سوخو 100 چگونه وارد ناوگان هواپیمایی ایران می‌شود؟

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
08 شهریور 1394 15:33
0

معاون سابق سازمان هواپیمایی با بیان این‌که ورود هواپیماهای جدید به کشور به چند مقدمه اصلی احتیاج دارد، اظهار کرد: مذاکرات دولتی تنها در سطح کلان صورت می‌گیرد و برای آوردن هواپیماهای جدید ایرلاین‌ها باید پا پیش بگذارند.

علیرضا منظری تصریح کرد: آنچه در جریان حضور معاون رییس جمهور در مسکو و مذاکرات ایشان با روس‌ها اتفاق افتاده تنها یکسری صحبت‌های کلی و در سطح کلان سیاسی بوده است و قطعا نمی‌توان اینها را مساوی با وارد کردن قطعی هواپیماهای روسی به ناوگان ایران دانست.

وی با اشاره به این‌که ایرلاین‌ها به عنوان فعالان عرصه هوایی حق وارد کردن هواپیماهای جدید را دارند، اظهار کرد: دولت تنها مقدمات را می‌چیند و این شرکت‌های هواپیمایی ما خواهند بود که با توجه به نیازشان و البته با شرایطی که در ناوگان خود دارند نسبت به وارد کردن هواپیماهای جدید برنامه‌ریزی می‌کنند.

معاون سابق سازمان هواپیمایی ادامه داد: البته نکته‌ی دیگر در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است مربوط به نحوه‌ی ارتباط هواپیماهای جدید با یک ایرلاین می‌شود. تمام کارمندان شرکت‌های هواپیمایی که به هر نحوی با هواپیماهای جدید در ارتباط هستند باید بر مبنای تکنولوژی‌های به کار رفته در هواپیماها آموزش دیده و نحوه استفاده از آن را در بر بگیرد در غیر این صورت استفاده از این هواپیماها از نظر ایمنی تایید نخواهد شد.

منظری با بیان این‌که حرف نهایی را در وارد کردن هواپیماهای جدید سازمان هواپیمایی کشوری می‌زند، اظهار کرد: اگر یک شرکت هواپیمایی براساس نیاز خود و سنجش شرایط بازار نسبت به وارد کردن یک هواپیما به جمع‌بندی برسد، باید اطلاعات فنی و ایمنی مربوط به آن را به سازمان هواپیمایی ارجاع داده و پس از تایید کیفی و امنیتی آن نسبت به وارد کردن‌اش اقدام کند.

وی در پاسخ به این سوال که هواپیماهای جدید روسی تا چه حد می‌تواند مناسب ناوگان ایران باشد نیز تصریح کرد: هواپیمای سوخو 100 در قیاس با دیگر هواپیماهای ساخته شده در روسیه با توجه به استفاده کردن از قطعات اروپایی عملکردی بهتری داشته اما با این وجود نمی‌توان در رابطه با آن اظهار نظر قطعی کرد. در وهله اول باید یک ایرلاین نسبت به خرید این هواپیما اعلام آمادگی کند و سپس سازمان هواپیمایی است که از نظر ایمنی ورود این هواپیما را تایید یا رد می‌کند.

منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.