سفرنامه بدروم، هتل یاسمین ریزورت

4.5
از 20 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفرنامه بدروم
آموزش سفرنامه‌ نویسی
21 مرداد 1392 14:33
55
63.1K

05-Bodrum-Blog cover (01-03-11).jpg

سلام به همه عزیزان

نیمه دوم تیرماه امسال قصد سفر به ترکیه را داشتم که با مطالعه مقالات و جداول تورهای سایت لاست سکند در بین انتخاب شهرهای ساحلی تصمیم سفر به شهر زیبای بدروم گرفتم . فاکتورهای مورد نظر من برای انتخاب هتل مواردی از این دست بود: پنج ستاره یوآل ، داشتن مساحت بزرگ وساحل اختصاصی ، امکانات و راحتی بالا ، و همچنین موارد قابل توجه برای راحتی و سرگرمی خانواده ام که قرار بود بعد از مدتها به سفر خارج از کشور برویم. ودر نتیجه با جستجو در این سایت و مشاوره آژانس مربوطه هتل یاسمین را انتخاب کردم ، در اینجا سعی دارم به نکاتی بپردازم که شاید در تصمیم دیگر هموطنان عزیز در انتخاب هتل کمکی کرده باشم.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

هواپیما از خطوط هوایی ترکیه بنام "اونورایر" بود که از لحاظ تمیزی و برخورد پرسنل خوب بود فقط فاصله صندلیها کم بود که مقداری مشکل ایجاد میکرد ،پذیرایی هم خیلی معمولی بود بنظرم پذیرایی پرواز ماهان خیلی بهتره، انتظار داشتم پس از یک روز پراسترس جهت انجام کارهای عقب افتاده و 5 ساعت رانندگی از شهرستان تا رسیدن به فرودگاه امام و خستگی و فشارهای دیگر ، حین پرواز بتوانم استراحت کنم و قدری بخوابم ولی همانطور که گفتم صندلیها راحت نبود و این امر میسر نشد.هواپیما جهت سوخت گیری در فرودگاه آدانا نیمساعت توقف کرد و سپس راهی فرودگاه میلاس شدیم.

سفرنامه استانبول

پس از طی پرواز نسبتا طولانی (مجموعا چهار ساعت) و ورود به فرودگاه خلوت و فوق العاده تمیز بدروم تشریفات فرودگاهی بدون مشکل و سریع انجام شد و سوار اتوبوس شدیم و حین گوش دادن به صحبتهای لیدر با وجود خستگی زیاد چشم از مناظر زیبای مسیر و شهر بدروم برنمیداشتیم ، خانه های دو و سه طبقه وتماما با رنگ سفید و پوشیده شده از گلهای کاغذی ارغوانی رنگ از مشخصه های بارز این شهر است که گویا جزو قوانین ساخت و ساز آنجاست و اینگونه نماها شامل هتلها هم میشد.

سفرنامه استانبول

اما همچنان التهاب اینکه هتلی که انتخاب کرده ام آن چیزی هست که در نظر داشته ام یا نه همراه من بود ،از داخل بدروم رد شدیم ، خیابانهای خلوت و تمیز و عمدتا اتومبیلهای اروپایی ، بر عکس دبی اتومبیلهای کره ای و ژاپنی زیاد به چشم نمیخورد و نشان از دادوستد این مناطق با اروپا دارد ، هتل ما تقریبا بیست کیلومتر بیرون از شهر قرار داشت در مسیر مسافران هتلهای یلکن و لابلانژ پیاده شدند من هم با دقت آن هتلها را نگاه میکردم مشخصاتی که از این هتلها در هنگام جستجو در سایتها در ذهن داشتم با هتل خودم مقایسه میکردم و حس دلهره آمیخته با هیجان رهایم نمیکرد....

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

در انتها نوبت به هتل یاسمین رسید، پس از طی یک سربالایی تند و پس از آن وارد شدن به یک سراشیبی، ساختمان هتل و محوطه و ساحل آن پدیدار گشت که در نگاه اول حس خوبی به من داد و قدری آرامم کرد ، در هنگام ورود به لابی هتل سقف بزرگ و گنبدی شکل آن جلب توجه میکرد و از نکات جالب آن قرار گرفتن میز و صندلی دقیقا در مرکز آن بود که انعکاس زیاد صدا در آن نقطه باعث سرگرمی مسافرین خصوصا بچه ها می شد.

