راهنمای سفر به جزیره موریس + عکس و اطلاعات ضروری

4.5
از 64 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جزیره موریس، نمونه ایی از بهشت روی زمین
16 تیر 1401 08:00
17

جزیره موریس که به قطعه‌ای از بهشت معروف است سواحل، صخره‌ها و تالاب‌های بسیار زیبا و شگفت‌انگیزی دارد. در موریس فعالیت‌های مختلفی می‌توانید انجام دهید و اکثر سرگرمی‌ها و جاذبه‌های آن در ساحل واقع شده‌اند. در خلیج تامارین می‌توانید موج‌سواری کنید یا شاهد بازی دلفین‌ها باشید. این جزیره، فرهنگی متنوع دارد و دلیل اصلی شهرتش را مدیون سواحل شنی، مناطق توریستی، آب لاجوردی رنگ و جنگل‌های انبوه بارانی‌اش است. البته یکی دیگر از دلایل شناخته‌تر شدن این جزیره در بین ایرانیان، تبعید رضا شاه توسط انگلیس به این جزیره است. اگر می‌خواهید بدانید جزیره موریس کجاست، فاصله جزیره موریس تا ایران چقدر است و اقامت جزیره موریس به چه صورت است، در این مطلب از لست سکند همراه ما باشید.

(01-04-22) (10).jpg

جزیره موریس کجاست؟

جمهوری موریس یک کشور جزیره‌ای است که در اقیانوس هند و شرق آفریقا واقع شده است. علاوه بر جزیره موریس، این جمهوری شامل جزایر آگالگا و جزایر کارگادوس کاجوس و رودریگوس می‌شود. جزیره موریس زمانی محل زندگی پرنده‌ای به نام دودو بوده که امروزه نسلش منقرض شده است. زمانی که از مناطق ساحلی و طبیعت موریس فاصله می‌گیرید و به پورت لوئیس نزدیک می‌شوید، زندگی متضاد و گیج کننده، به همراه ترافیک‌های سنگین و مراکز خرید مدرن و پیشرفته در انتظار شما خواهد بود. اما در دهکده ماهیگیری فلیک آن فلک می‌توانید شاهد ساحلی مملو از کلوپ‌ها و رستوران‌ها، مناطق طبیعی (Casela) و حتی کارخانه سنتی شکر (Medine) باشید. گردشگران و مسافران تور جزیره موریس که برای تعطیلات به اینجا می‌آیند، می‌توانند در دهکده آبی Leisure Village وقت بگذرانند یا در خلیج زیبای گرند استراحت کنند. این خلیج به پورت لوئیس بسیار نزدیک است. از سایر سواحل موریس می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ساحل بل ماره که در کنار ترو دایو دوس واقع شده است.
  • ساحل گریس گریس که در ناحیه جنوبی Souillac واقع شده است.
  • ساحل شمالی پرایبر
  • ساحل چویسی که مشرف به کوهستان است.
  • سواحل Roches فلیک آن فلک، کلرادو که هر سه مناسب غواصی هستند.

5 دانستنی جالب از جزیره موریس

 

سفر هوایی به موریس

اکثر سفرهای هوایی به جزیره موریس به مقصد فرودگاه بین المللی سر سیووساگور رامگولام (Sir Seewoosagur Ramgoolam) انجام می شود که 40 کیلومتر با پورت لوئیس فاصله دارد و در 6 کیلومتری جنوب شهر ماهیبورگ واقع شده است. خط «ایر موریس» اصلی‌ترین خط هوایی جزیره موریس است که به شهرهای فراوانی سرویس دهی می‌‎کند. این شهر‌ها عبارتند از بنگال چنایی، دهلی، فرانکفورت، پاریس، ژنو، هنگ کنگ، کوالالامپور، لندن، ملبورن، میلان، بمبئی، پرت، شانگ های، سنگاپور و سیدنی. سایر خطوط هوایی شامل ایر ماداگاسکار، ایر فرانس، کورس ایرفلای و یوروفلای می شود. یک خط اتوبوس در تمام روز از فرودگاه به مقصد پورت لوئیس آماده‌ سرویس دهی است. تاکسی‌های زیادی هم در ترمینال اصلی این فرودگاه فعالیت دارند. همچنین، فرودگاه جزیره موریس دارای رستوران، فروشگاه و امکانات تبادل ارز است.

