تصاویری جالب از بخش های مختلف کشتی تایتانیک

4.3
از 48 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تصاویری جالب از بخش های مختلف کشتی تایتانیک
18 دی 1395 11:00
6

آراِم‌اس تایتانیک، که بیشتر ما به واسطه فیلم بسیار زیبای آن (۱۹۹۷) به کارگردانی جیمز کامرون می شناسیم، یک کشتی بخار بزرگ بود که در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۱۲، در هنگام سفر از بندر ساوت‌ همپتون بریتانیا به نیویورک آمریکا به علت برخورد با کوه یخی غرق شد و ۱۵۱۴ نفر از مسافران و خدمه آن جان خود را از دست دادند.

البته اخیرا ادعا شده که علت اصلی غرق شدن تایتانیک، آتش سوزی بزرگی بوده که در بی اطلاعاتی خدمه و مسوولان از ۱۰ روز پیش از غرق شدن آغاز گشته و باعث ضعیف شدن بدنه کشتی شده بوده. این مساله موجب می شود تا هنگام برخورد با کوه یخ، کشتی استقامت لازم را نداشته و در نتیجه به زیر آب فرو برود.

بد نیست بدانید که طراح اصلی این کشتی بزرگ، مهندس ایرلندی، توماس اندروز و ناخدای آن، کاپیتان ادوارد جان اسمیت بودند. مدیر شرکت دریایی ستارهٔ سفید (صاحب کشتی تایتانیک)، بروس ایزمای نیز فرار کرده و زنده مانده. همچنین لازم به اشاره است که ۷۱۰ نفر از ۲۲۲۴ نفری که در کشتی بودند، زنده ماندند.

با این مقدمه شما را دعوت می کنیم در ادامه تصاویر رنگی از بخش های داخلی این کشتی عظیم و پرماجرا را تماشا کنید.

کشتی تایتانیک‏

عکس کشتی تایتانیک در زمان ساخت. این کشتی توسط کمپانی هارلند اند ولف در بندرگاهی واقع در کوئینز آیلند در بلفاستِ کشور ایرلند ساخته شده است.

 

کشتی تایتانیک‏

این عکس در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۹۱۲ در لحظه ای که تایتانیک در حال ترک کردن ساوت همپتونِ انگلیس به مقصد نیویورک است، گرفته شده است.

 

کشتی تایتانیک‏

اندازه بسیار بزرگ کشتی ها باعث شد تا شرکت سازنده، ۳ اسکله را تخریب کرده و ۲ نمونه جدید و متناسب با اندازه تایتانیک و خواهرش، المپیک بسازند.

 

کشتی تایتانیک‏

تایتانیک در یک قاب

 

کشتی تایتانیک‏

مراحل ساخت سینه کشتی

 

کشتی تایتانیک‏

تایتانیک در کنار خواهرش، المپیک

 

کشتی تایتانیک‏

تایتانیک برای ترک بلفاست در ابتدای مسیر توسط دو قایق کوچک تر هدایت می شد.

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق ورزش کشتی که شامل دستگاه های مدرن برای آن زمان بوده، همانند دوچرخه و دستگاه قایقرانی

 

کشتی تایتانیک‏

سالن ورودی بخش درجه یک کشتی، در بالای راه پله بزرگ

 

کشتی تایتانیک‏

کافه پاریسی در بخش لوکس و درجه یک کشتی

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق درجه یک B-59 که به سبک مدرن اتریشی دکور شده است.

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق B-38 در بخش فرست کلاس

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق B-60 در بخش درجه یک کشتی

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق B-64 در بخش درجه یک کشتی که به سبک شاهانه تزئین شده است

 

کشتی تایتانیک‏

سالن غذاخوری در بخش فرست کلس که حدود ۳۵ متر مساحت داشته و بزرگ ترین اتاق کشتی محسوب می شده. این فضا، گنجایش ۵۵۴ مسافر را داشته است.

 

کشتی تایتانیک‏

اتاق سیگار در بخش درجه یک که فقط مخصوص مردان بوده. طراحی داخلی اتاق به سبک پادشاهی جرج هاست که در آن زمان مخصوص کلوب های مردانه بوده.



منبع:rooziato.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.