سفرنامه استانبول

تقریبا ساعت 7 صبح بود که به هتل رسیدیم ، باز بودن در و پنجره های لابی و رستوران هتل و خنکی هوا در آنموقع از تابستان برایم قدری عجیب بود خصوصا اینکه من در شمال کشور زندگی میکنم و همیشه نگران شرجی بودن هوا در آنموقع از سال بودم ولی با توجه به خصوصیت دریای اژه به هیچ وجه هوا شرجی نبود و هوای بسیار مطبوعی در جریان بود.

سفرنامه استانبول

همچنان استرس اینرا داشتم که چه اطاقی نصیب ما خواهد شد و آیا به خانواده ام خوش خواهد گذشت یا نه ولی باید تا ساعت دو صبر میکردیم تا اطاق را تحویل دهند هرچند مسئول ریسپشن به ما گفت اگر واحدی خالی باشد زودتر به شما تحویل خواهیم داد و برای دیگر مسافران همین اتفاق افتاد ولی چون من درخواست سوئیت فامیلی کرده بودم باید تا مهلت اعلام شده صبر میکردم.

مسئول ریسپشن هتل با خوشرویی به ما گفت تا هنگام تحویل اطاق تمامی امکانات هتل در اختیار شماست و میتوانید استفاده کنید.برای صرف صبحانه به رستوران بزرگ هتل رفتیم که سالن بزرگ آن به دو قسمت تقسیم میشد و در بیرون دوتراس بسیار بزرگ داشت که یکی رو به دریا بود منظره بسیار زیبایی داشت ، صبحانه مفصل هتل میتوانست هر سلیقه ای را راضی کند : بیش از 14 مدل پنیر و 15 نوع کالباس و انواع مربا و عسل و شکلات(هم داخل ظرف و هم بسته بندی) انواع نان با قابلیت تست شدن در دستگاه ، انواع سبزی خوردن میوه و آبمیوه ، انواع چای و نسکافه و قهوه ، تخم مرغ آبپز و نیمروی داغ و املت و خوراکهای لوبیا و قارچ و فرنی و شیربرنج وانواع ماست میوه ای و البته پنکیک داغ و خوشمزه که پای ثابت صبحانه ما شده بود.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

پرسنل رستوران هم دائم در حال سرکشی بودند و با ادب و خوشرویی با همه برخورد میکردند. هوای مطبوع تراس هتل و منظره زیبای آن صبحانه دلنشینی را رقم زد و جالبتر آمدن گنجشک ها بر روی میز های صبحانه بود که خورده های نان را میخوردند و در دلم میگفتم چقدر زمان سپری شده تا اعتماد این پرنده ها اینگونه جلب شود تا اینچنین به انسانها نزدیک شوند....

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

پس از صرف صبحانه بهتر دیدیم چرخی در هتل و محوطه آن بزنیم ، معماری لابی و راهروها و وجود نقاشیهایی با مضمون روم باستان بر روی دیوارها و سقفها جلب توجه میکرد و نشان از گذشته و تاریخ شهر بدروم داشت.

سفرنامه استانبول

در سمت چپ لابی هتل سالن بزرگی شامل آپ پرتغال و ایوان روبه استخر و چند نوع مبلمان وجود داشت ، بزرگی و راحتی بعضی از مبلها به قدری بود که من و خانواده ام توانستیم مدتی را روی آن به استراحت بپردازیم ، چیدمان مبلها به گونه ای حساب شده بود که مبلهای نرم و بزرگ در کنار در و پنجره های رو به استخر و دریا بود و مبلهای چوبی در مرکز سالن قرار داشت و کاربرد آنها را برای استراحت ، گفتگو ،پذیرایی ویا کار با لب تاپ مشخص مینمود.کارکنان بار هم با خوشرویی انواع آپ پرتغال را بدون محدودیت در اختیار مسافرین قرار میدادند ، امکان سفارش بر روی میزها هم بود و پرسنل خانم دائم در حال رفت و آمد بودند.

