جزیره ردانگ، جواهر مالزی

4
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جزیره ردانگ، جواهر مالزی
25 مهر 1395 08:00
0

ردانگ یکی از 9 جزیره ی موجود در مجمع الجزایر ردانگ است که با هم تشکیل پارک دریای ردانگ را می دهند؛ این پارک دریایی امکانات غواصی و شیرجه را برای گردشگران فراهم می کند.

ردانگ جزیره ای در منطقه ی کوآلا نروس Kuala Nerus District، ترنگانو Terengganu است و یکی از بزرگترین جزایر واقع شده در ساحل شرقی شبه جزیره ی مالزی می باشد که به خاطر آب های فوق العاده شفاف، سواحل ماسه ای سفید رنگ، جانوران دریایی از جمله ماهی های استوایی و صخره های متعدد خود شناخته شده است. ‏

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

ربرخلاف جزایر همسایه Perhentian که بیشتر مختص بک پکرهاست، ردانگ با وجود اقامتگاه ها و تفرجگاه های خود، تصویر مجلل تری را ارائه می دهد. بزرگترین ساحل ردانگ پاسیر پانجانگ در قسمت شرقی می باشد که 6 اقامتگاه را در خود جای داده است. لازم به ذکر است که انتهای جنوبی این ساحل، آب های خروشان تری داشته و نسبت به سواحل شمالی بازمانده های بیشتری در آن قابل مشاهده هستند. غواصی نیز در شمال پاسیر پانجانگ رواج دارد. ‏

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

آب و هوا

‏ردانگ دارای آب و هوای استوایی با دمای نسبی 30 درجه ی سانتیگراد می باشد که رعد و برق های کوتاه اغلب در آن رخ می دهد. مانند بقیه ی سواحل شرقی مالزی، ردانگ نیز در زمستان تحت تاثیر بادهای موسمی شمال شرقی قرار دارد و به همین دلیل بین ماه های نوامبر و فوریه اکثر اقامتگاه ها بسته هستند و برنامه ی حمل و نقل دریایی نیز در این زمان به شدت محدود است. ‏

دسترسی به ردانگ

فرقی نمی کند که از چه روشی برای رسیدن به ردانگ استفاده کنید، شما به هنگام رسیدن باید هزینه ی 5 رینگتی ورود به پارک دریایی را بپردازید. ترانسفر باید به صورت مستقیم با اقامتگاه ها برنامه ریزی شود.

با هواپیما

از آنجا که هواپیمایی برجایا دیگر به ردانگ به صورت مستقیم پرواز نمی کند، بنابراین تنها گزینه ی موجود این است که شما از کوآلالامپور پروازی یک ساعته تا کوآلاترنگانو داشته و از آنجا تا ردانگ را با قایق ادامه بدهید. روزانه 6 پرواز با خطوط هوایی MAS، Malindoair و Air Asia از کوآلالامپور به کوآلاترنگانو وجود دارند که پرواز یکطرفه ی آنها هزینه ای حدود 170 رینگت مالزی است، اما اگر از قبل اقدام به رزرو بلیط خود کنید این هزینه می تواند تا 80 رینگت نیز پایین بیاید.

با قایق

راه سنتی رسیدن به ردانگ با قایق است. لازم به ذکر است که اسکله ی اصلی در مرانگ، 30 کیلومتری شمال کوآلاترنگانو قرار دارد. از مرانگ تا پاسیر پانجانگ می توانید با قایق های بزرگ سریع یا قایق-کشتی ها سفری راحت با هزینه ی استاندارد 40/80 رینگت برای سفرهای یکطرفه/دوطرفه به مدت زمان 40 دقیقه را تجربه کنید.

