زیباترین گذرنامه جهان در دست نروژی‌ها + تصاویر

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
01 آذر 1393 00:00
0

گذرنامه‌های جدید نروژی‌ها دارای ویژگی مخفیانه منحصر‌به‌فرد و زیبایی است که علاوه بر زیبایی ظاهری، می‌تواند مسئولیت متصدیان کنترل گذرنامه‌ها را نیز تسهیل کند.

براساس گزارش تلگراف، گذرنامه‌های جدید نروژی‌ها، برخلاف گذرنامه‌های دیگر شهروندان اتحادیه اروپا که همگی زرشکی رنگ هستند، با سه‌رنگ سفید، فیروزه‌ای و قرمز چاپ می‌شوند و حاوی ویژگی شگفت‌انگیزی هستند که می‌تواند مسئولیت کنترل‌کنندگان گذرنامه‌ها را در سرتاسر جهان سبک‌تر کند.

در طراحی این صفحه‌های گذرنامه‌ها که توسط آژانسی نروژی به نام نئو دیزاین طراحی شده‌اند، از چشم‌انداز‌های طبیعی نروژ الهام گرفته‌ شده‌است.

صفحات مختلف این گذرنامه‌ها با مناظر منحصر‌به‌فرد طبیعت نروژ تزئین شده‌است اما کلیدی‌ترین خصوصیت گذرنامه‌های جدید، نمایان شدن مشهورترین منظره طبیعی نروژ در میان صفحات گذرنامه تحت شرایطی خاص است. به بیانی دیگر اگر صفحات سفید‌رنگ این گذرنامه زیر نور فرابنفش قرار گیرند، می‌توان تصویر شفق‌های قطبی مشهور نروژ را در زیر نور درخشان آبی مشاهده کرد.

به گفته شرکت نئو دیزان، طبیعت همواره بخشی جدایی‌ناپذیر از هویت و سنت‌های نروژ بوده‌ و مناظر طبیعی سرتاسر این کشور، از شمال تا جنوب آن،‌ الهام‌بخش طراحی صفحات مختلف این گذرنامه‌ها بوده‌است. قرار است این گذرنامه‌های جدید از دوسال دیگر در اختیار مسافران قرار گیرند.

 زیباترین گذرنامه جهان در دست نروژی‌ها

 زیباترین گذرنامه جهان در دست نروژی‌ها

 زیباترین گذرنامه جهان در دست نروژی‌ها



منبع :همشهری آنلاین

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.