سپس به سمت استخرها و ساحل رفتیم ، دواستخر مخصوص بزرگسالان با عمق متفاوت و در جوار یکی از آنها استخر کودکان با عمق 50 سانتیمتر قرار داشت که تمیزی آب و محوطه به همراه تختهای کنار آن به همراه چتر به تعداد کافی جلب توجه مینمود ، به سمت ساحل رفتیم که طول آن بیش از یک کیلومتر بود ، از نکات جالب توجه اینکه این هتل هم ساحل شنی داشت و هم ساحل سنگی .

در منتهی الیه چپ ساحل زمین والیبال ساحلی و تفریحات آبی و موتوری قرار داشت که از تنوع بالایی برخوردار بود که البته همه شامل پرداخت هزینه بود.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

زمین تنیس ، سالن بسکتبال و فوتبال هم از دیگر امکانات ورزشی این هتل بود. تمیزی ساحل و نظم و ترتیب تختها و چترها و اسکله ها در دو قسمت شنی و سنگی قابل توجه بود . وجود دو رستوران با نما ودکوراسیون مختلف و امکانات گوناگون هم در دو قسمت از ساحل جلب توجه مینمود که البته باید رزرو میگردید و شامل هزینه بود. در انتهای راست ساحل هم بیچ کلاب قرار داشت که دارای آلاچیق های زیبایی بود که رایگان قابل استفاده بود ولی برای استفاده از تمامی امکانات باید اجاره میشد.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

نزدیک ساعت دو بود که اعلام کردند اطاق آماده است پس از تحویل کارتهای هوشمند اطاق و کارت مخصوص حوله ساحل ، قدم بسوی اطاق برداشتم که بازهم نگرانی از چگونگی اطاق و دلهره قبلی به سراغم آمد!

چون تعدادمان 4 نفر بود اندازه اطاق برایم خیلی مهم بود و من از آژانس تقاضای فامیلی روم کرده بودم ولی قطعی نشده بود ، وارد اطاق شدیم و خوشبختانه همان چیزی بود که میخواستیم ، دو اطاق بزرگ با کمد جادار و دو عدد تلویزیون و بالکن رو به دریا ، نزدیکی بالکن به استخر قدری نگرانم کرد و فکر میکردم شاید سروصدای استخر یا موزیک آن اذیتمان کند ولی طراحی اطاقها و درب بالکن طوری بود که وقتی بسته میشد تقریبا هیچ صدایی شنیده نمیشد.این عکس رو از بالکن اطاق خودم گرفتم:

سفرنامه استانبول

کف اطاقها پارکت بود و حتی کف دستشویی هم از پارکت پوشیده شده بود ، تنها نکته منفی آن به نظر من عدم وجود راه آب در کف دستشویی بود که باعث میشد گاهی بعد از حمام روی پارکتها آب جمع شود .مایع دستشویی و شامپو و صابون هم شامل برندهای معروف و مرغوب بود.مسواک و خمیردندان در دستشویی نبود ولی وقتی به خدمتکار هتل گفتیم به ما تحویل داد.سیستم تهویه اطاق هم عالی بود و گاوصندوق با رمز الکترونیکی هم موجود بود.

برای صرف ناهار به رستوران هتل رفتیم ، در ابتدای سالن خوراک داغ تنوری که با خمیر نان و مخلفات گوشتی و گیاهی آماده میشد به شما میدادند که نوع ترکیبات آن هرروز تغییر میکرد.غذاها هم از تنوع بالایی برخوردار بود و فکر گیاهخواران و بیماران را هم کرده بودند ، مثلا در یک روز هم ماهی کبابی بود هم سرخ شده و هم ماهی آبپز. انواع سالاد با سس های مختلف ، پاستا ، ماست ، چندین نوع زیتون ، خورشتهای گوناگون ، ماکارونی و انواع آبمیوه به همراه چند نوع میوه .... شاید تنها نکته منفی در رستوران هتل عدم وجود غذاهای خاص ایرانی بود که باعث گله مندی بعضی از هموطنان ما میشد. دسرهم که جای خودش را داشت ، انواع شیرینی و باقلوا و کیک و کمپوت و کرم کارامل و غیره که البته عدم وجود ژله هم باعث میشد بعضی سلیقه ها راضی نشود.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