در فصل بازدید (مارچ تا اکتبر) همچنین قایق هایی وجود دارند که شما را از اسکله ی شهبندر در کوآلاترنگانو مرکزی به اسکله ی برجایا در ضلع جنوبی جزیره می رسانند که حدود یک ساعت و 15 دقیقه طول می کشد. این قایق ها به طور خاص به مهمانان اقامتگاه برجایا خدمات رسانی می کنند، اما در صورت وجود فضا، آنها افراد دیگری غیر از مهمانان برجایا را نیز سوار می کنند. هزینه ی مسیر دو طرفه ی این قایق ها برای بزرگسالان 110 رینگت و برای کودکان (2 تا 12 سال) 60 رینگت است. اقامتگاه ها می توانند پیش از سفر برنامه ریزی های لازم را انجام داده و حتی امکان سفرهای صبح زود از جزیره را نیز فراهم کنند.

بین ردانگ و جزایر Perhentian هیچ برنامه ی رفت و آمد قایقی وجود ندارد، هرچند قایق هایی به صورت روزانه بین این دو مسیر جابجا می شوند و تعداد این قایق ها در فصل های شلوغ گردشگری نیز بیشتر است. بنابراین اگر تمایل به استفاده از یک سیستم مقرون به صرفه تر داشته و همین طور زمان کافی و صبر و انعطاف پذیری لازم برای پرسش در مورد این قایق ها و منتظر ماندن برای آنها را دارید می توانید به این گزینه فکر کنید. زمانی که چنین گزینه ای موجود نباشد شما می توانید سفری را با قایق شخصی یکی از محلی های جزایر Perhentian برنامه ریزی کنید. یک قایق به طور معمول برای حداکثر 6 نفر هزینه ای در حدود 400 رینگت دارد و سفر شما تقریبا 60 دقیقه به طول می انجامد.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

بهترین کارهایی که می توان در ردانگ انجام داد

پس از خواندن این این اطلاعات، حتما با خود فکر کرده اید که در جزیره ی ردانگ چه باید انجام داد. باید به شما بگوییم که این جزیره برای تعطیلات ساحلی، سفرهای رومانتیک، ماه عسل و برای آن دسته از افرادی که عاشق آب، خورشید، ساحل و غواصی و لذت بردن از دنیای زیر آب هستند مناسب است.

1- به تماشای طلوع و غروب آفتاب بنشینید.

غروب خورشید در جزیره ی ردانگ یکی از بهترین هاست که روح شما را جلا داده و آرام می کند. این جزیره در طول روز آفتاب زیادی دریافت می کند و همین موضوع در کنار هوای شفاف جزیره، هر اعصاب مضطربی را آرام می کند. صبح های ردانگ نیز بسیار خارق العاده اند زمانی که خورشید به آرامی از میان ابرها بالا رفته و پرندگان جزیره در شکوه و جلال صبح به آوازخوانی مشغول می شوند، نسیم ملایمی می وزد و خورشید به آرامی شما را در آغوش می گیرد. برای لذت بردن از بهترین طلوع باید زمانی حول و حوش 4 و 5 صبح بیدار شوید. به شرق این جزیره سفر کنید و خاطره ای فراموش نشدنی از سفر خود را رقم بزنید.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

2- به غواصی بروید.

جزیره ی ردانگ همچنین به دلیل فراهم آوردن آب های فوق العاده شفاف مشهور است که امکان غواصی و لذت بردن از صخره های مرجانی سالم و حیات دریایی میان آنها را برای گردشگران به ارمغان می آورند. در این سفرهای غواصی همچنین شما می توانید با پرداخت هزینه ی مناسبی به تماشای بچه کوسه ها و لاک پشت ها نیز بپردازید.

رقم معمول برای یک سفر غواصی در ردانگ 90 رینگت برای تجهیزات پایه است، اما اگر تجهیزات اضافی مورد نیاز باشد باید هزینه ی آنها جداگانه پرداخت شود. بیشتر آب های اطراف این جزیره عمق زیادی ندارند، اما آب های اطراف جزیره ی لاک پشت عمیق هستند و غواصی در آنها نیاز به باله دارد.

در هنگام غواصی به یاد داشته باشید که شب هنگام باید از آب بیرون بیایید به این دلیل که شب ها سطح آب بالا است و امواج به قدری قوی هستند که عملا شنا کردن را غیر ممکن می گردانند.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

3- طبیعت جزیره را کشف کنید.

