جزیره ای که مردم اجازه بازدید از آنرا ندارند!

4.2
از 4 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جزیره ای که مردم اجازه بازدید از آنرا ندارند! + تصاویر
05 شهریور 1395 09:00
0

آیا شما می دانستید که مکان هایی روی کره ی زمین وجود دارند که بازدید از آنها ممنوع است؟ به دلیل آزمایش های علمی، مردم عادی نمی توانند از جزیره ی سرتسی Surtsey بازدید کنند. به همین دلیل ما شما را از طریق کلمات و تصاویر به آنجا خواهیم برد. ‏ ‏‏‏ ‏ ‏

جزیره Surtsey

اولین بازدید کنندگان این جزیره دو خبرنگار فرانسوی بودند. بین دو فوران، این دو خبرنگار شجاعانه قدم به جزیره گذاشته و پرچم فرانسه را در آن برافراشتند.

داستان از این قرار است که در صبح 14 نوامبر سال 1963 یک قایق ماهیگیری درحالیکه به آرامی در اقیانوس اطلس به پیش می راند، 40 کیلومتری جنوب ایسلند متوجه فوران های آتشفشانی شد. (زمین شناسان به این نتیجه رسیده اند که دریا در آن محل بایستی بیش از 130 متر عمق داشته باشد.) در طول روز اول، تنها ابر متراکمی از بخار و دود قابل مشاهده بود. روز دوم کل جزیره به وسعت 500 و ارتفاع 10 متر بالاتر از سطح دریا پدیدار گشت. این جزیره به سرعت در حال بزرگ شدن بود. روز سوم آنها متوجه ابرهای دودی در بالای جزیره شدند که حدود 10 متر ارتفاع داشته و از فاصله ی 110 کیلومتری به صورت کامل قابل مشاهده بودند. به این ترتیب، جزیره ی سرتسی به عنوان مثالی کم نظیر از ایجاد یک جزیره و شروع یک زندگی جدید، توجه بسیاری از دانشمندان کشورهای مختلف را به خود جلب کرده است.

در چهار ماه اول سال 1964، آتشفشان سه بار فوران کرد. در آوریل 1964 فوران به شکل ترکیبی از سنگ و خاکستر رخ داد. پس از یک وقفه ی کوتاه، آتشفشان دوباره شروع به پرتاب گدازه های سرخ و سفید نمود. در عرض یک سال، بیش از یک میلیارد متر مکعب گدازه به آب نفوذ کرد. در آوریل 1965، ساحلی پر شیب به طول 3 کیلومتر و به ارتفاع 14 متر در جزیره ی سرتسی شکل گرفت.

از آن زمان، این جزیره به نام شخصیت اساطیری Surtr (رهبر غول های آتش) نامگذاری شده و فقط برای مقاصد علمی از آن استفاده می شود و همانطور که در ابتدا نیز بدان اشاره شد، بازدید از این جزیره برای گردشگران ممنوع است. ‏

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey

جزیره Surtsey



منبع : youramazingplaces