شام رستوران هم بسیار کامل و از تنوع بالایی برخوردار بود ، ارائه بعضی از غذاها با ادویه های مخصوص یا نوع طبخ متفاوت در نوع خود جالب بود مثلا خوراک قارچ و ساردین ترش مزه برای من جالب بود هرچند این امر به سلیقه اشخاص برمیگردد و ممکن است بعضیها خوششان نیاید.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

روز سوم بود که کشف بزرگی کردم ! در بیرون رستوران و در یکی از تراس ها باربی کیو قرار داشت که در آنجا گوشت ، مرغ یا ماهی را کباب میکردند و خوراک داغ و لذیذی را به شما تحویل میدادند.

سفرنامه استانبول

بعد از نهار و شام هم بستنی قیفی با طعمهای گوناگون مجانی سرو میشد که بسیار دلچسب بود. هر شب بعد از شام هم در داخل محوطه پاپ کورن و نوعی کوکتل آبمیوه مخلوط با تکه های میوه و یخ به همه داده میشد.

نظافت رستوران و رسیدگی کارکنان هم از سطح بسیار بالایی برخوردار بود ، خوشرویی و ادب گارسن ها دائمی بود ولی بعضی ازکارکنانی که در پشت پیشخوانها بودند و بعضی غذاها و آبمیوه را آماده میکردند چهره خسته ای داشتند که شاید بدلیل اوج مسافرت در این فصل بود. برنامه های نمایشی این هتل هم از تنوع برخوردار بود ، یک شب در میان موزیک زنده در محوطه باز ، هر شب نمایش گوناگون از قبیل رقص های سنتی ، آکروبات بسیار جالب ، نمایش کمدی ، مسابقه با حضور مسافران همراه با جوایز ، باله آبی و غیره.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

مینی کلاب هتل هم دارای پارک کودک و اطاقهایی شامل نقاشی و بازی برای کودکان بود که صبح و عصر برنامه داشت و جالب اینکه تصاویر دوربینهای مداربسته مینی کلاب بر روی دو کانال از کانالهای تلویزیون اطاق قابل دیدن بود و شما میتوانستید خبر کودک خودرا داشته باشید ، اگر کودکی به خاطر بازیگوشی و شنا به مینی کلاب نمیرفت ، خود کارکنان به سراغ خانواده ها می آمدند و به کودکان پیشنهاد میدادند و گاهی اوقات با کودکان و حتی والدین کار و تمرین میکردند و آنها برای اجرای نمایشی آماده میکردند که شبها قبل از شوتایم برگزار میشد وشامل جایزه هم بود.

سفرنامه استانبول

اما کار گروه نمایش یا به اصطلاح تیم انیمیشن هم جالب توجه بود ، تعدادی دختر و پسر جوان پرانرژی و خوش اخلاق که اجرای کارهای نمایشی ، مسابقات و تمرینات مخصوص کنار استخر را برعهده داشتند که هیچگاه خنده از لبانشان محو نمیشد. این گروه کارشان را خوب بلد بودند و با هماهنگی با مسئول موزیک یا دی جی لحظات بسیار شاد و هیجان انگیزی را بوجود می آوردند ، کیفیت سیستمهای صوتی هم بسیار خوب بود و آزاردهنده نبود من با توجه به حرفه و علاقه ام به این مسائل خیلی دقت میکردم .

سفرنامه استانبول

گیم سنتر یا مرکز بازی هتل هم دارای بیلیارد ، فوتبال دستی ، دستگاههای بازی میکانیکی و کامپیوتری که اگرچه پولی بود ولی کیفیت دستگاههای بازی و میز بیلیارد از استاندارد بالایی برخوردار بود و ارزشش رو داشت.

