اعلام ممنوعیت‌ و محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های کشور /جاده چالوس مسدود شد

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
26 دی 1391 00:00
0

محور کرج چالوس مسدود شد. همچنین رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی جاده‌های کشور را تشریح کرد. سرهنگ رضا سلبی رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در این باره گفت: بارش برف و عدم دید کافی سبب انسداد محور کرج به سمت چالوس از میدان امیرکبیر شد.

وی با بیان اینکه این انسداد با هدف ایجاد ایمنی و جلوگیری از حوادث احتمالی انجام شده است، گفت: رانندگان می‌توانند در زمان انسداد این محور، از سایر محورهای منتهی به شمال کشور استفاده کنند.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه این محور از میدان امیرکبیر به سمت چالوس مسدود است، گفت: با توجه به وضعیت جوی، زمانی برای بازگشایی مجدد محور نمی‌توان تعیین کرد و کرج چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود است. سرهنگ رضا سلبی در خصوص آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور، گفت: در حال حاضر در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان بارش برف و کولاک گزارش شده است.

وی ادامه داد: همچنین در محورهای سمیرم و دامنه در اصفهان، سرآبله در گیلان غرب، اسد‌آباد در همدان، کوهرنگ در چهارمحال بختیاری، گردنه آوج، محور رشت قزوین، گردنه حیران، محور اسالم به خلخال، آزادراه زنجان قزوین و محور زنجان به خرمدره بروز کولاک و بارش برف گزارش شده است. رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا افزود: همچنین در اغلب محورهای استان‌های بوشهر، فارس و گیلان بارش باران گزارش شده و در محور بندرعباس به سیرجان نیز بارش باران وجود دارد.

سلبی با بیان اینکه بروز برف و کولاک سبب کاهش دید و به تبع آن بالا رفتن تصادف می‌شود، از رانندگانی که قصد تردد در محورهای برفی و کوهستانی کشور را دارند، خواست حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند، چرا که پلیس راه با قاطعیت از تردد خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ هستند، جلوگیری خواهد کرد.

وضعیت ترافیکی در محورهای منتهی به مشهد مقدس

وی همچنین در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی و نیز محدودیت‌های اعمال شده در جاده‌های کشور در ایام تعطیلات پیش‌رو، گفت: به دلیل تردد زائران پیاده از محور قدیم مشهد نیشابور، این محور از ساعت 6 صبح تا 18 روز پنجشنبه به روی تمامی وسایل نقلیه بسته شده است.

به گفته رییس مرکز کنترل ترافیکی پلیس راهور ناجا، این محدودیت که با هدف ایمنی زائران پیاده اعمال شده است، در روزهای 22 و 23 دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

سلبی با بیان اینکه در سایر محورهای منتهی به مشهد، مشکل ترافیکی خاصی گزارش نشده است، گفت: اما حجم تردد در این محورها بالاست.

وی با اشاره به محدودیت ترافیکی اعمال شده در محورهای هراز، فیروزکوه، تهران سمنان مشهد و بالعکس نیز گفت: تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه تا 24 روز شنبه از این محورها ممنوع است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد تمام تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختنی و فاسدشدنی در محور هراز همچنان ممنوع است، گفت: تردد تمام کامیون‌ها از ساعت 6 تا 22:30 روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از این محور ممنوع است. به گفته سلبی، عبور وسایل نقلیه از ساعت 13 تا 22:30 روز شنبه (23 دی ماه) از رودهن به سمت آمل ممنوع است.

وی اضافه کرد: در محور زابل به زاهدان نیز تردد کلیه تریلرها و کامیون‌ها به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 15 تا 20 روزهای پنجشنبه و جمعه ممنوع است.

رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اعلام شماره تلفن 88255555 از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد از کلیه محورهای کشور را دارند، خواست برای اطلاع از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی کشور و همچنین امدادرسانی به حوادث، با این شماره تماس بگیرند.

منبع : خبر آنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.