته مرکز فعالیت ساکنان ماکارسکا بوده است. جاذبه اصلی این میدان شهری زیبا، کلیسای سنت مارک است که در قرن هفدهم ساخته شده و همچنان به عنوان یکی از مراکز مذهبی اصلی ماکارسکا مورد استفاده قرار می گیرد. این میدان رومانتیک مملو از مغازه های کوچک، کافه ها و اغذیه فروشی ها است و در تابستان به صحنه اصلی اجرای کنسرت ها و رویداد های تابستانی تبدیل می شود. با سرازیر شدن به سمت «لیستون» به کاخ ایوانیسوویچ می رسید؛ معماری باروک این کاخ شگفت انگیز است. با توجه به اینکه ساخت کاخ به قرن هجدهم باز می گردد، ساختمان آن مشابه دیگر نمونه های معماری آن دوره است.

بازدید کنندگانی که بیشتر به دنبال تعطیلات مفرح هستند از مسیر های متعدد دوچرخه سواری و کوه پیمایی که به کوه بیوکوو منتهی می شوند، لذت خواهند برد. پارک طبیعی بیوکوو یک روز گشت و گذار فوق العاده را برای خانواده ها در محیط طبیعی این ناحیه کوهستانی با مناظر مهیجی از نوار ساحلی ماکارسکا و جزایر متعدد در دوردست فراهم می کند. مرکز ورزشی ماکارسکا با قرار گیری در مرکز شهر، دارای مجموعه های ورزشی متنوعی از قبیل پیست دوومیدانی، ورزشگاه سرپوشیده و یک استخر شنای المپیکی است. جای تعجب نیست که ماکارسکا زادگاه ورزشکاران موفقی چون آلن بوکسیچ، بازیکن اسبق فوتبال و ایوان بولجوباسیچ، دارنده مدال طلای واترپولو در المپیک ۲۰۱۲ لندن است.

همچنین ماکارسکا به دلیل مناظر زندگی شبانه اش کاملا شناخته شده است. باشگاه ها از نوازندگان بین المللی استقبال می کنند و کافه های ساحلی اجراهای بدون کلام موسیقی مانند فستیوال اکو را در کنار کافه های سنتی که بهترین های موسیقی کرواسی را تا نخستین ساعات بامداد اجرا می کنند، میزبانی می کنند؛ در اینجا برای هر سلیقه ای چیزی پیدا می شود. فستیوال های کلاپا، شب های ماهیگیران و کنسرت های متنوع همه شب های تابستان را پر می کنند و به گردشگران اجازه می دهد تا گزینه های گسترده ای برای سرگرمی داشته باشند. یکی از رویداد های بسیار مشهور در تابستان، کارناوال تابستانی ماکارسکا است. کل مرکز شهر بر روی وسایل نقلیه بسته می شود و از غروب تا طلوع محلی ها و گردشگران جشن می گیرند.

نخستین هتل ماکارسکا در سال ۱۹۱۴ ساخته شده و ماکارسکا از همان آغاز خود را به عنوان انتخاب نخست مقصد تابستانی بازدیدکنندگان دالماسی تثبیت کرده است. امروزه این شهر رکورد تعداد گردشگر بازگشتی را دارا است. بیایید خودتان ببینید که چگونه این شهر کوچک ساحلی دل بسیاری را به دست آورده است.

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک

ماکارسکا، بهشت آدریاتیک



منبع : روزنامه دنیای اقتصاد

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.