بهترین شهرهای جهان برای خرید + تصاویر

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
28 مرداد 1393 00:00
0

هنگامی که خرید در کنار تفریح و گردش قرار گیرد، سر و کله گردشگرها نیز پیدا می شود. در این نوشتار قصد داریم دوازده شهر جهان را که می توان آنها را بهترین شهرها برای خرید دانست، معرفی کنیم.

استانبول

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

آیا شما هم از کسانی هستید که ترجیح می دهید از برندهای معروف خرید کنید و خود را درگیر فروشگاه های کوچک و بزرگ بازار نکنید؟ گاهی یافتن فروشگاه یک طراح محلی در کوچه پس کوچه های شهر، لذتی دوچندان در گردشگران ایجاد می کند. مرکز خرید کروسل بخودی خود یک شهر کامل است ! تمام امکانات رفاهی در این مجتمع موجود است در واقع از بهترین مراکز خرید ترکیه که مردم ترکیه نیز به آن علاقمندند ، مرکز خرید کروسل است . خیابان استقلال، بازار بزرگ (کاپالی چارشی) ، پاساژ جواهر و دهها بازار و پاساژ بزرگ استانبول را به بهترین مقصد خرید برای ایرانیان تبدیل کرده است. از دیگر مراکز خدید میتوان به مرکز خرید پرفیلو ، بازار فاتیح ، بازار محمود پاشا و .... اشاره کرد.

سئول

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

سئول، پایتخت کره جنوبی دارای انواع مراکز خرید، مجتمع های تجاری، پاساژهای بلند و سرسام آور، مغازه های شیک و متنوع است. مردم کره جنوبی به خرید کردن معتادند!

در این کشور خرید کردن از اهمیت فراوانی برخوردار است. طرفه آن که تمام فروشندگان از مشتری ها کارت اعتباری می خواهند، حتی اگر قیمت کالای فروخته شده ناچیز باشد.

به گونه ای که به نظر می رسد رد و بدل کردن پول نقد، نوعی جرم ناگفته به حساب می آید!

میلان

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

میلان، یکی از پایتخت های مد در جهان و مهمترین شهر در صنعت مد و فشن در ایتالیا است. این شهر که در شمال غربی ایتالیا واقع است، زادگاه برخی از مطرح ترین برندهای پوشاک و مد جهان از جمله ورساچه، پرادا، دولچه و گابانا است.

میلان زیبا پر است از فروشگاه های پرزرق و برق. خیابان Quadrilatero della Moda مهمترین خیابان میلان برای خرید پوشاک و تماشای آخرین مدها است، البته خرید از فروشگاه های این خیابان بسیار گران تمام می شود.

در خیابان Quadrilatero d'Oro (به معنای مستطیل طلا) می توانید آخرین و بهترین طرح ها را از معروف ترین مارک های دنیا پیدا کنید.

مادرید

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

حتی اگر به خرید کردن هم علاقه نداشته باشید، پرسه زدن در بوتیک ها، مراکز خرید و فروشگاه های این شهر دیدنی و زیبا، بلاخره شما را دست به جیب می کند! Capas Seseña یکی از فروشگاه های مطرح پایتخت اسپانیا است که در سال 1901 تاسیس شده است. پیرس برازنان (Pierce Brosnan) بازیگر نقش جیمز باند و هیلاری کلینتون (Hillary Clinton) سیاستمدار آمریکایی جزو مشتری های سرشناس این فروشگاه بوده اند.

دبی

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

دوبی مال (Dubai Mall) بزرگترین مرکز خرید جهان است که دارای امکانات تفریحی گوناگونی همچون باغ وحش زیر آب، سینما، شهربازی، فواره های رقصان و غیره است. از قسمت های مختلف دبی مال می توان به خیابان مد و بازار طلا اشاره کرد.

در دبی مال فروشگاه های معتبر و مشهوری که آوازه جهانی دارند فعالیت می کنند؛ از جمله گالری لافایت (Galeries Lafayette) از فرانسه و شعبه فروشگاه زنجیره ای بلومینگ دیل (Bloomingdales) از آمریکا. این مرکز همچنین میزبان جشنواره خرید دوبی است که در فصل زمستان (ژانویه و فوریه) هر سال برگزار می شود.همچنین امارات مال و البته Outlet Mall که در جاده العین وجود دارد دبی را به مقصدی مناسب برای خرید تبدیل کرده است . کافیست بدانید کی باید به این شهر سفر کنید تا از بیشترین تخفیف ها بهره مند گردید.

