عجیب ترین جشنواره های جهان + تصاویر

0
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
04 مرداد 1393 00:00
0

هر سال جشن ها و فستیوال های زیادی در گوشه و کنار جهان برگزار می شود که هر یک به مناسبت یا هدفی خاص اشاره می کند.

در این نوشتار هشت جشنواره عجیب را به شما معرفی می کنیم:

گِل بازی بوریئونگ، نام یک جشنواره معروف سالانه است که در شهر بوریئونگ (Boryeong) کره جنوبی برگزار می شود. این جشنواره نخستین بار در سال 1998 برگزار شد. در سال 2007 مراسم گل بازی 2.2 میلیون بازدیدکننده را به خود جلب کرد. گل های مورد استفاده در این مراسم، از نوعی است که باعث پاکسازی پوست بدن می شود.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

قایق سواری با قوطی های نوشتبه جشنواره دیگری است که همه ساله در شهر داروین استرالیا برگزار می شود. در این مراسم افراد باید با قوطی کشتی بسازند و مسافتی را طی کنند. برای قایق هایی که نمی توانند به خوبی در آب حرکت کنند، در خشکی مسابقه برگزار می شود.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

بیبی جامپینگ (Baby jumping) یا پرش از روی بچه، یک مسابقه سنتی است که تاریخ آن به سال 1620 باز می گردد. این مراسم هر ساله در روستای کاستریلو دو مورسیا (Castrillo de Murcia) در اسپانیا برگزار می شود. البته این کار باید توسط افراد ورزیده انجام بشود و حتی در این صورت هم احتمال خطر منتفی نیست لذا توصیه می شود شما این کار را در خانه انجام ندهید.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

جشنواره آتش آپ هلی (Up Helly Aa) همه ساله در اواسط زمستان و پایان جشن کریسمس، در منطقه شتلند (Shetland) در شمال اسکاتلند برگزار می شود. این مراسم از ساعت هشت و نیم صبح و با رژه وایکینگ ها آغاز می شود و تا شب هنگام ادامه می یابد. در این فستیوال، جوخه های متفاوت با لباس های مخصوص رژه می روند و برنامه اجرا می کنند.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

مسابقه حمل پنکیک در اولنی (Olney) انگلیس برگزار می شود. این مراسم هیجان انگیز در روز بین المللی پنکیک صورت می گیرد و شما برای شرکت در این مسابقه باید ماهی تابه به دست بگیرید و از پیشبند و روسری استفاده کنید.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

توماتینا (Tomatina) جشنی مردمی است که در آخرین چهارشنبه ماه اوت، در نزدیکی شهر والنسیا (Valencia) در غرب اسپانیا برگزار می شود. در این مراسم، مردمی که از نقاط مختلف جهان جمع شده اند، صد تن گوجه فرنگی را در یک نبرد خیابانی به سوی هم پرتاب می کنند. توماتینا الهام بخش شکل گیری جشن هایی مشابه در دیگر نقاط جهان شده است.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

مردم هاوایی در آمریکا عاشق ژامبون گوشت اند. در مراسم سالانه Waikiki SPAM Jam جشنی از انواع و اقسام ژامبون ها و اسپم ها برگزار می شود. این برنامه در منطقه ساحلی و توریستی وایکیکی (Waikiki) صورت می گیرد و بیشتر حالت مسابقه آشپزی یا رقابت ساندویچ خوری دارد.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

جشنواره هولی (Holi Festival) یکی از اعیاد رسمی مردم هندوستان است این جشنواره مذهبی در فصل بهار برگزار می شود و به جشنواره رنگ ها نیز معروف است. در روز مردم پودرها و آب های رنگی به هم پرتاب می کنند و شب هنگام، آتش به پا می کنند و دعا می خوانند.

 عجیب ترین جشنواره های جهان

 عجیب ترین جشنواره های جهان

 عجیب ترین جشنواره های جهان

 عجیب ترین جشنواره های جهان

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.