عرب های سعودی بیش از همه گردشگران پول خرج می‌کنند

5
از 1 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 بهمن 1393 00:00
0

گردشگران سعودی ولخرج ترین گردشگران درسراسر دنیا شناخته شدند.

به گزارش الشرق دست کم 4.5 میلیون گردشگر سعودی بیش از 80 میلیارد ریال سعودی هر سال در سفرهای خود خرج می‌کنند واین میزان 6 برابر بیشتر از گردشگران غربی است که سبب شده عرب‌های سعودی را در صدر جدول ولخرج ترین گردشگران جهان قرار دهد.

گردشگران عرب منطقه خلیج فارس اساسا از ولخرج‌ترین گردشگران جهان در کشورهای اروپایی هستند اما عرب های سعودی به یمن درآمد حج و نفت، همواره بردیگرگردشگران عرب پیشی گرفته‌اند. بازار اصلی خرید این گردشگران نیز علاوه بر برخی کشورهای منطقه، عمدتا کشورهای اروپایی و به ویژه بریتانیاست که سالانه درآمد سرشاری از محل سفر و خرید خانواده‌های متمول و عمدتا مصرف‌گرای سعودی عایدشان میشود.

براساس آمار وارقام سال گذشته، یک عرب سعودی به طور میانگین دریک سفر به"وست اند" دربریتانیا بیش از 1900 پوند خرج می‌کند. اما همین ارقام نیزهر سال رشد صعودی دارند. به عنوان مثال میزان خرج گردشگران عرب سعودی بیش از 22 درصد رشد سالانه و این میزان سوی عرب‌های امارات، تقریبا با 10 برابر رشد نسبت به سال قبل به 120 هزار پاوند رسیده‌است.

میانگین پولی که توسط خریداران بریتانیایی در دیدار از"وست اند" خرج می‌شود برابر با 120 پوند است. میانگین این پول توسط یک امریکایی ثروتمند 550 پوند است که درمقایسه با میانگین پولی که توسط یک عرب سعودی خرج می شود، رقمی جالب توجه است.

نکته جالب آن است که صنعت گردشگری در کشور عربستان سعودی درمقایسه با دیگر کشورهای منطقه خلیج فارس صنعتی نوپا و بسیار تازه کار است و از این رو تا کنون قادر به کسب حمایت مالی کامل از سوی سرمایه گذاران و یا رسانه های این کشور نبوده است.

به نظر شما ایران گزینه و مقصد توریستی جذابی برای توریستهای عرب زبان محسوب میشود؟ در نظر سنجی ما شرکت کنید و نظرات خود را در این باره ثبت کنید.

[poll]33[/poll]
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.