درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

4.7
از 41 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟ + تصاویر
12 آبان 1399 13:58
18

جزیره بورا بورا را باید یکی از زیباترین جزایر دنیا دانست که با دیدن تصاویرش تقریبا همه آرزو می‌کنند روزی بتوانند این جزیره زیبا را از نزدیک ببینند. شاید نام جزیره برای شما هم آشنا باشد و اگر نامش را نشنیده باشید با احتمال زیاد تصاویر زیادی از طبیعت و سواحل آرام آن با آب‌های شفاف و کریستالی دیده‌اید. امروز در این مطلب از لست سکند به سراغ این جزیره رمانتیک رفته‌ایم. با ما همراه باشید.

 

جزیره بورا بورا کجاست؟ ‏

یکی از پرتکرارترین جملاتی که در گوگل در مورد جزیره بورا بورا سرچ می‌شود این جمله است: بورا بورا کجاست؟

اما بورا بورا کجاست؟ این جزیره گرمسیری که یکی از جزایر متعلق به کشور فرانسه است در اقیانوس آرام و در میان آمریکا و استرالیا قرار گرفته است. این جزیره با اینکه فاصله بسیار زیادی با فرانسه دارد اما دارای فرودگاهی به نسبت مدرن است و همین باعث می‌شود دسترسی به جزیره سخت نباشد.

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

این جزیره که چهار میلیون سال پیش با یک فوران آتشفشان ایجاد شد، مدت‌های طولانی غیرقابل سکونت بود تا زمانی که مردم جزیره تانگن به عنوان اولین ساکنین وارد این جزیره زیبا شدند. مونت اوتمانا که امروز یکی از جاذبه‌های جزیره بورا بورا محسوب می‌شود در گذشته آتشفشان بوده است.

 

هزینه سفر به بورا بورا چگونه است؟

با دیدن تصاویر زیبا از جزیره بورا بورا اغلب افراد در دل آرزو می‌کنند که بورا بورا یک مقصد گردشگری لوکس و گران‌قیمت نباشد اما در پاسخ به این تفکر باید بگوییم که این جزیره یک مقصد گردشگری لوکس محسوب می‌شود. متوسط هزینه سفر به این جزیره و اقامت به مدت یک هفته برای دو نفر ۱۱.۰۰۰ دلار تخمین زده شده است. معمولا هزینه اقامت در ویلاهای این منطقه بین ۸۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار در شب می‌باشد.

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

رسیدن به جزیزه بورا بورا نیز ارزان به حساب نمی‌آید. برای رفتن به جزیره با یک پرواز اقتصادی از اروپا حدودا ۲۵۰۰ دلار باید پرداخت کنید. این جزیره به طور کلی یک مکان لوکس و گران به حساب می‌آید که با توجه به زیبایی‌های آن، اغلب در میان رویاهای بسیار از افراد قرار می‌گیرد. 

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

 

آب و هوای این منطقه در طول سال چگونه است؟

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

جزیزه بورا بورا دارای دو فصل است: فصل تابستان و زمستان. تابستان این جزیره از نوامبر شروع و تا آوریل ادامه دارد. عجیب است، نه؟ اما فصل بارش باران را مردم محلی به تابستان تر می‌شناسند. در این زمان تقریبا هر روز هوا ابری است و طوفان‌های خفیف و غیرقابل پیش‌بینی می‌وزد. دمای هوا تقریبا ۲۰ درجه سانتی‌گراد بوده و میزان بارش باران نیز ۱۸۰۰ میلی‌متر می‌باشد. 

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

فصل زمستان جزیزه نیز کمی متفاوت است. این فصل خشک و دمای هوا کمی پایین‌تر اس متوسط دمای سالانه جزیزه است. در این فصل بارش باران به ندرت اتفاق می‌افتد.  

 

نام جزیره بورا بورا به چه معناست؟ ‏

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

‏‏در زبان تاهیتی کلمه B تلفظ نمی‌شود و همین امر باعث گردید مردم محلی نام جزیره را ‏Pora Pora‏ بنامند که معنای «اولین متولد» بود. اولین اروپایی‌هایی که به این جزیره آمدند نام آن را به اشتباه بورا بورا شنیدند و این نام برای جزیره بین‌المللی شد.

 

حمل و نقل در بورا بورا ‏

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

اگر به جزیره بورا بورا رفتید احتمالا با دیدن سواحل و آب‌های شفاف به فکر یک پیاده‌روی طولانی می‌افتید. هر چند جزیره مسیرهای دوچرخه‌سواری یا ماشین شخصی را فراهم کرده اما چیزی که مشخص است در جزیزه بورا بورا هیچ وسیله نقلیه وجود ندارد و این وسایل تنها برای گردشگران مورد استفاده می‌باشد. تنها وسیله‌ای که می‌توان آن را وسیله نقلیه عمومی دانست یک وسیله شبیه به اتوبوس است که آن برخی شرکت‌ها با آن یک یک تور دو ساعته در سطح جزیره برگزار می‌کنند.

 

جزیزه، عاری از هر نوع موجود سمی اعم از حشره یا مار!

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

بله درست می‌خوانید، در این جزیزه گرمسیری هیچ حیوان خطرناکی وجود ندارد. بنابراین بدون نگرانی از پدیدار شدن مار سمی یا روبه رو شدن با حشرات گزنده در طبیعت و یا کنار ساحل آن قدم بزنید و استراحت کنید و بعد از ساعت‌ها گشت و گذار به محل اقامت خود بازگردید.

 

نارگیل‌های خطرناک! ‏

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

شاید این جزیزه هیچ موجود خطرناکی نداشته باشد که بخواهد امنیت شما را تهدید کند اما باید اعتراف کنیم یک موضوع خطرناک در این جزیره وجود دارد: ریزش ناگهانی نارگیل‌ها از بالای درخت.

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

شاید به نظرتان خنده‌دار باشد اما تصور کنید که هر یک نارگیل می‌تواند تا دو کیلو وزن داشته باشد و این میوه نیز از فاصله حدودا ۳۰ متری به سمت شما سقوط کند. برای همین خطرناک‌ترین اتفاقی که ممکن است در این جزیره برای شما رخ دهد سقوط یک نارگیل دو کیلویی بر روی سرتان است.

 

یکی از بهترین سواحل جهان در  جزیره بورا بورا

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

سال ۲۰۱۳، CNN‏ در خبری بهترین سواحل جهان را معرفی که در میان این سواحل نام ساحل Matira‏ در جزیره بورا بورا نیز دیده می‌شود. این ساحل در میان ده ساحل برتر دنیا بود. همچنین این جزیره لقب «خیلی عالی برای باورکردنی بودن» را به خود اختصاص داده است. 

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟

درباره جزیره بورا بورا چه می دانید؟


منبع : placestoseeinyourlifetime

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.