گردشگری در حوالی جهنم + تصاویر

0
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
27 آبان 1393 00:00
0

نزدیک به 40 سال پیش، در سال 1971 تیمی از دانشمندان اتحاد جماهیر شوروی به طور ناخواسته با اقدامات خود باعث پیدایش یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد در ترکمنستان شدند. این دانشمندان در منطقه ای که عقیده داشتند یک میدان نفتی قابل توجه در آن وجود دارد، اقدام به ایجاد دکل حفاری و ساختار های مورد نیاز حفاری کردند. با سقوط این دکل و باز شدن شکاف زیر این دکل دهانه ای عظیم ایجاد شد.

اما چه چیزی سبب تبدیل شدن این مکان به یک منطقه توریستی شد؟ دانشمندان و زمین شناسان برای از بین بردن خطر گاز متان فراوانی که بعد از ایجاد حفره پراکنده شده بود و برای ساکنان روستایی در آن نزدیکی خطر بزرگی محسوب میشد کارآمد ترین روش در آن زمان را انتخاب کردند! آنان که معتقد بودند با مشتعل کردن این گاز پس از چند روز تمام گاز موجود در این منطقه سوزانده خواهد شد و شعله ها خاموش خواهند شد این منطقه را شعله ور نمودند. اما پس از گذشت بیش از 40 سال این شعله همچنان روشن مانده است!

230 فوت دهانه ی گسترده مشتعل در صحرای کاراکوم در نزدیکی روستایی با نام derweze در کشور ترکمنستان. این دهانه بر فراز منطقه ای که گفته می شود یکی از بزرگترین ذخایر گاز جهان در آن قرار دارد به طور مرموزی می درخشد. این ذخیره در شمال ایران و افغانستان نهفته است و می تواند در 20 سال آینده ترکمنستان را به کشوری ثروتمند مبدل سازد.

این دهانه توسط بومی های منطقه" درجهنم" نام گرفته است. سفر به آنچه مردم "در جهنم" نامیده اند می تواند داغترین مقصد برای تعطیلات باشد، دری که بیش از 4 دهه در حال سوختن است، خاص گردشگران بی باک است.

 گردشگری در حوالی جهنم

 گردشگری در حوالی جهنم

 گردشگری در حوالی جهنم

 گردشگری در حوالی جهنم

 گردشگری در حوالی جهنم

 گردشگری در حوالی جهنم



منبع: پاژ توریسم

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.