معروفترین و بزرگترین باغ وحش های جهان + تصاویر

4.2
از 75 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
معروفترین و بزرگترین باغ وحش های جهان + تصاویر
12 مهر 1400 08:00
1

باغ وحش ها تنها برای کودکان ساخته نمی‌شوند، بزرگسالان نیز می توانند از آن‌ها دیدن کنند و حقیقتا از تماشای حیوانات دوست داشتنی و حیات وحش لذت ببرند.  آیا شما از آن دسته افرادی هستید که از تماشای باغ وحش لذت می‌برید؟ اگر این طور است به خواندن ادامه مطلب ادامه دهید تا شما را با 12 تا از بزرگترین و معروفترین باغ وحش‌های دنیا آشنا کنیم.
باغ وحش‌ها همیشه از بهترین جاذبه‌های تفریحی یک شهر به شمار می‌روند. پس شاید علاقه مند باشید بدانید در دنیا کدام باغ وحش ها از همه معروف‌تر و بزرگ‌تر هستند. همچنین توجه داشته باشید که برخی از موارد گردآوری شده در این مطلب نه تنها از لحاظ مساحت و بزرگی، بلکه از نظر تعداد گونه‌ها و حیواناتی که در آن‌ها نگهداری می‌شوند قابل توجه است.

 07.jpg

 

باغ وحش سن دیگو (The San Diego Zoo)، کالیفرنیا

باغ وحش 100 هکتاری «سن دیگو» در پارک بلبو آی نیویورک واقع شده است. باغ وحشی که در آن 3700 حیوان از 650 گونه مختلف زندگی می‌کنند. گونه هایی از جمله پاندای غول پیکر، خرس قطبی، لاک پشت‌های گالاپاگوس و جانوران دیگری که بومی مناطقی خاصی هستند در این مکان یافت می‌شوند. باغ وحش سن دیگو از پیشتازان شیوه جدید و محبوب نگهداری حیوانات خارج از قفس و در فضای باز است.

 

باغ وحش سن دیگو
باغ وحش سن دیگو از معروف ترین باغ وحش های دنیا 

 

باغ وحش برانکس (The Bronx Zoo)، نیویورک

باغ وحش برانکس نیویورک یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش‌های جهان است که حدود 107 هکتار وسعت دارد. در باغ وحش برانکس 6000 حیوان از 700 گونه مختلف پیدا می‌شوند، یکی از نکات جالب این باغ وحش عبور رود برانکس درست از میان محوطه آن است که سبب شده بیشتر از یک باغ وحش، این مکان شبیه به یک جنگل باشد.

 

معروف ترین باغ وحش های دنیا
باغ وحش برانکس از بزرگ ترین باغ وحش های دنیا و آمریکا

 

باغ وحش لندن (ZSL London Zoo)، لندن

این باغ وحش با نام مستعار Regent's Zoo در مقایسه با دیگر باغ وحش هایی که اینجا معرفی می شوند نسبتا کوچک است و علیرغم اینکه قدیمی ترین باغ وحش علمی در دنیاست، تنها 36 هکتار مساحت دارد. اما آنچه سبب شده باغ وحش لندن را در این مطلب بیاوریم، حضور بیش از 19 هزار حیوان از 673 گونه مختلف است که آن را به یک مورد استثنایی تبدیل می‌کند.

 

باغ وحش لندن
باغ وحش لندن از معروف ترین باغ وحش های دنیا 

 

باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی (SANBI Zoo)، پرتوریا

 باغ‌های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی واقع در شهر پرتوریا، یکی از بزرگترین باغ وحش‌ های جهان است که 210 هکتار وسعت دارد. 705 نوع مختلف و بیش از 9 هزار حیوان در آن زندگی می‌کنند. رودخانه Apies (میمون‌ها) این باغ وحش را به دو قسمت مختلف تقسیم می کند. نیمی از این باغ وحش کاملا مسطح، و نیمه دیگر آن تپه‌ها و پستی بلندی‌های بسیاری دارد. برای بازدید از این باغ وحش باید با تورهای آفریقای جنوبی مسافرت کنید.

 

آفریقای جنوبی

باغ های ملی جانورشناسی آفریقای جنوبی از بزرگترین باغ وحش های دنیا

 

باغ وحش مسکو (The Moscow Zoo)، مسکو

باغ وحش مسکو بزرگتر از باغ وحش لندن است، اما مانند اکثر باغ وحش های درون شهری، با 53 هکتار مساحت همچنان کوچک محسوب می‌شود. اما جالب است بدانید 927 گونه مختلف، و 8270 حیوان در این باغ وحش نگهداری می شوند. باغ وحش مسکو حقیقتا شایستگی قرارگیری در فهرست معروفترین باغ وحش های جهان را دارد.