جزیره موریس2-min.jpg
جاده زیبای جزیره موریس

ویزای جزیره موریس

جزیره موریس جزو کشورهای بدون ویزا برای ایرانی‌ها نیست و گردشگران برای ورود به این جزیره باید ویزای جزیره موریس را دریافت کنند. برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید که در زیر به صورت لیستی آنها را نوشته‌ایم:

مراحل اخذ ویزای جزیره موریس

  1. به نزدیک ترین سفارت خانه موریس بروید.
  2. فرم درخواست ویزای گردشگری موریس را تکمیل کنید.
  3. پس از تکمیل فرم، مدارک لازم را به همراه پاسپورت خود تحویل دهید و هزینه‌های مورد نیاز را بپردازید و درخواست ویزا را به سفارت جزیره موریس تحویل دهید.
  4. زمانی که درخواست ویزای شما پذیرفته شد از طریق ایمیل به شما اطلاع رسانی می‌شود.
  5. زمانی که ایمیل را دریافت کردید، پاسپورت و ویزای خود را تحویل بگیرید. مدت اقامت جزیره موریس شما در ویزا ذکر شده است.
ویزای جزیره موریس-min.jpg
اخذ ویزای جزیره موریس

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جزیره موریس

  • مدارک سلامت: تمام مسافران بین‌المللی به جزیره موریس باید تست ویروس کرونای منفی خود را ارائه دهند. تست سی پی آر این ویروس باید مربوط به حداکثر 72 ساعت قبل از حرکت باشد.

  • مدارک واکسن: مدارک واکسیناسیون مسافران نیز باید تحویل داده شود و حداقل باید 14 روز از تزریق آخرین دوز واکسن مسافران گذشته باشد.

  • فرم درخواست ویزا: فرم تکمیل شده درخواست ویزا باید تحویل داده شود.

  • پاسپورت: نسخه اصلی پاسپورت و یا برگه سفر از ایران که به هنگام سفر حداقل شش ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد و حداقل دو صفحه ویزای سفید داشته باشد.

  • مدارک برنامه سفر: ارائه مدارکی مثل رزرو پرواز رفت و برگشت که مربوط به یک آژانس هواپیمایی معتبر باشد و رزرو هتل یا سایر کشورهایی که پس از جزیره موریس می‌خواهید از آن دیدن کنید، می‌تواند در روند اخذ ویزا مفید واقع شود. سفارت‌ها پیشنهاد می‌کنند که از خرید بلیط خودداری کنید تا در صورت رد شدن درخواست ویزا هزینه شما هدر نرود. به جای آن با رزرو کردن و پرداختن یک هزینه کاملا اقتصادی یک برنامه سفر مناسب را در روند اخذ ویزا ارائه دهید.

فرهنگ غذایی مردم جزیره موریس

تاریخ جزیره موریس به قرون وسطی باز می‌گردد و قبل از مستقل شدن این جزیره در سال 1968 میزبان هلندی‌ها، فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها بوده است و امروزه نیز جمعیت‌هایی که اصالتاً چینی و هندی هستند در این جزیره مشاهده می‌شود. به همین دلیل، بدیهی است که در جزیره موریس شاهد فرهنگ‌های گوناگونی باشیم. فرهنگ غذایی جزیره موریس بیشترین تأثیر را از کشورهای فرانسه، هند و چین گرفته است. همانطور که می‌دانید، انتخاب اینکه چه غذایی در سفر بخوریم از حیاتی‌ترین امور است، بنابراین هنگام غذا خوردن در جزیره موریس به موارد زیر توجه کنید:

  • در خیابان‌های جزیره موریس غذای خوشمزه که توسط فروشندگان محلی تهیه شده است به وفور دردسترس است. در این خیابان‌ها گردشگران معمولا نمی‌توانند در برابر بوی خوش نان‌های روغنی، میوه‌جات و سبزیجات مقاومت کنند.
  • شکر در جزیره موریس اهمیت دارد؛ زیرا این جزیره به عنوان تولیدکننده یکی از بهترین شکرهای جهان شناخته می‌شود. در موزه شکر موریس، گردشگران می‌توانند با 9 نوع شکر مختلف آشنا شوند.
  • رستوران‌های چینی و آسیایی بسیاری در جزیره موریس یافت می‌شوند که غذای معروف آن‌ها شامل رشته فرنگی و برنج‌ می‌شود.
  • اگر چه تسلط فرانسوی‌ها در سال 1810 از این جزیره برداشته شد، اما هنوز هم ردپای طعم غذای فرانسوی‌ها در موریس به جا مانده است. مردم موریس نه فقط در سرو غذای فرانسوی بلکه در تولید انواع دسر و نوشیدنی این کشور مهارت دارند.
  • علاوه بر اروپا و آسیا، رژیم غذایی آفریقایی نیز از مهم‌ترین شاخه‌ها در جزیره موریس است.

