زلزله 7.5 ریشتری در سیستان و بلوچستان / احساس زلزله در خلیج فارس و هند

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 فروردین 1392 00:00
0
زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر حوالی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را تکان داد. این زلزله در عمق 18 کیلومتری زمین روی داده است/ زلزله امروز سروان در کشورهای کویت، قطر، عمان، امارات و عربستان سعودی احساس شده است. در برخی شهرها از جمله فجیره و دبی نیز ساختمان ها تخلیه شده اند.

زلزله ای شدید لحظاتی پیش سیستان و بلوچستان را لرزاند.

به گزارش عصر ایران، زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر حوالی سراوان در استان سیستان و بلوچستان را تکان داد. موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ساعت این زمین لرزه را 15 و 14دقیقه و 17 ثانیه اعلام کرد.

گفته می شود، این زمین لرزه در منطقه خلیج فارس و دهلی نو نیز احساس شده است.

این زلزله در عمق 18 کیلومتری زمین روی داده است. کانون زلزله در فاصله 81 کیلومتری شهر سراوان، 83 کیلومتری شهر خاش و 85 کیلومتری شهر سوران در استان سیستان و بلوچستان روی داده است.

15:55
اعزام تیم های امدادی هلال احمر به منطقه

زمین لرزه ای به بزرگی 7.5 ریشتر دقایقی منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان از استان سیستان و بلوچستان را تکان داد.

محمود مظفر رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام خبر وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی 7.5 ریشتر در اعماق درونی زمین، گفت: در پی وقوع این زمین لرزه پنج تیم ارزیاب از شعب شهرستان‌های خاش و سراوان برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی با بی‌سابقه خواندن وقوع زمین‌لرزه‌ای با این بزرگی در کشور، افزود: در پی وقوع زمین لرزه در 36 کیلومتری منطقه «گشت» حد فاصل خاش و سراوان، تیم‌های ارزیابی و امدادی جمعیت‌های هلال‌احمر استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و هرمزگان از طریق زمین و هوا به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند.

مظفر در عین حال اظهار کرد که بر اساس اطلاعات آماری سرشماری سال 85 خوشبختانه شمار خانواده‌های ساکن در این منطقه بالا نیست. وی همچنین اظهار کرد که از میزان تلفات و خسارت‌های احتمالی زلزله گزارشی نرسیده نداریم.

16:7
مناطقی که در آنها زلزله احساس شد

شماری از کاربران عصر ایران با ارسال متن هایی در بخش نظرات، از احساس زلزله امروز در مناطق استقرار خود خبر داده اند. بخشی از پیام های کاربران به این شرح است:

- شیراز هم احساس شد. زمانش کوتاه بود
- توی شهرستان سیرجان ساختمانها لرزیدن
- در بندرعباس هم تا حدودی شدید بود
- تو یزد هم احساس شد
- ما در کرمان حسش کردیم.
- از دبی هستم،خیلی بدجور ما هم لرزیدیم
- در بوشهر هم احساس شد
- من هم توی اهوازم احساس کردم


16:15
احساس زلزله در کشورهای جنوب خلیج فارس

زلزله امروز سروان در کشورهای کویت، قطر، عمان، امارات و عربستان سعودی احساس شده است. در برخی شهرها از جمله فجیره و دبی نیز ساختمان ها تخلیه شده اند.

منبع : عصر ایران

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.