سفر در ایران گران است

4.9
از 9 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
20 آذر 1395 12:00
0

‏ایران از نظر گردشگری کشوری گران است، رستوران ها، هتل ها و حمل و نقل ما از اروپا گرانتر است و باید برای ارزان سازی سفر فکری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «اکبر غمخوار» در بیست و چهارمین کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی تهران علاج ارزان سازی را در توزیع سفر دانست و افزود: در گردشگری نباید فقط به چند شهر بپردازیم. این تنوع بخشی در زمان و مکان باید به وجود آید، سال هاست که موضوع تراکم تعطیلات زمستانی و تابستانی با توجه به اقلیم جغرافیایی ایران مطرح شده، لازم است این مساله را با دانشگاه ها و آموزش و پرورش حل کنیم تا با تنوع بخشی سفر ارزان شود.

وی در این باره به مثالی اشاره کرد و گفت: مشهد با وجود آنکه بیش ترین تعداد هتل را دارد، اما هتلداران آن همواره معترض اند که میانگین اشغال ظرفیت هایشان 50 درصد است؛ چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد؟ یکی از دلایل این است که مردم 3 ماه از سال فرصت دارند به مشهد سفر کنند.

این فعال گردشگری در ادامه با اشاره به حضور کمرنگ ایران در صحنه های بین المللی اظهار کرد: این ما نیستیم که برای خارجی ها تصمیم می گیریم، بلکه آنها هستند که بر اساس جاذبه هایی چون ارزانی، مهمان نوازی و دسترسی آسان تصمیم می گیرند. ما باید شرایط و زیرساخت را برای آسان سازی این تصمیم ها فراهم کنیم.


غمخوار گفت: متاسفانه در شرایطی که جاده های ایران سالانه 30 هزار کشته می دهند و نسل هواپیماهای داخلی به 40 سال پیش برمی گردند و قطارها مشکل فنی دارند، یقینا نمی توان انتظار داشت رئیس جدید (سازمان میراث فرهنگی) تمام این مشکلات را حل کند، اما می تواند با عوامل دخیل ترتیب جلسه دهد تا ما این مسائل را مطرح کنیم و به راهکار برسیم.

وی سپس به گزارش مکتوبی که حاوی 80 مورد از مشکلات صنعت گردشگری است و به رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری ارائه کرده اشاره داشت و افزود: در طول 25 سال فعالیتم در صنعت گردشگری، شما چهاردهمین متولی این صنعت هستید که امیدوارم دوره مدیریت شما کوتاه مدت نبوده و در چهار سال آینده دوام داشته باشد تا بخشی از این مشکلات حل شود.


هرچند غمخوار گفت: دوستان فکر می کنند خانم احمدی پور می تواند معجزه کند، برای همین فهرستی از همه مشکلات را مطرح می کنند؛ اما ما توقع معجزه نداریم همین که چند مشکل را از این میان حل کنید اثرگذاری زیادی اتفاق خواهد افتاد.



منبع : ایسنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.