آب و هوای جزیره موریس

آب و هوای جزیره موریس در فصول بارانی ممکن است کمی طاقت فرسا باشد و در فصول خشک عموماً مرطوب است. بسته به ساحل یا استخری که می‌روید، بهترین زمان برای تجربه تفریحات آبی و سایر تفریحات در آب و هوای گرم جزیره موریس از اول ماه آوریل تا اواخر ژوئن و از اواخر سپتامبر تا اواسط دسامبر است. روزهای اواسط می تا اوایل نوامبر بیشتر آمار گردشگر در طول سال را به خود اختصاص می‌دهند. مهم ترین میانگین‌های آب و هوایی در موریس به شرح زیر است:

  • ماه‌های گرم سال در جزیره موریس به طول معمول 4 ماه است و از دسامبر تا آوریل ادامه دارد. گرم‌ترین ماه در جزیره موریس ماه فوریه است.
  • فصول سرد جزیره موریس شامل 3 ماه می‌شوند که از اواسط ژوئن تا دهه آخر سپتامبر ادامه دارند. سردترین ماه سال در جزیره موریس به طور میانگین ماه آگوست است.
  • ماه فوریه، بیشترین روزهای بارانی را در جزیره موریس دارد.
  • ماه جولای بیشترین وزش باد در جزیره موریس را به خود اختصاص می‌دهد که میانگین سرعت باد در آن 17 مایل در ساعت است.
  • بالاترین دمای آب‌های جزیره موریس در ماه فوریه و پایین‌ترین دمای آن در ماه آگوست است.
جزیره موریس3-min.jpg
عکس جزیره موریس

خرید در جزیره موریس

حتی خرید در این جزیره نیز متنوع است و سلیقه و سبک‌های فرهنگی و سنت‌های مختلف را شامل می‌شود. بنابراین گزینه‌های مختلفی برای خرید خواهید داشت. از ساری‌های ابریشمی هندی گرفته تا ماکت‌های کشتی تاریخی و طبل‌های آفریقایی را می‌توانید به عنوان یادگاری از این سفر با خود به منزل ببرید. مراکز خرید، فروشگاه‌های مستقل و فروشگاه های صنایع دستی همگی مکان مناسبی برای خرید سوغاتی به شمار می‌رود. فروشگاه‌های موریس از دوشنبه‌ها تا جمعه‌ها از 8:30 تا 16 باز است و شنبه‌ها فقط از 9 تا 12 کار می‌کنند. هرچند سوپرمارکت‌ها از حدود 7 صبح تا 7 شب یکسره باز هستند. جزیره موریس مراکز خرید فراوانی دارد که از آن‌‎ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مرکز خرید فونکس: مرکز خرید فونکس یکی ازمعروف‌ترین مراکز خرید در جزیره موریس است که از فروشگاه‌های مجزای محلی و بین‌المللی تشکیل شده است. یکی از مهم‌ترین عوامل محبوبیت فونکس بین گردشگران، برخورداری‌اش از رستوران‌های باکیفیت است.

  • مرکز خرید باگاتل: این مرکز خرید از بزرگترین و مهم‌ترین مراکز خرید جزیره موریس است. که شامل انواع تفریحات، برندها و کالاها می‌شود.

  • مرکز خرید چائودان: چائودان در جزیره موریس در اسکله پورت لوئیس واقع شده است. این مرکز خرید هم جنبه تجاری و هم جنبه تفریحی دارد. سه ساختمان تشکیل دهنده‌ مرکز خرید چائودان خرید شامل فروشگاه، کافه، رستوران، هتل و یک کازینو است. این مکان‌ها وسایل برقی، لوازم لوکس و جواهرات دارد و خریدهای شما را مستقیما تا فرودگاه برایتان می‌آورند. 

  • فروشگاه‌های سنتی: شلوغ سرپوشیده و سرباز در شهرهای بزرگ و دهکده‌های کوچک وجود دارد. این فروشگاه‌ها بسیار توریست پسند هستند و می‌توانید با قیمتی ارزان لوازم عالی بخرید. 

