تورهای شب یلدا ممنوع!!!

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
26 آذر 1393 00:00
0

خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری –به روزهای آخر پاییز و شب اول زمستان یا همان شب یلدا نزدیک می‌شویم. شبی که ایرانی‌ها به واسطه زایش خورشید و بلند شدن روزها، به دیدن بزرگان خانواده می‌روند و معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایجتر از همه هندوانه را مهیا و دور هم صرف می‌کنند و پس از صرف تناولات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و گرفتن فال‌ حافظ به روزمرگی دوباره خود باز می‌گردند.

هرسال به مناسبت شب یلدا تورهای گردشگری ویژه‌ای برگزار می‌شد تا گردشگران را چند صباحی از روزمرگی دور و به سوی آیین‌ و رسوم ایرانی سوق دهد. اما امسال، شب چله با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع) همزمان شده‌است.

«رجبعلی خسروآبادی» مشاور رییس سازمان میراث و گردشگری و مدیرکل استان تهران طی نامه‌ای خطاب به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» را ممنوع اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

«ضمن تشکر از اکثر قریب به اتفاق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که مقید به رعایت شئونات اسلامی و ایرانی هستند، بدینوسیله اعلام می‌دارد با توجه به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع)، اجرای هرگونه تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع بوده و در صورت وصول هرگونه گزارش تخلف، مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع خواهد شد.

منبع: chn

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.