جزیره ی ردانگ دارای تنوع گسترده ای از حیوانات است که شما با پیمایش جزیره می توانید از این جانوران و گونه های نادر گیاهی دیدن کنید. این فعالیت برای آن دسته از گردشگرانی که به پیاده روی یا کوه نوردی علاقمندند توصیه می شود.

جاده ی روستایی و مسیر پاسیر پانجانگ آسان ترین گزینه ها برای افرادی است که می خواهند با تنوع گیاهی و جانوری این جزیره آشنا شوند. شما می توانید این مسیر کوتاه را با دمپایی های لا انگشتی خود طی کرده و حیوانات اهلی و مارمولک های بزرگ را تماشا کنید.

مسیر دیگری نیز از پاسیر پانجانگ تا تلوک دالام وجود دارد که 2 کیلومتر است و با سندل های مناسب قابل پیمایش می باشد. این مسیر شیبدار و از دو گزینه ی اول کمی سخت تر است، چرا که شما باید بخش های بالای تپه و پایین تپه ی آن را طی کنید اما در این حالت می توانید دید بهتری به گیاهان در مسیر خود داشته باشید.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

4- در آب های جزیره شیرجه بزنید.

اسکوبا دایوینگ یکی دیگر از فعالیت های توصیه شده در این جزیره است. در ردانگ سایت های مناسبی برای شیرجه مانند Tanjung Lang و Tanjung Tokong وجود دارند که جز پرطرفدارترین مکان های شیرجه در دنیا محسوب می شوند. یکبار شیرجه معمولا هزینه ای در حدود 90 رینگت برای شما در بر دارد.

عکاسی زیرآب نیز در ردانگ بسیار رایج است و مغازه های زیادی به ازای دریافت 30 رینگت به گردشگران دوربین اجاره می دهند. این مغازه ها همچنین هزینه ای اضافی برای رایت کردن تصاویر روی سی دی دریافت می کنند.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

5- غذاهای محلی را امتحان کنید.

بسیاری از افراد که به خارج از کشور خود سفر می کنند دوست دارند که طعم غذاهای محلی را چشیده و در شعف مخصوص آن غرق شوند. جزیره ی ردانگ نیز دارای تنوع خوبی از غذاهای مالایی است که می توانند مورد اقبال گردشگران قرار بگیرند.

فود کورت ردانگ لاگونا یکی از مکان هایی است که در آن می توان غذاهای محلی خوشمزه را با قیمت های مناسب چشید. در این فود کورت فقط شام ارائه می شود، اما اگر در این جزیره اقامت دارید حتما سری به این فود کورت بزنید. به طور معمول غذاهای چینی و مالایی در این مکان سرو می شوند، ضمن اینکه سالادهای ادویه دار تایلندی نیز پیشنهاد مناسبی به شمار می روند.

کاری کله ماهی Curry fish head نیز یکی دیگر از غذاهای محبوب این جزیره است. یک وعده از این غذا برای دو نفر کافی است و قیمتی ارزان برابر با 10 رینگت دارد.

کافه ی سندفلای Sandfly café یکی دیگر از مکان های عالی در پاسیر پانجانگ است که غذاهای متنوعی به سبک محلی و غربی ارائه می دهد. این کافه تمام روز باز است و خوراکی های خوشمزه ای مانند Ais Kacang ارائه می دهد. این خوراکی یخ خرد شده با مغزهای مختلف است که روی آن شربت ریخته می شود.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

6- تماشای لاک پشت ها‎‏‎‎

تماشای لاک پشت ها یکی دیگر از فعالیت های رایجی است که گردشگران در جزیره ی ردانگ از آن لذت می برند. پاسیر چاگار هوتانگ Pasir Chagar Hutang یکی از مهم ترین مکان ها در ردانگ است که لاک پشت ها برای جفت گیری و تخم ریزی می آیند. رفتن به این منطقه برای افراد غیر مجاز است، اما گردشگرانی که مشغول غواصی هستند می توانند یک نگاه اجمالی به این منطقه بیندازند.