  • بازار مرکزی در پورت لوئیس: این بازار از بزرگترین و شلوغ‌ترین فروشگاه‌های موریس است. این بازار بین خیابان‌های Farquhar و Queen واقع شده که طبقه زیرین آن حاوی خوراکی های ارگانیک و تازه، و طبقات بالا حاوی لباس و لوازم منزل و صنایع دستی است. اکثر این موارد شامل تخفیف هستند و توسط مردم محلی ساخته شده‌اند. این فروشگاه همه روزه باز است.

  • بازار Flacq maeket: این بازار مهم‌ترین بازار منطقه Flacq است که در شرق جزیره موریس واقع شده است. 

  • بزرگترین فروشگاه هوای آزاد: در روزهای چهارشنبه و یکشنبه در اینجا برپا می شود. اگر به دنبال مکانی سنتی و آرام‌تر هستید، فروشگاه Mahebourg بهترین مکان است. هر دوشنبه این بازار برپا می‌شود و خلوت است، اما مجموعه وسیعی کالا برای فروش دارد که از آن‌ها می‌توانیم به ادویه‌جات، میوه و لباس و عروسک اشاره کنیم. 

  • سایر مراکز خرید: از سایر مراکز خرید می‌توانیم به برج اورچاد، دهکده فروشگاهی واقع در Curepipe و بلوار سان ست در خلیج گراند (Grand) اشاره کنیم. اگر به دنبال فروشگاه‌های کوچک‌تر هستید، باید بدانید که فروشگاه‌های کوچک بسیاری در برخی از دهکده‌های بزرگ این جزیره مستقر هستند. بوتیک‌های فراوانی هم در موریس هست که برندهای بزرگی مانند آرمانی، پرادا و شانل را شامل می‌شوند. فروشگاه‌های کوچک و مستقل مکان خوبی برای گرفتن تخفیف هستند.

خرید در جزیره ی موریس.jpg
بازار جزیره موریس

جاهای دیدنی جزیره موریس

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که باید درباره جزیره موریس بدانید، جاهای دیدنی جزیره موریس است که 9 تا از بهترین‌های آن را در ادامه معرفی کرده‌ایم‌. جزیره موریس غالبا به دلیل طبیعت بکر و فوق العاده‌اش مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. 

1. استراحت و تفریح در ساحل Trou d Argent

این ساحل زیبا که در جزیره Rodrigues واقع شده است، به عنوان یکی از بهترین سواحل جزیره موریس شناخته می‌شود. شن‌های سفید و صخره‌های سنگی و زیبای این ساحل، برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و شنا کردن در آب های زلال این منطقه، بسیار لذت‌بخش و آرامش‌بخش است.

استراحت و تفریح در ساحل Trou d'Argent
ساحل Trou d'Argent
استراحت و تفریح در ساحل Trou d
ساحل Trou d'Argent در جزیره موریس

2. بازدید از قصر یورکا (Eureka)، موکا

قصر یورکا در جنوب کوهستان پوس واقع شده و یک ساختمان دارد که در اوایل قرن 19 از ترکیب سبک‌های مختلف ساخته شده است و به عنوان اقامتگاهی برای اشراف زادگان فرانسوی و انگلیسی استفاده می‌شد. این بنا عمدتاً از جنس چوب است و درست در وسط فضای زیبای یک باغ وسیع ساخته شده است و به خانواده Clézio منصوب است. در سال 1985 این قصر به فروش رفت و امروزه به عنوان یک موزه مشغول به کار است. آثار هنری این قصر با همان شکوه دوران استعماری به نمایش درمی‌آیند و اثاثیه عتیقه منزل، نقشه‌های قدیمی، عکس‌ها و ظروف چینی و بلورین که به این قصر جانی دوباره بخشیده است.

