راهنمای سفر به بارسلون و جاذبه‌ های گردشگری آن

4.6
از 18 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
قطب فوتبال و ساختمان‌های عجیب و غریب در اروپا کجاست؟ +تصاویر
09 فروردین 1398 11:00
0

بارسلون پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بخش خودمختار کاتالونیاست که پس از مادرید پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیا و مهمترین بندر این کشور است. جمعیت شهر بارسلون ۱٫۶۲۱٫۵۳۷ در منطقه‌ای به وسعت ۱۰۱٫۴ کیلومتر مربع و منطقه شهری بارسلون بدون احتساب حومه در منطقه‌ای به وسعت ۸۰۳ کیلومترمربع بیش از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ نفر است

مجموعاً در حدود پنج میلیون نفردر ناحیه شهری بارسلونا زندگی می‌کنند. همچنین این شهر بخش اصلی شهرداری‌ها و شهرستان‌های هم جواریست که منطقه شهری بارسلونا را با جمعیت ۳٫۲۱۸٫۰۷۱ می‌سازند.

بارسلون به لحاظ اهمیت در امور مالی٬ تجارت٬ رسانه٬ سرگرمی٬ هنر٬ بازرگانی بین‌المللی، آموزش و گردشگری یک شهر جهانی است. بندر بارسلونا یکی از مهم‌ترین بنادر اروپا در دریای مدیترانه می‌باشد و سالانه مسافران بسیاری با تور اسپانیا به این شهر سفر می‌کنند. همچنین فرودگاه بین‌المللی بارسلونا در سال ۲۰۰۹ بیش از ۲۷ میلیون مسافر را جابه جا کرده است. شهر بارسلون دارای یک شبکه بزرگراهی گسترده و قطار سریع‌السیر نیز هست که اسپانیا را به فرانسه و بعدپرتغال متصل می‌کند.

بارسلون دوازدهمین شهر جهان و چهارمین شهر اروپا به لحاظ شمار بازدیدکننده در سال است، این شهر سالیانه در حدود ۵ میلیون توریست را به خود جذب می‌کند. به نقل از مجله مونوکل این شهر هفدهمین شهر قابل زندگی در جهان است، همچنین طبق تحقیق 2thinknow بین شهرهای‌های جهان در زمینه نوآوری، بارسلونا جایگاه سیزدهم را داراست.

بارسلون با ۱۷۷ بیلیون یورو تولید ناخالص داخلی چهارمین شهر ثروتمند اتحادیه اروپا و سی و پنجمین شهر جهان است.

 1.jpg

 2.jpg

دسترسی به بارسلون

بارسلون به انواع مختلفی قابل دسترس بوده و از هر وسیله ای برای رفتن به آن می توان استفاده کرد. بهترین راه برای رفتن به این شهر استفاده از مسیر هوایی می باشد. معمولا زمانی که تور اروپا می‌خرید، جابه‌جایی ها با هواپیما است.

هواپیما

بارسلون دارای 1 فرودگاه می باشد که برای پرواز های داخلی و بین المللی در نظر گرفته شده اند. اطلاعات مربوط به فرودگاه بارسلون در زیر می آید:

فرودگاه بین‌المللی ال پرات: فرودگاه بارسلونا که به نام فرودگاه ال پرات نیز معروف است، فرودگاهی در شهر بارسلون کشور اسپانیا است که در ۱۰ کیلومتری جنوب غربی شهر بارسلون واقع شده‌است.

این فرودگاه پس از فرودگاه مادرید-باراخاس دومین فرودگاه بزرگ اسپانیا و اولین فرودگاه کاتالان است و پروازهای آن بیشتر به مقصد اروپا و شمال آفریقا است و پروازهایی به سمت جنوب شرقی آسیا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی نیز دارد.