 

باغ وحش مسکو

باغ وحش مسکو از معروف ترین باغ وحش های دنیا

 

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس (The Columbus Zoo and Aquarium)، اوهایو

باغ وحش و آکواریوم 580 هکتاری کلمبوس، سالانه حدود 2 میلیون بازدید کننده دارد. این بازدید کنندگان برای تماشای 800 گونه و بیش از 7000 حیوان به دیدن این باغ وحش می‌روند. باغ وحش کلمبوس به 8 منطقه مختلف تقسیم می شود که در هر قسمت حیواناتی از بخش های مختلف جهان نگهداری می شوند.

 

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس

باغ وحش و آکواریوم کلمبوس از شلوغ ترین باغ وحش های جهان

 

باغ وحش تورنتو (The Toronto Zoo)، انتاریو

باغ وحش تورنتو با 710 هکتار مساحت به عنوان بزرگترین باغ وحش کانادا شناخته می‌شود. این باغ وحش برای بازدید کنندگان بخش های مختلفی دارد که 500 گونه و 5 هزار حیوان را در خود نگه می‌دارد.

 

باغ وحش تورنتو
باغ وحش تورنتو بزرگترین باغ وحش کانادا

 

باغ وحش پکن (The Bejing Zoo)، پکن

باغ وحش 220 هکتاری پکن، با رودخانه های زیبا، حوضچه‌ها، گل و گیاهان و مراتع، گونه‌های متنوعی از حیوانات را در خود جای داده است به وِیژه پانداهای معروفی که سوژه اصلی باغ وحش پکن محسوب می‌شوند.. در این باغ حدود هزار گونه مختلف و 14500 حیوان زندگی می‌کنند. 

 

باغ وحش پکن
باغ وحش پکن از بزرگترین باغ وحش های دنیا

 

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی (The Henry Doorly Zoo and Aquarium)، اوماها

یکی دیگر از باغ وحش‌ های بزرگ جهان که در آمریکا واقع شده، باغ وحش و آکواریوم هنری دورلیِ اوماها است. چرا که در آن بیش از 962 گونه جانور آبزی و خشک زی زندگی می‌کنند. اکواریوم 900 هزار گالونیِ هنری دورلی یکی زیباترین آکواریوم‌هایی است که هر بازدیدکننده‌ای برای تماشای جانوران آبزی می‌تواند تماشا کند.

 

باغ وحش و آکواریوم هنری دورلی
هنرلی دورلی دارای یکی از زیباترین آکواریوم های جهان 

 

باغ جانورشناسی برلین (The Berlin Zoological Garden)، برلین

باغ جانورشناسی برلین چندان بزرگ محسوب نمی‌شود و تنها 84 هکتار مساحت دارد. اما تعداد باور نکردنی 20 هزار حیوان از 1500 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند، تنوع گونه‌های این باغ وحش به قدری زیاد است که حتی نیمی از باغ وحش‌ های دنیا 1500 جانور هم ندارند. با این وجود باغ وحش برلین یکی از استاندارد ترین باغ وحش های دنیا بشمار می‌رود. 

 

باغ جانور شناسی برلین
باغ جانور شناسی برلین از بزرگترین باغ وحش‌ های جهان

 

باغ وحش چستر (Chester Zoo)، چشایر

باغ وحش 51 هکتاری چستر واقع در چشایرِ بریتانیا با 35.000 جانور و 500 گونه جانور مختلف یکی از پرظرفیت ترین باغ وحش‌های جهان محسوب می‌شود که برخی از نایاب ترین حیوانات جهان مانند اورانگوتان سوماترایی که رو به انقراض است هم در این باغ وحش دیده می‌شود.

 

باغ وحش چستر
باغ وحش چستر از بزرگترین باغ وحش‌ های جهان

 

پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا (Sri Venkateswara Zoological Park)، تیروپاتی

پارک جانورشناسی سری ونکاتسوارا با داشتن مساحت 22 هزار کیلومتری بزرگترین باغ وحش قاره آسیا شناخته می‌شود. اما علاوه بر وسعت بالای آن این باغ وحش دارای ویژگی‌های دیگری چون رکورد گینس پرورش بزرگترین ببر جهان با وزن 143 کیلوگرم است.

 

باغ وحش سری ونکاتسوارا

سری ونکاتسوارا بزرگ‌ترین باغ وحش آسیا

 

سخن نهایی

امروزه در سراسر جهان بیش از 1 میلیون جانور حدود 10.000 باغ وحش در حال زیستن هستند. امّا برخی از آن‌ها بدون رعایت شرایط استاندار زندگی هر گونه، مسبب ضررهای جانی بسیار به آن‌ها می‌شوند. اما به هر حال باغ وحش‌ها سال‌هاست که جایگاه خود را به عنوان یک جاذبه گردشگری محبوب میان گردشگران پیدا کرده‌اند و سالانه بیش از 600 میلیون نفر از باغ وحش‌ها دیدن می‌کنند. به غیر از باغ وحش‌ها مقاصد سافاری یکی دیگر از راه‌های فوق العاده برای تماشای حیات وحش است که با وجود هزینه‌ بیشتر، تجربه غیر قابل مقایسه‌ای را در مقابل باغ وحش‌ها به ارمغان می‌آورند.

 

 

منبع: roadaffair

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.