احداث 7 فرودگاه بزرگ در کشور

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
12 مهر 1394 08:10
0

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۷ فرودگاه بزرگ جدید در ایران می‌سازیم، گفت: ظرفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در ۳۰ ماه به حدود ۳۰ میلیون مسافر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس آخوندی امروز در همایش بین‌المللی «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی» با اشاره به اینکه فصل جدیدی از روابط سیاسی بین ایران و سایر کشورها آغاز شده است، گفت: به دنبال ایجاد روابط، نظم نوینی در منطقه ایجاد می‌شود و ایران به عنوان پیشتازِ عمران و آبادانی سیاسی و فرهنگی عمل خواهد کرد.

وی افزود: ما خوشبخت هستیم که بلافاصله پس از سفر رئیس‌جمهور به اجلاس عمومی سازمان ملل، این اجلاس سازندگی را با بیش از ۶۱ شرکت خارجی و ایرانی برگزار می‌کنیم و آغازکننده نوسازی و آبادانی ایران هستیم.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ایران هجدهمین کشور بزرگ از نظر وسعت با ۷۷ میلیون نفر جمعیت است، گفت: ایران بیست و نهمین اقتصاد جهان را دارد و جزو ۱۱ کشور با اقتصاد نوظهور در جهان است.

آخوندی، میزان درآمد سرانه مردم با شاخص قدرت خرید را ۱۵ هزار دلار عنوان کرد و افزود: ۵۵ درصد از مردم ایران دسترسی به اینترنت دارند و در زمینه جمعیت باسواد، رتبه شانزدهم را در کشور داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۸۸ درصد مردم باسواد هستند، افزود: نرخ شهرنشینی در ایران ۷۴ درصد و شاخص توسعه انسانی ۰.۷۵ درصد است، همچنین ما در بحث نرخ رشد انباشته شده به ۲.۰۳ درصد رسیدیم.

آخوندی با اشاره به اینکه ما در بخش مسکن ۲۱ میلیون و ۸۰۰ خانوار در شهرها و ۶.۲ میلیون خانوار در روستاها داریم، گفت: برای ۱۰ سال آینده باید در بخش مسکن هر سال حدود یک میلیون واحد مسکونی بسازیم.

وی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه شهرهای جدید، حوزه نوسازی و بازآفرینی شهرها، توسعه زیرساخت‌ها و خانه‌سازی‌های گسترده، افزود: ایران در موقعیت کریدور بین‌المللی شمال – جنوب و شرق – غرب قرار گرفته است. در بخش ریلی ما در موقعیت ممتاز کریدور جهانی قرار داریم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برای ۵۰ میلیون مسافر طراحی شده است، افزود: الان ظرفیت این فرودگاه ۶ میلیون نفر مسافر است که در سال آینده با افتتاح ترمینال دو، پنج میلیون مسافر به این ظرفیت افزوده می‌شود.

آخوندی با اشاره به اینکه ساخت ترمینال ایرانشهر با ظرفیت ۲۱ میلیون نفر آغاز می‌شود، گفت: ما ظرف ۳۰ ماه، ظرفیت فرودگاه امام را به ۳۰ میلیون مسافر نزدیک می‌کنیم.

وی به شهر فرودگاهی امام خمینی اشاره کرد و گفت: در این شهر فرودگاهی ۱۵۰۰ هکتار منطقه آزاد و ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده است که کل پروژه آغاز شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امکان سرمایه‌گذاری بسیار بزرگی در بخش هوانوردی داریم، افزود: در همین حال، می‌خواهیم ۷ فرودگاه بزرگ جدید در کشور بسازیم، ضمن اینکه قصد داریم تا ساختار ناوگان هوایی را بازسازی کنیم که بر این مبنا، پیش‌بینی کردیم ۴۰۰ هواپیمای دوربرد و میان‌برد و ۱۰۰ هواپیمای کوتاه برد وارد ناوگان هوایی شود.

آخوندی با تاکید بر اینکه با هرگونه واسطه‌گری مخالف هستیم، افزود: ممکن است در حاشیه این همایش پیشنهاداتی به سرمایه‌گذاران خارجی ارائه شود که ما به آنها اعلام می کنیم هیچ پیشنهادی را نپذیرند و مستقیم با ما ارتباط داشته باشد.


/منبع: خبرگزاری مهر

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.