تاتاکوآ ، بیابانی زیبا و دیدنی در کلمبیا

4.2
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تاتاکوآ ، بیابانی زیبا و دیدنی در کلمبیا + تصاویر
03 شهریور 1395 12:00
0

بیابان تاتاکائو، سطح وسیعی را در اطراف شهر کوچک ویلاوییخا Villavieja در بخش ال ئوئیلا El Huila کشور کلمبیا اشغال نموده و یکی از مهم ترین رصدخانه های قاره را در خود جای داده است. زمین گسترده ی این بیابان به جای تپه ماهور، با دره های سنگی پوشیده شده که روی هم رفته هزارتویی از رنگ های قرمز و خاکستری را تشکیل می دهند که گهگاه رنگ سبز بوته ای بر جذابیت آن می افزاید. ‏ ‏‏‏ ‏ ‏

بیابان تاتاکوآ

بیابان تاتاکوآ

‏بیابان تاتاکوآ در حقیقت یک جنگل خشک استوایی است. میلیون ها سال پیش، این مکان جنگلی انبوه مملو از پوشش گیاهی و حیوانات بوده است. امروز، زمین و صخره ها جایگزین درختان و گل های آن شده اند که تضاد چشمگیری با رشته کوه های آند دارد. منظر این بیابان به دو بخش کوزکو Cuzco با ته رنگ سرخ و لوس ئویوس Los Hoyos با ته رنگ خاکستری تقسیم می شود. ‏ ‏ ‏‏ ‏‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏

بیابان تاتاکوآ

بیابان تاتاکوآ

در امتداد جاده ی اصلی که از وسط این بیابان می گذرد، یکی از مهم ترین رصدخانه های شهر قرار دارد. هرچند این رصدخانه کوچک است اما در طول سال پذیرای هزاران بازدید کننده بوده و یک گروه از ستاره شناسان آگاه نیز شور و شوق خود را در این مکان به اشتراک می گذارند. هر شب، این مکان درهای خود را به روی بازدیدکنندگان می گشاید تا به پشت بام رفته و دو ساعتی را صرف تماشای آسمان کنند. ضمن اینکه آنها می توانند همه چیز را در مورد اسامی صور فلکی و چگونگی اندازه گیری فاصله ها یاد بگیرند. از نکات برجسته ی این بازدید، استفاده از تلسکوپ و احساس نزدیکی بیشتر به ستارگان است.

بیابان تاتاکوآ

بیابان تاتاکوآ

‏‏‏بیابان تاتاکوآ از نظر وسعت، دومین منطقه ی خشک در کلمبیا محسوب شده و یکی از پرطرفدارترین مکان ها برای کمپینگ و گردش های زمین شناسی است. بیشتر افرادی که به این منطقه می آیند، در دره های آن قدم زده و مکانی مناسب برای اتراق می یابند. در این حالت به دور از ازدحام شهر می توانند به آسمان و ستاره ها زل بزنند.

بیابان تاتاکوآ

بیابان تاتاکوآ

‏‏‏شاید نامتجانس ترین منظره در این چشم انداز اخرایی رنگ، استخر شنای آبی رنگ آن باشد. خانواده های اندکی که در این مکان ساکن هستند، هاستل هایی را اداره می کنند که تخت یا هموک Hammock ( ننو یا تختخوابی که از تور درست شده) به بازدیدکنندگانی که قصد ماجراجویی در هزارتو را ندارند، ارائه می دهند. علی رغم ترجیحات بازدیدکنندگان، اکثر آنها در نهایت سر از این استخر شنا در می آورند. این استخر دست ساز بشر از آب چشمه های بیابانی پر شده و خنکای آن بسیار لذت بخش و باطراوت است.



منبع : atlasobscura