  • قیمت بلیط ورودی به قصر یورکا: 300 روپیه موریس
  • ساعت بازدید قصر یورکا: دوشنبه ها تا یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 5 عصر (روزهای یکشنبه تا 15:30)
قصر Eureka، موکا ‏.jpg
قصر یورکا از جاهای دیدنی جزیره موریس

3. بازدید از پارک طبیعت موریس (La Vanille Nature Park‏)

پارک طبیعت لا وانیل در قسمت جنوبی جزیره موریس واقع شده است. این پارک 3.5 هکتاری مکانی ایده‌آل برای بازدید و لذت بردن از طبیعت استوایی جزیره موریس به شمار می‌رود. شهرت جهانی این پارک به خاطر داشتن لاکپشت‌های غول‌پیکر آن است که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و کنار آن‌ها قدم بزنید و عکس بگیرید. بیش از 1000 لاکپشت در این پارک وجود دارد که این پارک را به مکانی خاص بدل کرده است. بازدید از قسمت‌های دیگر پارک به همراه سایر حیوانات از ایگوانا، میمون‌ها، تمساح‌ها و کلی حیوانات دیگر می‌تواند برای دوستداران پارک‌های طبیعی و باغ وحش‌ها لذت‌بخش باشد.

پارک طبیعت موریس - La Vanille Nature Park‏.jpg
پارک طبیعت La Vanille در جزیره موریس

4. استراحت در سواحل تامارین و گریس گریس‏

ساحل تامارین ساحل گسترده جنوب غربی معمولا به رودخانه سیاه معروف است. قبلا به این گستره، خلیج سانتوشا گفته می‌شد و چندین پناهگاه ساحلی شنی و هتل‌های سبک قدیمی دارد و برای پیاده‌روی و ماهیگیری مناسب است. ساحل گریس گریس در منطقه Souillac در ساحل جنوبی جزیره واقع شده است و تجربه جدیدی به گردشگران ارائه می‌دهد، زیرا کاملا با سایر سواحل مدرن و متمدن جزیره تفاوت دارد. این ساحل دست نخورده است و خط ساحلی آن عموما سنگلاخی است و نمی‌توان در آن شنا کرد. 

ساحل مجاور کوهستان Choisy، یکی از طولانی‌ترین سواحل جزیره است. این خط ساحلی حالتی خمیده با شن‌های نرم دارد و به راحتی دردسترس است. شنا و غواصی از جمله فعالیت‌‎های ورزشی این جاذبه گردشگری است و درختان نخل عظیم و فراوان اینجا را به مکان مناسبی برای حمام آفتاب تبدیل کرده است.

ساحل تامارین.jpg
ساحل تامارین در جزیره موریس
Gris Gris Beach.jpg
ساحل گریس گریس در جزیره موریس

5. هیجان در Casela World of Adventures

این مکان بین ساحل فلیک ان فلاک (Flic en Flac) و تامارین واقع شده و یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های جزیره به شمار می‌رود و مساحتی حدود 350 هکتار را پوشش می‌دهد. این جاذبه به 5 بخش تقسیم می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. این پارک محل زندگی حدود 1500 نوع پرنده در کنار ببر، شیر، چیتا، گورخر، بز کوهی و لاکپشت‌های عظیم‌الجثه است. علاوه بر دیدن محل زندگی این حیوانات، سرگرمی‌های دیگری هم در اینجا وجود دارد که از آن‌ها می‌توانیم به دوچرخه‌ سواری، پیاده روی، باغ وحش حیوانات اهلی، زمین بازی بچه‌ها و یک رستوران اشاره کنیم.

  • ساعت کاری: همه روزه می تا سپتامبر از 9 صبح تا 5 عصر / اکتبر تا آوریل از 9 تا 6 عصر / باغ وحش از 9 تا 4 بعدازظهر
  • این مرکز در تمام تعطیلات خدمات ارائه می‌دهد؛ اما در روزهای 25 دسامبر و 1 ژانویه تعطیل است.
  • قیمت بلیط: بزرگسالان 22 یورو و خردسالان 15 یورو
  • برای رزرو بلیط این مرکز می‌توانید به سایت [email protected] مراجعه کنید.
Casela World of Adventures.jpg
ATV سواری در جزیره موریس

6. هیجان در Curious Corner of Chamarel

اینجا مکانی برای شگفت‌زده شدن و تماشای تصاویری با خطای دید و زنده کردن هیجان و اشتیاق از دست رفته شما است. در اینجا انواع پازل‌ها و معماها، حس کنجکاوی شما را برمی‌انگیزند و قطعا ناراضی از آن بیرون نخواهید رفت. بعد از بازدید از تونل‌های معما و موارد دیگر، می‌توانید در کافه‌های بیرون ساختمان، استراحت کنید.