لاک پشت های سبز در جزیره ی ردانگ یافت می شوند و مرکز تحقیقات جزیره ادعا می کند که این لاک پشت ها از کشورهایی مانند اندونزی و فیلیپین برای تخم گذاری به ردانگ می آیند. گردشگران می توانند در مرکز تحقیقات لاک پشت ها به صورت داوطلبانه کمک کرده و از طریق کارهای تحقیقاتی چیزهای بیشتری در این مورد بیاموزند.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

7- به اسپا بروید.‎‏‎‎

اقامتگاه ها و تفرجگاه های ساحلی لوکسی در ردانگ وجود دارند که به شما ماساژهای آرامش بخشی ارائه می دهند. دو مورد از این اسپاها Taaras Beach and Spa Resort و Sari Pacifica Resort and Spaهستند که گردشگران زیادی را به خود جلب می کنند.

شما همچنین می توانید یکی از پکیج های اسپا را رزرو کنید. قیمت این پکیج ها مناسب است و کیفیت آنها در حدی است که رفتن به اسپا جز فعالیت های توصیه شده در سفر به ردانگ می باشد.

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

هتل ها‎‏‎‎

1- تفرجگاه لاگونا ردانگ آیلند Laguna Redang Island Resort‎‏‎‎

تفرجگاه لاگونا ردانگ آیلند که در لبه ی ساحل واقع شده، اقامتگاه های راحت با دسترسی به WiFi رایگان در مکان های عمومی ارائه می دهد. این تفرجگاه دارای میز پذیرش 24 ساعته، رستوران و یک استخر روباز بزرگ است.

اتاق های این هتل دارای کفپوش چوبی و مجهز به تهویه ی مطبوع، کمد، گاوصندوق، تلویزیون، یخچال و فضای نشیمن هستند. حمام های داخلی مجهز به امکانات دوش، حوله و لوازم بهداشتی رایگان می باشند.

مهمانان می توانند از خدمات ماساژ هتل استفاده کرده و فعالیت هایی همچون کوهنوردی، شیرجه و غواصی انجام دهند. امکانات ذخیره سازی چمدان و سرویس رفت و برگشت فرودگاهی نیز در دسترس هستند.

رستوران هتل گستره ی متنوعی از غذاهای محلی و بین المللی سرو می کند. امکانات باربکیو نیز در محل هتل وجود دارند.

تفرجگاه لاگونا ردانگ آیلند با قایق، 15 دقیقه از پارک دریایی فاصله دارد.

تعداد اتاق ها: 276

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

2- تفرجگاه و اسپای ساحلی تاراس The Taaras Beach Spa and Resort‎‏‎‎

تفرجگاه و اسپای ساحلی تاراس در کنار ساحل ترنگانو واقع شده و دارای اتاق های جادار به همراه بالکن است. این هتل همچنین دارای یک استخر و 4 فضای مختلف غذاخوری می باشد.

فضاهای این هتل به سبک مدرن دکور شده و مجهز به تهویه ی مطبوع و پنکه سقفی هستند. در اتاق ها همچنین تجهیزات قهوه/چای ساز نیز وجود دارد.

مهمانان می توانند در مرکز تناسب اندام کاملا مجهز هتل مشغول ورزش و تمرین شوند یا اینکه از خدمات ماساژ و مراقبت های آرامش بخش اسپای هتل لذت ببرند. هتل همچنین خدمات تبدیل ارز را به صورت 24 ساعته در میز پذیرش به مهمانان ارائه می دهد.

رستوران Asean غذاهای محلی و بین المللی سرو می کند، در حالیکه تخصص رستوران Beach Brasserie غذاهای ژاپنی، هندی و غذاهای غربی است. سایر گزینه ها به میان وعده های سبک در کافه های هتل محدود می شوند.

تفرجگاه و اسپای ساحلی تاراس در فاصله ی 28 مایلی از فرودگاه سلطان محمود قرار گرفته که با یک قایق سواری 1.5 ساعته از اسکله شهبندر دنبال می شود.

تعداد اتاق ها: 184

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی

جزیره ردانگ، جواهر مالزی



منبع : wikipedia,wikitravel,redangisland.guide, booking