 3.jpg

 4.jpg

 5.jpg

 

جاذبه های توریستی بارسلون

1. بازدید از کلیسای ساگرادا فامیلیا – Basilica of the Sagrada Familia

کلیسای کاتولیک ساگرادا فامیلیا یا در زبان عامیانه، خانواده ی مقدس، قطعا مقام اول لیست در دیدن شهر زیبای بارسلون را به خود اختصاص داده است. این کلیسا که علاوه بر مکان مذهبی بودن، یک جاذبه ی زیبای گردشگری نیز تلقی می شود، همه ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن تمام نخواهد شد.

6.jpg8.jpg 

 

2. بازدید از ساختمان کازا باتیو - Casa Batllo

کازا باتیو یک بنای بازسازی شده توسط آنتونیو گائودی و جوزف ماریا ججول است. این بنا در سال ۱۸۷۷ ساخته شد و بین سالهای ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ توسط این دو شخص بازسازی گردید. این ساختمان متعلق به خانواده ی باتیو که از تولیدکنندگان متمول پارچه بودند، بود. اتاق زیر شیروانی و تراس ساختمان توسط گائودی طراحی و به بنا اضافه شدند.

این قسمت از بیرون به شکل پشت اژدهایی دیده می‌شود که از فلس پوشید شده و ستون فقراتش از یک برجک به صلیبی پنج‌شاخه منتهی می‌شود. نام محلی ساختمان کازا دلز اُسُز به معنای ساختمان استخوان‌ها است. معمولا در تور بارسلون، مسافران از این بنا بازدید می‌کنند.

 11.jpg

 

3. بازدید از قصر موسیقی کاتالان - Palau de la Música Catalana

قصر موسیقی کاتالان یک تالار موسیقی در شهر بارسلون است که به شیوه نوگرایی کاتالان توسط لوییز دومانچه ای مونتانر طراحی شد. ساخت این بنا از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۸ به طول انجامید و در تاریخ ۹ فوریه ۱۹۰۸ افتتاح شد. این بنا جزو میراث جهانی یونسکو می‌باشد.

 

4. بازدید از باری گوتیک – Gothic Quarter)  Barri Gotic)

گوتیک کوآرتر که باری گوتیک نیز شناخته می‌شود، مرکز شهر قدیم بارسلون است. با وجود برخی تغییرات ایجاد شده در قرن ۱۹ و اویل قرن ۲۰ بناهایی از قرون وسطی و تعدادی قدیمی‌تر متعلق به رومی‌ها هنوز وجود دارد.

گردشگرانی که از این منطقه و محله ها بازدید می کنند غرق در تاریخ و زیبایی و معماری ساختمان های این منطقه می شوند و همواره اینجا را مکانی بسیار مناسب برای گردش خود می یابند.

 

5. بازدید از پارک گوئل – Park Guell

پارک گوئل بوستانی شامل عناصر معماری است که در تپه ال کارمل در منطقه گراسیا بارسلون قرار دارد. این بوستان توسط معمار نامی کاتالان، آنتونی گائودی در بین سال‌های ۱۹۰۰ تا ۱۹۱۴ ساخته شده است. این مجموعه بخشی از کارهای آنتونی گائودی در میراث جهانی یونسکو می‌باشد.
در این پارک ترکیبی از رنگ های زیبا در کنار آثار حیرت انگیز گائودی به نمایش در آمده اند. از ورودی منحصر به فرد این پارک به شکل یک اژدها می باشد تا سایر قسمت های این پارک، قطعا شما را راضی از این محل خارج خواهد

 

 

6. شادی و هیجان در خیابان لا رامبلا – La Rambla

اگر خیابان شانزه لیزه در فرانسه شهرت جهانی دارد، اگر تهران با خیابان ولیعصرش مشهور است، قطعا بارسلون نیز مشهورترین خیابان خود را دارد و آن جایی نیست جز خیابان لا رامبلا. خیابان لا رامبلای بارسلون، در قسمت مرکزی این شهر واقع شده است. این خیابان مهد موسیقی دنیا می باشد و هر نوع اجرا و موسیقی خیابانی را می توانید در اینجا پیدا کنید.