  • قیمت بلیط: برای گردشگران خارجی 427 روپیه موریس است.
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 9:30 تا 17 است.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت رسمی این مرکز تفریحی مراجعه کنید.
Curious Corner of Chamarel.jpg
تفریحات جزیره موریس

7. بازدید از آکواریوم جزیره موریس

حتما در طول سفر به این جزیره، از این آکواریوم دیدن کنید. حدود 200 گونه جاندار دریایی شامل سنجاب ماهی تاجدار، خرچنگ، مارماهی، شیر ماهی و انواع اختاپوس در درون 5 مخزن عظیم زندگی می‌کنند. در بزرگترین مخزن می‌توانید کوسه‌ها، مارماهی‌ها و لاکپشت‌ها را ببینید. حتی اگر به غواصی علاقه ندارید، با دیدن این آکواریوم، تقریبا تمام زندگی بستر اقیانوس هند را می‌بینید. هر روز ساعت 11 صبح به ماهی‌ها غذا داده می‌شود و بهترین زمان برای بازدید است. بچه‌ها از دست زدن به برخی از حیوانات اهلی اینجا لذت خواهند برد.

  • قیمت بلیط بزرگسالان: 250 روپیه موریس
  • قیمت بلیط کودکان: 2 تا 12 سال: 125 روپیه موریس
  • قیمت بلیط خانواده (2 بزرگسال + 2 کودک): 650 روپیه موریس
  • ساعت بازدید آکواریوم موریس: دوشنبه ها تا یکشنبه ها از ساعت 9:30 صبح تا 5 عصر
بازدید از آکواریوم جزیره.jpg
آکواریوم جزیره موریس

8. قدم زدن و بازدید از پایتخت جزیره موریس، شهر پورت لوئیس

پورت لوئیس یک شهر بندری در کرانه اقیانوس هند است و بزرگ‌ترین شهر و بندر اصلی کشور موریس هم به‌شمار می‌آید. پورت لوئیس را فرانسویان در سال ۱۷۳۵ بنیاد کردند تا از آن به عنوان یک ایستگاه در سفرهای کشتی‌های فرانسوی که به دماغه امید نیک می‌روند، استفاده کنند.

این شهر به افتخار لوئی پانزدهم فرانسه، پورت لوئیس (بندر لوئی) نامیده شد. امروزه بازدید از این شهر برای توریست‌های خارجی یک ضرورت به شمار می‌آید. آشنایی با زیبایی‌های پورت لوئیس در كنار قدم زدن در خیابان‌های این شهر، برای هر توریست و گردشگری خوشایند است.

به گفته بسیاری از گردشگران در بازدید از این شهر، یکی از مهم‌ترین کارهای شما باید امتحان کردن غذای محلی باشد. بازدید از مزارع چای و نی شکر و معابد این شهر نیز قطعا در اولویت‌های بعدی گردشگران جای دارند. معبد گرند بسین یکی از بزرگترین معابد شهر پورت لوئیس به شمار می‌آید که دیدن آن را به همه توریست‌ها توصیه می‌کنیم.

شهر پورت لوئیس.jpg
شهر پورت لوئیس در جزیره موریس

9. استراحت و تفریح در دهکده Grand-Baie

دهکده تفریحی گرند بای در منطقه ساحلی Rivieri du Rempart District واقع شده است. این دهکده یکی از زیباترین نقاط شمال جزیره موریس است که از تفریحات آبی گرفته تا کافه ها و رستوران‌های مخصوص و زیبای جزیره در آن واقع شده است. فروشگاه‌های این دهکده انواع صنایع دستی جزیره موریس را به گردشگران می‌فروشند. همچنین لازم به ذکر است که هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی نیز در این منطقه قرار دارند که پذیرای حضور گردشگران هستند.

دهکده Grand-Baie.jpg
دهکده گرند بی در جزیره موریس

سخن آخر

بیشتر اطلاعات مورد نیاز در مورد جزیره موریس را در این مقاله از لست سکند برای شما شرح دادیم. جزیره موریس برای کسانی که طرفدار تفریح در آب و هوای استوایی و نیمه استوایی هستند یک بهشت محسوب می‌شود. به هنگام سفر به این جزیره برای مواجه نشدن با اختلالات خواب در سفر، بهتر است توجه داشته باشید ساعت رسمی جزیره موریس 30 دقیقه از ساعت رسمی ایران عقب‌تر است. فاصله جزیره موریس تا ایران 5893 کیلومتر است. اگر سابقه سفر به این جزیره بهشت مانند را دارید تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


تالیف: تیم نویسندگان لست سکند

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.