در طبقه همکف هتل که دوطبقه زیرتر از لابی قرار داشت و یکی از راههای ورود به ساحل بود شامل راهرویی با معماری زیبا و ستونهای بزرگ ، تعدادی سالن کنفرانس ، فروشگاه ، آرایشگاه و سالن ورزش و بدنسازی با تجهیزات کامل و همچنین مرکز سونا و حمام ترکی و انواع ماساژ قرار داشت.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

با توجه به معماری ساختمانها در شهر بدروم ، این هتل نیز به تبعیت از این موضوع دارای تعداد زیادی ویلاروم در تپه های قسمت شرقی بود که دارای چشم انداز فوق العاده ای بود و به علت قرار گرفتن در سربالایی های تند تپه جهت حمل و نقل مسافرین تعدادی ماشینهای کوچک شبیه آنچه در زمینهای گلف استفاده میشود قرار داده شده بود که به جابجایی مسافرین و پرسنل میپرداختند.قدم زدن در ساعاتی از روز در بین این ویلاها و تماشای مناظر زیبای مشرف به دریا خالی از لطف نبود.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

آکواپارک یا سرسره های آبی هم دور از استخرها ودر قسمت شرقی قرار داشت که شامل سه نوع سرسره با شکل و سرعتهای مختلف به همراه مراقب بود ، مسیر رفتن به بالای سرسره ها هم جالب بود ، تخته های پوشیده شده با موکت نرم سبز رنگ که در دو طرف مسیر پر از گلهای زیبا بود و به هیچوجه شما را مانند طی مسیر پلکانی از سرسره های دیگر جاها خسته نمیکرد.

سفرنامه استانبول

حتما توصیه های خیلی از مسافرین را شنیده اید که از تورهای معرفی شده توسط لیدر استفاده نکنید و خودتان تور را انتخاب کنید ، من هم به این نتیجه رسیدم ، تور کشتی که لیدر ما معرفی کرد در مقایسه با قیمتش چنگی به دل نمیزد ، نفری پنجاه دلار با ناهار و آبمیوه و برای کودکان نصف قیمت ، البته اینطور که متوجه شدم تور کشتیهای بدروم شبیه آنتالیا نیست ، کشتیها از نوع چوبی دست ساز و معمولا بدون موزیک ، اکثر مسافرین آنجا بیشتر بدنبال آرامش و گرفتن و آفتاب بودند ولی توصیه میکنم مناظر زیبای دریای اژه و شنا در آن را ازدست ندهید.

سفرنامه استانبول

سفرنامه استانبول

با توجه به فاصله 20 کیلومتری هتل از شهر به راحتی میشد با سرویسهای شاتل هتل و یا با دلموش به مراکز خرید مانند سوکه یا میگروس رفت اگرچه این مراکز بیشتر به ارائه برند و مارکهای معروف میپردازند و نباید دنبال خرید ارزان بود. در مجموع من و خانواده ام اقامت خوشی در این هتل داشتیم و بجز چند مورد کوچک که ذکر کردم نقطه منفی دیگری ندیدم.

سفرنامه استانبول

یکهفته اقامت در این هتل به سرعت برایمان گذشت ، اوقات خوشی را سپری کرده بودیم و احساس رضایت را در چهره خانواده ام میدیدم . طبق برنامه اطاق را تحویل دادیم و بسمت فرودگاه رفتیم و بدون تاخیر سوار هواپیما شدیم خوشبختانه هنگام برگشت هواپیما از نوع ایرباس 321 بود و صندلیها خیلی راحت تر از زمان رفت بود ، مسافران از خاطرات و تجاربشان برای یکدیگر صحبت میکردند که خالی از لطف نبود ، نکته مهم اینکه اگر میخواهید از برنامه های فراوان شبانه بدروم استفاده کنید بهتر است هتل نزدیک به شهر یا داخل شهر را انتخاب کنید تا سریعتر به برنامه ها برسید، اگر هم دنبال یک جای دنج با آرامش میگردید که این هتل خیلی عالی بود .

ممنونم از سایت لست سکند که بانی این سفر خاطره انگیز شد ، سفر به شهر زیبای بدروم و اقامت در این هتل را به دوستان عزیزی که قصد سفر دارند توصیه میکنم . با تشکر از توجه شما عزیزان.

 

سفرنامه استانبول

 

نویسنده : آقای مهرداد گرامی