طول این خیابان در حدود 1.2 کیلومتر می باشد و زیاد طویل نیست. این خیابان از یک طرف به محله کاتالونیا منتهی می شود و از طرف دیگر به بنای کریستوف کلمب می رسد. همچنین این خیابان از شرق به باری گوتیک می رسد و از غرب به ال راوال می رسد. در یک جمله باید این خیابان را مرکز شادی بارسلون می توان نامید.

 

7. بازدید از فواره های جادویی Montjuïc - Magic Fountain of Montjuïc

یکی دیگر از نقاطی که معمولا در بارسلون نباید از دست داد، فواره های جادویی Montjuic می باشد. این فواره در منطقه ی Montjic همسایگی کاتالونیای اسپانیا قرار دارد. این فواره که در سال 1929 به مناسبت جشنواره ی بین المللی بارسلون ساخته شده بود، هنوز هم مورد علاقه ی توریست های این شهر می باشد.

 52.jpg

8. بازدید از پارک la Ciutadella

اما یکی دیگر از پارک های زیبای بارسلون نیز پیش روی توریست های بازدید کننده این شهر زیبا می باشد. پارک Ciutadella درقرن نوزدهم بنا شده است و در آن موقع تنها محوطه ی پارک و سرسبز شهر تلقی می شد.

مساحت این پارک 280000 متر مربع می باشد و حتی باغ وحش بارسلون نیز در این پارک واقع شده است. این پارک دارای یک دریاچه کوچک، موزه و یک فواره ی زیبا در کنار باغ وحش آن می باشد.

 

9. تفریح، شادی و هیجان در شهربازی Tibidabo

بارسلون برای افراد و گردشگرانی که به بازی و شهربازی علاقه دارند نیز، شهر مناسبی تلقی می شود. شهربازی Tibidabo این شهر، در سال 1868 باز شده است و انواع چرخ و فلک ها و سرسره ها و تفریحات مختلف در آن وجود دارد.

 66.jpg

10. بازدید از ورزشگاه کمپ نو بارسلون – Camp Nou

کمپ نو که غالبا به اشتباه "نیو کمپ" خوانده می شود، ورزشگاه فوتبالی است که در شهر بارسلون در کشور اسپانیا قرار دارد و از بهترین جاهای دیدنی اسپانیا برای فوتبال دوستان محسوب می‌شود. این ورزشگاه از زمان احداثش در سال ۱۹۵۷، محل انجام بازی‌های خانگی تیم فوتبال بارسلونا است. این ورزشگاه جزو ورزشگاه های ۵ ستاره یوفا بوده و تاکنون میزبان مسابقات بسیاری در رده‌های بالای بین‌المللی و فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا، که آخرینش به سال ۱۹۹۹ مربوط است، بوده‌است.

گنجایش این ورزشگاه ۹۹٫۳۵۴ نفر است، که آن را تبدیل به بزرگترین ورزشگاه اروپا و یازدهمین ورزشگاه بزرگ دنیا می‌کند. اسم رسمی آن، " استادی دل اف سی بارسلونا "(ورزشگاه باشگاه فوتبال بارسلونا) بود که در سال ۲۰۰۰ با رای اعضای باشگاه مبنی بر تغییر نام آن به لقب محبوب کمپ نو، این نام به عنوان نام رسمی ورزشگاه انتخاب شد.

همچنین باید افزود که در کنار این ورزشگاه، موزه ی فوتبال شهر بارسلون نیز وجود دارد که افتخارات فوتبال این باشگاه را به نمایش می گذارد.

74.jpg

 سخن آخر

 آیا شما هم از آن دسته عاشقان فوتبالی هستید که دلتان می‌خواهد حداقل یک بار به بارسلون قدم بگذارید؟ به نظرتان تمام جاذبه‌های بارسلون ذکر شد و چیزی از قلم نیفتاده؟ اگر پیش از این عازم بارسلون بوده‌اید ما را از پیشنهادات خودتان در بخش نظرات باخبر کنید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.