وین

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

یکی از معروف ترین و قدیمی ترین بازارهای وین Naschmarkt است که 1.5 کیلومتر طول دارد و در آن 120 فروشگاه مواد غذایی، انواع خوراکی های محلی از پنکیک kaiserschmarrn گرفته تا کرپ palatschinke را به مشتریان عرضه می دارند.

در این فروشگاه همچنین انواع پنیرهای مرغوب و غذاهای دریایی نیز خرید و فروش می شود. وین پایتخت اتریش است.

بوئنوس آیرس

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

فروشگاه Mocasines Guido که از سال 1952 کار خود را آغاز کرده است، به فروش کفش های مردانه چرمی می پردازد و در حال حاضر سه شعبه در بوئنوس آیرس دارد.

موریلو (Murillo) خیابانی است در بوئنوس آیرس – پایتخت آرژانتین - که بورس فروشندگان چرم است و در آن خدمات دوزندگی نیز به مشتری ها عرضه می شود.

هنگ کنگ

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

طبق آمار، 87 درصد گردشگرانی که به هنگ کنگ می آیند در این شهر دست به خرید می زنند و 76 درصد این گردشگران دست به جیب، از خریدی که می کنند راضی هستند.

مرکز خرید Western market که در سال 1991 بازسازی شده، یکی از مراکز خرید مارک های معروف لباس در این شهر تماشایی و پرجنب و جوش است. بندر هنگ کنگ در ساحل جنوب شرقی چین واقع شده است.

پاریس

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

پایتخت فرانسه به داشتن موقعیت های فراوان خرید شهره است. در فروشگاه های این شهر زیبا می توان از همه چیز سراغ گرفت؛ از انواع کالاهای لوکس، عتیقه، و فانتری گرفته تا اجناس دست دوم، نوشیدنی و عطر.

خیابان شانزه الیزه (Champs-Élysées) با آن درختان زیبا و محیط قشنگش، یکی از مهمترین مراکز تفریح و خرید در پاریس محسوب می شود. در میدان کنکورد (Concorde) نیز جواهرفروشی های مجلل و معروف زیادی قرار دارد.

خیابان لوپرا (l'Opéra) هم جایگاه فروشگاه های زنجیره ای است که از جمله آنها می توان به پرنتام (Printemp) اشاره کرد. فروشگاه باشکوه و مجلل لافایت در همین خیابان قرار دارد.

کوالالامپور

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

سه تا از بزرگترین مراکز خرید جهان در پایتخت مالزی جای گرفته است که از آن جمله می توان به 1 Utama اشاره کرد. این بازار عظیم در سال 1995 کار خود را آغاز کرده و در آن بیش از 650 فروشگاه فعالیت می کند.

لندن

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

در شهر تاریخی لندن هزاران فروشگاه فعالیت می کند. در لندن – مهمترین شهر و پایتخت انگلیس - هر چیزی که به ذهن بیاید خرید و فروش می شود: از لباس و دوچرخه و صنایع دستی گرفته تا کتاب های نایاب، عتیقه جات و حیوانات خانگی.

لندن شهری است بزرگ و فعال، و افرادی که نه به قصد خرید بلکه فقط برای تماشا وارد فروشگاه های این شهر شوند، از نتیجه کار راضی خواهند بود. خیابان آکسفورد (Oxford) یکی از خیابان های مشهور و دیدنی پایتخت انگلیس است که به علت داشتن تعداد زیادی فروشگاه های بزرگ و معروف، از محبوب ترین مراکز خرید شهروندان و توریست ها به شمار می رود.

تنوع مغازه ها و ویترین ها زیبای این خیابان، هوس خرید کردن را به جان رهگذران می اندازد!

توکیو

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

در پایتخت ژاپن فروشگاه ها و مراکز خرید زیادی فعالیت می کند؛ از جمله فروشگاه زنجیره ای ایستان (Isetan) که در منطقه زیبا و سرسبز شینجوکو (Shinjuku) در شرق توکیو واقع شده است. مرکز خرید دسک توکیو بیچ (DECKS Tokyo Beach) در اودایبا (Odaiba) و آمه یا – یوکوچو (Ameya-yokocho) در تایتو نیز قابل ذکر است.

نیویورک

 بهترین شهرهای جهان برای خرید

فروشگاه های بسیار شیک، بازارهای پرازدحام و بوتیک های کوچک از مشخصه های این کلان شهر به شمار می رود. در مغازه های نیویورک انواع کالاها در طرح ها و استایل های مختلف عرضه می شود، به گونه ای که هر نوع سلیقه ای را می تواند راضی نماید.

میدان تایمز نیویورک یکی از معروف ترین جاذبه های این کلان شهر است که یک مرکز تجاری و گردشگری محسوب می شود. ازدحام جمعیت در این میدان تماشایی بسیار زیاد است.


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.